/ Forside / Teknologi / Udvikling / HTML / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
HTML
#NavnPoint
molokyle 11184
Klaudi 5506
bentjuul 3377
severino 2040
smorch 1950
strarup 1525
natmaden 1396
scootergr.. 1320
e.c 1150
10  miritdk 1110
Tilbage efter ca 4 år...
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 21:53

hejsa!

Jeg har været fraværende i ca 4 år i at lave sider... Og meget er
ændret.. I ren HTML..
Men interessen er igen kommet efter jeg har fået internet.. lyder
skørt,, men sandt.
nå men har da stadig mine bøger, html 4,0- java script 1,2, er
klar over der er 2,0 idag. men fik aldrig helt fat i javascript..
men Xhtml er fremtiden.. men de bøger jeg finder om det omhandler
mest om HTML og lidt om xhtml.. Jeg søger via saxo. teknisk
forlag.. IDG
Søger en bøg der omhandler Xhtml på dansk.. men hvor finder jeg
den.. hvis den findes!!!
mvh martin..

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

 
 
Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 22:02

Martin Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> hejsa!
>
> Jeg har været fraværende i ca 4 år i at lave sider... Og meget er
> ændret.. I ren HTML..
> Men interessen er igen kommet efter jeg har fået internet.. lyder
> skørt,, men sandt.
> nå men har da stadig mine bøger, html 4,0- java script 1,2, er
> klar over der er 2,0 idag. men fik aldrig helt fat i javascript..
> men Xhtml er fremtiden.. men de bøger jeg finder om det omhandler
> mest om HTML og lidt om xhtml.. Jeg søger via saxo. teknisk
> forlag.. IDG
> Søger en bøg der omhandler Xhtml på dansk.. men hvor finder jeg
> den.. hvis den findes!!! Den der er på siden har jo desværre fået
dårlig karakter...
> mvh martin..
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne
> KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 22:09

Martin Nielsen wrote:
> hejsa!
>
> Jeg har været fraværende i ca 4 år i at lave sider... Og meget er
> ændret.. I ren HTML..
> Men interessen er igen kommet efter jeg har fået internet.. lyder
> skørt,, men sandt.
> nå men har da stadig mine bøger, html 4,0- java script 1,2, er
> klar over der er 2,0 idag. men fik aldrig helt fat i javascript..
> men Xhtml er fremtiden.. men de bøger jeg finder om det omhandler
> mest om HTML og lidt om xhtml.. Jeg søger via saxo. teknisk
> forlag.. IDG
> Søger en bøg der omhandler Xhtml på dansk.. men hvor finder jeg
> den.. hvis den findes!!!
> mvh martin..
>

Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
bare at alle tags skal lukkes
fx
<br> skrives <br /> i xhtml
og <hr> skrives <hr /> i xhtml
<meta.... />
osv.

Det jeg nok ville råde dig til at få fat i er "bygge et site via css",
da den største fremtid ligger i der.

i selve html'en er der så lidt forskel, at det ikke kan betale sig at
købe en bog om det imo.

Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 22:30

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
> > hejsa!
> >
> > Jeg har været fraværende i ca 4 år i at lave sider... Og meget er
> > ændret.. I ren HTML..
> > Men interessen er igen kommet efter jeg har fået internet.. lyder
> > skørt,, men sandt.
> > nå men har da stadig mine bøger, html 4,0- java script 1,2, er
> > klar over der er 2,0 idag. men fik aldrig helt fat i javascript..
> > men Xhtml er fremtiden.. men de bøger jeg finder om det omhandler
> > mest om HTML og lidt om xhtml.. Jeg søger via saxo. teknisk
> > forlag.. IDG
> > Søger en bøg der omhandler Xhtml på dansk.. men hvor finder jeg
> > den.. hvis den findes!!!
> > mvh martin..
> >
>
> Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
> bare at alle tags skal lukkes
> fx
> <br> skrives <br /> i xhtml
> og <hr> skrives <hr /> i xhtml
> <meta.... />
> osv.
>
> Det jeg nok ville råde dig til at få fat i er "bygge et site via css",
> da den største fremtid ligger i der.
>
> i selve html'en er der så lidt forskel, at det ikke kan betale sig at
> købe en bog om det imo.

mange tak...
> Altså luk men modsat end </html> men sådan her.. <hr />!!! som
skrevet...? inkl mellemrum?
Og kender til css....og det har altid været den der gjorde det nemt! men
skal lige ind igen.. det gået stærkt.. satans..



--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 22:40

Martin Nielsen wrote:
> Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>> Martin Nielsen wrote:
>>> hejsa!
>>>
>>> Jeg har været fraværende i ca 4 år i at lave sider... Og meget er
>>> ændret.. I ren HTML..
>>> Men interessen er igen kommet efter jeg har fået internet.. lyder
>>> skørt,, men sandt.
>>> nå men har da stadig mine bøger, html 4,0- java script 1,2, er
>>> klar over der er 2,0 idag. men fik aldrig helt fat i javascript..
>>> men Xhtml er fremtiden.. men de bøger jeg finder om det omhandler
>>> mest om HTML og lidt om xhtml.. Jeg søger via saxo. teknisk
>>> forlag.. IDG
>>> Søger en bøg der omhandler Xhtml på dansk.. men hvor finder jeg
>>> den.. hvis den findes!!!
>>> mvh martin..
>>>
>>
>> Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
>> bare at alle tags skal lukkes
>> fx
>> <br> skrives <br /> i xhtml
>> og <hr> skrives <hr /> i xhtml
>> <meta.... />
>> osv.
>>
>> Det jeg nok ville råde dig til at få fat i er "bygge et site via css",
>> da den største fremtid ligger i der.
>>
>> i selve html'en er der så lidt forskel, at det ikke kan betale sig at
>> købe en bog om det imo.
>
> mange tak...
>> Altså luk men modsat end </html> men sådan her.. <hr />!!! som
> skrevet...? inkl mellemrum?

Nej.. lidt ved siden af...

I html4 der var en del tags som aldrig blev afsluttet.
Her i blandt
<br>, <hr>, <meta>, <input> (kan ikke lige komme i tanke om der er
flere, men det er der helt sikkert)

Disse SKAL afsluttes med xhtml og det gøres med <br/> eller <br />
eller hvis det skal ligne html4, men som ikke ser så kønt ud kan
følgende også bruges
<br></br>
<hr></hr>

dem som også blev afsluttet i html4 fx
<html>, <head>, <select> osv.
De bliver stadig afsluttet som sædvanligt med
<html>....</html>




> Og kender til css....og det har altid været den der gjorde det nemt! men
> skal lige ind igen.. det gået stærkt.. satans..

Tjaa... 4 år er også LANG tid i IT verdenen :) - det er jo næsten 2
årtier, hvis man skulle regne i forhold til andre teknologier :)

Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 22:50

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
> > Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> >> Martin Nielsen wrote:
> >>> hejsa!
> >>>
> >>> Jeg har været fraværende i ca 4 år i at lave sider... Og meget er
> >>> ændret.. I ren HTML..
> >>> Men interessen er igen kommet efter jeg har fået internet.. lyder
> >>> skørt,, men sandt.
> >>> nå men har da stadig mine bøger, html 4,0- java script 1,2, er
> >>> klar over der er 2,0 idag. men fik aldrig helt fat i javascript..
> >>> men Xhtml er fremtiden.. men de bøger jeg finder om det omhandler
> >>> mest om HTML og lidt om xhtml.. Jeg søger via saxo. teknisk
> >>> forlag.. IDG
> >>> Søger en bøg der omhandler Xhtml på dansk.. men hvor finder jeg
> >>> den.. hvis den findes!!!
> >>> mvh martin..
> >>>
> >>
> >> Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
> >> bare at alle tags skal lukkes
> >> fx
> >> <br> skrives <br /> i xhtml
> >> og <hr> skrives <hr /> i xhtml
> >> <meta.... />
> >> osv.
> >>
> >> Det jeg nok ville råde dig til at få fat i er "bygge et site via css",
> >> da den største fremtid ligger i der.
> >>
> >> i selve html'en er der så lidt forskel, at det ikke kan betale sig at
> >> købe en bog om det imo.
> >
> > mange tak...
> >> Altså luk men modsat end </html> men sådan her.. <hr />!!! som
> > skrevet...? inkl mellemrum?
>
> Nej.. lidt ved siden af...
>
> I html4 der var en del tags som aldrig blev afsluttet.
> Her i blandt
> <br>, <hr>, <meta>, <input> (kan ikke lige komme i tanke om der er
> flere, men det er der helt sikkert)
> ja,, var klar over det var disse du mente...

> Disse SKAL afsluttes med xhtml og det gøres med <br/> eller <br />
> eller hvis det skal ligne html4, men som ikke ser så kønt ud kan
> følgende også bruges
> <br></br>
> <hr></hr>
> okey,, så det er uden betydning ud fra <p /> eller </p>

> dem som også blev afsluttet i html4 fx
> <html>, <head>, <select> osv.
> De bliver stadig afsluttet som sædvanligt med
> <html>....</html>
>
> men der er vist noget med store bogstaver! hvor i html var det lige
meget.
<BR>
>
>
> > Og kender til css....og det har altid været den der gjorde det nemt! men
> > skal lige ind igen.. det gået stærkt.. satans..
>
> Tjaa... 4 år er også LANG tid i IT verdenen :) - det er jo næsten 2
> årtier, hvis man skulle regne i forhold til andre teknologier :)

ja,, og tak fordi du lige lagde salt på...,,, smiler


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 22:57

Martin Nielsen wrote:
>> men der er vist noget med store bogstaver! hvor i html var det lige
> meget.
> <BR>

Se Eriks svar.

ALLE tags skal skrives med småt!
dvs. <BR/> vil give en validation error.

PS: Når du nu har lavet dit nye site, så skal det valideres, validatoren
er lige her:
CSS validator: <http://jigsaw.w3.org/css-validator/>
HTML validator: <http://validator.w3.org/>

på w3.org kan du selvfølgelig også finde dokumentationen til alle
(x)html versioner, men den er lettere svær at rode rundt i..
Men god fornøjelse med sitet.

Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 23:00

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
> >> men der er vist noget med store bogstaver! hvor i html var det lige
> > meget.
> > <BR>
>
> Se Eriks svar.
har lige set den...
>
> ALLE tags skal skrives med småt!
> dvs. <BR/> vil give en validation error.
>
> PS: Når du nu har lavet dit nye site, så skal det valideres, validatoren
> er lige her:
> CSS validator: <http://jigsaw.w3.org/css-validator/>
> HTML validator: <http://validator.w3.org/>
> det rigtig.. den brugte jeg også.. før i ruder tid!

> på w3.org kan du selvfølgelig også finde dokumentationen til alle
> (x)html versioner, men den er lettere svær at rode rundt i..
meget.. men skal nok gå..
> Men god fornøjelse med sitet.
ja,, ser du. det er mit største problem.. hvad skal jeg skrive om... har
intet.. at lave.. men det får jeg nok...


