Danskere er Skandinaviens dummeste folkefæ~
Fra : TheLandOfTax

Dato : 28-03-06 14:05

Politiken skriver:

"Nordmændene og svenskerne har mere mellem ørerne end danskerne,
viser europæisk IQ-undersøgelse."

Hvad mon dette skyldes:

1. At Danmark er et samfund, hvor det er nemt at bytte hjerneceller ud
med kontanthjælp?
2. At vi tiltrækker indvanderer der passer godt ind i samfundet?
3. At mennesker med en højre IQ finder bedre muligheder i udlandet?

Det behøves selvfølgelig ikke kun at være én af hændelserne.
Måske er det kombination af det hele. Der kan naturligvis også være
andre grunde.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 14:44

TheLandOfTax <thelandoftax@yahoo.com> wrote:

> [...]
>
> Det behøves selvfølgelig ikke kun at være én af hændelserne.
> Måske er det kombination af det hele. Der kan naturligvis også være

Eller det kan skyldes at oikofobe Politiken elsker at skyde på danskerne
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 14:55

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Eller det kan skyldes at oikofobe Politiken elsker at skyde på danskerne

Når alle andre medier har bragt samme historie - hvad gør det så dem til?

Fra : Frank

Dato : 28-03-06 15:59

Hej

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Når alle andre medier har bragt samme historie - hvad gør det så dem til?

JP's vinkel var noget anderledes:

"Psykolog: Danskernes IQ på 10. pladsen i Europa"

Og da vi er lige så 'dumme' som finnerne tager jeg det stille og roligt.

Mvh
Frank

--
Punktum, Punktum, komma, streg - sådan tegnes.... Nåe nej - det må vi jo
ikke....

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 16:59

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> JP's vinkel var noget anderledes:
>
> "Psykolog: Danskernes IQ på 10. pladsen i Europa"
>
> Og da vi er lige så 'dumme' som finnerne tager jeg det stille og roligt.

Ja, vinklingen har naturligvis betydning.

Personligt ville jeg nu gerne have kigget en sådan undersøgelse nærmere
efter. En gennemsnitlig IQ på 99 for danskerne?

Tjae, jeg har da lidt useriøst kørt Mensas IQ-test igennem - den siger
for mit vedkommende ca. 130, men jeg er jo hverken dr.scient. eller
professor.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bruno Christensen

Dato : 28-03-06 18:44

On Tue, 28 Mar 2006 17:59:26 +0200, Per Rønne wrote:

> Tjae, jeg har da lidt useriøst kørt Mensas IQ-test igennem - den siger
> for mit vedkommende ca. 130, men jeg er jo hverken dr.scient. eller
> professor.

Har aldrig lavet en IQ, sålænge at jeg med mig selv ved at min IQ er større
end mit skonummer, så synes jeg at det er i orden.

Visse deltagere i denne NG burde nok forsøge at komme i et par sko nr. 23.
Ingen nævnt, ingen glemt

/|\
/\
Bruno

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 05:45

Bruno Christensen <news@lphund.dk> wrote:

> Har aldrig lavet en IQ,

Ja, jeg gennemgik en IQ-test som 14-årig [alderskvotient], men fik bare
at vide at den lå /høj/, jeg fik aldrig tallet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 28-03-06 20:46

On Tue, 28 Mar 2006 17:59:26 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Tjae, jeg har da lidt useriøst kørt Mensas IQ-test igennem - den siger
>for mit vedkommende ca. 130, men jeg er jo hverken dr.scient. eller
>professor.

Æv... Jeg fik kun 126

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 05:45

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Æv... Jeg fik kun 126

Jeg tror at min lå på 128, men jeg kørte den nu heller ikke /helt/
seriøst igennem. Tærskelgrænsen for medlemskab lå på 130, idet der dog
korriges for alder [der sker et fald efter at højdepunktet er nået ved
25-års alderen].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 29-03-06 12:25

> Ja, vinklingen har naturligvis betydning.

TV2 havde også den med "de dummeste".

Fra : Martin K

Dato : 28-03-06 15:27

"TheLandOfTax" <thelandoftax@yahoo.com> wrote in message

> Der kan naturligvis også være andre grunde.

