Højreekstremister de værste
Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 14:00

Stik imod den herskende opfattelse i dette forum.

http://ttv.tv2.dk/index.php?side=130

"Politiet bruger flere kræfter på miljøet omkring højreekstreme netværk og
hooligangrupper, end på rockere og kriminelle indvandrere."

Så fik vi da sat det på plads...Er det ikke på tide med masserepatriering af
disse ekstremistiske ballademagere, der ikke forstår det danske demokrati?

Fra : Peter Madsen

Dato : 27-03-06 14:17

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
af
> disse ekstremistiske ballademagere, der ikke forstår det danske demokrati?

Jamen så lad os lige se lidt stastistik på det, hvor mange overfald begår
DNSB og white pride ?????. hvor mange voldtægter begås af de grupper. Jeg er
ikke i tvivl om at man ikke skal være fræk når man møder dem, men indtil det
modsatte er bevist er det min overbevisning at de er relativt fredelige i
forhold til de autonome og anden G erne.

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 14:45

"Peter Madsen" <peter@mon.com> wrote in message

> [...]
> >

> Jamen så lad os lige se lidt stastistik på det, hvor mange overfald begår
> DNSB og white pride ?????. hvor mange voldtægter begås af de grupper.

Åbenbart holder de politiet travlt beskæftiget. Og det er jo interessant -
vi hører altid om, at det er "venstreorienterede", autonome osv der laver
ulykker.

Sådan ser politiet altså ikke på det.

Fra : Martin K

Dato : 27-03-06 14:19

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> wrote in message

> [...]
af
> disse ekstremistiske ballademagere, der ikke forstår det danske demokrati?

Jamen hvis de har lyst til at flytte til et andet land, så fint med mig.

Om det at politiet bruger flest kræfter på et eller andet er ensbetydende
med at der er flest problemer med det pågældende område stiller jeg mig dog
lidt tvivlsom overfor. Der hvor jeg bor (ambassadekvarteret på Østerbro) kan
man stort set ikke gå en tur på 5 minutter uden at der er kørt 3 politibiler
forbi. Betyder det mon også, at det er et belastet kvarter? Jeg må indrømme,
at jeg godt nogen gange kan have politiet en lille smule mistænkt for at
vælge at bruge deres tid på de knapt så tunge opgaver, hvor de ikke kommer
ud for så stor personlig risiko.

--
Martin K

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 15:29

> [...]

> disse ekstremistiske ballademagere, der ikke forstår det danske demokrati?

Jep. Men hvor mange af disse højreekstremister tilhører mon det
salafistiske miljø omkring Hizb-ut-Tahrir og Islamisk Trossamfund m.v.?

I øvrigt synes det autonome miljø at have udviklet sig i højreekstrem
retning. Ikke i retning af HJ-drengene fra Greve, men i støtte til
salafisterne. Det skulle være fra det miljø, at de fleste etnisk danske
konvertitter kommer fra, dem som melder sig ind i HuT, og som mest
nidkært forsvarer tæv af piger, der ikke går »ærbart« klædt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 14:46

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

masserepatriering af

> Jep. Men hvor mange af disse højreekstremister tilhører mon det
> salafistiske miljø omkring Hizb-ut-Tahrir og Islamisk Trossamfund m.v.?

Ingen. Og folk fra HuT eler IT render jo ikke rundt i flokke og slår deres
modstandere ned - det gør de højreekstremistiske grupper.

> [...]
> konvertitter kommer fra, dem som melder sig ind i HuT, og som mest
> nidkært forsvarer tæv af piger, der ikke går »ærbart« klædt.

Det *er* svært at forholde sig til kedelige fakta, det ved jeg godt.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-03-06 15:00

> Ingen. Og folk fra HuT eler IT render jo ikke rundt i flokke og slår deres
> modstandere ned - det gør de højreekstremistiske grupper.

Jamen så må du sgu til at linke til EB artikler når de slår den næste
stakkel ned der kommer forbi. Men jeg tvivler at du finder noget.

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 15:41

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jamen så må du sgu til at linke til EB artikler når de slår den næste
> stakkel ned der kommer forbi. Men jeg tvivler at du finder noget.

Der har faktisk været dokumentarprogrammer der afdækkede de racistiske
grupperinger i Aarhus. Det er én lang historie om vold, modvold, planlagte
angreb, smadring af butiksruder osv.

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 27-03-06 14:50

Konrad wrote:
> Stik imod den herskende opfattelse i dette forum.

1. Det er en artikel fra Politiken

2. Artiklen er baseret på udtalelser Århus Politi, hvilket næppe er
et særligt repræsentativt grundlag

3. Københavns Politi har f.eks. ikke særlig fokus på det
højreekstremistiske miljø (kilde: Politiken? via Urban)

4. Selvom antallet af indberetninger om racistiske hændelser på
landsplan steg fra 37 i 2004 til 81 i 2005, så er der altså ikke tale
om et voldsomt problem (kilde: Politiken? via Urban)

Jeg til enhver tid påstå, at rockere (narko) og kriminelle
indvandrere (narko, vold, voldtægter, mord m.v.) er et større problem
end racister og nynazister.

Fra : @

Dato : 27-03-06 15:26

On 27 Mar 2006 05:50:25 -0800, cybamerc@yahoo.com wrote:

> [...]
>

>Jeg til enhver tid påstå, at rockere (narko) og kriminelle
>indvandrere (narko, vold, voldtægter, mord m.v.) er et større problem

det jeg har bemærket mange gange er, at når der har været lovligt
anmeldte fredelige demonstrationer, har politiet især i
Københavnsområdet måttet rykke ud for at beskytte demonstrationen mod
venstreorienterede voldsmænd fra især miljøet omkring Enhedslisten/De
Autodumme

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 12:00

<cybamerc@yahoo.com> wrote in message

Konrad wrote:
> Stik imod den herskende opfattelse i dette forum.

1. Det er en artikel fra Politiken

Og så?

2. Artiklen er baseret på udtalelser Århus Politi, hvilket næppe er
et særligt repræsentativt grundlag

Nej, men Århus er Danmarks næststørste by. Det havde været lidt anderledes,
hvis det var Nørre-Væmmelse det handlede om.

3. Københavns Politi har f.eks. ikke særlig fokus på det
højreekstremistiske miljø (kilde: Politiken? via Urban)

Det er måske fordi problemet ikke er så stort i København?

4. Selvom antallet af indberetninger om racistiske hændelser på
landsplan steg fra 37 i 2004 til 81 i 2005, så er der altså ikke tale
om et voldsomt problem (kilde: Politiken? via Urban)

Nej, men det holder politiet beskæftiget. I virker til at tro, at det kun
renfærdige "højreorienterede" politikere der modtager trusler - har i glemt
truslerne imod Pernille Rosenkrantz-Theil, eller Abdul Wahid Petersen i
sdiste valgkamp?

Jeg til enhver tid påstå, at rockere (narko) og kriminelle
indvandrere (narko, vold, voldtægter, mord m.v.) er et større problem
end racister og nynazister.

Indlægget var for at demonstrere, at der rent faktisk er problemer med den
slags her i Danmark - og særligt i Århus. Noget mange synes ikke at vide,
elelr rent at glemme.

Fra : Anonym

Dato : 28-03-06 12:14

> [...]
> glemt
> truslerne imod Pernille Rosenkrantz-Theil, eller Abdul Wahid Petersen i

Det er vanskeligt at drage nogen konklusion om problemets omfang ud fra
antallet af indberetninger.
n indberetning afspejler ikke altid et forhold af reel karakter. Enhver
kan indgive en politianmeldelse, og uden at vi ved, på hvilken måde der er
blevet taget højde for denne usikkerhed, kan undersøgelsen ikke bruges til
særligt meget.

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 12:23

"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote in message

> Det er vanskeligt at drage nogen konklusion om problemets omfang ud fra
> antallet af indberetninger.

Helt klart. Men man kan vel godt gå ud fra, at flere indberetninger betyder
noget, i forhold til, hvis der havde været færre indberetninger? Jeg tror,
at lige præcis sådan noget som racisme ikke er sammenligneligt med f.eks
mængden af voldtægtsindberetninger, hvor tolerancetærskelen kan betyde noget
for antallet af anmeldelser.

> [...]
> blevet taget højde for denne usikkerhed, kan undersøgelsen ikke bruges til

Den kan bruges til at påvise, at politiet i Aarhus bruger rigtig meget tid
på det her - og flere ressourcer end på kriminalitet begået af
andengenerationsindvandrere. Ville de gøre det, sådan bare for sjov? Det er
jo ikke alene mængden af anmeldelser der er sigende - det er også politiets
alvor i forbindelse med dem. Politiet kan sagtens afvise sager som spinkle,
grundløse eller uopklarlige - som de gør ved indbrud f.eks - så der er
tydeligvis sket en afvejning hos Aarhus politi, omkring hvilke sagsområder
der bør have allerhøjest prioritet. Og jeg tror altså ikke, at det gives høj
prioritet uden grund. Politiet prioriterer jo heller ikke bankrøverier
lavere end cykeltyverier - også selvom der sker flest cykeltyverier -
bankrøverier *er* bare en mere alvorlig forbrydelse, og det kunne jo være
det samme der lå bag prioriteringen i sager om racistiske overfald mv.

Fra : Anonym

Dato : 28-03-06 13:04

> [...]
> at lige præcis sådan noget som racisme ikke er sammenligneligt med f.eks
> mængden af voldtægtsindberetninger, hvor tolerancetærskelen kan betyde

Selve omfanget af racismebegrebet er jo omstridt.
Men selv under den breddeste definition af racisme, kan jeg ikke se, hvordan
anslag rettet mod offentlige personer på grund af politisk fjendtlighed kan
falde ind under kategorien racisme.
Det ville være mere korrekt at kategorisere sådanne overgreb som politisk
ekstremisme end at lade dem indgå i overblikket over racistiske overgreb.

Omvendt er der også racistiske overgreb, som ikke har noget politisk motiv,
og somfølge deraf slet ikke burde medtages som højreekstremistiske
hændelser.

I en tredje gruppe falder så kriminalitet, som af dens påståede ofre ganske
vist hævdes at være racistisk , men som ikke påviseligt falder indenfor de
to grupper.
Dit synspunkt om, at flere anmeldelser i sig selv må afspejle en stigende
tendens er da intuitivt besnærende, men er ved nærmere øjesyn ret beslægtet
med ordsproget om, at der ikke går røg uden en brand.
I mange situationer ville jeg nok intuitivt give dig ret, men da hele
racisme begrebet er så diffust, at folk ofte er tilbøjelige til at
ligestille enhver påstået uretfærdighed mod beskyttede minoriteter med
racisme , er det temmelig vanskeligt at sige, hvad grundlaget for den
stigende tendens faktisk er udtryk for.
Hvis mennesker generelt er villige til at tillægge racisme en udvidet
betydning, end det tidligere var tilfældet, er det jo naturligt, at politiet
modtager flere indberetninger om racistiske overgreb.

> [...]
> er
> jo ikke alene mængden af anmeldelser der er sigende - det er også

Det er helt rigtigt, Men når politiet tillægger efterforskning af racistisk
kriminalitet større vigtighed end kriminalitet begået af
andengenerationsindvandrere er årsagen ganske enkelt den, at politiet
politisk er blevet pålagt at give høj prioritet til opklaring af racistiske
overgreb.
Mangelfuld efterrforskning og forfølgelse af racistiske overgreb er
problematisk i forhold til Danmarks internationale forpligtelser, og vil
hvis den får lov at pågå over længere tid kunne udløse kritik fra
internationale organer for slet ikke at nævne negativ omtale fra diverse
menneskerettighedsorganisationer.
Samme bevågenhed er ikke påkrævet, når ofrene kun er almindelige mennesker
og den internationale involvens kun er af begrænset omfang.
Derfor giver jeg heller ikke meget for påstanden om, at politiets
prioriteringer i sig selv er ensbetydende med en stigende tendens.
Politiet er i lige så høj grad som andre myndigheder påtvunget politiske
hensyn, og vil i det tilfælde kunne imødese en alvorlig bandbule for ikke at
have taget påstået racisme tilstrækkeligt alvorligt.

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 10:07

> [...]
hvordan
> anslag rettet mod offentlige personer på grund af politisk fjendtlighed

Er der da tale om det? Dansk Front mv excellerer jo i gadepolitik såsom
grafitti med racistiske slagord, overfald på fjender, knusning af ruder mv.
Det er da ikke mit indtryk, at de skriver kritiske kronikker i Politiken
*Men*, den modsatte fløj er jo også "dygtige" til at begå målrettede anslag
mod "fjenden". Det virker bare til at være eksploderet på det seneste,
sikkert i kølvandet på Muhammedkrisen (men der var også problemer før - der
har været TV2-programmer om problematikken i Århus)

At Dansk Front *er* rigtig aktive for tiden kunne man atter erfare i går/i
dag, eftersom de åbenbart også skaber problemer for arto.dk - dagligt må der
lukkes profiler fordi medlemmer af Dansk Front forsøger at shanghaje
medlemmer blandt børnene (eller de +12 årige)

> Det ville være mere korrekt at kategorisere sådanne overgreb som politisk
> ekstremisme end at lade dem indgå i overblikket over racistiske overgreb.

Det gør man da vist også? Jeg har ikke hørt om folk, der er blevet dømt for
racisme på baggrund af deres politiske holdning - men jeg har hørt om
politikere der er blevet dømt på baggrund af deres racistiske udtalelser.

> Omvendt er der også racistiske overgreb, som ikke har noget politisk
motiv,
> og somfølge deraf slet ikke burde medtages som højreekstremistiske
> hændelser.

Det tror jeg er fuldkommen rigtigt. Og så er der overgreb, som efter min
mening har klare racistiske rødder, men som konsekvent ikke dømmes hårdere,
selvom det burde, da racisme jo er en skærpende omstændighed. Det er mig en
gåde, at politi og anklagemyndighed ikke f.eks bare en gang imellem
forfølger det bagvedliggende motiv, blandt voldelige 2G'ere, når de slår en
eller anden tilfældig dansker ned.

> [...]
> racisme begrebet er så diffust, at folk ofte er tilbøjelige til at
> ligestille enhver påstået uretfærdighed mod beskyttede minoriteter med

Den forestilling har jeg hørt ofte, men retsligt holder den da ikke vand. De
sager der lige foresvæver mig omkring racismedomme har imho været ret klare.
Ingen bliver da dømt for at skrive "Jeg hader islam, og alle muslimer er
nogle idioter", men forestillingen om det udvandede racismebegreb implicerer
noget i den stil.

> er det temmelig vanskeligt at sige, hvad grundlaget for den
> stigende tendens faktisk er udtryk for.

Selvfølgelig. Men i efteråret har der været fokus på de århusianske grupper
i medierne - her i foråret bruger politiet flere ressourcer på disse grupper
end andre, åbenbart, og webadministratorer oplever åbenbart stigende
problemer med disse grupper.

> [...]
politiet
> modtager flere indberetninger om racistiske overgreb.

Selvfølgelig.

> [...]
> andengenerationsindvandrere er årsagen ganske enkelt den, at politiet
> politisk er blevet pålagt at give høj prioritet til opklaring af

Ja - for som skrevet ovenover er racisme jo noget der i straffeloven
opfattes alvorligere end "almindelig" forhånelse, chikane osv - så det er
vel ikke så mærkeligt? Man kunne jo også sige, at politiet bruger flere
ressourcer på bankrøverier end på indbrud i sommerhuse, fordi det "politisk
er blevet pålagt dem" - trods det, at kriminalitetshyppigheden, værditabet
og den forsikringsmæssigt set mest skadelige form for kriminalitet totalt
set nok er indbrud i sommerhuse.

> [...]
> hvis den får lov at pågå over længere tid kunne udløse kritik fra
> internationale organer for slet ikke at nævne negativ omtale fra diverse

Jeg tror altså ikke, at lige dét er baggrunden for at politiet i Århus
bruger flere ressourcer på højregrupper. Det er klart baggrunden for at gøre
det strafbart og til en skærpende omstændighed.

> [...]
at
> have taget påstået racisme tilstrækkeligt alvorligt.

Det sidste er jo rigtig nok - det første *kan* være rigtigt, men der er ikke
rigtig noget der tyder på, at politiet i Århus unødigt skulle have
opprioritetet indsatsen mod et problem, der i lige så høj grad eksisterer
andre steder. Hvorfor ikke bare antage, at når vi nu ved - og har vidst i
5-10 år - at højreorienterede fodboldhooligans i netop Århus har været et
problem, at det er baggrunden for, at problemet i denne tid eskalerer, fordi
de har vokset sig større (gennem omtale osv) og dermed er blevet mere
synlige og - ikke mindst - mere aktive? Det kunne forklare hvor politiet
bruger flere ressourcer på dem i Århus, og ikke i f.eks Esbjerg eller Farum.

Fra : Anonym

Dato : 30-03-06 18:26

> [...]
> lukkes profiler fordi medlemmer af Dansk Front forsøger at shanghaje
> medlemmer blandt børnene (eller de +12 årige)

Du forbigår min pointe, som er at der er forskel på overgreb af racistisk
karakter og på politiske overgreb, selvom motivationen er modstand mod
ofrets antiracistiske politik.
Når nogen chikanerer en meningsdanner er det naturligvis forkasteligt og
givetvis et politisk overgreb, men blot fordi gerningsmanden ikke bryder sig
om ofrets antiracistiske politik, gør det jo ikke selve krænkelsen til et
racistisk overgreb.
Hvis både gerningsmanden og offeret har samme etniske og religiøse baggrund,
men hører til på den diamentralt modsatte polaritet, er forbrydelsens eneste
forbindelse til racisme dens modsætning til den officielle politiske
korrekthed.
Jeg kan personligt ikke se nogen grund til at forbrydelser af denne
politiske karakter skal klassificeres som racistiske overgreb, medmindre det
er et forsøg på stigmatisering af gerningsmandens politiske holdninger,
hvilket dog aldrig kan være et legitimt hensyn,.

> [...]
> gåde, at politi og anklagemyndighed ikke f.eks bare en gang imellem
> forfølger det bagvedliggende motiv, blandt voldelige 2G'ere, når de slår

Enig, men hele den antiracistiske diskurs har altid opereret på den
stiltiende formodning, at racisme kun var værd at beskæftige sig med, når
overgrebet var rettet mod en historisk anerkendt offergruppe.
I forbindelse med racistiske udtalelser (overtrædelse af Straffelovens
§266b) har rigsadvokaten i en konkret sag afvist tiltalerejsning med den
udtrykkelige begrundelse, at loven er en mindretalsbeskyttelse, hvorfor
formanden for Islamic Student Union ikke kunne retsforfølges for at betegne
danskernes værdier som fejhed og druk.
I USA har visse jurister som Mari J. Matsuda endda foreslået, at liberale
principper om lighed for loven skulle fraviges til fordel for en retsteori,
under hvilken historisk undertrykte minoriteter ville nyde forrang frem for
medlemmer af historisk undertrykkende kollektiver.
Naturligvis efterforsker politiet ikke med samme nidkærhed at omvendt
racisme, for en af præmisserne for hele debatten har længe været, at en
sort, der af fjendtlighed tæsker en hvid pr. definition ikke er lige så
skyldig som den hvide, der forbryder sig mod en sort.
Her er der tale om magtpolitik, for ingen antiracistiske pressionsgrupper er
interesseret i problemet, ganske enkelt fordi deres ideologi sætter klare
grænser for deres engagement.

> [...]
> Ingen bliver da dømt for at skrive "Jeg hader islam, og alle muslimer er
> nogle idioter", men forestillingen om det udvandede racismebegreb

´
Nu er det § 266b omfatter teknisk set ikke racisme. Tro og seksuel
orientering har jo intet at gøre med racismebegrebet.
Det er vigtigt at adskille fjendtlighed mod mennesker for det de er, og
fjendtlighed mod mennesker for det de tror eller gør.
Selv hvis jeg skulle medgive, at racismebegrebet kunne udvides til faste
biologisk kriterier, har jeg svært ved at tilslutte mig, at krænkelse af
livsstil og tro skulle være ligestillelig med racisme.
Hvis der var en religion som ofrede mennesker,ville det være racisme at hade
menneskerne på grund af deres tro på deres menneskeædende gud.
Eksemplet viser, hvor tåbeligt det er at inddrage tro og seksuel orientering
i racismebegrebet, og stod det til mig blev tro og seksuel orientering
slettet fra § 266b.

> [...]
> grupper
> end andre, åbenbart, og webadministratorer oplever åbenbart stigende

Problemets omfang er jo ikke større, blot fordi folk påstår det er
tilfældet.
Kriminaliteten er jo heller ikke stigende, blot fordi folk betragter det som
et større problem.

> [...]
>
> Ja - for som skrevet ovenover er racisme jo noget der i straffeloven
> opfattes alvorligere end "almindelig" forhånelse, chikane osv - så det er

Jo det er det faktisk. Det er proportionsforvrængning at bruge ressourcer på
opprioritering af grafitti og trivielle overtrædelser af politivedtægten,
blot fordi gerningsmanden kan have haft et racistisk motiv.
Beskyttelsen af liv og ejendom er vigtig og burde selvfølgelig have forrang,
når det betænkes, at politiet kun har begrænsede ressourcer til
efterforskning.

> [...]
> gøre
> det strafbart og til en skærpende omstændighed.

Nu er undersøgelsen så vidt jeg forstår baseret på indberetninger, hvoraf
mange kan være blevet henlagt.
> [...]
> synlige og - ikke mindst - mere aktive? Det kunne forklare hvor politiet
> bruger flere ressourcer på dem i Århus, og ikke i f.eks Esbjerg eller

Nu er Århus en større by,så befolkningsgruhndlaget for potentiel
højreekstremisme er selvfølgelig større i en storby end det er tilfældet i
en mindre provinsby.
Jeg vil som sådan ikke anfægte undersøgelsen, men blot er grundlaget for
konklusionen om et stigende problem ret svævende.
Her vil jeg også bemærke, at den næppe var gået, hvis politiet på et
lignende grundlag, havde konkluderet, at indvandrerkriminaliteten udgjorde
et stigende problem.
De venstreorienterede ville helt sikkert fremkomme med alle mulige angreb på
undersøgelsens lødighed, metodik og politiske intentioner og belægge det med
påstanden om, at en ufuldstændigt underbygget undersøgelse stigmatiserede en
minoritet.

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 23:19

> [...]
> være
> det samme der lå bag prioriteringen i sager om racistiske overfald

Når politiet SIGER de bruger meget tid på højrevold, så beviser det
ikke at det er større problem end muslimvold endsige den autonomvold,
som bl.a. smadrer ruder i mit hus og har holdt Faderhuset ude af et
stort Jagtvejhus, som den kristne sekt ejer, men autonomtyveknægte har
besat i snart ti år fordi hovedstaden er socialistisk og holder med
tyvene og sætter retsvæsenet ud af kraft.

Politi bruger tid på hvad de syns er sjovt. Og er næppe ærlige om det.
Kan nogen bevise modsat?

Myten om at århusianernes højrevold er stor sag, er vist skabt kun af
een politimand og så Politiken, der er helt ude af balance pga deres
alliance med imamerne i profetsagen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 12:11

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> Indlægget var for at demonstrere, at der rent faktisk er problemer med den
> slags her i Danmark - og særligt i Århus.

Siden 1986 [den weekend hvor Palme blev myrdet] har jeg kun været i
Århus én gang. I 2004.

Der skal sikkert være mange andre københavnere hvis fornemmelse af det
århusianske er temmelig begrænset. Men du er jo også selv københavner,
fra Albertslund.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 30-03-06 09:12

> [...]
>
> Der skal sikkert være mange andre københavnere hvis fornemmelse af det
> århusianske er temmelig begrænset. Men du er jo også selv københavner,

Jeg er ikke Københavner, og jeg har været meget i Århus som konsulent. Hvad
pointen ellers er med dit skriv, forstår jeg ikke helt

Fra : Per Rønne

Dato : 30-03-06 20:02

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Jeg er ikke Københavner,

Er du da ikke fra Albertslund?

> og jeg har været meget i Århus som konsulent. Hvad
> pointen ellers er med dit skriv, forstår jeg ikke helt

At gøre opmærksom på at mit kendskab til forholdene i Århus selvklart er
noget begrænset.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 27-03-06 15:44

@ wrote:

> [...]
> Københavnsområdet måttet rykke ud for at beskytte demonstrationen mod
> venstreorienterede voldsmænd fra især miljøet omkring Enhedslisten/De

DNSB og Dansk Front er harmløse. De har de hele i kæften. Det samme
kan man ikke sige om de mange psykopater, der har deres daglige gang i
venstreorienterede miljøer.

Fra : Martin

Dato : 27-03-06 16:39

Konrad skrev:

> Det *er* svært at forholde sig til kedelige fakta, det ved jeg godt.

Lad os blot antage at det ikke kun er et Århus-problem, men
landsdækkende. Så er det vel OK at konkludere at problemets rod er
den massive indvandring der har ført til konstellationen af disse
H-ekstr. netværk. Ergo er det ikke indvandrerne der i så fald skal
ligge til last, men derimod de etnisk danske politiske grupperinger der
har fremmet den massive indvandring uden øje for integration og
assimilering.

Tryk => modtryk, Aktion => reaktion, osv. Hvordan skal den almindelige
(små)borger da forholde sig til flg.:
1. Indvandrerne
2. Etnisk danske politiske grupperinger der vil fremme indvandring
3. The white trash

Så længe Pia K og den omliggendede fraktion får mere og mere
politisk medvind, ja der går vel ikke mere end 2 mdr så har V og DF
fuldt parlamentarisk flertal i målingerne, så vil det blive sværere
og sværere at tage Politiken og dennes medløbere seriøst udover det
akademiske tilsnit der i så fald kun vil være der for diskussionens
skyld. Og det er faktisk en trist situation. Det danske samfunds styrke
er ikke èn stærk politisk retning, men derimod samspillet mellem lige
frænder, fordelt over hele aksen.

Mvh
Martin

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 27-03-06 20:38

Konrad wrote:
> [...]
>
> "Politiet bruger flere kræfter på miljøet omkring højreekstreme netværk og
> hooligangrupper, end på rockere og kriminelle indvandrere."

Hvorfor kalder du dem højreorienterede? Gør de sig til talsmænd for
konservative idealer? Er de velbjergede solide samfundsstøtter? Går de
meget i kirke? Synger de "Dengang jeg drog afsted" og andre gamle
fædrelandssange? Er de fuldblodsroyalister?

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 19:44

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
meddelelse news:442830cd$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> meget i kirke? Synger de "Dengang jeg drog afsted" og andre gamle
> fædrelandssange? Er de fuldblodsroyalister?

De stemmer nok på Venstre og D.F., og så er man vel, pr. def. til Højre?

--
Allan Riise

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 27-03-06 20:59

Allan Riise wrote:

> "Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
> meddelelse news:442830cd$0$15781$14726298@news.sunsite.dk...

> De stemmer nok på Venstre og D.F., og så er man vel, pr. def. til Højre?

For det første er det jo kun en antagelse (med mindre du har kendskab
til en meningsmåling blandt disse mennesker), for det andet kan man jo
være så forvirret at man bare stemmer på noget, uden at vide hvad man
gør (det har jeg iøvrigt store dele af befolkningen mistænkt for).

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 20:09

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> skrev i en
meddelelse news:442835ad$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> forvirret at man bare stemmer på noget, uden at vide hvad man gør (det har
> jeg iøvrigt store dele af befolkningen mistænkt for).

Ville det så ikke også være en antagelse det du plæderede for, og som jeg
svarede på?
Men et faktum er dog, at bl.a. medlemer af Dansk Front, White Pride, you
name it, de stemmer på D.F.

Angående det at folk ikke ved hvad de stemmer på, så har du så sandelig ret.

Min nabo stemte på en Venstrekandidat til kommunevalget og jeg spurgte så om
hvad hun forventede at denne politiker skulle gøre for hende her i det
lokale.

"Ja, hun skal jo give lidt til sådan nogen som mig der er på bistand, og så
lade mig blive hjemme så jeg kan passe mine 3 børn i fred, og så håber jeg
da på at jeg kan få lidt højere boligsikring"

Så spurgte jeg "Hvorfor har du så stemt på Venstre?"

Svar: "Nåeeh, hun er fra Venstre, det vidste jeg ikke, men hun ser så sød
ud, og så er hun min ældste datters regnelærer"

Desuden så var der, op til forrige folketingsvalg, et program i TV, hvor man
til en "Damefest" havde en kvindelig "Stand-Up'er" som gjorde tykt grin med
alt der ikke var Venstre, især SocialDemokratiet.
Hendes argument for at støtte Fogh helt vildt og inderligt, ja endog så
meget at hun tog det med på "arbejde"?

"Jamen, han ser jo så godt ud"!!!

Tak for kaffe.
Det var så lige min 25 øre..

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 27-03-06 20:52

On Mon, 27 Mar 2006 21:09:20 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Men et faktum er dog, at bl.a. medlemer af Dansk Front, White Pride, you
>name it, de stemmer på D.F.

??????

Det eneste der er faktum er, at det aner du ikke en hujende fis om
(ligesom en masse andre ting)....

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 21:06

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ??????
>
> Det eneste der er faktum er, at det aner du ikke en hujende fis om
> (ligesom en masse andre ting)....

Sikkert, og så fik du lavet tråden om til et personangreb.
Jeg kunne jo argumentere for hvorfor og hvorfra jeg har min viden, men det
ønsker du jo ikke.

Det er måske lettere debilt, men hvad...

--
Allan Riise

Fra : Alucard

Dato : 27-03-06 23:43

On Mon, 27 Mar 2006 22:05:30 +0200, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

> [...]
>
>Sikkert, og så fik du lavet tråden om til et personangreb.
>Jeg kunne jo argumentere for hvorfor og hvorfra jeg har min viden, men det

Den lå da lige til højrebenet når du kommer med en ekstrem tåbelig
påstand.... Er det dine venner siden du åbenbart ved hvad de stemmer
på, eller er det bare en af dine fordomme.....?

Jeg tror at det er det sidste....

Fra : JBH

Dato : 27-03-06 21:18

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> lade mig blive hjemme så jeg kan passe mine 3 børn i fred, og så håber jeg
> da på at jeg kan få lidt højere boligsikring"

Hvad om hun fandt sig et arbejde og tjente sine egne penge istedet for lade
os andre betale hendes nasseri

> Så spurgte jeg "Hvorfor har du så stemt på Venstre?"

Ja, det var jo en stor fejl hvis man ikke selv vil yde.

> Svar: "Nåeeh, hun er fra Venstre, det vidste jeg ikke, men hun ser så sød
> ud, og så er hun min ældste datters regnelærer"

Og jeg kender en som stemmer socialdemokratisk fordi det gør hendes
forældre... Det må være den sociale arv som slår igennem

> [...]
med
> alt der ikke var Venstre, især SocialDemokratiet.

Det med at gøre sig til grin, klarer sosserne (en uddøende race) da ellers
helt fint selv

mvh
JBH

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 21:09

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> De stemmer nok på Venstre og D.F., og så er man vel, pr. def. til Højre?

Højre-Venstre skalaen er et fantasifoster og kan ikke bruges til andet
end at kaste mudder efter dem, som man mener er i den modsatte ende af
skalaen ift. hvor man selv mener man står. Der er tre grupperinger i den
almindelige en-dimensionelle Højre-Venstre skala: Venstreorienteret,
Højreorienteret, og Midtsøgende.

Nolan-diagrammet er meget bedre:

http://www.theadvocates.org/quiz.html

(Nolan-diagrammet har 5 kategorier: Socialdemokrat (US: Liberal),
Konservativ, Liberal (US: Libertarian), Midtsøgende (US. Centrist) og
Authoritarian/Populist.)

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : @

Dato : 27-03-06 20:58

On Mon, 27 Mar 2006 21:09:24 +0100, peter@DIESPAMMERDIE.dk (Peter
Bjørn Perlsø) wrote:

> [...]
>skalaen ift. hvor man selv mener man står. Der er tre grupperinger i den
>almindelige en-dimensionelle Højre-Venstre skala: Venstreorienteret,

Your PERSONAL issues Score is 100%.
Your ECONOMIC issues Score is 100%.

nådada

Fra : GB

Dato : 27-03-06 21:09

"@" <1@invalid.net> wrote in news:lsgg2258d9meofomvv6hfmqpq8f9f46l03@
4ax.com:

> Your PERSONAL issues Score is 100%.
> Your ECONOMIC issues Score is 100%.
> nådada

ACCORDING TO YOUR ANSWERS,
The political description that
fits you best is...

CENTRIST
CENTRISTS espouse a "middle ground" regarding government control of the
economy and personal behavior. Depending on the issue, they sometimes
favor government intervention and sometimes support individual freedom of
choice.

Centrists pride themselves on keeping an open mind, tend to oppose
"political extremes," and emphasize what they describe as "practical"
solutions to problems.

Your PERSONAL issues Score is 50%.
Your ECONOMIC issues Score is 60%.

Kald mig lige "højreradikal" igen...

Fra : Alucard

Dato : 27-03-06 23:44

On 27 Mar 2006 20:09:03 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>
>Centrists pride themselves on keeping an open mind, tend to oppose
>"political extremes," and emphasize what they describe as "practical"

Jeg landede også inde i midten...

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 21:57

@ <1@invalid.net> wrote:

> Your PERSONAL issues Score is 100%.
> Your ECONOMIC issues Score is 100%.
>
> nådada

Wunderbar :)

Det samme får jeg.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 21:19

""Peter Bjørn Perlsø"" <peter@DIESPAMMERDIE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> (Nolan-diagrammet har 5 kategorier: Socialdemokrat (US: Liberal),
> Konservativ, Liberal (US: Libertarian), Midtsøgende (US. Centrist) og
You fall exactly on the border of two political philosophies...LIBERAL
LIBERTARIAN
LIBERALS usually embrace freedom of choice in personal matters, but tend to
support significant government control of the economy. They generally
support a government-funded "safety net" to help the disadvantaged, and
advocate strict regulation of business. Liberals tend to favor environmental
regulations, defend civil liberties and free expression, support government
action to promote equality, and tolerate diverse lifestyles.

LIBERTARIANS support maximum liberty in both personal and economic matters.
They advocate a much smaller government; one that is limited to protecting
individuals from coercion and violence. Libertarians tend to embrace
individual responsibility, oppose government bureaucracy and taxes, promote
private charity, tolerate diverse lifestyles, support the free market, and
defend civil liberties.

Your PERSONAL issues Score is 100%.
Your ECONOMIC issues Score is 50%.

--
Allan Riise

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 27-03-06 21:57

> [...]

> private charity, tolerate diverse lifestyles, support the free market, and

Det svarer groft sagt til at du ligger på "højrefløjen" af
socialdemokratiet. "Liberals" i USA er det vi kalder Socialdemokrater.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Allan Riise

Dato : 27-03-06 22:02

> Det svarer groft sagt til at du ligger på "højrefløjen" af
> socialdemokratiet. "Liberals" i USA er det vi kalder Socialdemokrater.

Hvilket også er grunden til at jeg nogen gange bliver lettere grrrr, når
folk sætter en, i en for dem, fin lille bås som de så kan bruge til at skue
ud i virkeligheden udfra, og lave meningstolkninger udfra.

--
Allan Riise

Fra : Egon Stich

Dato : 28-03-06 10:03

> [...]
> meget i kirke? Synger de "Dengang jeg drog afsted" og andre gamle
> fædrelandssange? Er de fuldblodsroyalister?

Det lader til, at du har en yderst idealistisk opfattelse af, hvad
konservative "idealer" er.
I og for sig beundringsværdigt.
Problemet er blot, at det er evident, at netop de konservative IKKE i
praksis lever op til disse idealer.
Men netop bruger dem, for at lokke ubefæstede sjæle med på deres galej, hvor
de kan gøre tjeneste som roere.
Medens de ganske få skummer fløden.
Gerne ved at sælge ud af vore rettigheder og idealer.

MVH
Egon

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 11:52

"Stefan W. Christensen" <swcMEN_FJERN_DETTE@soton.ac.uk> wrote in message

> [...]
> meget i kirke? Synger de "Dengang jeg drog afsted" og andre gamle
> fædrelandssange? Er de fuldblodsroyalister?

Jeg tror stort set alle bortset fra dig, har et noget mindre sekterisk syn
på hvad det vil sige at være højreorienteret, eller konservativ for den sags
skyld

I øvrigt lidt overraskende at du mener det kræver kendskab til og lidenskab
for 1864-krigssange, førend man er konservativ.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 30-03-06 13:00

Konrad wrote:

> Jeg tror stort set alle bortset fra dig, har et noget mindre sekterisk syn
> på hvad det vil sige at være højreorienteret, eller konservativ for den sags
> skyld

Det har du ganske givet ret i. Beklageligvis.

> I øvrigt lidt overraskende at du mener det kræver kendskab til og lidenskab
> for 1864-krigssange, førend man er konservativ.

Gud, Konge og Fædreland, du ved ...

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Poul Nielsen

Dato : 27-03-06 21:58

> [...]
af
> disse ekstremistiske ballademagere, der ikke forstår det danske demokrati?

Jeg syntes det er forbløffende at du kan lave en hel tråd at det
højreekstreme netværk står for alt ondskaben i DK og i en anden tråd
forsvarer du en muslim der truer mig på livet.

Fra : Pjensen73

Dato : 27-03-06 22:43

Poul Nielsen skrev:
> [...]
> højreekstreme netværk står for alt ondskaben i DK og i en anden tråd
> forsvarer du en muslim der truer mig på livet.

Har du aldrig hørt sætningen:
Moral er godt. Dobbelt moral er dobbelt så godt?

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 11:49

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> wrote in message

> Har du aldrig hørt sætningen:
> Moral er godt. Dobbelt moral er dobbelt så godt?

Og her i gruppen er folk de mest moralske af alle...

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 11:48

masserepatriering
> af
> >

> Jeg syntes det er forbløffende at du kan lave en hel tråd at det
> højreekstreme netværk står for alt ondskaben i DK

Hvor skrev jeg egentlig det henne?

>og i en anden tråd
> forsvarer du en muslim der truer mig på livet.

Jeg har aldrig forsvaret nogen der truer nogen andre på livet.