Akkari til fest på Christiansborg
Fra : JYH

Dato : 25-03-06 12:47

Mon ikke han får en "hyggelig" dag

Klippet fra:
http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=3639094/

Akkari til fest på Christiansborg
Mens fordømmelserne fra alle sider hagler ned over Århus-imamen Ahmed Akkari, er han ved at finde sit pæne sæt tøj frem. Folketinget
har inviteret Akkari til den store statsborgerskabsdag, som finder sted i morgen.

Årsag: Ahmed Akkari fik sit danske pas i juni sidste år, og derfor har han på linie med 6.000 andre modtaget et fint brev fra
Folketingets formand Christian Mejdahl, skriver B.T. lørdag.
Den omstridte imam er inviteret til at fejre grundloven sammen med Folketingets ledelse og de politiske partier ved et åbent
hus-arrangementet med underholdning, forfriskninger og musik.

- Jeg vil gerne komme, men jeg har glemt at tilmelde mig,« siger Ahmed Akkari til B.T. i telefonen fra Bahrain, hvor han har været
til konference.

Naser Khader løber han dog ikke ind i - han har meldt afbud. Til gengæld venter der Akkari en særdeles varm modtagelse fra en lang
række andre politikere, hvis han kommer til festen i morgen.

Den radikale Elebeth Gerner Nielsen står klar med en ene-time i demokrati.

- Han har opført sig afskyeligt, og det vil jeg fortælle ham, siger hun til B.T.

Den konservative Helge Adam Møller siger:
- Jeg har trykket mange forbrydere i hånden, så jeg vil give ham et fast håndtryk, som han aldrig glemmer.

Fra : NoTrabajo

Dato : 25-03-06 12:50

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i

> Den konservative Helge Adam Møller siger:
> - Jeg har trykket mange forbrydere i hånden, så jeg vil give ham et
> fast håndtryk, som han aldrig glemmer.

Ja, han har vel i tidens løb trykket en del af sine radikale
folketingskolleger i hånden.
--
NoTrabajo

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 13:15

JYH <jyh@no.spam> wrote:

> Ahmed Akkari fik sit danske pas i juni sidste år

At hvad? Hvordan er han dog sluppet igennem, og så endda under det
nuværende VKO-flertal?

Men så ved vi nu også, at det er sket efter at mulighederne for at få
det frataget igen, blev gennemført. Så må vi se på hvad mordtrusler på
et folketingsmedlem kan føre til ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : pm

Dato : 25-03-06 17:16

Det er sådanne særarrangementer for muslimer og andre
vi bør undgå. Lige ret for alle

Hvornår lærers det ??

pm

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-06 17:19

"pm" <ps98@tzeliamail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er sådanne særarrangementer for muslimer og andre
> vi bør undgå. Lige ret for alle

Det er skam for alle, nemlig alle de der har fåat tildelt Dansk
statsborgerskab.

> Hvornår lærers det ??

Jeg ved ikke hvad der skal læres, kan du forklare dig?

--
Allan Riise

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 17:59

Allan Riise <ari06@pc.dk> wrote:

> Det er skam for alle, nemlig alle de der har fåat tildelt Dansk
> statsborgerskab.

Jep, dem af os der er født med det kan højst risikere, hvad Palle
Sørensen fik: Livsvarigt fængsel.

Og han blev i øvrig løsladt efter 32 år og 8 måneder.

<http://da.wikipedia.org/wiki/Palle_S%C3%B8rensen>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Alucard

Dato : 25-03-06 18:06

On Sat, 25 Mar 2006 17:19:10 +0100, "Allan Riise" <ari06@pc.dk> wrote:

>Det er skam for alle, nemlig alle de der har fåat tildelt Dansk
>statsborgerskab.

Det må da være noget "moderne pjat".... Min exkone (eller datter for
den sags skyld) har aldrig fået invitation til lignende "festivitas".

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-06 19:14

"Alucard" <alucard44@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det må da være noget "moderne pjat".... Min exkone (eller datter for
> den sags skyld) har aldrig fået invitation til lignende "festivitas".

Det er det, ja.

--
Allan Riise

Fra : @

Dato : 25-03-06 23:16

On Sat, 25 Mar 2006 18:05:41 +0100, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

> [...]

nix

>Det må da være noget "moderne pjat".... Min exkone (eller datter for
>den sags skyld) har aldrig fået invitation til lignende "festivitas".

min svogers kone har sg* heller aldrig fået en invitation til
Christiansborg og hun er ellers blevet dansk statsborger indenfor det
sidste halve år

Fra : Allan Riise

Dato : 25-03-06 23:26

> nix

Jo.

"Folketinget holder Statsborgerskabsdag for alle nye danske statsborgere i
2005 nu på søndag på Christiansborg.

- Det at få dansk statsborgerskab er en vigtig og væsentlig begivenhed. Det
vil Folketinget markere og festligholde, siger formanden for Folketinget,
Christian Mejdahl.

Folketinget ønsker med dagen at understrege, at der skal være kort afstand
mellem borgere og politikere.

- Samtidig vil vi gerne fortælle de nye statsborgere hvilke demokratiske
pligter og rettigheder, der følger med deres statsborgerskab, siger
Christian Mejdahl.

Taler og sange
Knap 1400 gæster fra hele landet deltager i arrangementet, som finder sted i
Folketingets Indre Slotsgård.

Der vil være taler, musik og underholdning. Skuespiller Kirsten Olesen vil
feks. læser Benny Andersens digt "Verdensborger i Danmark" op. Københavns
Drengekor og sangerinden Søs Fenger underholder med sang og musik.

Senere vil de nye danskere får mulighed for at tale med politikerne. Alle
partier vil være repræsenteret til en snak om det danske demokrati."

> min svogers kone har sg* heller aldrig fået en invitation til
> Christiansborg og hun er ellers blevet dansk statsborger indenfor det
> sidste halve år

Der har vel været en skæringsdag, men som jeg har hørt politikerne udtale
sig i folketinget, så skal det være en tilbagekommende begivenhed,
sandsynligt hvert år.

--
Allan Riise

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 25-03-06 19:37

Per Rønne skrev:

> At hvad? Hvordan er han dog sluppet igennem, og så endda under det
> nuværende VKO-flertal?

Nu er det desværre sådan, at når først en ansøger er blevet
optaget på lovforslaget, så er det en ren formalitet, der afgør at
den bliver godkendt. Langt de fleste folketingsmedlemmer stemmer
ukritisk for alle ansøgninger. Man kan nu også dårligt forvente, at
de sætter sig ind i alle sager.

Den eneste måde, at man kan komme disse sager til livs på, er ved at
skærpe kravene for tildeling af statsborgerskab eller helt fratage
udlændinge muligheden for at blive danske statsborgere.

Fra : HC

Dato : 25-03-06 20:23

Den eneste måde, at man kan komme disse sager til livs på, er ved at
skærpe kravene for tildeling af statsborgerskab eller helt fratage
udlændinge muligheden for at blive danske statsborgere.

Det ville da være rigtig synd for danmark. Jeg har INTET tilovers for
muhammedanere\islamister, men der er s'gu mange der er rigtig gode
tilføjelser til samfundet.

Ville da ikke undvære at støde på udlændinge i DK - kun de kriminelle
voldspsykopatiske af slagsen

HC

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 06:59

HC <hc@fuckspam.dk> wrote:

> Den eneste måde, at man kan komme disse sager til livs på, er ved at
> skærpe kravene for tildeling af statsborgerskab eller helt fratage
> udlændinge muligheden for at blive danske statsborgere.

Nu er det vel kun udlændinge kan tildeles statsborgerskab, og »helt at
fratage dem muligheden« er altså ikke at »stramme kravene«.

Jeg tvivler på at du vil få selv en Søren Krarup med på den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 06:59

<cybamerc@yahoo.com> wrote:

> Nu er det desværre sådan, at når først en ansøger er blevet
> optaget på lovforslaget, så er det en ren formalitet, der afgør at
> den bliver godkendt.

1. Det kunne have været stoppet i udvalget. Men det blev det ikke, og
når det er så nyt må selv DF jo have stemt for.

2. Der er faktisk folk der efterfølgende er blevet fjernet under
folketingets behandling af lovforslaget. Men de er blevet anholdt for
grov kriminalitet inden vedtagelsen ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : cybamerc@yahoo.com

Dato : 25-03-06 22:02

> Ville da ikke undvære at støde på udlændinge i DK - kun de kriminelle
> voldspsykopatiske af slagsen

Nu skal man jo ikke være statsborger for at kunne opholde sig i
landet. Det er bare nemmere at udvise folk, der ikke er danske
statsborgere.

Fra : Jim

Dato : 26-03-06 01:21

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse
> Mon ikke han får en "hyggelig" dag

Hvis de halalbeduiner stadig befinder sig Bæregn, så er det da bare med at
lukke for grænsen, når de forsøger at kommer ind i Dk igen.
Så kan de blive interneret i lufthavnens detention, indtil der er plads til
dem på en fragtflyver til Ægypten.
Mon ikke Aeroflot har en gammel udtjent Tupolev, som alligevel skal ud på
sin sidste tur.
Så sker der ikke noget, hvis det falder ned.
Og så kunne de passende tage deres familier med sig.
Mon ikke det beløber sig til henved 100 personer.

J.
--
Hvad kalder man 1000 imamer på havets bund?

- En god begyndelse.

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 13:17

"JYH" <jyh@no.spam> wrote in message
> [...]

(...)
> Den konservative Helge Adam Møller siger:
> - Jeg har trykket mange forbrydere i hånden,

Altså en ren tilståelsessag. Jaja, Helge - vi havde vore anelser

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 15:29

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "JYH" <jyh@no.spam> wrote in message
>
> (...)
>
> Altså en ren tilståelsessag. Jaja, Helge - vi havde vore anelser

? Og de mest forbryderiske må vel så være fængselsinspektører, som har
trykket mange forbrydere i hånden, når de skulle løslades ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 15:25

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> ? Og de mest forbryderiske må vel så være fængselsinspektører, som har
> trykket mange forbrydere i hånden, når de skulle løslades ...

Tror du helt seriøst at fængselsinspektører trykker løsladte forbrydere i
hånden, i bedste Olsenbanden stil?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 16:43

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Tror du helt seriøst at fængselsinspektører trykker løsladte forbrydere i
> hånden, i bedste Olsenbanden stil?

Jeg må indrømme at jeg kun har set fængsler indefra to steder. I
biografernes mørke, og i stuen, foran fjernsynet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk