Spørgsmål vedr. SonicOS på Sonicwall TZ170
Fra : Kim Eichen

Dato : 25-03-06 00:46

Hej gruppe

Jeg har netop købt en brugt Sonicwall TZ170. Desværre er den allerede
registreret og jeg kunne godt tænke mig at få opdateret dens firmware.
Ved I dels om jeg får noget nævneværdigt ud af en ny firmware når den der
ligger på nu er SonicOS Standard 2.2.0.1 ?
Ved I om jeg uden videre kan lægge enhanced udgaven på?

Ved I derudover hvad ny firmware koster?

Mvh Kim Eichen
p.s er dette den rigtige gruppe, jeg kunne ikke lige komme i tanke om en
bedre?

Fra : Martin Schultz

Dato : 25-03-06 17:09

Kim Eichen <eichen@worldonline.dk> skrev 2006-03-24:
> Hej gruppe
>
> Jeg har netop købt en brugt Sonicwall TZ170. Desværre er den allerede
> registreret og jeg kunne godt tænke mig at få opdateret dens firmware.
Hvad mener du med desværre?

> Ved I dels om jeg får noget nævneværdigt ud af en ny firmware når den der
> ligger på nu er SonicOS Standard 2.2.0.1 ?

Der er en versions historie her:

http://www.sonicwall.com/support/SonicOS_FW_documentation.html

Enchanced indeholder følgende over en standard:
http://www.secured-networking.com/sonicos_enhanced.htm

> Ved I om jeg uden videre kan lægge enhanced udgaven på?
Ja, hvis den er "købt" til enheden.

> Ved I derudover hvad ny firmware koster?

Nej, desværre.

med mindre andet er angivet.