Usund levevis - højt alkoholforbrug, mange rygere, mange weekendnarkomaner,
dårlig madkvalitet (de gode råvarer eksporteres, mens discountdanskerne får
de dårlige, dog ikke særligt billigt.)

--
Martin K

Fra : Martin

Dato : 28-03-06 15:27

Konrad skrev:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Når alle andre medier har bragt samme historie - hvad gør det så dem til?

Oikofobe kopister?

Fra : Konrad

Dato : 29-03-06 10:45

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> Når alle andre medier har bragt samme historie - hvad gør det så dem til?

Oikofobe kopister?
-----
Du siger noget. I øvrigt er det da vildt indlysende, som det antydes, at
Lynn har lavet sin undersøgelse med udgangspunkt i den danske
indvandringsdebat, og endnu mere selvklart, at han har taget parti for de
slemme politisk korrekte og alle dhimmierne og naturligvis også de radikale.

Fra : Hauge

Dato : 28-03-06 17:15

TheLandOfTax wrote:
> ... Der kan naturligvis også være
> andre grunde.

De har vel kun undersøgt Sjællændere.. ;)

/Hauge

<http://newscheck.smart-tech.dk/20060328161527@smart-tech.dk>
På samme domæne som afsenderen af dette indlæg, ses headerne.

Fra : Torben Bach

Dato : 28-03-06 22:18

[...]

Den undersøgelse er vel kun noget, pressen kan bruge i en agurketid for at
variere nyhedsstoffet, sådan at det hele ikke handler om tegneserier.

Seriøs forskning ? - jeg har mine tvivl. Hvor er dokumentationen, og hvor er
den seriøse journalistik blevet af - man "køber" efterhånden hvad som
helst og bringer det videre til den undrende læserskare uden at stille
relevante spørgsmål til, hvordan man er kommet frem til det resultat! Alt
for ringe og i øvrigt ret så uinteressant et resultat, der indtil nu kun har
kunnet bruges af en vis Hr. Laban, som føler sig misforstået

Torben

--
Husk at *hvis* du vågner -
er hver morgen den første dag

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 05:45

Torben Bach <tsbach@nyka.dk> wrote:

> Seriøs forskning ? - jeg har mine tvivl.

Ditto.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-03-06 20:02

> [...]

> 2. At vi tiltrækker indvanderer der passer godt ind i samfundet?
> 3. At mennesker med en højre IQ finder bedre muligheder i udlandet?

4. Alle ovenstående.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : TheLandOfTax

Dato : 29-03-06 07:53

Peter Bjørn Perlsø skrev:

> 4. Alle ovenstående.

Det er muligvis ikke en seriøs undersøgelse som nogle skriver, men
det er nok en kendsgerning at mennesker med en højre IQ ikke er
tiltrukket af lande der er så kraftig social styret som Danmark. Og
uanset hvor dygtige politikerne gerne ville have vi bliver, så er
Danmark ikke optimeret til dygtige og initiativrige mennesker der gerne
vil løsrive sig fra gennemsnittet og udrette noget større. Til
gengæld tiltrækkes mennesker uden ambitioner da de kan leve et
temmelig mageligt liv, med lav uddannelse, uden arbejde, og uden meget
lavere levestandard end højtuddannede. Man klare sig "godt nok" i
Danmark med en lavere IQ, derfor falder gennemsnittet.

Fra : santana.sorensen@get~

Dato : 29-03-06 11:56

TheLandOfTax skrev:

> [...]
> 2. At vi tiltrækker indvanderer der passer godt ind i samfundet?
> 3. At mennesker med en højre IQ finder bedre muligheder i udlandet?

Ingen af ovenstående. Forskellene på N, S og DK mht indvandring,
udvandring og socialvæsen er simpelt hen for små. Var det hvad man
gik efter skulle man sammenligne med US, UK, Canada, Australien...

> Det behøves selvfølgelig ikke kun at være én af hændelserne.
> Måske er det kombination af det hele. Der kan naturligvis også være
> andre grunde.

Skolesystemer, kost? IQ er ikke kun arv.

/Martin