vildhund.dk?
Fra : kalinnea

Dato : 25-03-06 09:55

Jeg er så småt ved at komme mig over tabet af min dejlige gravhund for 3 år
siden, og er begyndt at kigge efter en ny.
Jeg har ikke helt besluttet om jeg skal have en hvalp eller en "brugt" hund.

Men hvor finder jeg en brugt?
Jeg ved at dyrenesbeskyttelse har en hjemmeside, men er der en anden
hjemmeside som minder om vildkat.dk?
Jeg har søgt lidt og har kun fundet en "nordjysk", en hundeformidling, men
har hørt jeg skal passe på med den...(?)

Kender I nogle sider?

Mange VOV-VOV Linnea

Fra : Anet

Dato : 25-03-06 10:32

"kalinnea" <kalinnea@maildkdkdkdk.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har søgt lidt og har kun fundet en "nordjysk", en hundeformidling, men
> har hørt jeg skal passe på med den...(?)

(klip)

Tja, vi har fundet 4 stk. ganske udmærkede brugte hunde på dba.dk
Jeg har lige hentet brugt hund nr. 4 i torsdags. En skøn 9 måneders hund der
er renlig og dejlig.

--
Hilsen
Annette

Fra : otnfjern@stofanet.dk

Dato : 25-03-06 11:52

Anet <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> wrote:

> år
> hund.

Du kan f.eks købe bladet "Vi med hund" - hedder det vist. Der er
billeder og beskrivelser af hunde der venter på en ejer.
Held og lykke.

otn

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 14:07

> (klip)
>
> Tja, vi har fundet 4 stk. ganske udmærkede brugte hunde på dba.dk
> Jeg har lige hentet brugt hund nr. 4 i torsdags. En skøn 9 måneders
> hund der er renlig og dejlig.

Enig, DBA er et glimrende sted at finde hunde.
Jeg fandt da begge mine i DBA, godtnok som hvalpe, men udvalget plejer
at værer rimeligt stort.
Der er mange der ikke bryder sig om at afleverer sin hund til et internat
men hellere vil se hvem der skal overtage deres hund.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 14:10

pwh skriblede bla:
> Der er mange der ikke bryder sig om at afleverer sin hund til et
> internat men hellere vil se hvem der skal overtage deres hund.

Men dem på internatet har å så stort et behov for at slippe ud af deres
fængsel.
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 15:01

jopa wrote:
> pwh skriblede bla:
>>
> Men dem på internatet har å så stort et behov for at slippe ud af
> deres fængsel.

Jo da, men det primære formål for Linnea var vel at få en hund
og ikke at redde verdenens hunde

Skulle jeg selv af med mine hunde en dag ville jeg da aldrig
afleverer dem på et internat hvor jeg ikke havde en jordisk
chanche for at kende deres videre skæbne.
Bare tanken om at de stod et eller andet sted i et bur ville da
få mig til at foretrække en aflivning.

/Jens

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 25-03-06 17:24

Jeg ved ikke hvor mange internatter du har besøgt ? men nu e
rdet jo ikke ligesom i en Disney film det hele. Internaterne gør
et stor tstykke arbejde i at aktivere, og stimulere de hunde de
får ind..Man kan jo også vælge at aflive sin hund, hvis man selv
tror man er den eneste der kan gøre tingene rigtigt --

mvh Susanna

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 18:28

> [...]
> får ind..Man kan jo også vælge at aflive sin hund, hvis man selv
> tror man er den eneste der kan gøre tingene rigtigt --

Jeg har ikke besøgt andre internater en det der ligger i Rødovre på Islevdalsvej.
Der kom jeg til gengæld meget da jeg skulle have min første hund,
det lykkedes så ikke for mig at finde en der og jeg tog mig en hvalp i stedet for.
Jeg havde da heller ikke andet indtryk end at personalet gjorde deres bedste for dyrene,
det var ingen anklage mod dem, men bare synet af mange af de stakkels hunde der stod
i deres bokse måned ud og måned ind har gjort at det ikke er noget jeg vil byde mine
nogensinde.

Jeg nævnte jo også kun aflivning som en af de sidste udveje, kom jeg i sådan en situation
nogensinde
ville jeg da gører mit yderste for at finde et hjem til dem selv så jeg havde en ide om
hvilke mennesker
de kom ud til, men det er teoretisk snak for mit vedkommende, jeg skal ALDRIG af med mine
hunde.

PS.
Det er bedst hvis du svarer under det oprindelige indlæg, det fremmer læsbarheden

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 18:57

pwh skriblede bla:
>men bare synet af
> mange af de stakkels hunde der stod
> i deres bokse måned ud og måned ind har gjort at det ikke er noget
> jeg vil byde mine nogensinde.

Jo men hvis vi opfordrer folk til at anskaffe sin hund derfra står de der
ikke så lang tid
Det er jo en form for genbrug og kunne måske være med til at ikke så mange
bare avler på deres hunde fordi de syntes at de skal prøve at have hvalpe

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 19:04

> Jo men hvis vi opfordrer folk til at anskaffe sin hund derfra står de
> der ikke så lang tid

Jo men hvis det så går ud over de hunde som folk prøver at formidle privat
er der ikke rigtigt hentet noget der.

> Det er jo en form for genbrug og kunne måske være med til at ikke så
> mange bare avler på deres hunde fordi de syntes at de skal prøve at
> have hvalpe.

Jeg kan da ikke se hvordan det skulle forhindre at folk avler løs at der er
nogen der tager dem fra internater, den forbindelse må du forklarer mig.

Men rigtigt nok, jeg har mange gange hørt (specielt fra piger) at deres søde
tæver da skulle have lov til på et tidspunket at få hvalpe, og her snakker
jeg somregel om hunde der i forvejen er X-blandinger, man tager sig til hovedet.

/Jens (hvis hunde med garanti ikke laver hvalpe)

Fra : Iben Holst

Dato : 26-03-06 07:53

> [...]
> jeg somregel om hunde der i forvejen er X-blandinger, man tager sig til

Det var da en fordom mod X-blandinger der vil noget!

Iben

Fra : pwh

Dato : 26-03-06 18:41

> Det var da en fordom mod X-blandinger der vil noget!
>
> Iben

Næh jeg tror du misforstår mig, jeg har skam intet mod X-blandinger.
Mine egne 2 hunde er også blandinger, godtnok af kendte racer
og ikke X-blandinger, det er mere ud fra at jo mere ukendt ophavet er,
des sværere er det at komme af med dem da folk ikke har en jordisk
chanche for at vide hvordan deres hvalpe vokser op og bliver fysisk/psykisk.
Så det er mere ud fra at jeg ikke synes det er en god ide at blande
hunderacer som man ikke aner om det er en god ide at blande,
og sansynligvis kan have svært ved at komme af med bagefter.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 26-03-06 19:48

pwh skriblede bla:

> Næh jeg tror du misforstår mig, jeg har skam intet mod X-blandinger.

Jeg giver dig ret.
Det er forkert at mixe uhæmmet. Afkommets egenskaber kan være meget uheldige

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Iben Holst

Dato : 30-03-06 17:50

> Så det er mere ud fra at jeg ikke synes det er en god ide at blande
> hunderacer som man ikke aner om det er en god ide at blande,

Med dén mening bag dit udsagn kan jeg kun være enig.

Iben

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 25-03-06 18:58

Når det er dit indlæg jeg svarer synes jeg det er bedst at svare
i forlængelse af dit indlæg. På den måde er det nemmere senere
at følge en tråd og se når den er kørt af sporet.

mvh Susanna

--
Susanna

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 19:02

Susanna Mørck Thuesen (slet PLGKH) skriblede bla:
> Når det er dit indlæg jeg svarer synes jeg det er bedst at svare
> i forlængelse af dit indlæg.

Det er ikke et ? om hvad du syntes er bedst, men et ? om hvordan man
gebærder sig i nyhedsgrupperne.
Læs venligst dette:

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 19:07

jopa wrote:
> Susanna Mørck Thuesen (slet PLGKH) skriblede bla:
>
> Det er ikke et ? om hvad du syntes er bedst, men et ? om hvordan man
> [...]

Der kom du mig i forkøbet din netbetjent

/Jens

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 25-03-06 19:32

--
Ok det har jeg læst..men jeg kan ikke se hvad du mener der er
galt, jeg svarer på et indlæg, du skriver så kommer det til at

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 19:41

pwh skriblede bla:

> Der kom du mig i forkøbet din netbetjent

Sidder her i fuld uniform

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 19:44

> [...]
> i forlængelse af dit indlæg. På den måde er det nemmere senere
> at følge en tråd og se når den er kørt af sporet.

