for dyrt
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 28-03-06 14:13

Det kan bare ikke være rigtig at det koster så meget i Danmark

I Sverige koster en 1 Mbit 199 kr.
I Danmark koster den samme 434 kr.

I Sverige koster en 8 Mbit 249 kr.
I Danmark koster den samme 799 kr. " med Forbrugsloft "

I Sverige koster en 28 Mbit 299 kr.
I Danmark kan man bare ikke få den til penge

Det kan ikke være rigtig at det skal være så dyrt her i Danmark

http://adsl.skrivunder.dk/index.php

--
Hej fra Børge Højlund Jensen.
http://oz5vib.webbyen.dk

Fra : GB

Dato : 28-03-06 15:23

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in news:4429366b$0$170
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> I Sverige koster en 1 Mbit 199 kr.
> I Danmark koster den samme 434 kr.
....(snip)
> Det kan ikke være rigtig at det skal være så dyrt her i Danmark

Med ComX får du en 6/6-linje for ca. 400.- mdl.

Fra : Pjensen73

Dato : 28-03-06 15:49

GB skrev:
> "Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in news:4429366b$0$170
> $edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> ...(snip)
>
> Med ComX får du en 6/6-linje for ca. 400.- mdl.

Det kræver bare at man kan få hele bolig- eller grundejerforening med på
ideen. Som enkelt person kan det ikke lade sig gøre.

http://www.comx.dk

Fra : GB

Dato : 28-03-06 16:48

Pjensen73 <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in

> Det kræver bare at man kan få hele bolig- eller grundejerforening med
> på ideen. Som enkelt person kan det ikke lade sig gøre.

Vi har ComX hvor jeg bor...

Fra : td

Dato : 28-03-06 18:52

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> I Sverige koster en 28 Mbit 299 kr.
> I Danmark kan man bare ikke få den til penge
>
> Det kan ikke være rigtig at det skal være så dyrt her i Danmark

En vare er cel det værd, som folk er cillige til at betale. Hvis prisen
bliver så høj at efterspørgslen falder, plejer prisen at falde indtil
efterspørgslen igen stiger.

td

Fra : JBH

Dato : 28-03-06 20:38

"td" <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> >
> En vare er cel det værd, som folk er cillige til at betale. Hvis prisen
> bliver så høj at efterspørgslen falder, plejer prisen at falde indtil

Ehh.
Nu er der jo nogle varer/ydelser som vi ikke kan undvære for at få et
moderne samfund til at fungere, kommunikation/telefoni er en af dem.
hvilket det fhv. gamle statsmonopol TDC som årligt har et overskud på over
11 mia kr, nyder godt af . De har en vis fordel i at det er dem som ejer
"kobberet" og at andre udbydere er nødt til at leje sig ind på den del af
"kobberet" som TDC under dem.. TDC er (ligesom Allah food) mastodonter som
ikke under andre selskaber en chance, enten opkøbes de og prisen hæves til
det "normale leje" Det er set flere gange ifbm med små udbydere af
internet/kabeltv. Eller også udkonkurreres eventuelle konkurrenter med
målrettede kampagner vendt mod netop det eller de produkter som konkurrenten
tilbyder. At det så koster lidt penge betyder intet, da TDC i mange mange
år groft har misbrugt deres monopolstatus og opbygget en gigantisk
pengetank.

JBH
(TDC kunde som lige skulle have luft

Fra : td

Dato : 28-03-06 21:37

Fra : td

Dato : 28-03-06 21:38

> [...]
> tilbyder. At det så koster lidt penge betyder intet, da TDC i mange mange
> år groft har misbrugt deres monopolstatus og opbygget en gigantisk

Så lev uden deres produkter indtil de lærer det.

td

Fra : JBH

Dato : 28-03-06 22:07

> Så lev uden deres produkter indtil de lærer det.

Allah food kan jeg godt undgå da det mig bekendt ikke er lykkedes dem at
knække nakken på Thise mejeri. TDC bliver sværere at undgå, Min
fastnettelefon og mit internet må nødvendigvis foregå gennem deres ledninger
uanset hvilken udbyder jeg vælger.

JBH

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 17:11

> [...]
> knække nakken på Thise mejeri. TDC bliver sværere at undgå, Min
> fastnettelefon og mit internet må nødvendigvis foregå gennem deres

Tjah--
Det er det, der hedder monopol.
Noget vore politikere ellers påstår, de ikke kan lide.
Men så længe de selv sidder i monopolernes bestyrelser, kan de liiige
acceptere det.

Men at vælgerne gør, fatter jeg ikke.

MVH
Egon

Fra : Aksel

Dato : 28-03-06 21:58

> [...]
> tilbyder. At det så koster lidt penge betyder intet, da TDC i mange mange
> år groft har misbrugt deres monopolstatus og opbygget en gigantisk

Og det bliver garanteret værre i fremtiden, de kapitalfonde der har købt 89%
af aktierne har kun et mål: at trække så mange penge ud af selskabet som
muligt, det at drive televirksomhed har lav prioritet, hvis de kunne tjene
mest ved at grave alle kablerne op og sælge dem til Langtbortistan ville de
gøre det.

Hilsen Aksel

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 17:13

"Aksel" <akseljDELETETHIS@pcwelt-premium.de> skrev i en meddelelse

> [...]
> mest ved at grave alle kablerne op og sælge dem til Langtbortistan ville

Hvis prisen på kobberskrot stiger, graver de skidtet op, og sælger det.
Så kan politikerne forsøge at forklare, hvorfor de ikke forsvarer dansk
infrastruktur.

MVH
Egon

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-03-06 20:02

> [...]

> I Sverige koster en 28 Mbit 299 kr.
> I Danmark kan man bare ikke få den til penge
>
> Det kan ikke være rigtig at det skal være så dyrt her i Danmark

Dansk Bredbånd tilbyder både 10 og 100 Mbit forbindelser uden
forbrugstaksering i ihvertfald København.

NESA lægger også fiber ned rundt omkring.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Fjollefrans

Dato : 28-03-06 23:16

"Børge Højlund Jensen" <b-h-j@oncable.dk> wrote in message
> [...]
>
> I Sverige koster en 28 Mbit 299 kr.
> I Danmark kan man bare ikke få den til penge
>
> Det kan ikke være rigtig at det skal være så dyrt her i Danmark

I Danmark kan meget tæt på alle husstande få en bredbåndsforbindelse, jeg
kan ikke huske tallet for Sverige, men du skal ikke langt væk fra bymidten
før du ikke kan få en ordentlig forbindelse.

men man kan dog få en 24Mbit fra cph-metronet.dk til 499,- hvis man bor i
hovedstaden

Fra : Egon Stich

Dato : 30-03-06 17:09

> [...]
>
> I Sverige koster en 28 Mbit 299 kr.
> I Danmark kan man bare ikke få den til penge
>
> Det kan ikke være rigtig at det skal være så dyrt her i Danmark

Jeg tror det hænger sammen med danskernes IQ.
De vælger bestandigt politikere, der animerer til prisaftaler og korruption.

MVH
Egon