Indvandrerledighed i Danmark rekordlav
Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 07:29

Jeg hørte i dag i Radioavisen at indvandrerledigheden i Danmark i dag er
rekordlav, og at arbejdsgiverne er begyndt at headhunte indvandrere.

8%, mod 5,7% for etniske danskere.

Da tallet »5,7%« ligger højere end de tal jeg har i hovedet [knap 5%]
vil jeg tro at der /ikke/ er tale om sæsonkorrigerede tal, men om
vinterledigheden.

<http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2006/03/25/231842.htm>

Der gøres dog også opmærksom på at der er 90.000 indvandrere der reelt
ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet som følge af mangel på
uddannelse, danskkundskaber og motivation.

Lad mig gætte på at svenskerne nok vil være overraskede over de danske
tal ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 26-03-06 08:15

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> uddannelse, danskkundskaber og motivation.
>
> Lad mig gætte på at svenskerne nok vil være overraskede over de danske

Hvis vi nu havde fortsat med indvandringen som under SR regeringen, så
ville vi have haft over 100.000 ekstra fremmede som skulle have et
arbejde og så ville tallet nok ikke være så lavt. Nu må da selv De
Radikale kunne se, at regeringen har gjort det helt rigtige mht til at
begrænse indvandringen til landet.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 08:50

> [...]
> arbejde og så ville tallet nok ikke være så lavt. Nu må da selv De
> Radikale kunne se, at regeringen har gjort det helt rigtige mht til at

Det hører med i billedet at der kun indgår folk i undersøgelsen, som
står til rådighed for arbejdsmarkedet. Ovenfor er angivet at næsten
halvdelen af indvandrerne ikke gør det - som følge af manglende
uddannelse, mangelfulde om nogen danskkundskaber - og motivation.

Men i det integrationsforlig, som Socialdemokratiet til sidst sprang
fra, indgik der også en »forklædebestemmelse«, som reelt betød at
indvandrerkvinderne skulle smide burkaen for at få et job i Dansk
Supermarked. Lad os nu se om det virker.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk