Af og til er fransmændene sgu virkelig god~
Fra : Michael Laudahn

Dato : 25-03-06 20:19

Se den her:

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3639306/

Chapeau!

--
>.)

Unter blinden ist der einäugige könig.

http://worldimprover.net/

WICHTIG / IMPORTANT: islam-info:

http://historyofjihad.org/ - http://apostatesofislam.com/

Fra : NoTrabajo

Dato : 25-03-06 20:55

"Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i
news:1143314350.389365.158560@e56g2000cwe.googlegroups.com...

> Se den her:
>
> http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3639306/
>

> Chapeau!

chapeau, chapeaux [Sapo] m hat; (tekn) hætte, låg // interj: chapeau! det
må jeg sige! bravo!

Det bliver muligvis de franske journalister der får overbevist danskerne
om, hvad muhamedanerne er ude på. Det danske folk sad jo Glistrups
advarsler overhørig.
--
NoTrabajo

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-06 21:49

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 25-03-06 21:52

NoTrabajo skrev:
> "Michael Laudahn" <laudahn2002@yahoo.se> skrev i

> chapeau, chapeaux [Sapo] m hat; (tekn) hætte, låg // interj: chapeau! det
> må jeg sige! bravo!

Normalt ville jeg nok selv sige "cadeaux!" (kompliment), men kan dette
ord mom ikke betyde at lette på hatten (som gammeldags hilsende gestus),
lidt ligesom når bloggere idag bruger vendingen "hat tip" for det samme?

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Laudahn

Dato : 25-03-06 21:14

NoTrabajo schrieb:

> [...]
>
> Det bliver muligvis de franske journalister der får overbevist danskerne
> om, hvad muhamedanerne er ude på. Det danske folk sad jo Glistrups

Mærkelig nok har jeg i Frankrig ikke kunde finde noget om det, hverken
via lefigaro.fr eller Google news. Så har jeg selv lavet lidt avis
(samisdat?) og spredt JP-artikeln til vedkommende, se

http://tinyurl.com/fwseb .

De skal da også gerne vide, når en af dem har gjordt noget godt for
menneskeheden.

Fra : Per Hagemann

Dato : 25-03-06 21:43

"Michael Laudahn" <ml@worldimprover.net> skrev i en meddelelse

[...]

Programmet blev sendt torsdag aften på fransk TV Antenne 2, men
franskmændene interesserer sig vel mere for imamer i Frankrig end i Danmark.

--
Det er ubeføjet snak, at »politiske flygtninge« skulle rejse fra deres
elskede fædrelandshjem en tredjedel af jordkloden rundt, og så nødtvungent

Fra : Svend Poulsen

Dato : 26-03-06 06:03

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> elskede fædrelandshjem en tredjedel af jordkloden rundt, og så nødtvungent
> havne i antipoden for deres hjemlands kultur og livsmåde.

Der forgår vel stadigt politisk korrekthed på højt plan i Danmark og andre
lande som med Thøger Sejlerfaden, både i medier og regeringer.

Svend

P.s. har ikke stavet navnet forkert.

Fra : Michael Laudahn

Dato : 26-03-06 08:26

Per Hagemann schrieb:

> Programmet blev sendt torsdag aften på fransk TV Antenne 2, men
> franskmændene interesserer sig vel mere for imamer i Frankrig end i Danmark.

Du mener tilskuerne? Journalisten har vel tydelig interesseret sig for
forholdene i Danmark. Og så kunne man vel argumentere, at det der
afløber i Danmarks islam-scene, er sammenlignbart med de andre landes
islam-scener.

Skulle være interessant at erfare noget mere om baggrunden for hans
recherche. Mon det var en med invandrer-baggrund selv? Hvordan ellers
skulle have kunnet få adgang til miljøet samt vinde deres tiltro?

Hele dette minder en lidt om talemåden 'fighting fire with fire'...

Fra : Svend Poulsen

Dato : 26-03-06 07:38

"Michael Laudahn" <es_reicht_2005@yahoo.com.br> skrev i en meddelelse

Per Hagemann schrieb:

> [...]

skulle have kunnet få adgang til miljøet samt vinde deres tiltro?

Hele dette minder en lidt om talemåden 'fighting fire with fire'...

Jamen er det ikke også det man gør ved skovbrande ?

Man laver et brandbælte ved at sætte ild til skoven og brænde et bælte af.

Svend

Fra : Per Hagemann

Dato : 26-03-06 20:47

Per Hagemann schrieb:

> [...]

recherche. Mon det var en med invandrer-baggrund selv? Hvordan ellers
skulle have kunnet få adgang til miljøet samt vinde deres tiltro?

svar:
Ja, journalisten er nordaraber. Han har tidligere lavet afslørende
programmer om de franske imamer.

Den franske TV-station, som stod for udsendelsen hedder TV5, ikke Antenne2,
beklager fejlen.

Programmet genudsendes på dansk TV2 mandag aften. Og programmet vil jeg
rose for det grundige baggrundsarbejde, så sagerne blev set i sammenhæng.
Den vigtigste afsløring var at Islamisk Trossamfund kaldte sig selv
muslimbrødre og salafister.

--
Det muhamedanske førerskab hertillands er forlængst overtaget af høge, som
er repræsentative for Islam.

Fra : Jens G

Dato : 27-03-06 16:36

On Sun, 26 Mar 2006 21:47:20 +0200, "Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk>
wrote:

>Den franske TV-station, som stod for udsendelsen hedder TV5, ikke Antenne2,
>beklager fejlen.

Men det blev da sendt på France 2, som en del af Envoyé spécial.
Det er vist forøvrigt mange år siden France 2 hed Antenne 2.

--
Jens G
IP telefoni med www.musimi.dk - slet ikke så svært.