CD brækket over i to?
Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 09:39

I dagens JP kan man på:

<http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3638364>

læse følgende læserbrev:

=
Pensionér Marianne Jelved nu
MARIANNE JELVED er ved at nå samme niveau i sin bedrevidende fremturen
omkring alt og alle, som i sin tid førte til Mimi Jakobsens nedtur og
Centrumdemokraternes endeligt. Jelveds dybe frustration er vokset i takt
med Naser Khaders langt mere realistiske synspunkter i
udlændingedebatten, hvilket de radikale burde tage imod med kyshånd. Men
Marianne fortsætter sine udfald, som vel efterhånden kun læses og
kommenteres af Villy Søvndal og Tøger Seidenfaden. De radikale har altid
haft svært ved at beslutte sig for noget som helst; men nu burde valget
dog være let - pensionér Marianne Jelved i tide, hvis I drømmer om at
komme tilbage som aktive spillere i dansk politik. Netop i disse dage er
resterne af Centrumdemokraterne brækket over i to betydningsløse
fraktioner - og noget sådant vil også ske for de radikale, hvis ikke de
passer på. Hans Buur

Strandager 12, Liseleje
=

Hvad er det for noget? Er CD brækket over i to?

Og på hvilket spørgsmål?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 26-03-06 09:20

> Hvad er det for noget? Er CD brækket over i to?

Hvis en samurai med sit sværd har kløvet Mimi fra isse til skridt, så
syns jeg det er synd.

Fra : Stefan W. Christense~

Dato : 26-03-06 16:19

Per Rønne wrote:

> Hvad er det for noget? Er CD brækket over i to?

Det er det jeg altid har sagt: de gamle LPer holdt bedre.

Med venlig hilsen

Stefan W. Christensen

Fra : Jesper

Dato : 26-03-06 17:31

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
>
> Strandager 12, Liseleje
> =
>
> Hvad er det for noget? Er CD brækket over i to?

Såvidt jeg har hørt er det på personspørgsmål. Formanden og
næstformanden kunne ikke komme ud af det med hinanden, så skred
næstformanden og tog nogle medlemmer med. Partiet har formentligt ikke
ret mange medlemmer tilbage, så det er nok ikke mange der skal gå før
der er tale om en sprængning.

Når krybben er tom bides hestene.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 17:40

> [...]
> næstformanden og tog nogle medlemmer med. Partiet har formentligt ikke
> ret mange medlemmer tilbage, så det er nok ikke mange der skal gå før

Ja, det er jo altid morsomt når et mikroparti [som CD vel i dag er
blevet] har magtkampe indbyrdes.

Jeg vil tro at partiets næste kongres kan holdes i forsamlingshuset i
Smørumnedre. Hvor jeg sidst var til 18-års fødselsdag i familien.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 26-03-06 17:54

> [...]

> Jeg vil tro at partiets næste kongres kan holdes i forsamlingshuset i
> Smørumnedre. Hvor jeg sidst var til 18-års fødselsdag i familien.

Partiet har ikke nogen stærk ideologi at læne sig op ad som f.eks.
Retsforbundet. Det var Familien Jacobsens private ejendom og uden Erhard
og Mimi har partiet helt mistet sin eksistensberettigelse. Spørgsmålet
er hvor mange flere årskongresser vi ser. Jeg vil mene at partiet
ligesågodt kan lukke og slukke. Efter næste valg hvor partiet enten ikke
får samlet underskrifter nok til opstilling eller hvis de får samlet de
krævede ca 20.000 underskrifter (næppe sandsynligt), så lander de nede
på promillerne sammen med Minoritetspartiet og så er det bal for så vidt
forbi.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 20:19

> Partiet har ikke nogen stærk ideologi at læne sig op ad som f.eks.
> Retsforbundet. Det var Familien Jacobsens private ejendom og uden Erhard
> og Mimi har partiet helt mistet sin eksistensberettigelse.

Partiet dannede nu så også basis for en Arne Melchiors og Peter Duetofts
politiske karriere. Men Arne Melchor er nu 82, og Duetoft indså allerede
ved valget i 2001 at denne karriere var slut.

Jeg ser i øvrigt til min forbavselse, at SDE kun angiver at han /læste/
historie på Københavns Universitet. Fik han aldrig eksamen?

SDE:
Duetoft, Peter, f. 1950, dansk politiker. Duetoft studerede historie ved
Københavns Universitet 1969-76.
==

På universitetet var han sammen med David Rehling medlem af
konsistorium, men David fik i hvert fald sin juridiske embedseksamen i
1975. Ja, jeg kendte dem personligt begge to, men har forlængst mistet
forbindelsen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 26-03-06 17:37

> [...]

> resterne af Centrumdemokraterne brækket over i to betydningsløse
> fraktioner - og noget sådant vil også ske for de radikale, hvis ikke de

Hvor er det dog sandt! De radikale kommer IKKE til fadet før Jelved er
smidt på porten! FACT!

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk