Giv Svanemølle-minareten til Abu rosset?
Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-06 09:18

De vil gerne have noget moske, der er "bygget som" moske.- og disse
professionelle selvhadere har lavet hundredvis af moskeer i billige
industrilokaler for at kunne klynke over at det ikke er som
Peterskirken.
Det bør aldrig ske, hverken i Århus eller andet Danevang.
Men ved Svanemøllestation på Østerbro står der en minaret, som en
selvhadende arkitekt ca 1900 har bygget for at vise tolerance for
Islam og andre halenegerkulturer.
Og der er ikke mange boliger i nærheden.
Lad dem få lov at kalde til bøn fra det grimme tårn - som faktisk er
så arkitektonisk skønt som Nyrops rådhus på Rådhuspladsen, undskyld
KØBENHAVNS rådhusplads. Jeg vidste ikke der var andre rådhuspladser.
Men djævleøkøbenhavnstrup-hadere har belært mig.
Jeg deler deres konstruktive, kærlige had mod
hovedstadsbureaukraterne, selvom jeg ville mindske MIN livskvalitet
hvis jeg skulle bo andetsteds
Lad aberne bygge en moske opad minareten for egne penge, mens vi
venter på at give dem sparket og få japaneragtigt harmoni -
muhamedanerfrit DK