WIFI hæmmet af UMTS?
Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-03-06 08:42

Er der nogen chance for UMTS signaler (2.1Ghz) kan forstyrre 802.11b/g
(2.4Ghz) signaler?

Spørger fordi jeg varetager nogle hotspots hvor performance er blevet et
stort problem, samtidig med TDC ser ud til at have opsat UMTS master. UMTS
master som sidder i samme højde eller under mine APer samt forholdvis tæt
på hianden (5-10m afstand fra hinanden).

--
Bjarke Andersen

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 28-03-06 21:25

Bjarke Andersen <usenet@*spammer*bjoeg.dk> writes:

> [...]
> master som sidder i samme højde eller under mine APer samt forholdvis tæt
> på hianden (5-10m afstand fra hinanden).

Mht frekvens-bånd, så bør der ikke være nogen problemer. Men UMTS
senderne kan generere nogle rigtig høje elektriske felter (>100V/m),
hvilket kan påvirke elektronikken i dit netværk. Er dit WiFi netværk
et udendørs netværk? - hvis det er indendørs, så prøv at skærme
vinduerne af midlertidigt (f.eks med alufolie) for at se om det gør en
forskel.

Kai

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 28-03-06 21:36

Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> et udendørs netværk? - hvis det er indendørs, så prøv at skærme
> vinduerne af midlertidigt (f.eks med alufolie) for at se om det gør en

Indendørs, i haller, hvor TDCs udstyr osse sidder. så i bund og grund kan
vi ikke skærme af.

Må prøve og snakke med TDC om det.

--
Bjarke Andersen

Fra : CopyCat

Dato : 29-03-06 23:13

> Indendørs, i haller, hvor TDCs udstyr osse sidder. så i bund og grund kan
> vi ikke skærme af.

Hvad med at pakke TDC's UMTS ind i alufolie det kunne da være sjovt ..

~~Frank .,

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-06 13:49

"Bjarke Andersen" <usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Kai Harrekilde-Petersen <khp@harrekilde.dk> crashed Echelon writing

Hvor meget effekt bruger TDC´s umts master ellers ca? altså i forsygnings
øjeme?

> Indendørs, i haller, hvor TDCs udstyr osse sidder. så i bund og grund kan
> vi ikke skærme af.

Du kan vel skærme udstyret af, fx en jordet metalkasse?

> Må prøve og snakke med TDC om det.

Men G3 celler indendøre???