Hovedtelefon bluetooth i hjemmet til mobil~
Fra : Ukendt

Dato : 24-03-06 17:17

Hej,

Er der nogen herinde som bruger bluetooth hovedtelefoner til mobiltelefoni?

Vi tænkte på det som en mulighed, da vi ikke har fastnet telefon, så vi kan
bruge det nemt og hurtigt uden at skulle bruge de små øreknop...

Hovedtelefoner er jo til stereo og musik... er det overkill at bruge dem til
mobiltelefoni ?

Nogle erfaringer og anbefalinger med dette og evt. forslag til
'hovedtelefon' til mobiltelefoni i hjemmet ?

/ Walther

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 11:30

ikke meget hjælp at hente mht nedenstående spørgsmål?

det var noget i den stil her jeg tænkte på
http://www.itbutikken.dk/i/95359/1.htm

Fra : Jens B

Dato : 25-03-06 13:09

"Walt" <dududududaj> skrev i en meddelelse

> Vi tænkte på det som en mulighed, da vi ikke har fastnet telefon, så vi
> kan bruge det nemt og hurtigt uden at skulle bruge de små øreknop...

Jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål rigtigt.
Hvad er sammenhængen mellem at i ikke har fastnet telefon, og Bluetooth
hovedtelefoner? Er det fordi du derhjemme ikke gider at gå rundt med
mobiltelefonen på dig, og er træt af at rende efter den når den ringer? Og
så er planen at du vil gå rundt med hovedtelefoner fra morgen til aften
derhjemme?

I så fald skal man da finde nogle der er temmelig behagelige at have på. Men
tror nu stadig ikke at jeg ville kunne holde ud af have dem på fra morgen
til aften. Må også være en lidt underlig følelse at føre en normal samtale
med de andre familiemedlemmer, hvis alle render rundt med hovedtelefoner på.

Og hvad med rækkevidden. Det skal ikke være nogen særlig stor lejlighed, før
du kan risikere at få problemer med rækkevidden.

Og desuden skal man være opmærksom på, at mange mobiltelefoner KUN ringer i
headsettet, når de er forbundet. Så hvis de er koblet op hele dagen igennem,
men du ikke lige har hovedtelefonerne på hele tiden, så risikerer du at du
ikke hører telefonen ringe.

Men som sagt, jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår dit spørgsmål
korrekt??

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 14:05

Vi ønsker blot et headset, som er nemt at tage på, hvis vi skal tale i
længere tid.
Min kone ønsker det, så hun slipper for en masse stråler fra mobiltelefonen.

Men jeg har nu bemærket, at man jo bare kan ligge telefonen på bordet og
tale i den, da en del telefoner understøtter dette handsfree eller hvad man
nu kalder det. Er det ikke korrekt ?

I øvrigt: Hvis en mobiltelefon understøtter bluetooth, kan man så sætte alle
headsets til den?
Undrer mig bare over, at der her står i bunden
"Es werden zwei passende Headsets für das AP75 erhältlich sein- das Headset
Bluetooth HHB 600 sowie das Headset Bluetooth HHB 700. "
http://www.smsmich.de/Neue-Handys/AP75-BenQ-Einsteigerhandy.php
Hvad betyder det helt præcist? Betyder det, at jeg ikke kan sætte alle
bluetooth headsets til ovenstående Benq/siemens telefon?
Det er en ny telefon så hvorfor skulle jeg ikke kunne det i såfald ?

/Walter

Fra : Jens B

Dato : 25-03-06 14:36

"Walt" <dududududaj> skrev i en meddelelse

> Vi ønsker blot et headset, som er nemt at tage på, hvis vi skal tale i
> længere tid.

Ok.

> Men jeg har nu bemærket, at man jo bare kan ligge telefonen på bordet og
> tale i den, da en del telefoner understøtter dette handsfree eller hvad
> man nu kalder det. Er det ikke korrekt ?

Jo, men ofte er lydkvaliteten ikke specielt god. Ihvertfald ikke for
modtageren. Der er da sandsynligvis nogle telefoner der er bedre end andre,
men så er det nok med at få prøvet det af, før man satser på at det skal
være løsningen.

> I øvrigt: Hvis en mobiltelefon understøtter bluetooth, kan man så sætte
> alle headsets til den?

Tja, jo, nej, måske....i en perfekt verden, og så måske ikke alligevel.

Som udgangs skulle man jo kunne. Man af og til hører man alligevel om nogle
headsets som bare ikke fungere med nogle telefoner. Tror dog dette er blevet
lidt bedre med tiden.

Desuden findes der forskellige Bluetooth profiler som telefon og headset kan
understøtte. Dette kan også give lidt problemer, hvor ihvertfald ikke alle
headsettets funktioner er understøttet, hvis telefonen kun har
understøttelse for en ældre Bluetooth profil. Men hvis det er en nyere
telefon og et nyt headset, så burde der normalt ikke være de store
problemer. Men det er selvfølgelig altid en god idé lige at lave en søgning
på præcis den mobil og det headset man skal have, og se om andre har haft
problemer.

> [...]
> Hvad betyder det helt præcist? Betyder det, at jeg ikke kan sætte alle
> bluetooth headsets til ovenstående Benq/siemens telefon?

Måske.
Det kan også bare være, at de har testet med disse to headsets, og ved at de
virker. Men som sagt, så findes der forskellige Bluetooth profiler, så man
kan godt risikere at en ældre telefon ikke fungerer med mange af de nye
headsets.

Men jeg må indrømme at jeg aldrig har sat mig helt ind i de forskellige
Bluetooth profiler. Men hvis ikke der kommer andre svar her, så prøv
eventuelt at spørge på http://www-mobil-forum.dk

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-06 16:21