Moderate-/demokratiske muslimer
Fra : NoTrabajo

Dato : 24-03-06 14:02

Jeg troede at dette var Nasar K.s forening

http://www.moderatemuslimer.dk

men, det viser sig at det i stedet er denne

http://www.demokratiskemuslimer.dk/

Jeg er tvivlende overfor, hvor meget man skal stole på ovenstående
foreninger. Den dag der er muhamedanere nok i Danmark, vil medlemmerne af
ovenstående foreninger så fortsat støtte demokratiet eller vil de stemme
for indførelse af shariaen sammen med de andre muhamedanere?
--
NoTrabajo

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-03-06 15:20

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Jeg troede at dette var Nasar K.s forening
>
> http://www.moderatemuslimer.dk

Det ser ud til at være alevitter, som står for den side. Altså den moderate
tyrkiske retning, som Allan Riise er giftet ind i.

Dog er den nuværende og forrige leder i Syrien fra Assad-dynastiet også
alevitter, og Syrien har fået et rygte som fundamentalistisk i Vesten.

> men, det viser sig at det i stedet er denne
>
> http://www.demokratiskemuslimer.dk/

Som ventet kunne de ikke opretholde en fri debat i sidens debatforum. Først
kom der en moderator, derefter en til, og nu er forummet lukket, dog med
løfte om ny start efter 1. april.

En af de fundamentalister som skrev i debatten hos Naser Khaders forening
var Thomas Abdullah. Nu ser jeg han også har skrevet hos
www.moderatemuslimer.dk . Denne gang vil jeg kopiere hans indlæg hertil til
bevarelse for eftertiden, da de vigtige udsagn fra
muhamedanerfundamentalister ellers bliver bortcensureret i mange debatter:

citat start

Sandheden om Khaders "demokratiske" muslimer
Offentlig information,

Vi - foreningen Demokratiske Muslimer - har siden februar prøvet at gøre
Naser Khader opmærksom på, at han ikke må bruge navnet på VORES lovlige og
registrerede forening til sit eget netværk - men manden reagerer slet ikke
på vores henvendelser. Vi har sendt ham information per post og per e-mail
flere gange, senest den 6. marts, hvor vi har sendt ham et ultimatum i form
af en meddelelse om, at hvis han ikke har ændret det navn til noget andet
inden 16.3, vil vi gå videre til en advokat.

Allerede i februar blev vi opmærksom på, at Khader bruger vores navn i
pressen til indkaldelse af et møde for en gruppe moderate muslimer - vi
protesterer første gang i et venligt brev, sendt til hans kontor og til hans
hjemmeadresse - ingen reaktion. Et par dage senere sender vi en mail, hvor
vi igen fortæller ham, at 1) Demokratiske Muslimer allerede er et
registreret foreningsnavn, og at 2) han ikke har tilladelse til at bruge det
navn til sit eget netværk - ingen reaktion fra ham.

Midt i februar ser vi, at han nu har oprettet en hjemmeside og et
diskussionsforum under navnet www.demokratiskemuslimer.dk, trykt vistkort og
brevpapir med dette navn. Vi protesterer igennem email - ingen reaktion.

Endeligt får vi "kontakt" med Khader gennem en blog, som han kører på Urban.
Vi gør ham opmærksom på, at han ikke bare kan bruge vores navn til sig selv.
Han svarer i meget agressive vendinger om, at vi er en flok fundamentalister
og at det navn, han har stjålet fra vores forening, i øvrigt blev stjålet på
"demokratisk vis" med flertalsbeslutning den 2. marts!

Vi henvender os efterfølgende til en jurist, som forklarer os, at vi skal
registrere vores navn hos Selskabsstyrelsen; det gør vi. Og vi fremlægger i
øvrigt dokumentation på, at 1) vi er oprettet i 1995 og 2) at vi jævnligt
har fungeret som forening. Dette meddeleler vi i et brev til Khaders kontor
på Christiansborg - han reagerer ikke. Han har heller ikke reageret på vores
ultimatum-brev fra sidste uge.

Vi ved ikke, hvad vi skal gøre...vi er en lille forening og har ikke nogen
Asger Aamund til at betale vores advokatudgifter for os - vi har henvendt os
til en advokat, der vil tage 3500 kroner for at starte en sag imod Naser
Khader. Denne udgift kan vi ikke afholde, men advokaten giver en lille
ekstra oplysning; at Naser Khader også sidste år (2005) har været i en
lignende sag, hvor der blev indgået forlig pga. nogle private billeder, som
Khader har brugt til at illustrere sin bog "Ære og Skam", men som han ikke
havde tilladelse til at bruge.

jeg synes, jeg ser et mønster i Khaders opførsel - han opfører sig så
udemokratisk og udansk som man kan - han respekterer slet ikke dansk lov og
ret. I dag har jeg været i kontakt med en journalist fra Berligske Tidende,
som siger, at Khader påstår at vi har taget en masse penge fra ham (og vi er
så lille en forening at vi ikke engang har nogen konto!)

Senere ringer journalisten igen og fortæller, det var en fejl. Khader
mistænker nu "Moderate Muslimer" for at have taget hans penge! Det virker så
latterligt, hvis ikke lige det var, fordi det er ramme alvor...

Demokratiske Muslimer er en akademisk forening, hvis målsætning er at
diskutere og udbrede kendskabet til islamisk demokrati (shura) - vi har ikke
tusinder af medlemmer, til gengæld satser vi på kvalitativt medlemsskab. Vi
startede foreningen i 1995 og har jævnligt holdt møder og deltaget i den
offentlige debat.

Nu overdrager vi sagen til en jurist, som måske kan hjælpe os. Desværre har
Naser Khadher allerede hængt vores jurist ud som "fundamentalist", så vi ved
ikke, om vi skal finde en anden jurist.

Personligt har jeg altid set op til Naser Khader (og stemt på ham sidste
år!!!) - men min respekt for ham er faldet til niveau 0 efter dette her.

mvh,
Thomas Abdullah Bang
Demokratiske Muslimer

Thomas Abdullah Bang (den 15.3.2006 kl. 20:9)

citat slut

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-06 16:40

"Per Hagemann" <perhag@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det ser ud til at være alevitter, som står for den side. Altså den
> moderate tyrkiske retning, som Allan Riise er giftet ind i.

Den moderate tyrkiske retning af hvad? Alevitter er _ikke_ muslimer,
betegner ikke sig selv som muslimer og anerkendes ikke af muslimer som
værende muslimer. De betragtes som "mindre muslimske" end Ahmadiya'erne, der
for resten forfølges og slåes ihjel som kættere i den muslimske verden.

Når Allan Riise således slår på, at han er gift med en muslim, taler han mod
bedre vidende (så kan det vist ikke siges meget pænere).

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : NoTrabajo

Dato : 24-03-06 16:57

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i
> [...]
> værende muslimer. De betragtes som "mindre muslimske" end
> Ahmadiya'erne, der for resten forfølges og slåes ihjel som kættere i

Alle dem, der kalder sig "moderate muslimer" eller "demokratiske muslimer",
de er i virkeligheden slet ikke muslimer, men i stedet alevitter?

> Når Allan Riise således slår på, at han er gift med en muslim, taler
> han mod bedre vidende (så kan det vist ikke siges meget pænere).

Det han skriver, har jeg aldrig tillagt nogen særlig værdi. Den mand virker
dummere end snot.
--
NoTrabajo

Fra : Per Hagemann

Dato : 24-03-06 17:06

> [...]
> værende muslimer. De betragtes som "mindre muslimske" end Ahmadiya'erne,
> der for resten forfølges og slåes ihjel som kættere i den muslimske

Det er rigtigt at de anses for kættere i hvert fald af de grå ulve i
Tyrkiet, men den tyrkiske stat accepterer dem vistnok som muslimer.

På deres danske hjemmeside www.alevi.dk beskriver de sig selv: " Alevierne
tror endvidere på islams grundlæggende budskaber, men overholder ikke islams
fem søjler."

> Når Allan Riise således slår på, at han er gift med en muslim, taler han
> mod bedre vidende (så kan det vist ikke siges meget pænere).

Hvis hans kones familie opfatter sig som muslimer, så kalder jeg dem også
det. At de har forbrudt sig mod et af de fastsatte dogmer om ikke at gifte
deres datter med en vantro, er ikke vores hovedpine.

Fra : @

Dato : 24-03-06 15:29

On Fri, 24 Mar 2006 14:01:44 +0100, "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>http://www.demokratiskemuslimer.dk/
>
>Jeg er tvivlende overfor, hvor meget man skal stole på ovenstående

folk som er tåbelige nok til at stole på muhammedanere i
almindelighed,
og muhammedanere af arabisk herkomst i særdeleshed, er selv ude om i
første omgang at blive snydt, og i sidste omgang at blive enten
undertrykt eller dræbt

Fra : JYH

Dato : 24-03-06 16:06

NoTrabajo wrote:
> Jeg troede at dette var Nasar K.s forening
>
> http://www.moderatemuslimer.dk
>
> men, det viser sig at det i stedet er denne
>
> http://www.demokratiskemuslimer.dk/

Det er nu ellers blevet sagt og skrevet
i diverse medier til bevidstløshed,
at NK's forening de første par dage hed Moderate Muslimer,
men nu hedder Demokratiske Muslimer

Fra : Norma

Dato : 24-03-06 18:29

"JYH" <jyh@no.spam> skrev i en meddelelse

> Det er nu ellers blevet sagt og skrevet
> i diverse medier til bevidstløshed,
> at NK's forening de første par dage hed Moderate Muslimer,
> men nu hedder Demokratiske Muslimer

Samt at nogle straks har været snu nok til at oprette en hjemmeside, der
hedder moderate muslimer.
Siden har intet andet formål end at samle penge ind fra folk, der tror, det
er Nasar Khader og hans forenings hjemmeside.

Læste en artikel, hvoraf det fremgik at foreningen hverken havde noget
formål eller nogen mening, ligesom de ikke kunne fremlægge noget regnskab
for de penge, de under falske forudsætninger havde modtaget.

Norma