Dødelige benzinBILbrande må ku forebygges.
Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 11:07

Dødelige benzinBILbrande må ku forebygges.

JP 28.3 p2 beretter om personbil, som ved kødannelse mases mellem
lastbil foran og bagved (E45, Horsens) og brand i den foreste lastbil
dræber personbilens fører.

Er det ikke extrem uansvarligt, at staten ikke forlængst har gjort
sådant umuligt?

1.. Roadpricing-GPS-satelitter og tag-radiosenderee i alle biler kan
sikre kæmpebøder til bilister, der ikke holder afstand, hvilket er en
milliard gange vigtigere, sikkerhedsmæssigt, end hastighedsbøder
Selvfølgelig vil massemordersken Birthe Rønn Hornbeck få 1984-sindsyge
ved ideen. Hun er en dinosaur uden jordforbindelse.

2.. Biler bør robotstyres, mere og mere, fx have sensorer der
alarmerer føreren, når der er kort afstand til bil foran og bagved -
eller til autoværn.
3.. Skolebøger kalder Skagerak-kæmpe-søslaget 1915 uafgjort, fordi
tysk flåde efterfølgende undgik ny søslag, men mine gode lærere i
mellemskole og gymnasie har fortalt mig - korriger mig, hvis
upræcision - at når den undertallige tyske hochseeflotte sænkede
langt, langt flere britiske ton og langt, langt flere sømænd end den
kæmpestore opreklamerede britiske samlede flåde, så var det ikke kun
om inteligentere sømandskab og krigskløgt, men også om
fornufts-designet brændselsplacering på de tyske skibe.
Tyskerne havde kuldedepoter i særskilte aflukker på skibenes
ydersider, som panser mod sænkning. De tålte talrige fuldtræffere og
deres ammunitionsdepoter brød aldrig i brand, som de brititiske.

BILERS BENZINTANKE synes selvmorderisk designet idag.

Der er elektronisk injektion i karburatoren, og chips styrer alt
sådant superintelligent, så hvor svært kan det være at placere
benzinen hist og pist, hvor kollisionserfaringer siger, at brud aldrig
kan ske. ?

Talrige decentrale minipumper kan føre brændstoffet til motor , når
det behøves - why not?

Små netværksforbundne brændstoftanke - måske af elastiske kunststoffer
og ikke af metal, kan rumme benzin incl som vandseng-pude under
passagererne, hvis dette fandtes at være det smarteste(en
uigennemtænkt strøtanke - så skal der pumpes op med luft i stf
kulbrinte/alkohol, når tanken er ved at være tom). Kun fantasien
sætter grænser

Simpson-tegnefilm tager ofte gas på myten om, at biler bryder i brand
som ingenting på film. Dagens nyhed er nok atypisk. Men det sker ofte,
at man læser om dødelige benzinbrande ved eneulykker og andre
kollisioner, og jeg tror ikke, at det vil fordyre bilen 0,01% at
sikre , at selv det maximale frontalsammenstød aldrig kan sprede
benzin til varme eller andre steder.

Fra : Thomas Krogh

Dato : 04-04-06 23:24

(...)
> [...]
> dræber personbilens fører.
>
> Er det ikke extrem uansvarligt, at staten ikke forlængst har gjort sådant

I forhold til de i Danmark kørte kilometer og antallet af sammenstød, er det
uhyre sjældent at en brand er eneansvarlig for dødsfald, og sålænge en bil
kan blive totalt knust som tilfældet er hvis den bliver komplet kvast af en
lastbil, vil det være umuligt at undgå at benzinen kan antændes.

(...)
> [...]
> Selvfølgelig vil massemordersken Birthe Rønn Hornbeck få 1984-sindsyge
> ved ideen. Hun er en dinosaur uden jordforbindelse.

Udover at dine gentagne "millard-gange-værre-end-nazi" overdrivelser altid
giver dine indlæg et overfladisk og forkrampet udtryk, så kan det undre mig
om du egentligt selv misforstået tror det gør dem bedre eller mere
læsevenlige?

(...)
> 2.. Biler bør robotstyres, mere og mere, fx have sensorer der
> alarmerer føreren, når der er kort afstand til bil foran og bagved -
> eller til autoværn.

Blind tro på et teknologisk fix? Nej tak.

(...)
> [...]
> ydersider, som panser mod sænkning. De tålte talrige fuldtræffere og
> deres ammunitionsdepoter brød aldrig i brand, som de brititiske.

Du mener sikkert Jyllands-slaget i 1916, og de fremstilling er temmeligt
upræcis. Den største forskel var nok de britiske slagkrydseres konstruktion
og briternes operationelle brug af cordit. De ting kostede briterne 3
slagkrydsere på kort tid, og den største forskel i tab af menneskeliv.
Tabene i skibe var 14 britiske og 11 tyske, og også eet af de tyske tab -
slagskibet Pommern - gik ned med alle ombord efter de var ramt og der udbrød
en eksplosion i ammunitionsdepotet. Taktisk blev det nok til uafgjort, men
strategisk må det være en britisk sejr. Højsøflåden turde aldrig forlade
tysk havn igen, og havde derfor ingen anden betydning en "fleet-in-being".

(...)
> BILERS BENZINTANKE synes selvmorderisk designet idag.

Fordi tusinder og atter tusinder brande hvert år opstår i Danmark?

(...)
> [...]
> kan ske. ?
>
> Talrige decentrale minipumper kan føre brændstoffet til motor , når

Hvorfor?

(...)
> [...]
> uigennemtænkt strøtanke - så skal der pumpes op med luft i stf
> kulbrinte/alkohol, når tanken er ved at være tom). Kun fantasien

For en bil der bliver krøllet totalt sammen er dette næppe af nogen
betydning.

(...)
> [...]
> kollisioner, og jeg tror ikke, at det vil fordyre bilen 0,01% at
> sikre , at selv det maximale frontalsammenstød aldrig kan sprede

En bil kan blive skrællet totalt op hvis den bliver ramt "forkert". Der
findes intet teknologisk fix, der kan sikre tankene under alle
omstædigheder, og for en bil med en fremstillingspris på fx 50.000,- DKK vil
0,01% = 5,- DKK næppe gør den mindste forskel.

mvh

Thomas Krogh