tilgå web bag route
Fra : Bodil Munk

Dato : 25-03-06 19:27

hej
En kammarat har et problem med at tilgå sin webserver. Hans server er
tilsluttet en linksys wrt-55a+g tror jeg den hedder? når han fra sin
trådløse forbindelse på en anden pc indtaster sin web adresse får han sin
routers login - istedet for sin web?? siger han
Er der en der skulle have en løsning?

mv Helge S

Fra : JD

Dato : 25-03-06 19:50

Bodil Munk wrote:
> [...]
> trådløse forbindelse på en anden pc indtaster sin web adresse får han sin
> routers login - istedet for sin web?? siger han

Ja. Routeren bruger port 80 til sit administrationsinterface. Din ven
skal ændre porten til noget andet end 80.

Fra : Bodil Munk

Dato : 25-03-06 20:54

"JD" <no@email> skrev i en meddelelse

> Ja. Routeren bruger port 80 til sit administrationsinterface. Din ven skal
> ændre porten til noget andet end 80.

tak for svaret men ehhh
hvordan?
mv helge s

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-03-06 15:07

Bodil Munk skrev:

> [...]
> trådløse forbindelse på en anden pc indtaster sin web adresse får han sin
> routers login - istedet for sin web?? siger han

Hvis han indtaster en adresse eller et IP-nummer der hører til på
internettet, er det routeren han får fat i fordi det er den der
har det offentlige IP-nummer.

Hvis han skal have fat i noget bag routeren, skal han bruge det
IP der hører til LAN'et. Det kan han finde på en Windowsmaskine
ved at åbne en kommandoboks og skrive "ipconfig".

--
Bertel

Fra : Bodil Munk

Dato : 26-03-06 17:17

> [...]
> IP der hører til LAN'et. Det kan han finde på en Windowsmaskine
> ved at åbne en kommandoboks og skrive "ipconfig".

Hej jo det er nok rigtigt, men det der foregår er:
Når jeg skriver hans: http:// (hjemmeside adresse).dk så kommer jeg fint
ind på hans side
Når han på sin trådløse maskine skriver det samme får han routerns login
side?
Når han på sin trådløse maskine skriver http:// (hjemmeside adresse) me UDEN
at skrive dk efter
kommer han fint ind?