Abdul Rahman løsladt
Fra : Trans

Dato : 26-03-06 17:20

Abdul Rahman, som i Afghanistan sad arresteret for at have konverteret
til kristendeommen, er blevet løsladt på grund af mangel på beviser
og huller i lovgivningen, oplyser AP i artiklen:
http://news.yahoo.com/s/ap/20060326/ap_on_re_mi_ea/afghan_christian_convert;_ylt=AoA8U2q_rIJAv4CmUvVk9xWs0NUE;_ylu=X3oDMTA2Z2szazkxBHNlYwN0bQ--

Afghan Court Drops Case Against Christian

Muslimske klerikale har imidlertid truet med at dræbe Rahman, hvis han
blev løsladt, da de mener, han har overtrådt shariah lov ved at
forlade islam..

Bent

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 26-03-06 17:34

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
[...]

Har Fogh ikke udstyret ham med en dansk dåbsattest. Som dem de lige har
holdt indfetning med på Christiansborg i dag.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 20:27

Kurt H. Nedergaard <kurtnedergaard@privat.tele.dk> wrote:

> Har Fogh ikke udstyret ham med en dansk dåbsattest.

Han har været i årevis i Tyskland, og må tale sproget. Så mon ikke han
relativt hurtigt kommer tilbage dertil?

Med eller uden døtrene, som så i givet fald får lejlighed til en lille
dåb i en luthersk eller katolsk kirke.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 20:27

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Afghan Court Drops Case Against Christian

Den amerikanske udenrigsminister synes nu ikke at ønske at gøre særligt
meget for den kristne afghaner:

=
Secretary of State Condoleezza Rice said she could not confirm that an
Afghan court had dismissed the case and stressed the U.S. needs to
respect the sovereignty of Afghanistan, which she called a "young
democracy."

"We have our history of conflicts that had to be worked out after a new
constitution. And so the Afghans are working on it. But America has
stood solidly for religious freedom as a bedrock, the bedrock, of
democracy, and we'll see." Rice said Sunday on NBC's "Meet the Press."

Asked if American Christian missionaries should be encouraged to go to
Afghanistan, Rice said: "I think that Afghans are pleased to get the
help that they can get" but added "we need to be respectful of Afghan
sovereignty."
=
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : sylfede

Dato : 26-03-06 20:29

> [...]
> Afghanistan, Rice said: "I think that Afghans are pleased to get the
> help that they can get" but added "we need to be respectful of Afghan

Det er nu sjovt at høre at man i USA vil respektere et lands suverænitet -
det kneb gevaldigt i Iraq og i de andre lande, som landet gennem tiderne har
invaderet i "frihedens" navn. Det har jo heller ikke skortet på fordømmelser
af Hamas lovlige valgte regering, af andre lovligt valgte regeringer, der
ikke deler USAs udenrigspolitiske synspunkter - Vietnamkrigen var jo også et
angreb på et andet lands suverænitet, akkurat som "afhentninger" af andre
landes ledelser ved militære foranstaltninger har været tilfældet.

Men hvis det pludselig er USAs nye politik, så må man da hilse den
velkommen - skønt jeg er en smule skeptisk.
--
Sylfede

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 07:43

sylfede <syl@fedeinvalid.com> wrote:

> Det har jo heller ikke skortet på fordømmelser af Hamas lovlige valgte
> regering,

Man kan sagtens fordømme et lands [i dette tilfælde: et hjemmestyres]
lovligt valgte ledelse. Skulle der være noget galt i det?

> af andre lovligt valgte regeringer, der ikke deler USAs udenrigspolitiske
> synspunkter - Vietnamkrigen var jo også et angreb på et andet lands
> suverænitet

Ja, fra Nordvietnams side. USA blev jo faktisk anmodet om hjælp fra den
sydvietnamesiske regering, mod invasionen fra det kommunistiske
Nordvietnam.

I øvrigt har det tvangsforenede land ikke så meget som én gang i de 31
år der siden er gået, haft et frit valg.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk