Christiania koster staten 200 mio om året!
Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 15:22

http://www.berlingske.dk/grid/kronikker:aid=714496

Som det fremgår af denne artikel så koster en byggegrund nu 6.000-9.000
kr pr m2 byggeret, og Christiania er på 34 ha (340.000 m2). Priserne er
stærkt stigende på byggegrunde, for et par år siden stod de i ca. 3.000
kr pr. m2 byggeret.

Med en byggeprocent på 75% og en pris på 9.000 kr pr m2, da Christiania
ligger på så attraktiv en grund på Christianshavn, så svarer det til en
salgspris på 2.295.000.000 kr, det ville kunne indbringe staten en
lejeindtægt på ca 200 mio kr, såfremt man ikke valgte at sælge.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : plykkegaard@gmail.co~

Dato : 27-03-06 15:42

Jesper wrote:
> [...]
> kr pr m2 byggeret, og Christiania er på 34 ha (340.000 m2). Priserne er
> stærkt stigende på byggegrunde, for et par år siden stod de i ca. 3..000

Men kan også bare jævne Kartoffelrækkerne samt Nyboder med jorden og
bygge etagebyggeri der
Det burde give flere penge i kassen ...

Søerne kan dækkes til + Fælledparken kan indrages etc

Man kan så meget ...

- Peter

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 16:15

<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> [...]
> bygge etagebyggeri der
> Det burde give flere penge i kassen ...
>
> Søerne kan dækkes til + Fælledparken kan indrages etc

Forskellen på Chistiania og de andre steder er, at boligerne på dem
repræsenterer så stor en værdi at hvis man skulle opkøbe dem til
nedrivning, så ville byggeprisen blive alt for høj.

Hvis Søerne og Fælledparken bliver inddraget, så akn naboerne sagsøge
kommunen for erstatning, fordi deres ejendomme bliver meget mindre værd.
Jeg tør slet ikke tænke på hvad en pilotering af hvad der defacto vil
være en mosegrund i Søerne ville koste!

Ergo, lutter dårlige idéer. Så er det meget billigere at rydde
hippiskurer på Christiania
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Krumme

Dato : 27-03-06 18:23

Jesper skriblede et eller andet her:

> [...]

bygge etagebyggeri der
Det burde give flere penge i kassen ...

Søerne kan dækkes til + Fælledparken kan indrages etc

Sikkert, men Nyboder tilhører Forsvaret og er fredet! Kartoffelrækkerne er
privatejede og kan således ikke sammenlignes.
MEN christania tilhører fortsat Forsvaret og kan da sagtens sælges gennem
statens ejendomsfirma - Freja, det er der ingen problemer i. Det kræver bare
at regeringen tager fat i nosserne og smider nasserne ud af området og så
jævner bygningerne derude.

Mvh

Krumme

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 19:27

"Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> statens ejendomsfirma - Freja, det er der ingen problemer i. Det kræver
> bare at regeringen tager fat i nosserne og smider nasserne ud af området

En hel del af bygningerne på Christiania har samme status som gør at du ikke
vil have at kartoffelrækkerne skal ryddes, de er nemlig fredede.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 19:53

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> "Krumme" <kkolsenFJERN@email.dk> skrev i en meddelelse

> En hel del af bygningerne på Christiania har samme status som gør at du ikke
> vil have at kartoffelrækkerne skal ryddes, de er nemlig fredede.

Der er enkelte fredede bygninger derude. Men det vil nu være en god idé
at undersøge i hvilken stand de er: Mange er efter årtiers vanrygt og
misligeholdelse af slumstomere i så ringe en stand at de er bedst tjent
med at blive revet ned!
Ligeledes skal slumstomernes skurer og barakker bare køres over af en
stor bulldozer. Området er stort, 340.000 m2, så selv om der skal stå
fredede bygninger og fredede volde, så er der plads til en masse byggeri
til glæde for københavnerne.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 20:00

> [...]
> at undersøge i hvilken stand de er: Mange er efter årtiers vanrygt og
> misligeholdelse af slumstomere i så ringe en stand at de er bedst tjent

Det er simpelthen ikke korrekt.
Der har været inspektion derude, og udover at de 2 af dem kommenterede nogen
tage, som de ikke var oppe at kigge på, så var de i en klar bedre tilstand
end da de blev overtaget.

Alle beboelsesbygninger fra forsvaret af er blevet isoleret, har fået
indlagt faldstammer og kloakering. Selve området er kloakeret og der er
indlagt vandledninger med stik til alle huse.

Jeg ved du ikke tror på hvad jeg her skriver, men du kunne så spørge G.B.
som vel er mere din kop the, jeg ved at han kommer derude jævnligt.

> [...]
> stor bulldozer. Området er stort, 340.000 m2, så selv om der skal stå
> fredede bygninger og fredede volde, så er der plads til en masse byggeri

Christiania er til glæde for mange Danskere, også de der *ikke* bor i
København, og så er det en af de største turistattraktioner Danmark har.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 20:19

> [...]
>
> Jeg ved du ikke tror på hvad jeg her skriver, men du kunne så spørge G.B.
> som vel er mere din kop the, jeg ved at han kommer derude jævnligt.

For at købe gallare?

> Christiania er til glæde for mange Danskere, også de der *ikke* bor i
> København, og så er det en af de største turistattraktioner Danmark har.

Eneste årsag til at der kommer så mange turister, er for at ryge den
fede.

Hvis vi genindførte dødsstraffen og afholdt offentlige henrettelser, så
er jeg overbevist om at de også ville blive et stort tilløbsstykke
blandt turister.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 21:02

> For at købe gallare?

Det skal jeg ikke kunne svare på, men Christiania har et par rigtig gode
spillesteder, og en god restaurant.

> Eneste årsag til at der kommer så mange turister, er for at ryge den
> fede.

Nope, det er det faktisk ikke, det er for at se "utopien" i arbejde.

> Hvis vi genindførte dødsstraffen og afholdt offentlige henrettelser, så
> er jeg overbevist om at de også ville blive et stort tilløbsstykke
> blandt turister.

At du sammenligner en turistseværdighed der er det for at være et socialt
eksperiment, og som er det "Utopi# som de fleste gerne ville være med i, men
off. henretninger er mig en gåde, men lad mig så spørhe dig.

Ser du hellere at Danmark er kendt for at vise henrettelser, eller for at
være et liberalt afslappet land?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:09

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det skal jeg ikke kunne svare på, men Christiania har et par rigtig gode
> spillesteder, og en god restaurant.

....og så kan du også ryge en lllle bønne når du nu alligevel er derinde.

> Nope, det er det faktisk ikke, det er for at se "utopien" i arbejde.

Utopia er lige præcist hvad det er. Det er et kunstigt samfund der
overlever på narko, nas og et asocialt egotrip ift det omgivende
samfund.
Eksempelvis har man en regel om at man ikke vil have biler på
Chistiania, men da christianitterne godt vil have bil som alle andre
mennesker, så smider de dem efter forgodtbefindende på de omliggende
gader, til gene for de lokale.

> [...]
> off. henretninger er mig en gåde, men lad mig så spørhe dig.
>
> Ser du hellere at Danmark er kendt for at vise henrettelser, eller for at

Danmark skal hverken være kendt for henrettelser eller asociale
narkofristeder.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 22:28

> ...og så kan du også ryge en lllle bønne når du nu alligevel er derinde.

Mig?

De tider er længe siden gået i sig selv.

> Utopia er lige præcist hvad det er. Det er et kunstigt samfund der
> overlever på narko, nas og et asocialt egotrip ift det omgivende
> samfund.

Det er noget sludder, de fleste arbejder jo ude i det "normale" samfund, der
er dygtige håndværkere, der er Smedien der laver nogen af Danmarks bedste
brændeovne og rest. af samme, og så er der cykelsmeden som er en gigantisk
succes, som kun begrænses af at man mener det skal forblive i Christiania.
Der er "Den Grå hal" som er et forrygende godt sted at gå yil
intimkoncerter, der er "SpiseLoppen" etc etc

Det med "stoffer", hvor har du dog det fra?

Der har været solgt hash, ja, men det er jo stoppet, og det er snart lang
tid siden, og alligevel så overlever Christiania, på trods af at de betaler
ganske alm. skat som du og jeg, og at de hvis vi skal se på
ejendomsomkostninger, så betaler de jo selv for deres børnehave deres
kloakker, deres faldstammer, ja al deres infrastruktur, + et ikke særligt
lille beløb til staten.

> [...]
> Chistiania, men da christianitterne godt vil have bil som alle andre
> mennesker, så smider de dem efter forgodtbefindende på de omliggende

Det er nu ikke så meget Christianitterne, men den hårde kerne fra
"Pusherstreet" som jo så langsomt er så godt som forsvundet fra staden, igen
så er der meget du ikke ved.

> Danmark skal hverken være kendt for henrettelser eller asociale
> narkofristeder.

Er Christiania da et "narkofristed"?
Hvis nej, for det er jo et NEJ, hvorfor vedbliver du så med den påstand, er
det bare for at få ret, eller har du lagt mærke til at vi skriver marts
måned 2006?

Og så må du gerne fastholde de almindelige betegnelser på rusmidler, da Hash
ikke er Narko, og da man ikke bliver straffet efter Narkoloven, men efter
loven om euforiserende stoffer.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:41

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Mig?
>
> De tider er længe siden gået i sig selv.

Så passineret du ellers har talt hashrygningens sag her i gruppen skulle
man tro noget andet.

> [...]
> ejendomsomkostninger, så betaler de jo selv for deres børnehave deres
> kloakker, deres faldstammer, ja al deres infrastruktur, + et ikke særligt

Du glemmer lige at fortælle, at hvis de offentlige ikke subsidierede det
sk. "sociale eksperiment", så ville Christiania ganske enkelt ikke kunne
eksistere. Alene værdien af grundlejen er skønsmæssigt 200 mio kr om
året.

> Det er nu ikke så meget Christianitterne, men den hårde kerne fra
> "Pusherstreet" som jo så langsomt er så godt som forsvundet fra staden, igen
> så er der meget du ikke ved.

....og den eneste årsag til at de er så godt som forsvundet, er fordi de
blev anholdt af politet og deres blomstrerne forretning blev stoppet.
Sjovt nok ikke af christianitterne!

> [...]
> ikke er Narko, og da man ikke bliver straffet efter Narkoloven, men efter

Det er narko jvf. FNs nartkotikakonventionen. Det er vanedannene, det er
skadeligt, det har en euforiserende virkning.

If it walks like a duck and squark like a duck, it is a duck!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 22:39

> Eneste årsag til at der kommer så mange turister, er for at ryge den
> fede.

Hvilket der intet er galt i.

> Hvis vi genindførte dødsstraffen og afholdt offentlige henrettelser, så
> er jeg overbevist om at de også ville blive et stort tilløbsstykke
> blandt turister.

Utvivlsomt.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 22:39

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Christiania er til glæde for mange Danskere, også de der *ikke* bor i
> København, og så er det en af de største turistattraktioner Danmark har.

Enig.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:53

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Enig.

Hør sig mig Peter, her gik jeg og troede du var liberalist og gik ind
for at staten skulle sælge sin ejendom.

Vil du fortælle mig hvorfor du ikke mener Chriatiania skal udbydes på
markedsmæssige vilkår og bidrage til at vi kan få sænket skatterne?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 23:18

> Hør sig mig Peter, her gik jeg og troede du var liberalist og gik ind
> for at staten skulle sælge sin ejendom.

Det gør jeg skam også.

> Vil du fortælle mig hvorfor du ikke mener Chriatiania skal udbydes på
> markedsmæssige vilkår og bidrage til at vi kan få sænket skatterne?

At give staten flere penge mellem hænderne vil blot resulterer i flere
svømmehaller og mere "velfærd" - ikke lavere skatter.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-03-06 20:57

<plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
Jesper wrote:

> [...]

bygge etagebyggeri der
Det burde give flere penge i kassen ...

Søerne kan dækkes til + Fælledparken kan indrages etc

Ja og Rosenborg kan rives ned og hele Kongens have asfalteres, så kan
den bruges som parkeringspladser.

Trods alt må vi have haft nogle gode byplanlægnings-folk gennem tiderne.
De har nok bare fået det sværere og sværere.

Ruth

Fra : GB

Dato : 27-03-06 21:05

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> [...]
> salgspris på 2.295.000.000 kr, det ville kunne indbringe staten en
> lejeindtægt på ca 200 mio kr, såfremt man ikke valgte at sælge.

Danmark er et rigt land - vi har da osse råd til lidt fis og ballade.

Fra : Tony

Dato : 27-03-06 21:45

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Danmark er et rigt land - vi har da osse råd til lidt fis og ballade.

Jeg foretrækker nu hellere fisse og chokolade. : o D

Tony

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-03-06 21:46

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Danmark er et rigt land - vi har da osse råd til lidt fis og ballade.

Fis og ballade? Christiania? Du mener stofhandel? Eller de fascisitiske
småborgere med deres millionærhuse ude på volden?

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 21:57

> "GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Fis og ballade? Christiania? Du mener stofhandel?

Hvilken stofhandel mener du der er der nu?

Den der var der før var jo heller ikke en af Christiania udført eller
taktisk udformet, men af udefrakommende i det store hele, mest Bandidos og
H.A. som tog sig til takke med Christianias liberale holdning til Hash,
hvorfor at det faktisk er mere end almindelig misvisende at skrive
stofhandel, der har siden ca. 1980 (mener det var 1976) været total forbud
imod hårde stoffer i fristaden.

> Eller de fascisitiske småborgere med deres millionærhuse ude på volden?

Hvordan bliver man fascistisk af at nogen har lidt ondt i misundelsen over
at folk har taget hammeren i egen hånd?

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:23

> [...]

> hvorfor at det faktisk er mere end almindelig misvisende at skrive
> stofhandel, der har siden ca. 1980 (mener det var 1976) været total forbud

Hash er skam også stoffer...og det er LSD også. For nogle år siden kunne
en af mine venner, der er til den slags, glædestålene fortælle mig at nu
kunne man igen få LSD på Christiania.
Iøvrigt boede næsten alle Christianias hashhandlere, som politiet
arresterede ved den store aktion, på Christiania.

> Hvordan bliver man fascistisk af at nogen har lidt ondt i misundelsen over
> at folk har taget hammeren i egen hånd?

....på andres grund!

Hvis de ærligt og redeligt skulle være kommet til det, hvad tror du så
de skulle have betalt?

Hvorfor skal villaejeren fra Charlottenlund der opførte en villa
ulovligt rive den ned mens christianitten kan få lov til at beholde sin?

Er det lighed for loven?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 22:40

> Hash er skam også stoffer...og det er LSD også. For nogle år siden kunne
> en af mine venner, der er til den slags, glædestålene fortælle mig at nu
> kunne man igen få LSD på Christiania.

Det er jo det samme ude i "The real life" der har været nogen der var klar
til at tage konsekvenserne hvis de blev snuppet, men hash er et
euforiserende stof, har sin helt egen lille lov, dog også sammen med andre
euforiserende stoffer som bl.a. Kokain og LSD.

Her lidt forklarende hjælp til de der trænger.
LBK nr 391 af 21/07/1969 (Gældende)

LOV Nr. 296 af 09/06/1971 § 1
DSK Nr. 15008 af 01/10/1986
LOV Nr. 1054 af 11/12/1996
LOV Nr. 445 af 09/06/2004

> Iøvrigt boede næsten alle Christianias hashhandlere, som politiet
> arresterede ved den store aktion, på Christiania.

At bo i Christiania gør ingenlunde en til Christianit.

> ...på andres grund!

Nej, på fælles grund, som ikke blev brugt, hvor bygningerne langsomt
forfaldte, og som man derefter fik lavet en lejekontrkt med staten
(Forsvaret) om, som i det store hele er blevet overholdt fra begge sider,
indtil de politiske vinde skiftede retning.

> Hvis de ærligt og redeligt skulle være kommet til det, hvad tror du så
> de skulle have betalt?

Tjae, hvad var grundpriserne i 1972?

> Hvorfor skal villaejeren fra Charlottenlund der opførte en villa
> ulovligt rive den ned mens christianitten kan få lov til at beholde sin?

De der er ulovligt opført skal skam også rives ned eller fjernes på anden
måde. Jeg mener faktisk at det er sket i alle tilfælde nu, eller er meget
tæt på.

> Er det lighed for loven?

Ja, mere end Bilka.

--
Allan Riise

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:54

> [...]

> euforiserende stoffer som bl.a. Kokain og LSD.
>
> Her lidt forklarende hjælp til de der trænger.

Jeg taler om FN konventionen, som Danmark også har tilsluttet sig.

> At bo i Christiania gør ingenlunde en til Christianit.

Det er sjovt du nævner det, da TV2 gik ind med skjult kamera for at
bygge et hus blev de smidt ud...af christianitterne som betragter
Christiania som deres private ejendom.

> [...]
> (Forsvaret) om, som i det store hele er blevet overholdt fra begge sider,
> indtil de politiske vinde skiftede retning.

Den sk. lovliggørelse fra begyndelsen af halvfemserne er da det største
blålys. Christianitterne forsatte med at sælge narko i så stor stil, at
de rent omsætningsmæssigt kunne konkurrere med Fields!

> Tjae, hvad var grundpriserne i 1972?

Ligegyldigt, christianitterne betalte ikke en rød øre for Christiania i
1972 eller på noget som helst andet tidspunkt.

> De der er ulovligt opført skal skam også rives ned eller fjernes på anden
> måde. Jeg mener faktisk at det er sket i alle tilfælde nu, eller er meget
> tæt på.

Det der er sket er at de ulovligt opførte huse er blevet sk.
"lovliggjort". Der er ingen af dem der er opført med en byggetilladelse.

Villaejeren fra Charlottenlund kunne ikke få sin ulovligt opførte villa
lovliggjort.

> Ja, mere end Bilka.

Hvad mener du med det? Afgørelsen foretaget i Bilka-sagen af
Justitsminstster Lene Espersen fulgte indstillingen fra
Miljøminiisteriets embedsmænd og var 100% i overenstemmelse med den
præcendens som blev skabt med Højesterets afgørelse i en tilsvarnde sag:
Holte Midtpunkt!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 27-03-06 23:30

spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Hash er skam også stoffer...og det er LSD også.

For slet ikke at tale om Pomerol eller St. Emillon.

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 23:55

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> For slet ikke at tale om Pomerol eller St. Emillon.

Er alkohol nævnt i FNs Narkotikakonvention?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : @

Dato : 28-03-06 00:40

On Tue, 28 Mar 2006 00:54:30 +0200, spambuster@users.toughguy.net
(Jesper) wrote:

>Er alkohol nævnt i FNs Narkotikakonvention?

selvfølgelig ikke, dyre vine og årgangssprit er jo de riges narko, og
det er nu engang de rige der skriver lovene, så det er selvfølgelig de
fattiges narko der er fyfy, så kan man jo gøre denne narko ulovlig, og
på den måde straffe og undertrykke fattigfolk helt lovligt

<<
Danmarks Riges Grundlov
^^^^^^
http://www.leksikon.org/art.php?n=3717
<<

hvorfor må de fattige ikke også få en grundlov?

selv i kirken tales der om Guds rige (og andre velhavende)

Fra : Jesper

Dato : 28-03-06 02:21

@ <1@invalid.net> wrote:

> [...]
> fattiges narko der er fyfy, så kan man jo gøre denne narko ulovlig, og
> på den måde straffe og undertrykke fattigfolk helt lovligt

Og de fattiges narko er....? Sjovt nok også øl, vin, spiritus.

> [...]
> <<
>
> hvorfor må de fattige ikke også få en grundlov?
>
> selv i kirken tales der om Guds rige (og andre velhavende)

Ja, nogen taler om knaphuller, andre taler om røvhuller.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 28-03-06 10:47

"@" <1@invalid.net> wrote in news:1ltg22pucbl5k1o2qg7i51fvepmidjlo00@
4ax.com:

> hvorfor må de fattige ikke også få en grundlov?

??? Det HAR de da - Danmarks Riges Grundlov (som ikke er antonym for
"Danmarks Fattiges Grundlov", hvis du skulle være i tvivl)...

Fra : GB

Dato : 27-03-06 23:29

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in news:RP-
dndXajr6G0rXZRVnyiw@giganews.com:

> Fis og ballade? Christiania? Du mener stofhandel? Eller de fascisitiske
> småborgere med deres millionærhuse ude på volden?

Jesper og dig - I er bare for nemme...

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 23:55

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in news:RP-
> dndXajr6G0rXZRVnyiw@giganews.com:

> Jesper og dig - I er bare for nemme...

Jens Bruun har faktisk en pointe.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : GB

Dato : 28-03-06 10:45

> Jens Bruun har faktisk en pointe.

Det er det jeg siger - I forstår ikke ironi, når I ser det.

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-03-06 11:05

> Det er det jeg siger - I forstår ikke ironi, når I ser det.

Nej, det gik vist lidt tid her i min ende.

Fra : GB

Dato : 28-03-06 12:43

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in news:WeCdnZcGp-
X_l7TZRVnyvw@giganews.com:

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:09

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> spambuster@users.toughguy.net (Jesper) wrote in

> Danmark er et rigt land - vi har da osse råd til lidt fis og ballade.

Jeg har ikke lyst til at subsidiere christianitternes asociale egotrip
via min skattebillet.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 22:39

> Jeg har ikke lyst til at subsidiere christianitternes asociale egotrip
> via min skattebillet.
> --
> Jesper
> The saw is family!

Så burde du gå ind for en afskaffelse af overførselsindkomsterne.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:54

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Så burde du gå ind for en afskaffelse af overførselsindkomsterne.

Det gør jeg også for dem der lever på nas og ikke ønsker at tage et
arbejde.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 23:18

> Det gør jeg også for dem der lever på nas og ikke ønsker at tage et
> arbejde.

Gå dog hele vejen, istedet for det der pick-n-choose velfærd...

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 27-03-06 21:10

"Jesper" skrev i en meddelelse

> [...]
> salgspris på 2.295.000.000 kr, det ville kunne indbringe staten en
> lejeindtægt på ca 200 mio kr, såfremt man ikke valgte at sælge.

Ja og med de 75% bebygget med sådan noget som der er blevet bygget i
havnefrontsområdet, hvad ville der så være ved Christianshavn og alt
hvad der grænser op til Christianshavn? Det ville blive noget så
dødssygt. Tænk hvis man ikke havde Nyboder på det sted mere - jamen man
kan da sagtens få enhver by til at se ud som en mindre udgave af New
York eller Chicago, mener der nogen, der ønsker at København skal se
sådan ud?

Ruth

Fra : Jesper

Dato : 27-03-06 22:09

Ruth Nielsen <cfs29093a@post.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> kan da sagtens få enhver by til at se ud som en mindre udgave af New
> York eller Chicago, mener der nogen, der ønsker at København skal se

Kære Ruth;

Vi taler etagebyggeri, så hvis du har en 1000 m2 grund og et hus med 3
etager a' 100 m2, så er der samlet 300 m2 etagemeter og så vil
byggeprocenten være (300x100)/1000 = 30%, også selvom 90% af grunden
står ubebygget hen.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Ruth Nielsen

Dato : 28-03-06 00:06

[...]

> [...]
> etager a' 100 m2, så er der samlet 300 m2 etagemeter og så vil
> byggeprocenten være (300x100)/1000 = 30%, også selvom 90% af grunden

Hmm jahh - jeg regnede også med at det skulle være etagebyggeri, men
hvis først de kom i gang, tror du så bygherrerne ville nøjes med at
bygge på sådan et lille areal og slet ikke gentage det som der er bygget
en kilometer af i glas og stål henne fra den sorte diamant og videre
uden plads til et træ, en bænk, noget levende og kreativt?

Eller tror du de ville lade store gamle træer blive stående? Er du
sikker på, det kun skulle være 3 etager?

Ruth

Fra : Jesper

Dato : 28-03-06 02:21

> [...]

> Eller tror du de ville lade store gamle træer blive stående? Er du
> sikker på, det kun skulle være 3 etager?

Det var bare et regneeksempel.
--
Jesper
The saw is family!