Dødelige benzinBILbrande må ku forebygges.
Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 11:07

Dødelige benzinBILbrande må ku forebygges.

JP 28.3 p2 beretter om personbil, som ved kødannelse mases mellem
lastbil foran og bagved (E45, Horsens) og brand i den foreste lastbil
dræber personbilens fører.

Er det ikke extrem uansvarligt, at staten ikke forlængst har gjort
sådant umuligt?

1.. Roadpricing-GPS-satelitter og tag-radiosenderee i alle biler kan
sikre kæmpebøder til bilister, der ikke holder afstand, hvilket er en
milliard gange vigtigere, sikkerhedsmæssigt, end hastighedsbøder
Selvfølgelig vil massemordersken Birthe Rønn Hornbeck få 1984-sindsyge
ved ideen. Hun er en dinosaur uden jordforbindelse.

2.. Biler bør robotstyres, mere og mere, fx have sensorer der
alarmerer føreren, når der er kort afstand til bil foran og bagved -
eller til autoværn.
3.. Skolebøger kalder Skagerak-kæmpe-søslaget 1915 uafgjort, fordi
tysk flåde efterfølgende undgik ny søslag, men mine gode lærere i
mellemskole og gymnasie har fortalt mig - korriger mig, hvis
upræcision - at når den undertallige tyske hochseeflotte sænkede
langt, langt flere britiske ton og langt, langt flere sømænd end den
kæmpestore opreklamerede britiske samlede flåde, så var det ikke kun
om inteligentere sømandskab og krigskløgt, men også om
fornufts-designet brændselsplacering på de tyske skibe.
Tyskerne havde kuldedepoter i særskilte aflukker på skibenes
ydersider, som panser mod sænkning. De tålte talrige fuldtræffere og
deres ammunitionsdepoter brød aldrig i brand, som de brititiske.

BILERS BENZINTANKE synes selvmorderisk designet idag.

Der er elektronisk injektion i karburatoren, og chips styrer alt
sådant superintelligent, så hvor svært kan det være at placere
benzinen hist og pist, hvor kollisionserfaringer siger, at brud aldrig
kan ske. ?

Talrige decentrale minipumper kan føre brændstoffet til motor , når
det behøves - why not?

Små netværksforbundne brændstoftanke - måske af elastiske kunststoffer
og ikke af metal, kan rumme benzin incl som vandseng-pude under
passagererne, hvis dette fandtes at være det smarteste(en
uigennemtænkt strøtanke - så skal der pumpes op med luft i stf
kulbrinte/alkohol, når tanken er ved at være tom). Kun fantasien
sætter grænser

Simpson-tegnefilm tager ofte gas på myten om, at biler bryder i brand
som ingenting på film. Dagens nyhed er nok atypisk. Men det sker ofte,
at man læser om dødelige benzinbrande ved eneulykker og andre
kollisioner, og jeg tror ikke, at det vil fordyre bilen 0,01% at
sikre , at selv det maximale frontalsammenstød aldrig kan sprede
benzin til varme eller andre steder.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 28-03-06 11:24

Bo Warming wrote:
> [...]
> Selvfølgelig vil massemordersken Birthe Rønn Hornbeck få 1984-sindsyge
> ved ideen. Hun er en dinosaur uden jordforbindelse.

Det vil da ikke forhindre en lastbilchaffør som sover eller betjener
kaffemaskine eller.....

> 2.. Biler bør robotstyres, mere og mere, fx have sensorer der
> alarmerer føreren, når der er kort afstand til bil foran og bagved -
> eller til autoværn.

Med 90 km/t frem mod noget som står stille, så går det nu stærkt
nok.
Måske svært at forstå for dig som bor inde midt i byen, men os som
kører 100+ km på jyske motorveje kender til pludseligt opståede
køer, som man sagtens kan nå at bremse ned inden med irdentligt
afstand og hvis man holder sig fra at betjene kaffemaskiner etc.

> BILERS BENZINTANKE synes selvmorderisk designet idag.

Det er utroligt sjældent at biler bryder i brand.

> [...]
> sådant superintelligent, så hvor svært kan det være at placere
> benzinen hist og pist, hvor kollisionserfaringer siger, at brud aldrig

Pris ?

> Talrige decentrale minipumper kan føre brændstoffet til motor , når
> det behøves - why not?

Pris ? Holdbarhed ?

> [...]
> kollisioner, og jeg tror ikke, at det vil fordyre bilen 0,01% at
> sikre , at selv det maximale frontalsammenstød aldrig kan sprede

Aldrig ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Martin

Dato : 28-03-06 11:46

Bo Warming skrev:

> [...]
> dræber personbilens fører.
>
> Er det ikke extrem uansvarligt, at staten ikke forlængst har gjort

Skal staten tillægges al skyld for samfundets fordærv?

> BILERS BENZINTANKE synes selvmorderisk designet idag.

Drop benzin, lav kun diesel motorer der alle kan køre på planteolie.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 23:11

"Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

Bo Warming skrev:

> [...]
> sådant umuligt?

Skal staten tillægges al skyld for samfundets fordærv?

BW: Staten gør bilisme til sin pengemaskine bl.a. via fartbøder. Men
mine forslag er der mere sikkerhed i

> BILERS BENZINTANKE synes selvmorderisk designet idag.

Drop benzin, lav kun diesel motorer der alle kan køre på planteolie.

BW: Lad det fri marked afgøre den bagatel. Er din ide rentabel, så
skal den nok komme igennem.

Fra : Martin

Dato : 29-03-06 08:06

Bo Warming skrev:

> "Martin" <Nexus1@lab.org> wrote in message

> Drop benzin, lav kun diesel motorer der alle kan køre på planteolie.
>
> BW: Lad det fri marked afgøre den bagatel. Er din ide rentabel, så
> skal den nok komme igennem.

Afgiftsministeriet synes det er en dummer ide. Folk kan selv brygge
olien i skuret.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-03-06 08:51

Bo Warming skrev:

> [...]
> skal den nok komme igennem.

Afgiftsministeriet synes det er en dummer ide. Folk kan selv brygge

BW: det er fornuftig snak
TAK - det havde jeg sgu ikke tænkt på. Du lever op til mine
bondefornuftige "idoler" Glistrup og

"Mit store talent består deri, at jeg ser alt klart. Min ejendommelige
form for veltalenhed skyldes også, at jeg ser det væsentlige i et
spørgsmål fra alle sider. Den lodrette linie er kortere end den skrå
linie".Nietzsche (påtaget megaloman, for at fremstå
provokerende og sindsyg-agtig, og derved få sine bøger solgt og læst,
skønt de var 100 år forud for deres tid, og let var blevet glemt uden
den geniale søsters markedsføring, sponsor-indfangning og det nævnte
storhedsvanvids-simulanteri