Find min hjemmeside på en søgemaskine, hvo~
Fra : Sign

Dato : 27-03-06 16:56

Hej...

Jeg vil høre om der er en som kan hjælpe mig med at fortælle hvad
jeg skal for at man kan finde min hjemmeside ved at søge i
søgemaskinen Google. Fx hvis min hjemmeside handler om Chokolade
og kaffe, så når man skriver "Chokolade og kaffe" på Google, kan
min hjemmeside dukke frem.

Hvordan gør jeg det?
/
Hvilket script skal man bruge?

På forhånd tak for hjælpen. :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 27-03-06 17:14

Sign skriblede bla:
> /
> Hvilket script skal man bruge?

Du skal ikke bruge noget script men have teksten på siden.
Google søger bla på indhold/tekst.
Google skal nok finde dine sider men det kan tage tid før siderne indexeres.
Jo flere du får til at linke til dine sider jo bedre og hurtigere går det

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 27-03-06 18:48

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i

> [...]

> Google skal nok finde dine sider men det kan tage tid før siderne
> indexeres. Jo flere du får til at linke til dine sider jo bedre og

Indenfor <HEAD> ..... </HEAD> skriver du f.eks:

<META name="description" content="Dette er min hjemmeside der handler om
chokolade og kaffe">

<META name="keywords" content="chokolade,kaffe">

-cb

Fra : Janus Lindblad

Dato : 27-03-06 18:54

Claus E Beyer skrev:
> Indenfor <HEAD> ..... </HEAD> skriver du f.eks:
>
> <META name="description" content="Dette er min hjemmeside der handler om
> chokolade og kaffe">
>
> <META name="keywords" content="chokolade,kaffe">

Nej. Det virker ikke.

I øvrigt kan det til stadighed undre mig, at folk der spørger til hvordan
man bliver synlig på søgemaskinerne meget sjældent poster et link til deres
side, da et link netop vil øge deres chancer for at blive indekseret.

Fra : jopa

Dato : 27-03-06 19:01

Janus Lindblad skriblede bla:
> [...]
> hvordan man bliver synlig på søgemaskinerne meget sjældent poster et
> link til deres side, da et link netop vil øge deres chancer for at

God pointe

--
Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Thomas Jari

Dato : 27-03-06 19:03

On 27 Mar 2006 17:53:48 GMT, Janus Lindblad <none@invalid.no> wrote:

>Nej. Det virker ikke.

Måske ikke. Tag det med alligevel.

> [...]
>man bliver synlig på søgemaskinerne meget sjældent poster et link til deres
>side, da et link netop vil øge deres chancer for at blive indekseret.

Hvordan kan det undre, da de jo netop ikke ved hvordan deres sider
bliver synlige i søgemaskinerne?

--
Thomas Jari
http://blog.weblogging.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-03-06 20:52

Hej Thomas!
"Thomas Jari" <polle@nospam.danmark> skrev i en meddelelse

> Hvordan kan det undre, da de jo netop ikke ved hvordan deres sider
> bliver synlige i søgemaskinerne?

Det giver jeg dig ret i!
Lige som mange nybegyndere (mig selv inklusive!) heller ikke er klar over,
at man kan benytte sin mail-klient til at læse og skrive i nyhedsgrupper....

Der gik i hvert fald lang tid, inden jeg blev klar over det, over fandt ud
af at bruge det....

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Janus Lindblad

Dato : 29-03-06 11:18

Thomas Jari skrev:

> Hvordan kan det undre, da de jo netop ikke ved hvordan deres sider
> bliver synlige i søgemaskinerne?

Det er da oplagt at når man spørger til synlighed på søgemaskiner, nærer et
ønske om at så mange mennesker som muligt skal se ens hjemmeside. Det ville
således ikke være så mærkeligt om man så postede et link, når man nu
alligevel spørger til det i nyhedsgrupperne. Om ikke andet vil de der ser
indlægget kunne komme med eventuelle forslag til søgemaskineoptimering.

Fra : Thomas Jari

Dato : 29-03-06 16:43

On 29 Mar 2006 10:18:08 GMT, Janus Lindblad <none@invalid.no> wrote:

> [...]
>alligevel spørger til det i nyhedsgrupperne. Om ikke andet vil de der ser
>indlægget kunne komme med eventuelle forslag til søgemaskineoptimering.

Jeg ved godt at det lyder logisk at gøre det, men folk tænker ikke i
de baner.

Jeg kan huske det fra da jeg selv var helt grøn. Mit mål var sku ikke
at få besøgende på siden. Mit mål var at se min side listet i
søgemaskinerne.

--
Thomas Jari
http://blog.weblogging.dk

Fra : Claus E Beyer

Dato : 28-03-06 06:34

"Janus Lindblad" <none@invalid.no> skrev i

> Nej. Det virker ikke.

Ikke forstået!

Søgemaskinerne finder nok ikke ens hjemmeside hurtigere pga. ovenstående,
men gælder det ikke, at når søgemaskinen først har fundet hjemmesiden, så
får man den indekseret som man ønsker ved at skrive ovenstående to
<META ...>?

-cb

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-03-06 06:51

"Claus E Beyer" <ceb.news@gmail.com> writes:

> [...]
> men gælder det ikke, at når søgemaskinen først har fundet hjemmesiden, så
> får man den indekseret som man ønsker ved at skrive ovenstående to

Det afhænger af søgemaskinen. Google stoler ikke på meta-tags skrevet
på siden, og bruger dem ikke til at indeksere efter (eller også giver
de dem i hvert fals så lav vægt at det er ligegyldigt). Der er det
vigtigere hvilken synlig tekst der er på siden (det brugeren faktisk
skal se) og hvilke ord der er brugt i links til siden.

/L

Fra : David Trasbo

Dato : 28-03-06 12:59

Lasse Reichstein Nielsen skrev:

> [...]
> vigtigere hvilken synlig tekst der er på siden (det brugeren faktisk
> skal se) og hvilke ord der er brugt i links til siden.

....men brug dem alligevel. Hvis du i forvejen har knyttet søgeord eller
beskrivelse til siden, f.eks. via en database, kan det godt betale sig, for
der findes stadig søgemaskiner der bruger meta-tags.

--
David Trasbo.
Vær en god Usenet-bruger. http://usenet.dk/netikette.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-06 17:23

David Trasbo wrote:

> ...men brug dem alligevel. Hvis du i forvejen har knyttet søgeord
> eller beskrivelse til siden, f.eks. via en database, kan det godt
> betale sig, for der findes stadig søgemaskiner der bruger meta-tags.

Men brug dem med forsigtighed. Misbruger du funktionen ved at overfylde de
tags med en masse mere eller mindre irrelevant sludder, bare for at blive
fundet, kan det have den stik modsatte effekt i de store søgemaskiner.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/