Tilbage-knap
Fra : Jonas Larsen

Dato : 27-03-06 18:00

Hej,

Hvordan er det muligt at lave en tilbage-knap der går tilbage til
den forrige side, og altså ikke til en forvalgt side? Altså jeg
har en side på min hjemmeside, som man komme ind på fra flere
veje, derfor skal knappen gå tilbage til den side man kom fra og
altså ikke tilbage til f.eks. hovedsiden!

På Forhånd Tak
/Jonas Larsen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 27-03-06 18:50

Jonas Larsen skrev:

>Hvordan er det muligt at lave en tilbage-knap der går tilbage til
>den forrige side, og altså ikke til en forvalgt side?

Hvorfor lave det på sin side, når det findes i enhver browser,
som regel en venstrepil øverst?

Men ellers f.eks.
http://www.pageresource.com/jscript/jhist.htm

http://www.google.dk/search?q=history.back&num=30&hl=da&newwindow=1&lr=lang_da&sa=X&oi=lrtip9
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : David Trasbo

Dato : 28-03-06 13:01

Jonas Larsen skrev:

> [...]
> veje, derfor skal knappen gå tilbage til den side man kom fra og
> altså ikke tilbage til f.eks. hovedsiden!

Det kan ikke betale sig, for der findes en sådan i browseren. Ellers gøres
det med:

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-03-06 13:10

David Trasbo skrev:

Ovenstående virker ikke. Du blander history.go(-1) og
history.back() sammen (to forskellige fungerende måder at gå
tilbage i browserhistorien).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kkp

Dato : 28-03-06 14:11

> [...]
>
> Ovenstående virker ikke. Du blander history.go(-1) og
> history.back() sammen (to forskellige fungerende måder at gå

Jeg plejer f.eks. at indsætte ' en interaktiv knap'.
Derefter skriver jeg i hyperlinks :
javascript:history.back()

Hilsen kim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 29-03-06 12:47

kkp wrote:

> Jeg plejer f.eks. at indsætte ' en interaktiv knap'.
> Derefter skriver jeg i hyperlinks :
> javascript:history.back()

Fint nok. Men
onclick="history.back()"
er bedre, så undgår du valideringsanmærkninger.

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : David Trasbo

Dato : 28-03-06 16:45

Jens Gyldenkærne Clausen skrev:

> Ovenstående virker ikke. Du blander history.go(-1) og
> history.back() sammen (to forskellige fungerende måder at gå
> tilbage i browserhistorien).

Ups, ja. Det er meget lang tid siden jeg har rodet med Javascript.