Kan ikke forb. til stationær pc?
Fra : TL

Dato : 26-03-06 10:07

Hej Grp.

Har geninstalleret Win XP Pro på stationær pc.
Har sat alle drev til fulde brugerrettigheder,(det er kun mig der bruger
pc´en), men nu kan jeg ikke ´se´ drevene fra min bærbare pc?
Internet, mail og lign. kører fint.

Kunne det hele før geninstallation!
Sharenavnene er også lavet om til hhv. C$ - D$ - G$, og kan ikke laves om.
Før kunne jeg selv skrive et sharenavn.
Har opsat mit net som før, men de virker ikke!
Kan ´se´ mit crev i den bærbare på den stationære, men ikke den anden
vej?

Hjælp...... please!

pft

/Torben

Fra : TL

Dato : 26-03-06 10:12

Glemte at skrive hvad problemet egentlig er !!!
Når jeg beder om at forbinde til netdrev f.ex C$, så kommer der en boks op
for at få et kodeord!!
Jeg har sq ikke sat noget kodeord ind på noget tidspunkt, heller ikke til
login eller andet.
Og boksen kan ikke bypasses!

Hvad gør jeg?

/Torben

Fra : Pittbull

Dato : 26-03-06 23:51

TL skrev:
> [...]
> for at få et kodeord!!
> Jeg har sq ikke sat noget kodeord ind på noget tidspunkt, heller ikke til

Husk at være i samme arbejds gruppe.

Ken

Fra : Per Ahm

Dato : 26-03-06 11:24

> Sharenavnene er også lavet om til hhv. C$ - D$ - G$, og kan ikke laves om.
> Før kunne jeg selv skrive et sharenavn.

Opret "ny share"... knappen er i samme fane blad som det andet du ser..
Opret evt. en bruger på din stationærer PC... Som har samme
username/password, som du benytter på din laptop!

PA

Fra : TL

Dato : 27-03-06 18:53

"Per Ahm" <news@perahm.dk> skrev i en meddelelse

> Opret "ny share"... knappen er i samme fane blad som det andet du ser..
> Opret evt. en bruger på din stationærer PC... Som har samme
> username/password, som du benytter på din laptop!
>
> PA

Tak for svarene.

Oprettede nye shares, og så kørte det bare.
Blev bare lidt forvirerret pga. Win XP selv havde tildelt nogle sahres.

/Torben

Fra : Per Ahm

Dato : 27-03-06 19:02

"TL" <creatime@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> Tak for svarene.
>
> Oprettede nye shares, og så kørte det bare.
> Blev bare lidt forvirerret pga. Win XP selv havde tildelt nogle sahres.

Super
PA