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Allan Vebel (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Allan Vebel


Dato : 27-03-06 00:20

Martin Nielsen skrev:

> ja,, ser du. det er mit største problem.. hvad skal jeg
> skrive om

Har du ikke noget budskab, så er det bedre at lade være

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss



Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 23:02

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
> >> men der er vist noget med store bogstaver! hvor i html var det lige
> > meget.
> > <BR>
>
> Se Eriks svar.
>
> ALLE tags skal skrives med småt!
> dvs. <BR/> vil give en validation error.
>
> PS: Når du nu har lavet dit nye site, så skal det valideres, validatoren
> er lige her:
> CSS validator: <http://jigsaw.w3.org/css-validator/>
> HTML validator: <http://validator.w3.org/>
>
> på w3.org kan du selvfølgelig også finde dokumentationen til alle
> (x)html versioner, men den er lettere svær at rode rundt i..
> Men god fornøjelse med sitet

jeg mente-- en ide,, og det svært når man vil..

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 23:11

Martin Nielsen wrote:
> jeg mente-- en ide,, og det svært når man vil..

bare rolig, jeg har samme problem som dig.. Men at jeg stortset ikke har
tid til at sidde og lege karlkoder, når man kommer hjem fra jobbet (hvor
jeg iøvrigt sidder og laver webprogrammering), men nu har jeg da et
projekt liggende som jeg nok kommer til at bruge det meste af min fritid
på at få fixet :)

Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 23:19

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
> > jeg mente-- en ide,, og det svært når man vil..
>
> bare rolig, jeg har samme problem som dig.. Men at jeg stortset ikke har
> tid til at sidde og lege karlkoder, når man kommer hjem fra jobbet (hvor
> jeg iøvrigt sidder og laver webprogrammering), men nu har jeg da et
> projekt liggende som jeg nok kommer til at bruge det meste af min fritid
> på at få fixet :)

ja.. det ser jeg. og har set lidt på kilden...
har aldrig været ekspert på javascript..
men dit grafik.. hvad program bruger du?

min svaghed er grafik,.,,,




--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 23:31

Martin Nielsen wrote:
> ja.. det ser jeg. og har set lidt på kilden...
> har aldrig været ekspert på javascript..
> men dit grafik.. hvad program bruger du?

Photoshop CS2 selvfølgelig :)
Dog skal jeg da lige straks sige, at det er en af mine kollegaer som var
så sød at lave designet, så jeg har bare lavet nogen små modifikationer
hist og pist, også har jeg bare selv klippet skidtet ud i små filer :)

>
> min svaghed er grafik,.,,,

Det er skam også helt sikkert min :)

Louis (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Louis


Dato : 26-03-06 22:44

>> Altså luk men modsat end </html> men sådan her.. <hr />!!! som
> skrevet...? inkl mellemrum?

Nej, det er ikke det modsatte, se her:

<img src="billede.gif" alt=""></img>
er det samme som
<img src="billede.gif" alt="" />
I begge tilfælde lukkes img-tag'et

Denne artikel om xhtml kan anbefales:
http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1

> Og kender til css....og det har altid været den der gjorde det nemt!

Det er nemlig rigtigt!
http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1

Held og lykke med koderne!
Louise




Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 22:52

Louis wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> >> Altså luk men modsat end </html> men sådan her.. <hr />!!! som
> > skrevet...? inkl mellemrum?
>
> Nej, det er ikke det modsatte, se her:
>
> <img src="billede.gif" alt=""></img>
> er det samme som
> <img src="billede.gif" alt="" />
> I begge tilfælde lukkes img-tag'et
> aha.. der faldt den.. ind..
> Denne artikel om xhtml kan anbefales:
> http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1
>
> > Og kender til css....og det har altid været den der gjorde det nemt!
>
> Det er nemlig rigtigt!
> http://hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1
>
> Held og lykke med koderne!
> Louise
takker..
>
>
>


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Erik Ginnerskov (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 26-03-06 22:42

Martin wrote:

> Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
> bare at alle tags skal lukkes

Det er ikke hele sandheden. Det er rigtigt, at alle tags skal lukkes.

Men man skal også vide, at

Alle koder skal skrives med små bogstaver.
Alle værdier skal sættes i anførselstegn.
Alle forekomster af name skal erstattes med id.
Attributter i kort form er ikke tilladt.

Læs mere her:

http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 22:45

Erik Ginnerskov wrote:
> Martin wrote:
>
>> Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
>> bare at alle tags skal lukkes
>
> Det er ikke hele sandheden. Det er rigtigt, at alle tags skal lukkes.
>
> Men man skal også vide, at
>
> Alle koder skal skrives med små bogstaver.
> Alle værdier skal sættes i anførselstegn.
> Alle forekomster af name skal erstattes med id.

Bare ikke i input felter :)

> Attributter i kort form er ikke tilladt.
>
> Læs mere her:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1
>

Erik Ginnerskov (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 26-03-06 22:46

Martin wrote:

>> Alle forekomster af name skal erstattes med id.
>
> Bare ikke i input felter :)

Du har ret, den havde jeg lige overset.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 22:56

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin wrote:
>
> > Der er kun meget FÅ ændringer imellem HTML 4 og XHTML, forskellen er
> > bare at alle tags skal lukkes
>
> Det er ikke hele sandheden. Det er rigtigt, at alle tags skal lukkes.
>
> Men man skal også vide, at
>
> Alle koder skal skrives med små bogstaver.
> Alle værdier skal sættes i anførselstegn.
> Alle forekomster af name skal erstattes med id.
> Attributter i kort form er ikke tilladt.

> mente jeg havde læst det skulle være med STORE...
men takker

> Læs mere her:
>
> http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1
>
> -- okey.. en online skole.. næsten.. med opgaver og deadline?
"havde set den før men havde for travlt med at bygge en it-hjemmeside op"
ser godt ud...
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/
>
>


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Erik Ginnerskov (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 26-03-06 23:00

Martin Nielsen wrote:

>> mente jeg havde læst det skulle være med STORE...

Hvor har du mon læst det? Det er i hvert fald ikke rigtigt.

>> http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1
>>
>> -- okey.. en online skole.. næsten..

Ja, sådan kan du godt se på det.

> med opgaver og deadline?

Opgaver og deadline står du selv for.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 23:04

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
>
> >> mente jeg havde læst det skulle være med STORE...
> nok bare mig...
> Hvor har du mon læst det? Det er i hvert fald ikke rigtigt.
>
> >> http://hjemmesideskolen.dk/html/xhtml.asp?id=xh1
> >>
> >> -- okey.. en online skole.. næsten..
>
> Ja, sådan kan du godt se på det.
>
> > med opgaver og deadline?
>
> Opgaver og deadline står du selv for.
> okey..
nu hvor du er online.. naå man skal svare.. er det virkeligt
nødvendigt med sin email hvergang.. den husker den ikke og skal
skrive den hvergang..
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/
>
>


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 23:32

Martin Nielsen wrote:
> nu hvor du er online.. naå man skal svare.. er det virkeligt
> nødvendigt med sin email hvergang.. den husker den ikke og skal
> skrive den hvergang..

Hvor dæleme skriver du din email? :)

Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 23:36

Martin wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
> > nu hvor du er online.. naå man skal svare.. er det virkeligt
> > nødvendigt med sin email hvergang.. den husker den ikke og skal
> > skrive den hvergang..
>
> Hvor dæleme skriver du din email? :)
når du svare og jeg læser.. så svare jeg... og der er 3 ting man
skal følge for at svare.. bla email...surt

--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Martin (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin


Dato : 26-03-06 23:42

Martin Nielsen wrote:
> når du svare og jeg læser.. så svare jeg... og der er 3 ting man
> skal følge for at svare.. bla email...surt
>

Jeg vil gætte på, at det er fordi du bruger html.dk som nyhedslæser, og
for at logge ind skal du så skrive din mail hvergang?

Mange af os andre bruger fx outlook express, eller mozilla thunderbird
(email programmer), og der connecter vi bare til nyhedsserven
(news.tele.dk / news.sunsite.dk) eller en af de andre NNTP servere :)

For at bruge news.sunsite.dk serveren, så skal du lige have en konto,
men det kan du læse meget mere om på <http://dotsrc.org/usenet/>

Erik Ginnerskov (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 26-03-06 23:41

Martin Nielsen wrote:

> nu hvor du er online.. naå man skal svare.. er det virkeligt
> nødvendigt med sin email hvergang.. den husker den ikke og skal
> skrive den hvergang..

Jeg er ikke med her. Hvad mener du?

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Martin Nielsen (26-03-2006)
Kommentar
Fra : Martin Nielsen


Dato : 26-03-06 23:49

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Martin Nielsen wrote:
>
> > nu hvor du er online.. naå man skal svare.. er det virkeligt
> > nødvendigt med sin email hvergang.. den husker den ikke og skal
> > skrive den hvergang..
>
> Jeg er ikke med her. Hvad mener du?
>
når jeg svare på indlæg.. skal jeg skrive email adresse hvergang..
>
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk/
>
>


--
Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI, ASP eller ASP.NET?
- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne
KLIK HER! => http://www.html.dk/tutorials

Erik Ginnerskov (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 27-03-06 00:00

Martin Nielsen wrote:

> når jeg svare på indlæg.. skal jeg skrive email adresse hvergang..

Det gør Outlook Express (et mail- og newsprogram) da automatisk for mig. Jeg
læser nyhedsgrupper via news.sunsite.dk - en news-server.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Ivan V. Klattrup (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Ivan V. Klattrup


Dato : 27-03-06 00:03

Erik Ginnerskov skrev:

>Jeg læser nyhedsgrupper via news.sunsite.dk - en news-server.

og den kræver registrering http://dotsrc.org/usenet/
(bare hvis nu at Martin Nielsen skulle være interesseret)

--
Ivan V. Klattrup
http://www.klattrup.dk

Erik Ginnerskov (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Erik Ginnerskov


Dato : 27-03-06 00:06

Ivan V. Klattrup wrote:
> Erik Ginnerskov skrev:
>
>> Jeg læser nyhedsgrupper via news.sunsite.dk - en news-server.
>
> og den kræver registrering http://dotsrc.org/usenet/
> (bare hvis nu at Martin Nielsen skulle være interesseret)

Hvilken netop var, hvad Martin (uden efternavn) skrev for 20 minutter siden,
hvorfor jeg ikke fandt det nødvendigt at gentage det.

--
Med venlig hilsen
Erik Ginnerskov
http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
http://html-faq.dk/



Jens Gyldenkærne Cla~ (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-03-06 07:23

Erik Ginnerskov skrev:

>>> Alle forekomster af name skal erstattes med id.
>>
>> Bare ikke i input felter :)
>
> Du har ret, den havde jeg lige overset.

Det er kun for følgende elementer at name er forældet:
   a, applet, form, frame, iframe, img, map

Det er stadig tilladt på alle typer af form-elementer, meta, object
og param.

Se evt. <http://www.w3.org/TR/xhtml1/#h-4.10>
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Jens Gyldenkærne Cla~ (27-03-2006)
Kommentar
Fra : Jens Gyldenkærne Cla~


Dato : 27-03-06 09:56

Louis skrev:

> <img src="billede.gif" alt=""></img>
> er det samme som
> <img src="billede.gif" alt="" />
> I begge tilfælde lukkes img-tag'et

I xml er de to eksempler herover lige gode. Men når man anvender
xhtml i praksis, sker det næsten uden undtagelse med mime-typen
text/html - hvorved browseren behandler xhtml-kode efter de regler
der gælder for html. Og her er <foo /> og <foo></foo> ikke det
samme.

Kort sagt - man bør holde sig langt fra at bruge eksplicit lukning
(<img ...></img>) på elementer der ikke må lukkes i html.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
Svar venligst under det du citerer, og citer kun det der er
nødvendigt for at forstå dit svar i sammenhængen. Se hvorfor og
hvordan på http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177501
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408527
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste