Justitsmninisteriet bryder skattestoppet
Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 23:38

fra:
http://www.liberator.dk/debatforum/display_message.asp?mid=80248

Justitstministeriet har netop fremsat et nyt både skatteforøgende og
frihedsreducerende forslag
http://www.jm.dk/wimpdoc.asp?page=document&objno=75147

Under dække af et SPIN-masterpiece - at "styrke" ægtefællen - vil
regeringen gennemtvinge øge dobbeltbeskatning af arv.

"Ægtefællens arv foreslås derfor forhøjet fra 1/3 til halvdelen af den
afdøde ægtefælles ejendom."

Konsekvensen er at arv beskattes flere gange, fordi man afskærer
muligheden for at sende arv direkte til børn og børnebørn. Det samlede
beskatning af arv vil dermed øges.

Forslaget er åbenlyst uden andet formål end at øge beskatningen, fordi
man allerede i dag frit kan lade den efterladte ægtefælle arve. Hvorfor
skal man TVINGE andelen op?

Der skjuler sig mere af samme lovsjusk og skattetænkning i dette
lovforslag.

F.eks. må man ikke længere have private testamenter som holdes
fortrolige for staten både før og efter dødsfald.

"Udvalget foreslår, at adgangen til at oprette vidnetestamente
afskaffes. I nutidens samfund er der efter udvalgets opfattelse ikke
behov for en testamentsform, der som vidnetestamentet er rent privat. I
stedet bør notartestamentet med den ekstra sikkerhed, som det indebærer,
at testamentet oprettes over for en offentlig myndighed (notaren på et
dommerkontor), være den primære testamentsform."
`
Dagens umulige udfordring:
Hvem kan komme med et samfundspositivt argument for at beholde
Justitsministeriet?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 28-03-06 04:59

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> `
> Dagens umulige udfordring:
> Hvem kan komme med et samfundspositivt argument for at beholde

Er det ikke lige dig der laver en fejl nu ????

Regeringen har lovet et samlet skattestop, det betyder jo altså lige at
regeringen kan sætte skatten ned på et område og de kan sætte den op på et
andet område, så det går lige op, så det er dig der er ude i hampen, sammen
med Thorkild.

Er du blevet medlem af skatteborgerforenngen ?

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-03-06 06:02

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> Er du blevet medlem af skatteborgerforenngen ?
>
> Svend

Det har jeg været siden foreningen blev stiftet.

Og nej, skattestoppet indebærer ikke noget af den socialdemorkatiske
stoleleg med skatterne, som du påstår.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank

Dato : 28-03-06 09:30

Hej

> Og nej, skattestoppet indebærer ikke noget af den socialdemorkatiske
> stoleleg med skatterne, som du påstår.

Check: http://www.skm.dk/publikationer/skat/1492/1494/

Som overskrift står der blandt andet:

"Hvis der er tvingende grunde til at indføre eller forhøje en skat eller
afgift, vil det ske således, at merprovenuet ubeskåret anvendes til at sænke
en anden skat eller afgift, jf. boks 1."

Så jo - skattestoppet indebærer også den socialdemokratiske stoleleg med
skatterne, i modsætning til hvad du påstår.

--
Frank

Husk at krigen i Irak er ført på samme folkeretslige grundlag som krigen om
Kosovo
I hate windsurfers, In a totally irrational way

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-03-06 13:46

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>
> Så jo - skattestoppet indebærer også den socialdemokratiske stoleleg med
> skatterne, i modsætning til hvad du påstår.

Hvilke "tvingende grunde" har der indtil videre været for regeringen for
at hæve en bestemt skat?

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Frank

Dato : 28-03-06 15:55

Hej

> Hvilke "tvingende grunde" har der indtil videre været for regeringen for
> at hæve en bestemt skat?

Jeg mener at kunne huske at folkesundhed har været citeret som et eksempel
på en 'tvingende grund'.

Men min kommentar var faktisk blot for at gøre opmærksom på at din
fortolkning af skattestoppet ikke deles af skatteministeriet.

Mvh
Frank
--

If we have to use force, it is because we are America. We are the
indispensable nation. We stand tall. We see further into the future.

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-03-06 17:38

Frank <far@nosmap.dk> wrote:

> [...]
>
> Men min kommentar var faktisk blot for at gøre opmærksom på at din
> fortolkning af skattestoppet ikke deles af skatteministeriet.

Fair nok. Hvis vi går ud fra at min fortolkning er forkert er min
respekt for regeringen blot daltet yderligere en smule.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 28-03-06 16:48

"Frank" <far@nosmap.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> om Kosovo
> I hate windsurfers, In a totally irrational way

Altså, Peter har været i lære ved Thorkild Poulsen eller er det omvendt.

Peters og Thorkilds dokumentation består i høj grad af benægtelser af
"fakta" de ikke kan lide, der behøves kun en der skriver en artikel de kan
"lide" og så er det fakta.

Eller gælder det kun Thorkild ?

Thorkild har jo klart og tydeligt skrevet at det han ikke kan lide er
uvedkommende.

Er din argumentation på samme måde Peter ?

Svend

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 28-03-06 17:38

> [...]

> uvedkommende.
>
> Er din argumentation på samme måde Peter ?

Spar mig venligst på det barnlige pis med at lægge mig ord i munden. PÅ
forhånd tak.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Svend Poulsen

Dato : 30-03-06 16:55

> Spar mig venligst på det barnlige pis med at lægge mig ord i munden. PÅ
> forhånd tak.
>
> --
> regards, Peter Bjørn Perlsø
> http://haxor.dk
> http://liberterran.org
> http://haxor.dk/fanaticism/

Hæ, du har jo stået i lære ved Thorkild.

Tak for oplysningen.

Svend