Danmarkshistoriens mest kærkomne pensioner~
Fra : NoTrabajo

Dato : 27-03-06 11:53

(Modtaget fra DFU, http://www.dfu-nettet.dk)

Danmarkshistoriens mest kærkomne pensionering

Jeg har fuldstændig mistet tiltroen til Politiets Efterretningstjeneste
(PET). Så kort kan det i og for sig siges efter chefkriminalinspektør Hans
Jørgen Bonnichsens - PETs øverste chef - udtalelser i Jyllands Posten i
weekenden.

Hvor har Hans Jørgen Bonnichsen været henne de sidste ti år? Hvordan kan
PETs øverste chef undgå at have lagt mærke til, at den ubetinget største
trussel mod Danmark kommer fra islamiske fundamentalister? Hvordan kan Hans
Jørgen Bonnichsen gå ud og rose danske imamers indsats under
Muhammed-krisen, når faktum er, at det var imamerne selv, der startede
konflikten med deres rejse til Mellemøsten? Dertil kommer, at optagelser
fra en fransk tv-udsendelse netop har afsløret, at Ahmed Abu Laban
tilsyneladende er vidende om en forestående terroraktion i Danmark, ligesom
Abu Laban har forbindelse til den algeriske terrororganisation GIA og
sympatiserer med Det Muslimske Broderskab, der bl.a. med-finansierer Hamas
terroraktioner i Israel.

Hans Jørgen Bonnichsen siger i interviewet med Jyllands Posten, at imamerne
bliver dæmoniseret. Det er nok muligt men i så fald sker det med rette, når
man opretholder forbindelser til terrororganisationer, er vidende om
terrorangreb i Danmark og truer danske politikere med at blive sprunget i
luften.

Man kan dårligt få andet indtryk end, at Hans Jørgen Bonnichsen er en
lallende idiot, der ikke har åbnet for en nyhedsudsendelse siden starten af
90'erne, hvor verden så stille og fredelig ud, den kommunistiske trussel
var blevet blæst bort og en amerikanske videnskabsmand endda erklærede, at
den liberal-kapitalistisk model havde vundet, og der ikke længere ville
være nogen trussel fra totalitaristiske kræfter.

Hans Jørgen Bonnichsen opfører sig som om, vi stadig skrev 1992 og ikke
havde oplevet terrrorangreb i New York, Madrid, London og mange andre
steder begået af muslimske fundamentalister.

At have Hans Jørgen Bonnichsen som chef for Politiets Efterretningstjeneste
i 2006 er nærmest at sammenligne med at have haft Frank Aaen - daværende
medlem af Danmarks Kommunistiske Parti - som PET-chef i 80'erne. Mon ikke
CIA - den amerikanske efterretningstjeneste slår sig på lårene af grin over
denne danske efterretningschef exceptionelle mangel på
virkelighedsfornemmelse. Det er i hvert fald næppe mange efterretninger,
som CIA vil dele med PET - man risikerer jo, at efterretningerne havner hos
Abu Laban og hans slæng.

Jeg er rystet over Hans Jørgen Bonnichsen. Denne mands naivitet er
simpelthen af en anden verden, og det eneste opløftende ved hele historien
er, at Bonnichsen er på vej mod pension. Danmarkshistoriens mest kærkomne
af slagsen.

*** Free account sponsored by SecureIX.com ***
*** Encrypt your Internet usage with a free VPN account from http://www.SecureIX.com ***

Fra : Vidal

Dato : 27-03-06 12:49

NoTrabajo wrote:

> (Modtaget fra DFU, http://www.dfu-nettet.dk)

Baseret på det personlige kendskab jeg har til muslimer,
udgør de fanatiske og fundamentalistiske et meget lille
mindretal.

Det ser ud som chefkriminalinspektør Hans Jørgen Bonnichsens
- PETs øverste chef - via sit arbejde - har samme erfaring.

Det hjælper på min forståelse af jer anti-muslimers verdensbillede,
når I kan fæste lid til den slags erklæringer. Det er jo det rene
pip.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 27-03-06 14:49

Vidal wrote:

> Baseret på det personlige kendskab jeg har til muslimer,
> udgør de fanatiske og fundamentalistiske et meget lille
> mindretal.

Det tror jeg du har helt ret i. Der er næppe mere end een fanatiker for
hver 10.000 muslimer.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

P.S. Der er over 1 mia. muslimer.

Fra : pm

Dato : 27-03-06 13:54

Vidal wrote:

> [...]
>
> Det hjælper på min forståelse af jer anti-muslimers verdensbillede,
> når I kan fæste lid til den slags erklæringer. Det er jo det rene

Nemt at sige, men det harmonerer ikke med dagligdagens billeder
...overhovedet.
Kan du sætte % på det "lille" mindretal ?? Bare så vi andre måske kan
forstår hvor du har dine viden fra, eller er det ønsketænkning ??.

PM

Fra : Vidal

Dato : 27-03-06 20:45

pm wrote:

> Nemt at sige, men det harmonerer ikke med dagligdagens billeder
> ..overhovedet.

Er det TV-avisens billeder fra mellemøsten, du tænker på?
De giver jo ikke noget realistisk billede af situationen
i Danmark.

Eller hvilke billeder tænker du på?

> Kan du sætte % på det "lille" mindretal ?? Bare så vi andre måske kan
> forstår hvor du har dine viden fra, eller er det ønsketænkning ??

Min formulering - "Baseret på det personlige kendskab jeg
har til muslimer" - burde give dig svaret. Men Jørgen
Bonnichsen har åbenbart samme mening om det, som jeg.
Og hvis han ikke skulle vide besked, hvem skulle da?

Hvad med de muslimer du selv kender. Findes der nogle farlige
terrorister blandt dem? Er der overhovedet nogen i gruppen,
som har et *personligt* kendskab til nogle fundamentalistiske,
fanatiske muslimer?

Jeg har ikke mødt nogen muslimer, der bakker op om de
tanker, der beskæftiger jer så meget. Tværtimod bakker
de op om fordømmelsen af de rejsende imamer.

Vi har jo heller ikke haft nogen terrorhandlinger her i
Danmark. Vi har haft en sag med nogle drenge, der blev
arresteret, men mon ikke den sag ligeså stille smuldrer?

For mig er det klart, der nok skal næres ekstremistiske
tanker i visse kredse, men der findes jo også etniske
danskere, der giver udtryk for det.

Bare læs i denne gruppe, @, Gath og No Trabaho er jo
ikke bange for at lufte deres ekstreme synspunkter og
hensigter.

Prøv at tænke på, hvordan det ville blive modtaget i
pressen, hvis det var muslimer, der formulerede sig
sådan. De ville ryge direkte i spjældet.

Fanatikerne trives åbenbart mere i DFU og her i
dk.politik, end blandt muslimer. Hvorfor ikke bekymre
sig om det, istedet for at fantasere sig til alt
muligt? Ekstreme muslimer i mellemøsten kan vi ikke
stille noget op mod. Lad os angribe fanatismen i
Danmark istedet. Det er lidt mere håndgribeligt,
det andet er luftkasteller skabt af bange mennesker.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 27-03-06 21:07

On Mon, 27 Mar 2006 21:44:41 +0200, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Bare læs i denne gruppe, @, Gath og No Trabaho er jo
>ikke bange for at lufte deres ekstreme synspunkter og
>hensigter.

det er da dig der er ekstrem, du er ekstremt blind for den fare den
hurtigt voksende muhammedanske befolkningsandel udgør for vores frihed
og vort demokrati,

vi er bare nogen som er parat til at bruge de nødvendige midler i
forsvaret af eget liv og retten til at eksistere på egne betingelser,
ikke som underkuede i et muhammedansk styret Danmark

>Prøv at tænke på, hvordan det ville blive modtaget i
>pressen, hvis det var muslimer, der formulerede sig
>sådan. De ville ryge direkte i spjældet.

sådan formulerer muhammedanere sig netop, hvis de ikke klart og
tydeligt undsiger visse passager i koranen

Fra : Vidal

Dato : 27-03-06 21:19

@ wrote:

> det er da dig der er ekstrem, du er ekstremt blind for den fare den
> hurtigt voksende muhammedanske befolkningsandel udgør for vores frihed
> og vort demokrati,

Hvor hurtigt vokser den i øjeblikket. Hvor kan
man se det?

> vi er bare nogen som er parat til at bruge de nødvendige midler i
> forsvaret af eget liv og retten til at eksistere på egne betingelser,
> ikke som underkuede i et muhammedansk styret Danmark

Er dit liv truet? Af hvad?

I hvilken henseende er Danmark underkuet?

> sådan formulerer muhammedanere sig netop, hvis de ikke klart og
> tydeligt undsiger visse passager i koranen

Vil du forklare det nærmere? Jeg forstår ikke din
sætning.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 27-03-06 21:38

On Mon, 27 Mar 2006 22:18:45 +0200, Vidal wrote:

> Vil du forklare det nærmere? Jeg forstår ikke din
> sætning.

så læs i koranen
den er temmelig fyldt med anvisninger på hvorledes muhammedanere skal
behandle vantro

Fra : Vidal

Dato : 27-03-06 21:48

@ wrote:

> så læs i koranen
> den er temmelig fyldt med anvisninger på hvorledes muhammedanere skal
> behandle vantro

Er det sætningen:

"Prøv at tænke på, hvordan det ville blive modtaget i
pressen, hvis det var muslimer, der formulerede sig
sådan. De ville ryge direkte i spjældet."

- du henviser til? Er den som taget fra koranen. Jeg
fatter ikke sammenhængen. Prøv igen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard