Borgerligt ægteskab i Israel?
Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 08:38

I dagens Berlingske Tidende kan man i Groft Sagt læse følgende:

=
Rabbiner kan også
· Den israelske rabbiner David Basri, som tilhører jødedommens
kabbala-retning, kan også være med, når det gælder om at give den
politiske retorik turbo. Således mener han tilsyneladende, at den meget
omtalte fugleinfluenza skyldes, at israelske bøsser og lesbiske muligvis
vil få lov til at blive gift efter det forestående valg i Israel.
»Bibelen siger, at Gud straffer de depraverede. Først med plager, der
rammer dyrene, derefter mennesker,« oplyser rabbineren i et religiøst
edikt, der nu er viderebragt til medierne af hans søn, Yitzhak Basri.
Farmand udtaler ifølge Reuters også, at »fugleinfluenzaen skyldes
ultra-venstre politiske partier, der styrker og opmuntrer til
homoseksualitet«. Det er nok at gå lidt over stregen. Samtidig peger
hans retorik på, at der til trods for tidens voksende religiøsitet må
være grænser for Gud. Man kan i politik godt række Gud en lillefinger,
uden at han tager hele hånden, men rækker man Gud hele hånden, er der
risiko for, at han og hans tilhængere tager hele armen. Heri består i al
sin enkelhed det teologisk-politiske problem, som Guds børn har
diskuteret i århundreder uden at nå det endegyldige svar. Faktisk er det
netop forestillingen om det endegyldige svar, der har det med at gøre en
ende på diskussionen og de mennesker, der fører den. Mikael Jalving
=

Det tyder på at hvis der i Israel efter valget på tirsdag kan dannes en
flertalsregering bestående af Kadima og Arbejderpartiet, så vil der
blive indført borgerligt ægteskab, også for personer af samme køn.

I dag skal ateistiske jøder flyve til Cypern for at blive gift;
rabbinerne nægter dem vielse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : NoTrabajo

Dato : 25-03-06 09:56

> [...]
> rammer dyrene, derefter mennesker,« oplyser rabbineren i et religiøst
> edikt, der nu er viderebragt til medierne af hans søn, Yitzhak Basri.

Jeg synes, at det er for dårligt, at Gud/skaberen ikke har skabt os alle som
heteroseksuelle, hvis han/hun/den har så meget mod homoseksualitet.
--
NoTrabajo

Fra : manden

Dato : 25-03-06 10:57

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Jeg synes, at det er for dårligt, at Gud/skaberen ikke har skabt os alle
> som
> heteroseksuelle, hvis han/hun/den har så meget mod homoseksualitet.
> --
> NoTrabajo

> *** Encrypt your Internet usage with a free VPN account from
> http://www.SecureIX.com ***

Ja de er sgu tossede de rabbinere, men hvad det har vi jo vidst i mange år

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 12:40

"Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message
> [...]
> blive indført borgerligt ægteskab, også for personer af samme køn.
>
> I dag skal ateistiske jøder flyve til Cypern for at blive gift;

Interessant at du forbigår, at der findes læssevis af jøder der på ingen
måde står tilbage over for mærkværdige islamiske virkelighedsforestillinger
og konspirationsteorier. Det virker til at være et slags karaktertræk hos
semitter. Bevares har vi også sådanne typer i vesten, men de kommer typisk i
behandling, eller betragtes som afvigende. Hos semitterne tilhører den slags
åbenbart eliten.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 13:50

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
> behandling, eller betragtes som afvigende. Hos semitterne tilhører den slags

Hvad taler du dog om?

Du ville i øvrigt også finde etniske danskere med mærkværdige
virkelighedsforestillinger og konspirationsteorier, især hvis du besøgte
en lukket afdeling på det psykiatriske hospital Nordvang ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Konrad

Dato : 27-03-06 13:56

> [...]
> virkelighedsforestillinger og konspirationsteorier, især hvis du besøgte
> en lukket afdeling på det psykiatriske hospital Nordvang ...

Det er præcis det jeg mener. Nede i mellemøsten er den slags imamer,
rabbinere, stormuftier og hvad har vi

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 15:29

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> wrote in message

> Det er præcis det jeg mener. Nede i mellemøsten er den slags imamer,
> rabbinere, stormuftier og hvad har vi

I USA har man også tilsvarende vanvittige præster, som pastor Phelps. I
Danmark kun tilsvarende imamer og mullaher ... og vistnok også enkelte
medlemmer af Indre Mission.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk