Ritts pibedrøm
Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 15:22

http://www.berlingske.dk/grid/kronikker:aid=714496

Ritt vil gerne bygge billige boliger, og masser af dem. Nærmere bestemt
5.000 familieboliger til 5.000 kr om md!

Beregningsmodellen går ud på at skaffe byggegrunde til 3.100 kr pr m2
byggeret og at bygge boligerne skrabet så de kan opføres for 9.000 kr
pr. m2.

Problemet er, at det for det første er meget svært at skaffe byggegrunde
i Kbh. Det kunne ske gennem en byggemodning af fredede områder på
Vestamager. Altså bygge en Ørestad Vest. Men det ville være i strid med
kommunalfuldmagten at sælge grundene til underpris og prisen i dag er
altså 6000-9000 kr pr m2 byggeret. Så er der selve byggeriet: For et par
år siden kostede det ca. 12.000 kr pr m2 at opføre en alm. familiebolig.
Men byggeomkostningerne er steget stærkt, bl.a. pga det nye skærpede
krav i byggerelementet til varmeisolering, så et selv meget skrabet
projekt ville formentlig i dag koste 12.000 kr pr m2. Hvis man skal tage
højde for prisstigninger på både byggeri og grunde frem til projektet
kan realiseres, så kan man godt lægge mindst 2.000 kr pr m2 oveni. Så er
vi oppe i en samlet byggepris på 20.000 kr pr. m2.
Tager vi udgangspunkt i en familiebolig til far, mor og to børn, så
kigger vi på mindst 80 m2. Opførelsen af en sådanne ville komme til at
koste 1.600.000 kr!

Der er ikke nogen mulig måde hvorpå det ville kunne lade sig gøre, at
udleje et sådan byggeri til 5.000 kr pr md.

Ritts krav om at private der bygger udlejningsbyggeri skal stille mindst
10% af boligerne til rådighed billigt for at opnå en byggetilladelse er
soleklart i strid med love er klart ulovligt, så ingen gevinst dér
heller.

Nå, lad os høre hvad hejren har at sige til næste kommunalvalg, når hun
bliver udspurgt om, hvordan det gik med valgløftet om billige boliger i
København.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 15:24

"Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Problemet er, at det for det første er meget svært at skaffe byggegrunde
> i Kbh.

Der er allerede købt en kæmpegrund i Valby til formålet. Den ligger ved
værkstedsvej/Harley-Davidson butikken...

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 15:42

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Jesper" <spambuster@users.toughguy.net> wrote in message

> Der er allerede købt en kæmpegrund i Valby til formålet. Den ligger ved
> værkstedsvej/Harley-Davidson butikken...

Til hvilken pris pr. m2 byggeret? Og hvor mange af Ritts lovede 5.000
famileboliger kan bygges dér? 200? 300? 400?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 15:57

> Til hvilken pris pr. m2 byggeret?

Det har jeg da virkelig ingen anelse om.

>Og hvor mange af Ritts lovede 5.000
> famileboliger kan bygges dér? 200? 300? 400?

Jeg vil anslå grunden til at være omtrent 20000m2, eller noget i den stil.
Hvad er egentlig problemet? Vi *har* boligmangel i Københavnsområdet, og det
er da alt andet end lige værd at foretrække, at man bygger *nogle* billige
boliger end slet ingen.

I øvrigt får jeg den pudsige tanke, nu når Thorsen jo afsoner
samfundstjeneste i kommunen, at han da lige må være manden der kan skaffe
nogle superbillige byggegrunde - om ikke andet, så nogen der kan bygges
luftkasteller på

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 16:09

> [...]

> samfundstjeneste i kommunen, at han da lige må være manden der kan skaffe
> nogle superbillige byggegrunde - om ikke andet, så nogen der kan bygges

20.000 m2 med en byggeprocent på 75%, det er 15.000m2 delt med 80 m2, så
svarer det til ca. 188 boliger (vi er flinke og runder deforop!), så
mangler Ritt kun 4812 familieboliger. Så dén grund løser kun 3,76% af
Ritts problem, så mangler der jo "kun" 96,24%.

Det bliver en kold dag i helvede, før Ritt får opført sine 5.000
familieboliger til max 5.000 kr i København.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 17:43

> [...]
>
> Det bliver en kold dag i helvede, før Ritt får opført sine 5.000
> familieboliger til max 5.000 kr i København.

Hvad med at ombygge Gentofte Hospital til formålet?

Der er alligevel overkapicitet i regionen, og nyrenoverede Bispebjerg
Hospital ligger kun et stenkast derfra.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 17:20

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Hvad med at ombygge Gentofte Hospital til formålet?
>
> Der er alligevel overkapicitet i regionen, og nyrenoverede Bispebjerg
> Hospital ligger kun et stenkast derfra.

Ligger ikke i Københavns Kommune. Skal Gentofte nu til at opfylde Ritts
valgløfter?
Iøvrigt er byggegrundene for dyre i Gentofte og du kan heller ikke bygge
højt etagebyggeri midt i et parcelhuskvarter.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 18:54

> Ligger ikke i Københavns Kommune.

Skal tilfældige, historiske kommunegrænser nu betyde noget?

> Skal Gentofte nu til at opfylde Ritts valgløfter?

> Iøvrigt er byggegrundene for dyre i Gentofte og du kan heller ikke bygge
> højt etagebyggeri midt i et parcelhuskvarter.

Jeg talte ikke om nybyggeri, men ombygning.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-03-06 20:02

On Mon, 27 Mar 2006 17:09:08 +0200, Jesper wrote:

> [...]
> mangler Ritt kun 4812 familieboliger. Så dén grund løser kun 3,76% af
> Ritts problem, så mangler der jo "kun" 96,24%.

Hvorfor må boligerne kun være i et plan?

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 20:19

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Hvorfor må boligerne kun være i et plan?

Jamen de må da sandelig gerne være i flere planer. Men hvis der også
skal være gårdmiljø, grønne arealer mm. så kan byggeprocenten ikke komme
meget højere op. Naturligvis, hvis man bygger "sort firkant" byggeri kan
man komme højere, men vi er jo ikke interesseret i at bygge slum.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-03-06 21:58

On Mon, 27 Mar 2006 21:19:23 +0200, Jesper wrote:

> Jamen de må da sandelig gerne være i flere planer. Men hvis der også
> skal være gårdmiljø, grønne arealer mm. så kan byggeprocenten ikke komme
> meget højere op.

I lokalplaner for København er der ellers bebyggelsesprocenter op til
mindst 150% for nybyggeri.

> Naturligvis, hvis man bygger "sort firkant" byggeri kan
> man komme højere, men vi er jo ikke interesseret i at bygge slum.

Hvis folk er interesseret i grønne områder, burde de finde sig et andet
sted at bo end i København.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:23

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> I lokalplaner for København er der ellers bebyggelsesprocenter op til
> mindst 150% for nybyggeri.

Det kommer naturligvis an på hvor højt du bygger, og hvor tæt. Jeg er på
ingen måde tilhænger af meget kompakte bymiljøer.

> Hvis folk er interesseret i grønne områder, burde de finde sig et andet
> sted at bo end i København.

Hvorfor det? Skal grønne områder være forbeholdt bogere i f.eks.
Gentofte Kommune hvor jeg bor?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 27-03-06 23:16

On Mon, 27 Mar 2006 23:23:18 +0200, Jesper wrote:

> Det kommer naturligvis an på hvor højt du bygger, og hvor tæt.

Ja, og i en by som København bør man bygge højt. Riv noget af det gamle
byggeri ned og få bygget i højden i stedet for.

> Jeg er på
> ingen måde tilhænger af meget kompakte bymiljøer.

Det er jeg sandelig heller ikke, men du finder heller ikke mig på
venteliste til en lejlighed i København.

> Hvorfor det? Skal grønne områder være forbeholdt bogere i f.eks.
> Gentofte Kommune hvor jeg bor?

