ikke kat - men kanin
Fra : Battlefield´s

Dato : 27-03-06 16:12

Hej
Jeg ved godt at dette er en kattegruppe, men der plejer at sidde nogle som
også ved noget om kaniner, som måske kan hjælpe. Vi har netop indfanget en
lille sort/brun kanin med hængeører (Vædderkanin?). Vi har den i en af
kattetransportkasserne, og har selvfølgelig sat opslag op hos købmanden i
den ene retning og supermarkedet i den anden retning + et opslag på en
lygtepæl, hvos jeg ved at der kommer mange forbi så vi håber nu bare at der
kommer nogle som mangler den.
Men hvad skal jeg give den at spise? Den har fået et par gulerødder som den
dog ikke har rørt endnu og en skål vand.
Vi har et par store hunde, som den tilsyneladende er meget bange for (det
var dem, der opdagede den i haven) så vi kan ikke have den herinde.
Hilsen Vibeke

Fra : ~M~

Dato : 27-03-06 16:48

Battlefield´s wrote:
> Men hvad skal jeg give den at spise? Den har fået et par gulerødder
> som den dog ikke har rørt endnu og en skål vand.
Håber I finder ejeren.
Her står lidt om fodring af kaniner. http://www.netdyredoktor.dk/sw9192.asp
Hø, alm. salat (ikke iceberg), kål, gulerødder osv må den bl.a. få.

/M

Fra : Kate

Dato : 27-03-06 16:53

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> wrote in

> Men hvad skal jeg give den at spise? Den har fået et par
> gulerødder som den dog ikke har rørt endnu og en skål vand.

Hvis du har andet grønt eller frugt vil det være fint. Min er vild med
æbler, pærer, broccoli, rosenkål, ja, alt på nær næsten gulerødder. Dem
spiser han først når alt andet er væk Ellers er tørt brød også et
hit her, knækbrød elsker min.
Knækbrød og brød kan den selvfølgelig ikke leve af i længden, men jeg
gætter på at du ikke beholder den, så et par dage kan den sagtens klare
sig med den slags.

Når den har hængeører er det enten en franskvædder eller dværgvædder.
Den franske er *stor* vejer vidst nok oppe omkring 7kg eller
deromkring, dværgen ligger lige under 2 kg, (helst, men er lidt for
stor han vejer nok tættere på 2,5kg)

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.dk
Ved privat svar fjern spamme.
If you want to reach me remove spamme.

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-03-06 17:30

"Kate" <km1111dljspamme@oliwer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Den franske er *stor* vejer vidst nok oppe omkring 7kg eller
> deromkring, dværgen ligger lige under 2 kg, (helst, men er lidt for

Hej
Tak for svarene, jeg må kigge i køleskabet
Jo, vi håber da at vi kan finde kaninens ejer, da vi ikke selv vil beholde
den. Min mand er ved at flikke et midlertidigt bur sammen til den.
Det må være en dværgvædder, den er mindre end mine siameserkatte
Hilsen Vibeke

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-03-06 19:19

"Battlefield´s" <battlefield@SLET.mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
Hej
Så blev kaninens ejer fundet!
En af hans venner havde set vores opslag, så det virkede
Han fortalte i øvrigt, at der hvor han havde fået sine kaniner fra (han
havde to) havde de sagt at kaninerne ikke måtte få gulerødder, allerhøjst en
enkelt skive.
Så det var da heldigt at "vores" kanin ikke havde spist nogle af de
gulerødder, som jeg gav den. Nu er min mand bare træt af at han netop nåede
at lave et fint kaninhus med løbegård
Hilsen Vibeke

Fra : Denise

Dato : 27-03-06 19:54

Battlefield´s wrote:
> [...]
> gulerødder, som jeg gav den. Nu er min mand bare træt af at han netop
> nåede at lave et fint kaninhus med løbegård

Ha ha Vibeke, I må ud og få jer en kanin til det fine kaninhus

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Battlefield´s

Dato : 27-03-06 20:02

"Denise" <reindel@*NOSPAM*c.dk> skrev i en meddelelse

> Ha ha Vibeke, I må ud og få jer en kanin til det fine kaninhus
>
> --
> Hilsen Denise
> www.katteinfo.dk

Nej! Du kan tro nej!
Vi har to Labradors og 10 katte (siamesere!) + diverse fisk (guldfisk +
akvariefisk) så der er altså ikke plads til en kanin også
Men dejligt at se hvor glad både kanin og ejer blev for genforeningen.
Hilsen Vibeke

Fra : LH

Dato : 28-03-06 10:04

Hvor i landet bor du - med hensyn til kaninhuset? Hvis det da er til salg og
muligt at flytte?

LH

Fra : Battlefield´s

Dato : 28-03-06 19:48

"LH" <le_ha@privat.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor i landet bor du - med hensyn til kaninhuset? Hvis det da er til salg
og
> muligt at flytte?

Hej

Vi bor i Horsens og du er velkommen til at komme og hente løbegården.
Hilsen Vibeke

Fra : LH

Dato : 29-03-06 13:28

Nej tak.........jeg bor nemlig i den anden ende af landet! Lolland/Falster,
så det er vist en lang tur for et burs skyld. Det var mest fordi jeg skal
have en kanin i pleje 14 dage i sommer.

LH

Fra : Battlefield´s

Dato : 29-03-06 17:01

Øv!
Ja, det havde det da været fint til.
Men det er nu ikke så svært selv at flikke noget sammen, kaninen er nok
ligeglad med hvordan det ser ud
Det skal bare være flugtsikret.

Fra : Kate

Dato : 28-03-06 15:13

> Så blev kaninens ejer fundet!

Åh, hvor skønt.

> En af hans venner havde set vores opslag, så det virkede
> Han fortalte i øvrigt, at der hvor han havde fået sine kaniner fra
> (han havde to) havde de sagt at kaninerne ikke måtte få
> gulerødder, allerhøjst en enkelt skive.

Nå, det forstår jeg ikke. Mine har da alle dage fået gulerødder, kun
ham jeg har nu rynker på næsen af dem. Han får naturligvis også andre
ting og hans fuldfoder er kaninpiller.

> Nu er min mand bare træt af at han
> netop nåede at lave et fint kaninhus med løbegård

Det kan han sikkert udmærket få solgt.