Forbuds- og fascist Danmark
Fra : Henri Gath

Dato : 28-03-06 20:58

Hensyn til hinanden. Jamen, selvfølgelig skal vi tage hensyn. Læg mærke til:
hensyn til HINANDEN.

Ikke-rygere skal altså også tage hensyn til det jagede folkefærd, som godt
kan lide at nyde tobak. Vi skal finde en måde, hvor vi alle kan være her,
uden at man tager den nemme udvej ved at sige, at rygerne skal stå uden for.

Vi er ved at udvikle os til en verden, som er fulde af forbud og
formaninger. Mange mennesker synes, at netop de lever på den rigtige måde.
De spiser den rigtige mad, tager den rigtige medicin, foretager sig det
rigtige i deres fritid, tror på den rigtige region, opdrager deres børn på
den eneste rigtige måde etc. etc. Alle andre, som lever på en anden måde, er
forkerte på den.

Jeg sagde lever! For vi burde selv vælge, den måde vi vil leve på.
Selvfølgelig inden for de etiske og moralske forhold, som hersker i vor del
af verden. Vi må vel for pokker også selv om, om vi ønsker at leve 10 år
kortere eller længere, uden at nogen skal blande sig i det. Livskvalitet er
noget, det enkelte menneske selv må finde frem til.

Vi lever i en verden, hvor frygt er blevet et våben, som bruges i kampen for
at styre mennesket i bestemte retninger. Der er ikke noget nyt i det, for
kristendommen og andre religioner har brugt dette våben i århundreder.

"Smør er usundt". "Spis ikke fedt". "Du skal have fedt og proteiner".
"Rygning er dødelig". "Farten dræber". "Fedme er usundt". "Dårligt humør er
usundt - spis nogle humørpiller". "Mobiltelefoni i bilen er forbudt". "Pejse
er farlige". "Det er farligt at bo i byen". "Det er også farligt i parcelhus
områderne - her brænder man af i pejsen"

Jamen - det er en farlig ting at leve. Trafikken er fuld af fare. Hver dag.
Når du nærmer dig de 50 år, kan du få hjertestop. Helt uventet. Vore børn er
udsatte, når de går i byen for at feste. Vi bliver fyldt med kemi. Hver dag.

Vi er ved at blive bange for at leve. Det er da en større katastrofe, end at
nogen tager sig en smøg. Det peger mod indtægter til medicinalfirmaerne.

Jeg synes da globalt set også, der er mange andre ting, som er væsentligt
farligere, end at der dør nogle mennesker af rygning. Regnskove fældes, dyr
blive udryddet, isen smelter, befolkninger pines af totalitære styrer, vi
forgifter os selv med kemi og forurening.

Det er bekvemt at jage rygere, for det er så synligt, og så afleder man
opmærksomheden fra andre ting, som man føler, man ikke kan gøre noget ved
alligevel.

Når nu den sidste ryger er fjernet (omvendt), hvad pokker skal alle de
hellige så finde på. Turen kommer til alle de overvægtige, som rettelig er
et problem. Når vi alle er tynde som bønnestager, så skal det næste vel
være, at vi skal holde os inden døre, så vi undgår nogle bliver dræbt
udendørs.

Jo - der er masser af prædikanter derude, som sikkert har rigtig mange gode
ideer om, hvordan vi skal leve vort liv.

Men RYGERE skal også have lov til at være på denne jord. Vi betaler vor skat
og har valgt et kortere, men mere muntert liv

Fra : Pjensen73

Dato : 28-03-06 21:07

Henri Gath skrev:
> [...]
> uden at man tager den nemme udvej ved at sige, at rygerne skal stå uden for.

(Snip)

Regeringen gik til valg på frihed, og nedlæggelse af smagsdommeri. Ja,
vorherre bevars. Nu kommer de som smagsdommer og bestemmer om folk må
ryge i en privat værtshus, og hvor man ikke må ryge.
Jeg kunne forstå hvis det var de venstreorienteret der kom med sådan
noget, men at de borgerlige kommer med sådan et forslag, havde jeg nu
ikke regnet med.

Som jeg skriver i en anden tråd, så må rygerne snart gør oprør over den
hets de er udsat for. Hvor længe vi de mon finde sig i det?

Hvad med om rygerne satter sig på tilhørspladserne i folketinget og
samtidig tændte en smøg?

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 21:16

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men RYGERE skal også have lov til at være på denne jord. Vi betaler vor
> skat og har valgt et kortere, men mere muntert liv

Jeg kan kun erklære mig 100% enig i hvert eneste ord i det ovenstående.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-03-06 21:18

> Men RYGERE skal også have lov til at være på denne jord. Vi betaler
> vor skat og har valgt et kortere, men mere muntert liv

For min skyld kan I ryge jer selv ihjel lige så tosset, I har lyst til Jeg
har svært ved at finde det muntert, men døden skal jo have en årsag, så fred
med, at det er jeres form for munterhed.

Kæden hopper af, når I forsøger at trække os andre med ind i jeres
latterlige, "muntre" misbrug. Rygning hører ikke til i det offentlige rum.
Punktum. Rygere slår ikke kun sig selv ihjel, men også alle os ikke-rygere,
der ikke kan blive fri fra jeres rygerfascisme.

--
-Jens B.

I øvrigt har jeg hørt, at det er ualmindeligt
dumt at sige "rockerbøsserøv" til en biker!

Fra : Ukendt

Dato : 28-03-06 21:51

> Rygere slår ikke kun sig selv ihjel, men også alle os ikke-rygere,

Sludder

> der ikke kan blive fri fra jeres rygerfascisme.

Ved du hvad fascisme betyder?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-06 00:44

> [...]
> offentlige rum. Punktum. Rygere slår ikke kun sig selv ihjel, men
> også alle os ikke-rygere, der ikke kan blive fri fra jeres

Biler kan i højere grad kaldes fascistiske=magt-er-ret-onde

Men vor eskapisme er om at opfinde fjendebilleder, så vi farisæisk kan
føle os gode ved ikke at være sådan

"Drømme kræver at realiseres lige så ubønhørligt, som mad kræver
at synkes. William Heinesen

"Drømmenes land er i denne verden det eneste, der er værd at
leve i. Rousseau

"En fantast udvikler sig gennem fantasier, ligesom andre
mennesker gennem handlinger og begivenheder Hans Egede Schack
1820-1859

" Humankind cannot bear very much reality. T.S. Eliot

" Menneskets halve liv er løgn, og den øvrige del godtager vi kun
modvilligt. Svend Saabye

" Menneskets store sygdom er dets stadige søgen efter
underholdning og mere underholdning. Ofte af tåbelig og grusom
karakter i stedet for at finde stimulans fra sit eget indre.
Albert Schweitzer

Since the indivdual's desire to dominate his environment is not a
desirable trait in a society which every day grows more and more
confining , the average man must take to daydreaming.
Gore Vidal

The art of living is the art of knowing how to believe lies
Cesare Pavese

Tænkning og handling var der én der sammenlignede med Rakel og
Lea: den første var kønnest den anden var mest frugtbar.

Det er kun illusionen, ikke indsigten, der gør lykkelig. Stefan Zweig

Du har aldrig elsket mig, du har blot fornøjet dig med at være
forelsket i mig. Nora i Dukkehjem af Henrik Ibsen

Happiness is in the taste, and not in the things.La Rochefoucauld

Hun hadede elskere, men hun elskede deres kærlighed. Torquato
Tasso

Life consists in what a man is thinking all day.
Ralph Waldo Emerson

Man elsker i sidste ende sine begær og ikke det begærede. Nietzsche

Så tumler jeg fra begær til nydelse, og længes efter min nydelse efter
begæret. Goethe

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 09:57

> [...]
ikke-rygere,
> der ikke kan blive fri fra jeres rygerfascisme.

Har du aldrig overvejet muligheden af at anskaffe dig en gasmaske?

Den ville oven i købet tage alle de virkelig skadelige partikler i samme
ombæring.

MVH
Egon

Fra : Lars J. Helbo

Dato : 29-03-06 06:38

On Tue, 28 Mar 2006 21:58:26 +0200, "Henri Gath" <gath@mail.dk> wrote:

> [...]
>hensyn til HINANDEN.
>
>Ikke-rygere skal altså også tage hensyn til det jagede folkefærd, som godt

Hvorfor dog det?

Hvis du vil slå dig selv ihjel, så er det altså dit problem. Medmindre
du kan anses for mentalt forstyrret, skal du vel have lov til at
udføre dit selvmord; men det er da ikke noget, som jeg skal "tage
specielt hensyn til".

Fra : Thomas H.

Dato : 29-03-06 07:20

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Vi betaler vor skat og har valgt et kortere, men mere muntert liv

Derfor skal ikke-rygerne vel ikke også automatisk ha' et kortere liv?
Fatter rygere slet ikke, at reglerne faktisk ikke bliver lavet for dem men
for at beskytte os andre

Fra : René Løweneck

Dato : 29-03-06 09:19

Hej Henri !

"Henri Gath" <gath@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Men RYGERE skal også have lov til at være på denne jord. Vi betaler vor
> skat og har valgt et kortere, men mere muntert liv

Jeg er 100% enig med dig, Henri.

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : GB

Dato : 29-03-06 09:48

"René Løweneck" <rene@loweneck.dk> wrote in news:442a430b$0$202
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> Jeg er 100% enig med dig, Henri.

Jeg synes, at det ville være rimeligt at fjerne al skat på tobak, samtidig
med indførslen af det formynderiske rygeforbud. Det ville give lidt mere
balance i tingene.

Fra : René Løweneck

Dato : 29-03-06 10:59

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, at det ville være rimeligt at fjerne al skat på tobak, samtidig
> med indførslen af det formynderiske rygeforbud. Det ville give lidt mere
> balance i tingene.

Det kan du have helt ret i

René Løweneck
www.loweneck.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 10:56

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
> med indførslen af det formynderiske rygeforbud. Det ville give lidt mere

Dit eget parti, DF, arbejder ellers for det modsatte. Højere
tobaksafgifter.

Der er jo ikke ligefrem nogen grund til at det skal være billigere at
købe tobak her i landet, end i Tyskland.

Provenuet tænkes så brugt til nedsættelse af øl- og sodavandsafgifterne.
Så får vi også reduceret grænsehandelen - selv om det nu stadig vil
kunne betale sig at købe blanke DVDere syd for grænsen, til 2,45 stykket
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 10:00

> [...]
> Så får vi også reduceret grænsehandelen - selv om det nu stadig vil
> kunne betale sig at købe blanke DVDere syd for grænsen, til 2,45 stykket

Så længe man her i landet brygger såkaldt øl at kasseret svinefoder som majs
og lignende, foretrækker jeg at købe mit øl, hvor det er produceret efter
den gamle lov om Reinheitsgebot.

MVH
Egon

Fra : Jens Bruun

Dato : 30-03-06 13:04

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Så længe man her i landet brygger såkaldt øl at kasseret svinefoder
> som majs og lignende, foretrækker jeg at købe mit øl, hvor det er
> produceret efter den gamle lov om Reinheitsgebot.

Alle de store bryggerier er gået bort fra at bruge "råfrugt" i produktionen
af mærkevareøl. Det er selvfølgelig kun en håndfuld år eller mere siden, så
du får lige lidt ekstra tid til at finde ud af det.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 16:34

> [...]
> af mærkevareøl. Det er selvfølgelig kun en håndfuld år eller mere siden,

> du får lige lidt ekstra tid til at finde ud af det.

Det er, undskyld mig, helt enkelt løgn.

Fut du blot ned i nærmeste supermarked, og læs på etiketterne.

Derudover er praktisk taget alt såkaldt øl, brygget i DK, tilsat kemikalier.

MVH
Egon

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 09:56

> [...]

gode
> ideer om, hvordan vi skal leve vort liv.

Årsagen er ganske enkelt overproduktion af akademikere.
Disse ganske unyttige personager skal jo leve.
Og finder en bekvem levevej, i at opfinde områder, hvor de kan profilere
sig, uden for alvor at lægge sig ud med de grupper i samfundet, der virkelig
forårsager skadelige forhold for befolkningen.

Se blot på, hvor rungende tavsheden er, når levnedsmiddelstyrelsen og
arbejdstilsynet udsultes, så de reelt ikke mere fungerer.

Eller bøndernes tilsvining af drikkevand.
Oven i købet med statstilskud.

Meget lukkes øjnene for, til fordel for relativt omkostningsfrie tiltag.

Akademikerne lever fint af det, politikerne kan profilere sig. og
folkesundheden lider stadig.

MVH
Egon