Læs specielt det der står under dette:
Hvorfor svare nedenunder?

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Leyna

Dato : 25-03-06 20:19

On 25 Mar 2006 17:58:23 GMT, Susanna Mørck Thuesen
<sus.thue@PLGKHadslhome.dk> (slet PLGKH) wrote:

>Når det er dit indlæg jeg svarer synes jeg det er bedst at svare
>i forlængelse af dit indlæg. På den måde er det nemmere senere
>at følge en tråd og se når den er kørt af sporet.

Det er god tone at skrive UNDER det man svarer på. Du svarer vel
heller ikke på spørgsmål før de et stillet, vel?
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Claus

Dato : 26-03-06 04:08

Jeg kunne ikke have sagt det bedre.....

Fra : Jesper HVL

Dato : 28-03-06 08:56

> [...]
> chanche for at kende deres videre skæbne.
> Bare tanken om at de stod et eller andet sted i et bur ville da

Godt jeg ikke er din hund... :-|

Jeg er sikker på at internaterne gør er enormt stykke arbejde, både mht.
pasning, aktivering og vurdering af hundene, samt vurdering af nye
mulige hjem.

Men hvis du synes det er synd for hundene kan du jo melde dig frivilligt
og bringe lidt glæde ind i deres liv

Mvh
Jesper

Fra : pwh

Dato : 28-03-06 17:35

> Godt jeg ikke er din hund... :-|

Jeg tror såmænd de er meget godt tilfredse, som sagt var det teoretisk
snak fra min side da jeg ALDRIG skal af med mine hunde.

> Jeg er sikker på at internaterne gør er enormt stykke arbejde, både
> mht. pasning, aktivering og vurdering af hundene, samt vurdering af
> nye mulige hjem.

Hvad du så bygger det på ved jeg ikke, jeg kom selv meget på Rødovre
dyreinternat da jeg skulle have den første hund, jeg fandt så ingen der passede.
Men der så jeg da hvordan de stod i deres små bure dag ud og dag ind,
de bliver self luftet og aktiveret i det omfang der er tid til det.
Men flere af dem jeg så på var da også blevet formidlet 3-4 gange og røget
tilbage til internatet, det vil jeg aldrig byde mine.
Det er jo ikke sådan at en hund sidder oppe i hundehimlen og ægrer sig over
at værer blevet aflivet, den får en indsprøjtning og falder i søvn, mere er der ikke i
det.

> Men hvis du synes det er synd for hundene kan du jo melde dig
> frivilligt og bringe lidt glæde ind i deres liv
>
> Mvh
> Jesper

Jeg bruger rigeligt tid på hund med mine egne, det var ikke et spørgsmål
for mig om at redde andres hunde, men om hvad jeg vil byde mine egne.

/Jens

Fra : Jesper HVL

Dato : 28-03-06 19:46

Hey...

pwh wrote:

> [...]
> Men flere af dem jeg så på var da også blevet formidlet 3-4 gange og røget
> tilbage til internatet, det vil jeg aldrig byde mine.

Jeg bygger det på min oplevelse af Dyrenes Beskyttelses internat i
Hillerød, hvor vi fik vores Beagle.

Ingen tvivl om at de passer på, og tager sig godt af, dyrene deroppe. Og
at de aktivere og lufter dem så meget som tiden og mandskabet tillader.
Bure - ja. Det er jo svært at have 30 hunde i sengen

Heller ingen tvivl om at man som potential køber bliver set godt an. Og
når du først har fået hunden, hjælper de alt hvad de kan med råd og
vejledning bagefter. Det bliver jo heller ikke værre af at en af ejerne
deroppe er hundepsykolog. Super vejledning!

Nu kender jeg slet ikke rødovre internat (er det forresten ikke lukket
nu?) Men umiddelbart lyder det besynderligt at "flere af dem jeg så på
var da også blevet formidlet 3-4 gange og røget tilbage til internatet".
Blot ét almindeligt ejerskift kan jo være rimelig "traumatisk" for en
hund. Så den salgs synes jeg lyder lidt synd for dem.

> Det er jo ikke sådan at en hund sidder oppe i hundehimlen og ægrer sig over
> at værer blevet aflivet, den får en indsprøjtning og falder i søvn, mere er der ikke i
> det.

Hvad ved du egentlig om det

> Jeg bruger rigeligt tid på hund med mine egne, det var ikke et spørgsmål
> for mig om at redde andres hunde, men om hvad jeg vil byde mine egne.

Men så synes jeg også det netop er vigtigt at du ved at der faktisk
findes folk som f.eks. mig - der går gennem ild og vand for at give den
hund jeg har fået et godt nyt hjem

Andre i min familie har som jeg haft hund fra internater. Alle har de
levet deres liv ud med os.

Mvh Jesper (Beagle ejer - eller er det omvendt

Fra : pwh

Dato : 29-03-06 10:53

Jesper HVL wrote:

> Jeg bygger det på min oplevelse af Dyrenes Beskyttelses internat i
> Hillerød, hvor vi fik vores Beagle.

Jo men kom du der 3-4 gange, eller kom du der 20-30 gange som jeg gjorde.

> Ingen tvivl om at de passer på, og tager sig godt af, dyrene deroppe.
> Og at de aktivere og lufter dem så meget som tiden og mandskabet
> tillader. Bure - ja. Det er jo svært at have 30 hunde i sengen

Jeg er såmænd heller ikke kritisk overfor internater som sådan,
at jeg nævnte DBA som et alternativ er ud fra at der er mange der
som jeg ikke vil formidle deres hund gennem sådan et sted.

> [...]
> vejledning bagefter. Det bliver jo heller ikke værre af at en af
> ejerne deroppe er hundepsykolog. Super vejledning!

Det lyder som et rigtigt godt sted

> [...]
> internatet". Blot ét almindeligt ejerskift kan jo være rimelig
> "traumatisk" for en hund. Så den salgs synes jeg lyder lidt synd for

Nemlig, lige det med at ens hund evnt kan risikerer at ryge frem og tilbage
flere gange gør at jeg ikke vil byde mine det nogensinde.
Men husk at mange af dem er på internaterne fordi det er problemhunde,
så det er ikke helt unaturligt at nogen af dem bliver formidlet nogle gange.
Jeg mener også at de har en regel der siger at man har hunden på prøve
i 14 dage hvor man så kan afleverer den igen kvit og frit.

> Hvad ved du egentlig om det

Om de sidder i en hundehimmel er så min overbevisning,
jeg er helt sikker på at når man er død, så er man sgu død
Og mht aflivning kender jeg til flere der på grund af sygdom/alder er blevet aflivet,
og det er altså en helt udramatisk oplevelse for hunden.
Jeg har da også set det flere gange på Tv, og hunden lider ikke det mindste.

> Men så synes jeg også det netop er vigtigt at du ved at der faktisk
> findes folk som f.eks. mig - der går gennem ild og vand for at give
> den hund jeg har fået et godt nyt hjem

Det gør vi nok allesammen her i gruppen,
uanset om vi har fået en brugt hund eller har fået os en hvalp.
Jeg vil så sige at dem jeg kender til der har fået sig en internatshund som regel
er meget indstillet på at lægge et stort stykke arbejde i hunden.
Hvor imod nogen af dem jeg har set med hvalpe har mistet interessen lidt
når den er gået hen og blevet voksen, og ikke så spændende for dem mere.
Jeg har det så lige omvendt i forhold til de mennesker, jeg har klart mere glæde
af hunde når de er blevet 1-2 år gamle, hvalpe er faktisk lidt belastende i længden

> Andre i min familie har som jeg haft hund fra internater. Alle har de
> levet deres liv ud med os.

Det lyder godt, jeg foretrækker så selv at få mine hunde fra hvalpe da de så
bliver præget på mig fra start af, og lærer mine regler med det samme.

> Mvh Jesper (Beagle ejer - eller er det omvendt

Hæ.. Beagler er ikke verdens nemmeste race,
der var en der pissede op af mig nede på Engen for nylig

/Jens

Fra : Bodil

Dato : 30-03-06 10:10

<gætselv@.dk>
Emne: Re: vildhund.dk?
Dato: 29. marts 2006 11:52

Hæ.. Beagler er ikke verdens nemmeste race,
der var en der pissede op af mig nede på Engen for nylig

/Jens

Ups måske er Beagler alligevel meget kloge dyr?
Bodil (med Kleo som ikke er en Beagel)

Fra : jopa

Dato : 30-03-06 10:32

Bodil skriblede bla:

> Ups måske er Beagler alligevel meget kloge dyr?
> Bodil (med Kleo som ikke er en Beagel)

*LOL* der fik du den

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 30-03-06 10:59

> [...]
> der var en der pissede op af mig nede på Engen for nylig
>
> /Jens
>

> Ups måske er Beagler alligevel meget kloge dyr?

