deus ex (spoiler)
Fra : Peter T.

Dato : 28-03-06 10:26

Spoiler og spørgsmål forneden.

Jeg er nået til slutningen af Deus Ex (übercool spil) og står nu ved
knappen, hvor jeg kan riste Page. Derudover har jeg 2 andre valg alt
efter humør, så spillet jo har 3 slutninger.

Men er der andre steder tidligere i spillet, hvor plottet/spillet kan
ændre sig alt efter valg? Jeg tænker feks på scenen i Boeing'en i
hangaren, hvor jeg kan vælge at skyde Navarre eller modstandsbossen eller
måske i Hong Kong?

Andet spørgsmål. Jeg skal snart i gang med toeren - invisible war. Er
det lige så godt som etteren? :)

--
Mvh. Peter T.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 28-03-06 17:04

"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote in

> [...]
> ændre sig alt efter valg? Jeg tænker feks på scenen i Boeing'en i
> hangaren, hvor jeg kan vælge at skyde Navarre eller modstandsbossen

dunno - har kun spillet det igennem en enkelt gang (hvor jeg skød hende)

> Andet spørgsmål. Jeg skal snart i gang med toeren - invisible war.
> Er det lige så godt som etteren? :)

desværre ikke - er kommet et godt stykke i det, men brugerfladen er
gjort shiny og moderne men desværre mere hmm barnagtig tror jeg at
jeg vil kalde det. Plottet er ikke så fængende som i etteren. Men
det er klart interessant. Jeg kommer dog ikke til at ræse igennem
det som jeg gjorde med etteren.

1'eren: 9/10 biocells
2'eren: 7/10 biocells

/hilsner
--
| lars.g.j | e-mail: remove dots | www.lgj.dk | oz2lgj |
Jayne: You know what the chain of command is?

Fra : Jubii

Dato : 28-03-06 20:30

On 28 Mar 2006 09:26:25 GMT, "Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> wrote:
in dk.spil.computer
>Spoiler og spørgsmål forneden.

Et så ældgammelt spil, he spoiler he he

>Jeg er nået til slutningen af Deus Ex (übercool spil) og står nu ved
>knappen, hvor jeg kan riste Page. Derudover har jeg 2 andre valg alt
>efter humør, så spillet jo har 3 slutninger.

2'eren har 4 endings.

> [...]
>ændre sig alt efter valg? Jeg tænker feks på scenen i Boeing'en i
>hangaren, hvor jeg kan vælge at skyde Navarre eller modstandsbossen eller

Ellers er der en anden der gør det så vidt jeg husker.

>Andet spørgsmål. Jeg skal snart i gang med toeren - invisible war. Er
>det lige så godt som etteren? :)

Den er mere styret og indeholder nogle fælder som gør man ikke kan komme videre
(i et tilfælde forsvinder transporten tilbage hvis man bruger uautoriserede
piloter)

Fra : Simon Nejmann

Dato : 29-03-06 01:33

wrote:

> [...]
>ændre sig alt efter valg? Jeg tænker feks på scenen i Boeing'en i
>hangaren, hvor jeg kan vælge at skyde Navarre eller modstandsbossen eller

Der vil være nogle små forskelle alt efter hvad du vælger, men ikke
noget stort - alle de valg der giver forskellige slutninger sker i den
sidste bane.

Men du kan f.eks. kæmpe sammen med din bror på hotellet, og dermed få
ham til at overleve. Det gør så at du kan tale med ham senere i
spillet, men det gør ikke nogen forskel på hvordan spillet forløber.
Lige netop det her valg afgøres af hvordan du forlader hotellet - tag
vinduet og han dør, tag hoveddøren og han overlever).

Hen imod slutningen af spillet springer din helikopter i luften (med
pilot i) - du kan også gøre noget så han overlever. Men igen gør det
ingen forskel ud over en "wow, jeg overlevede" replik og en rar
fornemmelse i maven (sårn' ca - det er lidt tid siden). :)

Forresten - hvis du skyder Navarre i flyveren så er hun (selvfølgelig)
død, men hvis du ikke gør så dukker hun op senere som en mini-boss som
du skal dræbe.

>Andet spørgsmål. Jeg skal snart i gang med toeren - invisible war. Er
>det lige så godt som etteren? :)

Lige så godt? Klart nej.
Det er meget mere "konsolagtigt" (Lars kalder det "barnagtig") - for
eksempel findes der kun en type ammo some all våben så bruger, men en
rocket launcher bruger måske 15 "unified ammo" per skud mens en pistol
bruger 1 per skud.

Historien level heller ikke op til etterens - men er der nogen spil
der kan måle sig men Deus Ex i plot? :)

Er DX2 lige så godt som DX1? Klart nej.
Men er DX2 så et dårligt spil? Lige så klart nej.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Peter T.

Dato : 29-03-06 08:49

Simon Nejmann udviste en rettidig omhu og skrev:

> Der vil være nogle små forskelle alt efter hvad du vælger, men ikke
> noget stort - alle de valg der giver forskellige slutninger sker i den
> sidste bane.

Okay.

> [...]
> eksempel findes der kun en type ammo some all våben så bruger, men en
> rocket launcher bruger måske 15 "unified ammo" per skud mens en pistol

Jeg smed spillet i pcen i aftes og prøvede det lige. Jeg tænkte det
samme, som det du fortæller. Så en lille skuffelse udeblev ikke.

Anyway. Feelingen med musen i spillet er helt i skoven. Det føles ikke
som lag, men føles tværtimod som om styringen er alt for sensibel uanset
hvor meget jeg piller i indstillinger for musen. Det samme skete med Red
Faction 2, som jeg gik i gang med efter etteren. Og den slags kan få mig
til at gå helt kold når der skal spilles. Så nu forstår jeg bedre
hvorfor der er den konsolagtige auto-aim i indstillingerne i DE2. :/

--
Mvh. Peter T.

Fra : Bruno

Dato : 29-03-06 17:02

Peter T. wrote:
> [...]
> til at gå helt kold når der skal spilles. Så nu forstår jeg bedre
> hvorfor der er den konsolagtige auto-aim i indstillingerne i DE2. :/

DX2 er ganske rigtig meget konsolagtig hvilket skyldes spillet blev
lavet til XBOX og PC samtidig, ikke noget usædvanligt blot er der i
realiteten tale om at spillet blev lavet til XBOX og så lige smidt på en
skive til PC. Man så det meget tydeligt med demoen som de fik sendt ud
med brugerflade osv stillet til XBOX'ens krav

De mange forenklinger, små baner, ingen bøger, og meget andet skyldes
simpelthen at en XBOX i realiteten er en lille PC der kun har 64 MB ram
(inkl. grafikram). Alligevel må man undres for Deus Ex på PS/2 er vist
ret tæt på PC udgaven, så det er nok mest fordi de ville score nogle
lette kroner på 2'eren (Og havde de ikke udsendt en demo var det sikkert
lykkedes, for de havde højt og helligt lovet der ikke var noget negativt
ved at den kom på XBOX).

Men kig på www.planetdeusex.com der er tweaks og tips plus en del ekstra
matriale til etteren, noget er vist endda rigtig godt.

Mvh

Bruno