Man flytter sgu ikke til København for naturens skyld. Man flytter dertil
for byens skyld.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 06:11

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Ja, og i en by som København bør man bygge højt. Riv noget af det gamle
> byggeri ned og få bygget i højden i stedet for.

Gyselig idé.

> Det er jeg sandelig heller ikke, men du finder heller ikke mig på
> venteliste til en lejlighed i København.

Hvorfor blander du dig så i, hvordan byen skal se ud?

> Man flytter sgu ikke til København for naturens skyld. Man flytter dertil
> for byens skyld.

Her hvor jeg bor ligger Utterslev Mose ellers lige i nærheden. Det
virker som om du gerne så den bebygget med skyskrabere?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-03-06 09:06

On Tue, 28 Mar 2006 06:11:11 +0100, Per Rønne wrote:

> Gyselig idé.

Overhovedet ikke. Der er mange gamle og grimme bygninger der er dårligt
indrettet. De kunne med fordel udskiftes med nogen nye.

> Hvorfor blander du dig så i, hvordan byen skal se ud?

Det spørgsmål kan du ikke mene seriøst.

> Her hvor jeg bor ligger Utterslev Mose ellers lige i nærheden. Det
> virker som om du gerne så den bebygget med skyskrabere?

Så vidt jeg ved ligger der ikke nogen bygninger i mosen.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 10:23

Frank E. N. Stein <flatus@mail.is> wrote:

> Så vidt jeg ved ligger der ikke nogen bygninger i mosen.

Det virker nu ellers som om du mente at København kun burde være
stenbro, med 50-etagers skyskrabere ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 28-03-06 10:56

On Tue, 28 Mar 2006 11:23:21 +0200, Per Rønne wrote:

> Det virker nu ellers som om du mente at København kun burde være
> stenbro, med 50-etagers skyskrabere ...

Det skal man vist være ualmindeligt forudindtaget for at komme frem til.
Når man bygger i højden, på steder hvor der i forvejen er bebyggelse,
behøver man netop ikke at inddrage flere grønne områder.
Er det ikke meget logisk?

Fra : @

Dato : 28-03-06 12:17

On Tue, 28 Mar 2006 11:56:16 +0200, "Frank E. N. Stein"
<flatus@mail.is> wrote:

> [...]
>Når man bygger i højden, på steder hvor der i forvejen er bebyggelse,
>behøver man netop ikke at inddrage flere grønne områder.

netop,

men når det kommer til den grimme bunke sten som hedder København er
det slut med logikken,

der må ikke røres en bygning for at få lidt fornyelese,
dette viser jo at København ikke er andet end en forvokset landsby,

i andre metropoler verden over vælter man i stor stil gammelt lort og
slum for at få plads til moderne boliger

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 17:43

> [...]

> er da alt andet end lige værd at foretrække, at man bygger *nogle* billige

Der er vel ingen grund til at der skal bygges en masse boliger centralt
i København. Hvad er der galt med at bygge dem lidt længere ude?

Som omkring Kildedal station mellem Måløv og Veksø på
Frederikssundslinien? I dag er der kun - pløjemarker. Men der er altså
10-minutters drift i dagtimerne med S-toget.

I øvrigt kan det ikke undre at ejerboliger i Københavns Kommune bliver
så dyre som de er; der er trods alt kun 20% sådanne i kommunen. Det er
ikke just socialt boligbyggeri der mangler.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 27-03-06 15:54

Jesper wrote:

> Ritt vil gerne bygge billige boliger, og masser af dem. Nærmere bestemt
> 5.000 familieboliger til 5.000 kr om md!

Maks. 5000,-! Der skulle også gerne være nogle, der er billigere.

Nu skal jeg ikke gøre mig klog på omkostningerne ved byggeri; men det
er mig en gåde, at man kan bygge billigt i f.eks. Sverige, når det
tilsyneladende er helt umuligt i Danmark - og især i København. Er
det alene grundpriserne, der gør det?

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 16:09

<cybamerc@yahoo.com> wrote:

> [...]
> er mig en gåde, at man kan bygge billigt i f.eks. Sverige, når det
> tilsyneladende er helt umuligt i Danmark - og især i København. Er

Der er nok flere grunde til det, bl.a. meget har vi meget højere
grundpriser end svenskerne og så er de danske lønninger også højere. Det
betyder meget højere byggeomkostninger.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Egon Stich

Dato : 28-03-06 09:53

> Der er nok flere grunde til det, bl.a. meget har vi meget højere
> grundpriser end svenskerne og så er de danske lønninger også højere. Det
> [...]

Du glemmer så lige det danske monopol, som kunstigt forhøjer priserne på
byggematerialerne.
Dette er meget værre, end de påståede "høje lønninger".

MVH
Egon

Fra : Jesper

Dato : 28-03-06 14:41

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]
> byggematerialerne.
> Dette er meget værre, end de påståede "høje lønninger".

Det hjælper altsammen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 17:43

<cybamerc@yahoo.com> wrote:

> [...]
> er mig en gåde, at man kan bygge billigt i f.eks. Sverige, når det
> tilsyneladende er helt umuligt i Danmark - og især i København. Er

Grundpriserne betyder virkeligt meget. Men jeg har da fået at vide at
det ikke har været muligt at sælge lejlighederne i en nyopført bygning
på hjørnet af Frederikssundsvej og Storegårdsvej her i Husum. Så de
bliver i øjeblikket udlejet.

Noget tyder altså på at det er lykkedes spekulanter, der har opkøbt
adskillige lejligheder, at skabe en prisboble.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-03-06 17:14

On Mon, 27 Mar 2006 17:43:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Grundpriserne betyder virkeligt meget.

hvorfor bygger man så ikke i højden?

det gør man de steder i verden hvor man virkelig kan tale om høje
grundpriser - Manhattan - Tokyo - Singapore - Hong Kong

hvis folk virkelig ønsker at klumpe sig sammen på et begrænset areal
må de også finde sig i ulemperne
høje boligpriser
større forurening
større sociale problemer
mere kriminalitet

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 17:25

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> grundpriser - Manhattan - Tokyo - Singapore - Hong Kong
>
> hvis folk virkelig ønsker at klumpe sig sammen på et begrænset areal

Nu er det sådan, at grundpriserne fastsættes efter antallet af m2
byggeret. Dvs. hvis du må bygge højt på grunden, så kommer du også til
at betale en høj pris for den.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Rune

Dato : 27-03-06 18:33

> Nu er det sådan, at grundpriserne fastsættes efter antallet af m2
> byggeret. Dvs. hvis du må bygge højt på grunden, så kommer du også til
> [...]

Det er vel også bestemt af udbud og efterspørgelse. Hvis man kan udvide
udbudet ved at bygge i højden, burde det da alt andet lige presse prisen.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 19:53

Rune <xxx@xyx.kdk> wrote:

> Det er vel også bestemt af udbud og efterspørgelse. Hvis man kan udvide
> udbudet ved at bygge i højden, burde det da alt andet lige presse prisen.

5.000 boliger forslår som skrædder i helvede. Det vil allerhøjest
midlertidigt bremse prisernes himmelflugt en smule.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : @

Dato : 27-03-06 19:05

On Mon, 27 Mar 2006 18:24:30 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Nu er det sådan, at grundpriserne fastsættes efter antallet af m2
>byggeret. Dvs. hvis du må bygge højt på grunden, så kommer du også til
>at betale en høj pris for den.

vil det sige, at hvis man er den heldige ejer af et stykke jord hvor
det bliver politisk besluttet at man godt må bygge boliger op i 10
etager, så stiger dette stykke jord til måske 6-8 gange prisen på et
stykke nabo-jord som "kun" må bebygges i et plan?

hvis jeg var jordejer i eller i nærheden af storbyer, ville jeg holde
mig endog meget gode venner med folkene i teknisk forvaltning

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 19:53

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> etager, så stiger dette stykke jord til måske 6-8 gange prisen på et
> stykke nabo-jord som "kun" må bebygges i et plan?

Ja, fordi jordstykket hvor du kan bygge højt på er meget mere værd for
bygherren!

> hvis jeg var jordejer i eller i nærheden af storbyer, ville jeg holde
> mig endog meget gode venner med folkene i teknisk forvaltning

God idé!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 23:17

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]

> hvis jeg var jordejer i eller i nærheden af storbyer, ville jeg holde
> mig endog meget gode venner med folkene i teknisk forvaltning

Nok snarere i teknisk /udvalg/ - som er hvor politikerne sidder.

I øvrigt er danske politikere ikke generelt kendt for at være korrupte.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-03-06 23:54

On Mon, 27 Mar 2006 23:17:05 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Nok snarere i teknisk /udvalg/ - som er hvor politikerne sidder.

sæ'fø'li'

>I øvrigt er danske politikere ikke generelt kendt for at være korrupte.

nej de forstår virkelig at overholde det 11. bud

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 06:11

@ <1@invalid.net> wrote:

> nej de forstår virkelig at overholde det 11. bud

? Ja, jeg kender intet »11. bud«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 28-03-06 11:51

On Tue, 28 Mar 2006 06:11:11 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>? Ja, jeg kender intet »11. bud«.

!!!!!!!! WHAT, for en gangs skyld tror jeg dig _ikke_

det er sg* da det bud alle forsøger at overholde til punkt og prikke

det 11. Bud:
Du må ikke blive opdaget.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 12:08

@ <1@invalid.net> wrote:

> !!!!!!!! WHAT, for en gangs skyld tror jeg dig _ikke_
>
> det er sg* da det bud alle forsøger at overholde til punkt og prikke
>
> det 11. Bud:
> Du må ikke blive opdaget.

For langt ude.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 18:36

@ <1@invalid.net> wrote:

> hvorfor bygger man så ikke i højden?

Fordi det ville ødelægge byen.

> det gør man de steder i verden hvor man virkelig kan tale om høje
> grundpriser - Manhattan - Tokyo - Singapore - Hong Kong

Der er plads nok til mere boligbyggeri; området ved Kildedal S-station
mellem Måløv og Veksø kan alene klare 20.000 indbyggere. I dag er der
kun pløjemarker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-03-06 19:23

On Mon, 27 Mar 2006 18:36:12 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Fordi det ville ødelægge byen.

øøhhh ??

en by er i sig selv en grim vederstyggelighed, at inddrage mere
landareal vil blot øge grimheden, så hellere bygge i højden, på den
måde begrænses skaden

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 23:17

@ <1@invalid.net> wrote:

> øøhhh ??
>
> en by er i sig selv en grim vederstyggelighed, at inddrage mere
> landareal vil blot øge grimheden, så hellere bygge i højden, på den
> måde begrænses skaden

En by er smuk, især hvis den er præget af ældre arkitektur som gotik og
barok.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 27-03-06 23:56

On Mon, 27 Mar 2006 23:17:06 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>En by er smuk, især hvis den er præget af ældre arkitektur som gotik og
>barok.

nix

alle de forp***** bygninger ta'r udsigten

og alt for mange mennesker samlet på et lille areal giver problemer

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 06:11

@ <1@invalid.net> wrote:

> nix

> alle de forp***** bygninger ta'r udsigten

> og alt for mange mennesker samlet på et lille areal giver problemer

Så flyt til Norrland, hvor der er 100 km til den nærmeste nabo ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KE

Dato : 27-03-06 16:49

Højere pris på arbejdskraft (grundet en alt for høj skat), men også
materialer er væsentligt dyere her end i udlandet.
Mener at f.eks. tagsten herhjemme koster 3-4 gange mere end i Tyskland.
Vores lille land er nok et rent smørhul for monopoler og karteller - lad os
få noget EU på banen...

Fra : td

Dato : 27-03-06 16:52

> [...]
>
> Beregningsmodellen går ud på at skaffe byggegrunde til 3.100 kr pr m2
> byggeret og at bygge boligerne skrabet så de kan opføres for 9.000 kr

Nu er spørgsmålet jo hvordan man definer "bolig". Sådan som jeg har hørt
forslaget, går det ud på at bygge nogle hule kasser. I hver af disse skal
der være et afgrænset Toilet og et afgrænset køkken. Alle andre skillevægge
skal beboerne så vidt jeg har forstået selv montere (for egen regning).

Jeg kan huske forkert, men det er sådan jeg har læst det.

td

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 17:20

td <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

> [...]
> skal beboerne så vidt jeg har forstået selv montere (for egen regning).
>
> Jeg kan huske forkert, men det er sådan jeg har læst det.

Så er de jo ikke klar til indflytning. Og så vil den reele leje så blive
væstentligt højere end de max 5000 kr som Ritt har lovet.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : td

Dato : 27-03-06 22:59

> Så er de jo ikke klar til indflytning. Og så vil den reele leje så blive
> væstentligt højere end de max 5000 kr som Ritt har lovet.
> --
Selvfølgelig er de klar til indflytning. Hele familien skal bare bo i samme
rum - og det er jo ikke forbudt.

td

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 23:17

> Selvfølgelig er de klar til indflytning. Hele familien skal bare bo i samme
> rum - og det er jo ikke forbudt.
>
> td

Jeg tror ikke at integrationsministeriet ville finde at det var en
"passende bolig" til godkendelse til ægtefællesammenføring.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : td

Dato : 28-03-06 21:45

> Jeg tror ikke at integrationsministeriet ville finde at det var en
> "passende bolig" til godkendelse til ægtefællesammenføring.

Nu er boligerne vidst også mest tænkt til etniske danskere.

td

Fra : Per Rønne

Dato : 29-03-06 05:45

td <tomdooley(nomorespam)@hotmail.com> wrote:

> Nu er boligerne vidst også mest tænkt til etniske danskere.

Og det skal være ejerlejligheder, da socialt boligbyggeri jo skal
forsynes med skillevægge, vask, køkkenbord, wc og hårde hvidevarer.

Det kan køberne af lejlighederne så selv bestemme. Og hvad de så til sin
tid sælger dem til - det afhænger naturligvis af udbud og efterspørgsel.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 18:36

> [...]

> skal beboerne så vidt jeg har forstået selv montere (for egen regning).

Jep.

> Jeg kan huske forkert, men det er sådan jeg har læst det.

Og de kan vel også nøjes med stik til trefaset vekselstrøm, og
indføringer af ledninger til koldt og varmt vand + faldstammer til
køkken og toilet. Så må køberne af lejlighederne selv sætte køkkenborde,
skabe, vask og wc-kumme op.

Der skulle jo være tale om ejerlejligheder. Gad vide om prisen kan holde
sig til de 5.000 kroner om måneden /efter/ første ejer?

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rune

Dato : 27-03-06 18:25

> http://www.berlingske.dk/grid/kronikker:aid=714496
>
> Ritt vil gerne bygge billige boliger, og masser af dem. Nærmere bestemt
> 5.000 familieboliger til 5.000 kr om md!

Som udgangspunkt syntes jeg da det lyder som en udmærket ide med flere
billige boliger. Kunne det ikke blot klares bedre med skattelettelser på
nybyggelse i stedet for at lade staten overtage det. Ritts plan og
fokuseringen på billigt, lyder som en opskrift på en gentagelse af 60'ernes
forstadsghettoer. Masser af billige statslige boliger samlet i ghettoer.

Fra : cybamerc@gmail.com

Dato : 27-03-06 22:17

td (nomorespam) skrev:

> [...]
> skal beboerne så vidt jeg har forstået selv montere (for egen regning).

Sådan har jeg også forstået det. Ja, artiklen, jeg læste, fik det
faktisk til at lyde som om, at lokum og køkken kunne kombineres; men
det ville jo være ulovligt.