Firewall: Hvad er tilstrækkeligt?
Fra : LR

Dato : 25-03-06 08:28

Hej

Jeg har tidligere spurgt her i gruppen ang min Linksys BEFSX41 som har det
med at resette når jeg har kraftig trafik (upload af hjemmesider med mange
billeder).
Det gør den faktisk ubrugelig i mit tilfælde.
Jeg har besluttet at den ryger ud, da der tilsyneladende ikke kan gøres
noget ved problemet.

Jeg vil have en dedikeret firewall mellem WAN/LAN, og er altså ikke
interesseret i at have sw firewalls installeret på PC'erne.

Jeg har en Linksys WRT54G v5. De simple fw funktioner deri er vel ikke nok?
Hvad hvis man opgradere den med en af de alternative firmware udgaver, får
man så nogen tilstrækkelige fw funtioner?

Ellers er det vel ud og købe, fx. ZyWall 2 eller andet (hvad) ?

mvh Lars

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-03-06 09:51

LR <lr_nospam@nospam.oz1hmn.dk> skrev 2006-03-25:
> Jeg har en Linksys WRT54G v5. De simple fw funktioner deri er vel ikke nok?
> Hvad hvis man opgradere den med en af de alternative firmware udgaver, får
> man så nogen tilstrækkelige fw funtioner?

Lige version 5 kan du ikke opgradere til en alternativ firmware.

> Ellers er det vel ud og købe, fx. ZyWall 2 eller andet (hvad) ?

Ja.

Eller en gammel spand med 2 netkort hvis det skal være ultra billigt.
IPCop er en god og gratis firewall linux udgave.

Thomas

Fra : LR

Dato : 25-03-06 10:40

"Thomas S. Iversen" <zensonic@zensonic.dk> wrote in message
> Lige version 5 kan du ikke opgradere til en alternativ firmware.

Ja det har jeg også lige konstateret, øv. Jeg har også en V1.0, men den er
ikke supporteret i de nyeste udgaver af de alternative firmwares så vidt jeg
kan så.

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 25-03-06 11:21

> Ja det har jeg også lige konstateret, øv. Jeg har også en V1.0, men den er
> ikke supporteret i de nyeste udgaver af de alternative firmwares så vidt jeg
> kan så.

Men mon ikke en billigere løsning at købe en openwrt compatibel dims end
købe en zywall. At zywallen så er ca. 1000 gange nemmere at administrere for
hr. og fru Hansen er en anden sag (jeg ved ikke om du er en hr og fru Hansen
type

Mvh Thomas

Fra : Henning Wangerin

Dato : 25-03-06 13:14

On Sat, 25 Mar 2006 10:40:23 +0100, LR wrote:

> Ja det har jeg også lige konstateret, øv. Jeg har også en V1.0, men den er
> ikke supporteret i de nyeste udgaver af de alternative firmwares så vidt
> jeg kan så.

Jeg har 2 stk V1.0 kørende med openWRT, omend det ikke er allersidste
udgave

/Henning

Fra : Morten Christensen

Dato : 25-03-06 14:16

LR skrev den 25-03-2006 10:40:
> [...]
> ikke supporteret i de nyeste udgaver af de alternative firmwares så vidt jeg

Har du kontrolleret i forhold til denne liste over versioner, dd-wrt
kører på (der er også nævnt version 1) ?

http://www.dd-wrt.com/dd-wrtv2/downloads/index.php?path=untested_alpha_unstable%2Fdd-wrt.v23%20SP1%20beta%2F&download=hwsupport.txt

--
Morten Christensen

Fra : Lars Jørgensen / 275~

Dato : 25-03-06 12:17

"LR" <lr_nospam@nospam.oz1hmn.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man så nogen tilstrækkelige fw funtioner?
>
> Ellers er det vel ud og købe, fx. ZyWall 2 eller andet (hvad) ?

Jeg sidder på en zywall 5, og har ALDRIG haft nogle problemer hverken med at
den fryser eller noget. Den køre min 8/1 uden prøblemer også selvom vi
sidder 20 mennesker og spiller eller donwloader på samme tid.
Med hensyn til firewall delen, så bruger jeg kun den og inget andet (har dog
antivirus) men har aldrig haft problemer med at der er noget som er kommet i
gemmen dem.

Lars