*LOL*
Den bad jeg vist selv om
Nu skal Bodil ud og købe sig en Beagle kan jeg hører

/Jens (som har vasket sine bukser)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-03-06 09:25

"Bodil" <bodildc@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der var en der pissede op af mig nede på Engen for nylig
>
> /Jens
>

> Ups måske er Beagler alligevel meget kloge dyr?

Ja jeg siger ikke noget, men jeg ( ROFL)

M.V.H....Benny..

Fra : Anet

Dato : 25-03-06 19:22

"jopa" <spam@nøøø.invalid> skrev i en meddelelse
> pwh skriblede bla:
> >
> Men dem på internatet har å så stort et behov for at slippe ud af deres
> [...]
(klip)

Jeg har også haft to internatshunde og ærligt de var to stk kanonhunde. Jeg
er lige så glad for en brugt hund, da der er så mange af dem og jeg skal
ikke gøre en hvalp renlig og alt det der. Så jeg syntes at jeg lige så godt
kan købe en brugt hund. Jeg har lige givet 6000 kroner for en pragtfuld 9
måneders hund så det er ikke fordi jeg ikke vil betale for en hund.

--
Hilsen
Annette

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 20:14

Anet wrote:
> [...]
> syntes at jeg lige så godt kan købe en brugt hund. Jeg har lige givet
> 6000 kroner for en pragtfuld 9 måneders hund så det er ikke fordi jeg

Det er på ingen måde for at se ned på brugte hunde at jeg personligt
foretrækker en hvalp, jeg ville også oprindeligt have haft min den første
hund som ca 1 år gammel, men fandt ingen på internatet der passede mig.
Jeg har så sidenhen fundet ud af at det arbejde man lægger i en hvalp
kommer mange gange godt igen, den bliver præget på en selv fra start af
og man skal ikke evnt. vænne den af med dårlige vaner fra tidligere ejere.

Da jeg skulle have hund nr 2 var jeg da ikke i tvivl om at det skulle værer en hvalp,
de er da godtnok røvirerterrende til tider, men også bare dejlige
Jeg ville føle at jeg blev snydt for noget ved ikke selv at opforstre min hund fra hvalp
af,
man bliver snydt for nogle dejlige oplevelser synes jeg.
Og det "arbejde" der ligger i at opdrage en hvalp er altså begrænset, jeg kender flere
eksempler med internatshunde hvor folk har kæmpet med underlige vaner som hunden
har slæbt med sig fra forrige ejer.
Med en hvalp er det trods alt ret forudsigeligt hvad der skal til.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 12:31

kalinnea skriblede bla:

> Men hvor finder jeg en brugt?
> Jeg ved at dyrenesbeskyttelse har en hjemmeside, men er der en anden
> hjemmeside som minder om vildkat.dk?

Står man og skal have en ny/brugt hund syntes jeg at Dyrenes beskyttelse er
det rigtige sted.
1500,- kr og du får en sund dyrlæge testet hund.
Der sidder mange søde vovser der og venter på en kærlig familie

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Anet

Dato : 25-03-06 19:26

> [...]
> 1500,- kr og du får en sund dyrlæge testet hund.
> Der sidder mange søde vovser der og venter på en kærlig familie

(klip)
Som jeg skrev har i tidens løb også fået to hunde fra internat og det var
fra Rødovre Islevdalsvej. Det eneste jeg er ked af er at de tidligere ejere
ikke har kunnet få at vide hvilke glæde deres tidligere hunde har givet os
deres nye familie.

--
Hilsen
Annette

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 19:40

Anet skriblede bla:
> Det eneste jeg er ked af er at de
> tidligere ejere ikke har kunnet få at vide hvilke glæde deres
> tidligere hunde har givet os deres nye familie.

Nej men det er da rart for os at vide at der er dejlige hunde der af den ene
eller anden grund kan glæde nye ejere

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 25-03-06 14:39

Hej
Jeg kan absolut anbefale dyrenes beskyttelse..
Fik den første der for 3 år siden og har lige for en måned siden
hentet hund nr. 2. Det er ofte hunde der er kommet i klemme af
den ene eller anden grund som havner der. Men samtidig har deres
tidligere ejere jo været så ansvarlige at de betaler det som det
koster at aflevere hunden der.
Hunden er så vaccineret, chippet, og dyrlægeundersøgt inden den
formidles videre. Og så har de mennesker på internattet som
regel også dannet sig et billede af hunden og kan finde den hund
der passer netop i dit liv..
Vores seneste havde de svært ved at komme af med fordi hun var
meget usikker over for mennesker, havde haft nogle ubehagelige
oplevelser. Men deter bare lykken nu 4 uger senere at se en glad
tilllidfuld hund løbe og lege med vores "gamle" hund.
Du kan se de hunde der p.t. er til formidling på www.dyrenes-
beskyttelse.dk

med venlig hilsen
Susanna

--
Susanna

Fra : Leyna

Dato : 25-03-06 16:46

On 25 Mar 2006 13:38:37 GMT, Susanna Mørck Thuesen
<sus.thue@GAV5Xadslhome.dk> (slet GAV5X) wrote:

> [...]
>formidles videre. Og så har de mennesker på internattet som
>regel også dannet sig et billede af hunden og kan finde den hund

Lige mine ord. Jeg har selv fundet min genbrugshund gennem DBA, men
egentlig kun fordi den jeg ville have haft fra internatet allerede var
formidlet. Jeg har dog rigtigt gode erfaringer med katte via DB's
internater, så jeg vil osse anbefale den løsning.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anet

Dato : 25-03-06 19:28

"Susanna Mørck Thuesen (slet GAV5X)" <sus.thue@GAV5Xadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11432941590.133525627669432@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> oplevelser. Men deter bare lykken nu 4 uger senere at se en glad
> tilllidfuld hund løbe og lege med vores "gamle" hund.

(klip)

Hej Susanna

Jeg har lidt svært ved at følge med i tråden når du skriver. Kan du ikke for
nemhedens skyld svare under det indlæg du vil svare på og så klippe alt
unødigt tekst væk, det vil gøre det meget lettere for mig at følge med så.
På forhånd tak!

--
Hilsen
Annette

Fra : Susanna Mørck Thuese~

Dato : 25-03-06 19:38

>Jeg har lidt svært ved at følge med i
> [...]

OK..beklager
Nu tror jeg at jeg har fattet det, eller hvad ?

mvh Susanna

Fra : jopa

Dato : 25-03-06 19:45

Susanna Mørck Thuesen (slet 4OP3W) skriblede bla:

> OK..beklager
> Nu tror jeg at jeg har fattet det, eller hvad ?

Hurra du fattede det
Du kunne evt ligesom jeg lade det øverste blive stående så kan man se hvem
du svarer

--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : pwh

Dato : 25-03-06 20:16

jopa wrote:
> Susanna Mørck Thuesen (slet 4OP3W) skriblede bla:

> Hurra du fattede det

Ja dig har vi jo opgivet

> Du kunne evt ligesom jeg lade det øverste blive stående så kan man se
> hvem du svarer

Du er bare ikke nem at gører tilfreds

/Jens

Fra : Leyna

Dato : 25-03-06 20:22

On 25 Mar 2006 18:38:28 GMT, Susanna Mørck Thuesen
<sus.thue@4OP3Wadslhome.dk> (slet 4OP3W) wrote:

>OK..beklager
>Nu tror jeg at jeg har fattet det, eller hvad ?

Det har du nemlig, og det var rigtig dejligt.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Anet

Dato : 25-03-06 23:04

"Susanna Mørck Thuesen (slet 4OP3W)" <sus.thue@4OP3Wadslhome.dk> skrev i en
meddelelse news:11433121500.826982883507871@dtext.news.tele.dk...

> OK..beklager
> Nu tror jeg at jeg har fattet det, eller hvad ?
>
> mvh Susanna

(klip)

Yes, takker mange gange *smiler*

--
Hilsen
Annette

Fra : Anet

Dato : 25-03-06 23:17

> [...]
>
> OK..beklager
> Nu tror jeg at jeg har fattet det, eller hvad ?

(klip)

Yes, det er helt fint. Jeg kan huske da jeg begyndte at komme i
nyhedsgrupperne da skrev jeg i en edb gruppe og fik jordens største
idiot-kvæde fra en meget utålmodig bruger, men det er jo lidt svært når man
ikke ved hvordan man skal gøre det. Men det letter det hele lidt når alle
prøver at overholde netetiketten men først skal man jo vide at der er en
netetikette.

--
Hilsen
Annette

Fra : pwh

Dato : 26-03-06 05:13

> [...]
> idiot-kvæde fra en meget utålmodig bruger, men det er jo lidt svært
> når man ikke ved hvordan man skal gøre det.

Jeg har da også modtaget en del skideballer fra folk når jeg venligt
har bedt dem om at qoute korrekt
Det skal de fandeme nok selv betemme er ikke usædvanligt at få af vide.

/Jens

Fra : Anet

Dato : 26-03-06 09:47

> Jeg har da også modtaget en del skideballer fra folk når jeg venligt
> har bedt dem om at qoute korrekt
> Det skal de fandeme nok selv betemme er ikke usædvanligt at få af vide.
>
> /Jens

(klip)

Ja, jeg kan også godt se nu her senere at det er dødirriterende når folk
ikke kan skrive som man bør i nyhedsgrupperne for at lette læsningen, men
jeg kom her ind i sin tid sådan lidt ufrivilligt og tilfældigt og så skal
man lige ind i det hele. Jeg blev dengang simpelthen grebet af at svare på
et indlæg og overtrådte dengang alle retningslinier....du godeste nogle
"slag" jeg fik.

--
Hilsen
Annette

Fra : kalinnea

Dato : 26-03-06 09:57

Jeg skrev selv

> Jeg ved at dyrenesbeskyttelse har en hjemmeside, men er der en anden
> hjemmeside som minder om vildkat.dk?

Tak for henvisningen til dba, jeg tror jeg har været lidt skræmt af de
hundehandlere der har været, at jeg ikke har haft dba med i overvejelserne.

Jeg kan godt se det gode i at få en hund fra dyrenes beskyttelse. Og hvis
jeg ser den rigtige hund, bliver det jo der fra, men gennem det ½ år jeg har
fulgt med på deres hjemmeside har jeg ikke støt på _hunden_.
Men det jeg mente var nok noget alla vildkat.dk altså et sted hvor hundens
familie selv formidler hunden.

Jeg vil fortsætte min søgning...

Mange Hilsner Linnea.

Fra : Anet

Dato : 26-03-06 15:00

> [...]
>
> Tak for henvisningen til dba, jeg tror jeg har været lidt skræmt af de
> hundehandlere der har været, at jeg ikke har haft dba med i

(klip)
Min nye hund er fra dba.dk
men der findes også mange på www.dyrenettet.dk
tal med folk så kan du hurtigt gennemskue om de er en hundehandler eller en
privat familie.

--
Hilsen
Annette

Fra : Hanne Brøgger-Jensen

Dato : 27-03-06 19:09

> [...]
> Jeg har søgt lidt og har kun fundet en "nordjysk", en hundeformidling, men
> har hørt jeg skal passe på med den...(?)

Hej Linnea
Det er ikke http://www.liseshundehjem.dk/ i Jylland de advarer i mod, hun
har orden i sine sager, her er en link ang. advarsel mod hundehandler håber
du kan bruge den.
http://foreningen-hundes-trivsel.eu.tf/

Mvh
Hanne Brøgger

Fra : Holm

Dato : 28-03-06 08:47

> [...]
> Jeg har søgt lidt og har kun fundet en "nordjysk", en hundeformidling, men
> har hørt jeg skal passe på med den...(?)

Du kan da kigge her:
www.dyrenettet.dk

Hilsen Holm

Fra : Jesper HVL

Dato : 28-03-06 08:50

Hey

> [...]
> Jeg har søgt lidt og har kun fundet en "nordjysk", en hundeformidling, men
> har hørt jeg skal passe på med den...(?)

Jeg kan klart anbefale dyrenes beskyttelses internater. På deres
hjemmeside kan du se hvor de ligger.

Og jeg tror du kan regne med at de ofte har flere hunde til formidling
end der er vist på deres hjemmeside.

Det var i hvert fald tilfældet med Hillerød Internat da vi ringede til
dem i januar i år. Det endte med at vi kom hjem med en dejlig Beagle.

Internaterne gør et stort stykke arbejde, og de er bestemt værd at
besøge. De har mange dejlig hunde der _brænder_ efter at komme ud i nye
hjem. Ydermere kan du roligt regne med at internaterne er villige til at
hjælpe og vejlede længe efter at hunden er flyttet ind hos jer. De er jo
også interesserede i at deres hunde får et godt nyt hjem.

Mvh
Jesper