Kattens negle
Fra : Selma Sehic

Dato : 25-03-06 10:23

Hej

Min kat plejer at få klippet negle hos dyrelægen til den årlige vakcination.
Dyrelægen har åbenbart ikke klippet godt nok, siden jeg kan høre at katten
kræser når hun går på gulvet.

Klipper I jeres kat negle selv eller det er kun dyrelæge der gør det?

Jeg ved godt at det er kun en lille spids man må klippe så man ikke rammer
kattens nerver.

Selma

Fra : Tina M.

Dato : 25-03-06 10:35

"Selma Sehic" <selma76DELETETHIS@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Klipper I jeres kat negle selv eller det er kun dyrelæge der gør det?
>
> Jeg ved godt at det er kun en lille spids man må klippe så man ikke rammer

Vi klipper selv, og ca. 1 gang om måneden, for ellers så begynder de, at
hænge fast i tæpper og lign.

Mvh

Tina

www.heart-and-soul.dk

Fra : Denise

Dato : 25-03-06 11:44

Selma Sehic wrote:
> [...]
>
> Klipper I jeres kat negle selv eller det er kun dyrelæge der gør det?
>
> Jeg ved godt at det er kun en lille spids man må klippe så man ikke

Hej Selma
Klipper også kløer selv, brugte i mange år en tre-i-en til det, men den
specielle klosaks er meget bedre og nemmere. De kan købes hos dyrehandlere
og dyrlæger. Det kan være dyrlægen har misset en enkelt klo. Linket her
viser lidt hvordan man gør hvis du er i tvivl
http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_show.php?album=44&folder
=262&limit_start=0&limit_user=15

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Selma Sehic

Dato : 25-03-06 12:35

Tak skal I have. Dyrelægen sagde til mig, at man skal ikke klippe dem selv.
Men der er ingen fare kan jeg så forstå.

Selma

Fra : Denise

Dato : 25-03-06 16:50

Selma Sehic wrote:
> Tak skal I have. Dyrelægen sagde til mig, at man skal ikke klippe dem
> selv. Men der er ingen fare kan jeg så forstå.
>
> Selma

Nej der er ingen fare ved at klippe dem selv, sålænge man ikke klipper for
langt ned. Ved lyse kløer kan man se hvor blodårene løber og på mørke kløer
skal man være lidt forsigtig. Men det lærer man hurtigt.
Tror du ikke du har misforstået ham, normalt kan man købe klosaksene hos
dyrlægerne og normalt vejleder de folk i hvordan man gør.

--
Hilsen Denise
www.katteinfo.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-03-06 12:46

On Sat, 25 Mar 2006 10:22:47 +0100, "Selma Sehic"
<selma76DELETETHIS@gmail.com> wrote:

>Klipper I jeres kat negle selv eller det er kun dyrelæge der gør det?

Mine katte har aldrig fået klippet negle. De slider dem selv på
kradsetræer og lign.

--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 26-03-06 11:41

On 2006-03-25 12:45:35 +0100, Leyna <leyna@leyna.dk> said:

> Mine katte har aldrig fået klippet negle. De slider dem selv på
> kradsetræer og lig

Tager jeg fejl, kommer dine katte ud? Udeløbende katte skal nemlig ikke
have klippet kløer, dels har de brug for deres våben, dels bliver de
slidt udenfor. Men indekatte slider ikke deres kløer på samme måde, og
så kan man opleve at katten får så lange negle, at den simpelthen
hænger fast i tæpper, møbler og kradsetræ. Mine bruger kradsetræet
flittigt, men de fjerner bare kloskæl dér, så neglen bliver lang,
sylespids og skarp.
Jeg klipper på forpoterne ca. hver 4 uge, sådan efter behov
--
Knus fra Ann R
besøg også: http://kattehandel.dk

Fra : Leyna

Dato : 26-03-06 23:56

On Sun, 26 Mar 2006 12:40:47 +0200, Ann Rudbeck
<webmaster@fjerndettesiamis.com> wrote:

>Tager jeg fejl, kommer dine katte ud?

Ja, de kommer ud. Derfor skrev jeg osse og lign.

Min første kat var dog ren indekat i ½ år, og dér blev heller ikke
klippet negle. Dem sled hun skam selv til.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk