Rønn Hornbech raser mod anti-terrorlov
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-03-06 09:29

"Jesus-loves-you" skrev
5289 news:442305b2$0$38660$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> Man har således frarøvet mig min ytringsfrihed, *uden* at sagen er blevet
> prøvet ved en domstol, hvilket er i DIREKTE modstrid med den danske
> Grundlovs §77, samt Den Europæiske Menneskerettighedskonvention Afsnit 1,
> Art 6. Stk 1., 2. samt 3.

Internal memory on (Grundlovens §16 + §60 Stk 2.) !!!

News:

=== citat start ===

DR1 s113 man 27 mar (2006, CET) 09:25:26

22:41 (CET 2006-03-26, red.)

Rønn Hornbech raser mod antiterrorlov

Få dage før regeringen fremlægger sine
forslag til bekæmpelse af terror retter
Venstres retsordfører Birthe Rønn
Hornbech en sønderlemmende kritik af
lovpakken, skriver Politiken.

- Det er et angreb på friheds-
rettighederne ud over alle grænser. Men
det maskeres ved en alt for hurtig
behandling, siger Rønn Hornbech.

Hun mener, at det er en selvmodsigelse,
at statsministeren siger god for
antiterrorpakken, der angriber friheds-
rettighederne - og så samtidig hylder
ytringsfriheden i Muhammedsagen.

- Det burde ikke være liberal politik,
fastslår Birthe Rønn Hornbech.

=== citat slut ====

Hva' ... har du *også* fået mundkurv på, siden du ikke siger tingene lige
ud, men dog alligevel på det alvorligste henviser til ytringsfrihedens
úkrænkelighed (som jo kun kan brydes i form af påduttet censur) ?

Har de nu igen overfuset Jer med skøre påråb om tavshedspligt under
henvisning til Statens sikkerhed mig her-og-der og allevegne (apropos
nødvendigheden af en ny version af Grundlovens §8, således at den kommer til
at gælde for *samtlige* offentlige ansatte, inklusiv PET og FE, mht. at
sværge Grundloven troskab) ? - NEXT §88 ?

Således skrev Urban, fredag den 24. marts 2006, side 4 følgende:

=== citat start ===

Advokatråd utrygge med udvidelsen af PET

Advokatrådet advarer imod at give Politiets Efterretningstjeneste (PET) mere
magt i kampen mod terror samtidig med, at tjenesten får lov til at bekæmpe
andre former for kriminalitet. Det går især galt, hvis PET selv får lov til
at afgøre, om en sag handler om terror, for dermed giver tjenesten sig selv
brede beføjelser. Problemet bliver aktuelt, fordi det er planen at lade PET
overtage Rigspolitiets centrale efterforskningsgruppe.

Ritzau

=== citat slut ====

Apropos censur *udelukkende* for at dække over sine egne luske-gerninger ...
5136 ... still NOT on-line, apropos Watergate, Rev (Åb.13,17) ...

5175 news:44082ec6$0$24305$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> Backup file:
>
> (Copy of file 5101-5104, 5106-5173)
[ ... ]

[ ... ]
> Vi er (som civilisation) ved at få skabt et *monster* i vores snæversynet
> kamp på terrorismen. En dag vil vi have vundet over disse galninge, fordi
> (som sagt:) Sandheden er løgnen overlegen.
>
> Men hvad mht. vores *monster* ?
>
> Hvis ikke den holdes i KORT-snor som en bidsk vagthund, da vil den æde os
> op indefra, apropos Big-Brother (Rev.(Åb.) 13,17) !!!
>
> Og det er præcis dét, man har indset i USA. Se evt ...
> 5066 news:OiZHf.7545$Cl2.136735@news000.worldonline.dk
>
> Listen to my voice:

> ... even NOT You.

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2006-03-27, CET 10:25)
- "Amen!"

For en god ordens skyld skal jeg lige gøre Jer opmærksom på, at dersom en
lov er i direkte *modstrid* med Grundloven (herunder §77 og §72), da er en
sådan lov faktisk ugyldig !!!

This message.OUTPUT-order time:
2006-03-27, CET 07:58:33, delay 0

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Sirannon

Dato : 27-03-06 12:11

Go Birthe Rønn! Det er godt at i det mindste én politiker ser efter
borgernes interesser.

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 12:33

"Sirannon" <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote in message
> Go Birthe Rønn! Det er godt at i det mindste én politiker ser efter
> borgernes interesser.

Jeg synes nu også man kan kalde Enhedslistens folketingsmedlemmer for
politikere...

Fra : Sirannon

Dato : 27-03-06 12:46

"Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Sirannon" <rune_nospammmingaagaard@hotmail.com> wrote in message
>
> Jeg synes nu også man kan kalde Enhedslistens folketingsmedlemmer for
> politikere...

Nå så det mener du?

Du har ret, de ser ud til at kæmpe den gode kamp i det her tilfælde.

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 13:08

> "Konrad" <davidkonrad@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Nå så det mener du?

Ja - sådan sat lidt på spidsen

> Du har ret, de ser ud til at kæmpe den gode kamp i det her tilfælde.

Selvfølgelig. Jeg synes det er skræmmende, at man i ly af "terror" og
muhammedkrise (hvor vores "ukrænkelige" frihed berømmes og æres) uden større
sværdslag gennemfører den største frihedsindskrænkning for danskerne
siden...Ja, siden den udvidede statscensurs indførsel i 1800-tallet...

Fra : Sirannon

Dato : 27-03-06 15:40

> [...]
> sværdslag gennemfører den største frihedsindskrænkning for danskerne
> siden...Ja, siden den udvidede statscensurs indførsel i 1800-tallet...

Ja, man klør sig lidt in nakken og ser Fogh fremstå som den græske gud Janus
i dennne sag. Frihedsforkæmper, når det er opportunt og strammer på alle
andre områder. Gad vide hvilket ansigt vi får se i fremtiden.

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 15:45

> [...]
> i dennne sag. Frihedsforkæmper, når det er opportunt og strammer på alle
> andre områder. Gad vide hvilket ansigt vi får se i fremtiden.

Det var en god sammenligning. Det gælder sådan set over hele linien. Det har
været en gåde for mig, de sidste 5 år, hvordan "Danmarks Liberale Parti" i
uhørt grad har indført frihedsindskrænkende love, regler om dit og dat,
indskærpelser osv - samtidig med, at straframmerne sættes i vejret.

Fra : Sirannon

Dato : 27-03-06 17:48

> [...]
> uhørt grad har indført frihedsindskrænkende love, regler om dit og dat,
> indskærpelser osv - samtidig med, at straframmerne sættes i vejret.

Hørte lige i tv-avisen, at V i det mindste har frelst os fra så herlige
koncepter som "demokratisk sindelagskontrol" og elektronisk overvågning af
beboelseskvarterer. Jeg er rystet over, at sådanne forslag overhovedet kan
blive stilt.

Fra : @

Dato : 27-03-06 19:08

On Mon, 27 Mar 2006 18:48:25 +0200, "Sirannon"
> [...]

>Hørte lige i tv-avisen, at V i det mindste har frelst os fra så herlige
>koncepter som "demokratisk sindelagskontrol"

ville da netop være en måde at få gjort op med muhammedanerne

Fra : Sirannon

Dato : 27-03-06 20:36

> "demokratisk sindelagskontrol"
>
> ville da netop være en måde at få gjort op med muhammedanerne

Velkommen til 1984!

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-06 00:22

> Velkommen til 1984!

Som kritik af Stalin - og fordi han selv havde kæmpet for Stalin i
Spanien 1938 - skrev Orwell "1984" bogen hvor et diktatur har
TV-overvågning overalt i hjemmene, ligesom i Chaplin-filmen
"Diktatoren"

Dette terror-samfund risikerer vi ikke ved at lade PET scanne
telefonsamtaler, der kan have med terror at gøre.
Hjemmets ukrænkelighed er om ejendomsret, især. Men ytringsfrihed er
om åbenhed og det er ikke vigtigt at man skal kunne holde alt
hemmeligt., hvis fællesskabet beskyttes bedst ved en vis målrettet
registrering

At staten har monopol på TV er grim mangel på ytringsfrihed idag og et
langt værre problem end at politi let får dommerkendelse til
aflysning, som skal registreres, dvs kan kontrolleres.
----------------------------

" Napoleon(grisenes Stalin i fabelbog) had commanded
that once a week there should be held something called a Spontaneous
Demonstration. George Orwell 1903 - 1950

The purpose of Newspeak... is to make all other modes of thought
impossible. George Orwell

War is peace. Ignorance is strength. Freedom is slavery."
Orwell

If you want a picture of the future, imagine a boot stamping
on the human face - forever . And remember that is forever.
George Orwell(("Elendighedens London og Paris"1927)

Frihed er retten til at fortælle folk det, de ikke ønsker at høre.
George Orwell

Freedom is the freedom to say that two plus two make four.
If that is granted, all else follows. George Orwell

"I tider med bedrag som dagens orden,
er det en revolusjonær handling å si
sannheten".George Orwell

Fra : Konrad

Dato : 28-03-06 09:03

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> "demokratisk sindelagskontrol"
>
> ville da netop være en måde at få gjort op med muhammedanerne

Det er da godt du erkender problemet. Det handler jo ikke om demokrati, men
netop om det stik modsatte - nemlig at fratage en bestemt befolkningsgruppe
deres demokratiske rettigheder - medens den øvrige danske befolkning holdes
i skak som gidsler. Med andre ord en afmontering af hele den demokratiske
grundide. Hvis "tolerancen" og "friheden" alligevel kun rummer plads til en
uhyggelig snæver og bagudskuende ideologisk diskurs, kunne vi lige så godt
bo Sovjet eller for den sags skyld i Saudi-Arabien. Frihed og tolerance må
handle om at garantere de pluralistiske værdier - ikke at indskrænke dem.
Kåre Bluitgen sagde - helt rigtigt - at megen af den "kulturberigelse" vi
har oplevet i forbindelse med indvandring ikke er en berigelse eller en
udvidelse af det kulturelle spektrum - men tværtimod en indsnævring.
Nøjagtig på samme måde forholder det sig med regeringens og DF's hede
politistat og sindelagskontrol-drømme.

Muhammedkrisen er eksponent for denne strategi. En mediepolitisk alliance
har kørt en kampagne i skyggen af den frygt, danskere er blevet indgydt
gennem overdreven fokusering på terrortrusler og muslimske indvandrere. Det
man ikke forstår, er det man frygter, og det man er allermest tilbøjelig til
at ville tro hvad som helst forbrydeisk om. Uden at nogen er dømt, sigtet
eller har bedrevet ulovlige gerninger, er muslimer og imamer allerede dømt
af pøbeldomstolen, med DF og JP som anklager, dommer og bøddel.
Muhammedkrisen er historien om den selvopfyldende profeti.

Fra : Henry Vest

Dato : 27-03-06 18:28

Sirannon wrote:

> Go Birthe Rønn! Det er godt at i det mindste én politiker ser efter
> borgernes interesser.

Måske liberalismen alligvel har en chance i Danmark?

--
Henry Vest

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 03-04-06 10:07

"Jesus-loves-you" skrev
5312 news:4nNVf.21$ZG6.0@news.get2net.dk

> "Jesus-loves-you" skrev
> 5289 news:442305b2$0$38660$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

[ ... ]
> [...]
> luske-gerninger ...
> 5136 ... still NOT on-line, apropos Watergate, Rev (Åb.13,17) ...

Berlingske Tidende skrev d. 1. april 2006, side 9:

=== citat start ===

Tidligere PET-chef: Udvidet PET svækker retsstaten
Den nuværende chef for PET, politimester Lars Findsen ...

"... Hvis der skal iværksættes en egentlig efterforskning, overgår sagen
til en politikreds og er så underkastet em statsadvokats kontrol," sagde
Findsen.
=== citat slut ====

Det vil med andre ord sige, at der er *ingen* demokratisk kontrol af
PET ...

Nå ... men så må vi jo tage "grovfilen" frem (mht. censur), jump:
5382 news:Je4Yf.12$5O5.1@news.get2net.dk

> Eller ønsker du *mere* end blot et ekko ?

[ ... file 5312, fortsat ... ]

Info: 5346 news:442a7fbd$0$47094$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5384