Ingen kontakt til Router
Fra : Torben Jensen

Dato : 24-03-06 13:30

Hej NG,
problem med Fujitsu/Siemens Amilo-A m/Win xp home sp2 up-to-date (1 uge
siden).
Vil nu ikke hente ip-adresse osv... fra router, hverken på 100Mb net (kabel)
eller trådløst (Belkin-G).
En anden bærbar ok på trådløst og på kabel, samt stationær fast på kabel
også ok.
Anden router prøvet.

Har fjernet en del orme med Ad-aware så
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257 syntes en oplagt mulighed - men
desværre

Kan jeg fjerne een eller anden windows komponent og gen-installere den for
at reparere windows.
Kan desværre ikke fortryde Ad-aware fordi - har skiftet version siden da
Der er rigtigt meget uvurderligt data på maskinen så ikke glad for total
gen-installation.

mvh Torben

Fra : Steffen Møller

Dato : 24-03-06 17:47

On Fri, 24 Mar 2006 13:29:42 +0100, "Torben Jensen"
<toj@tdcadsl.invalid.dk> wrote:

>Der er rigtigt meget uvurderligt data på maskinen så ikke glad for total
>gen-installation.

Prøv at afinstallere Tcp/ip, genstarte maskinen (Helt ned med den), og
herefter geninstallere Tcp/ip.

Jeg tror at bindingerne imellem de forskellige komponenter er
forsvundet, og en geninstallering af tcp/ip er ikke det størte
mareridt man kan komme ud for (Sammenlignet med gen-installationen)

Du vil herefter forhåbentligt opleve at dhcp og andre
netværkstjenester fungerer, men skal dog forberede dig på at en
geninstallation af din software firewall og andre
netværksapplikationer kan være nødvendig.

Have fun - Steffen

Fra : Torben Jensen

Dato : 24-03-06 17:50

"Steffen Møller" <not4u@somewhere.in.gl> skrev i en meddelelse

> [...]
> geninstallation af din software firewall og andre
> netværksapplikationer kan være nødvendig.

Det prøver jeg - og beretter - tak for svaret / torben

Fra : Torben Jensen

Dato : 25-03-06 17:10

> [...]
> geninstallation af din software firewall og andre
> netværksapplikationer kan være nødvendig.

Steffen,
det gik ikke alt for godt, kunne ikke finde ud af at afinstallere TCP/IP -
prøvede istedet at lave et lokalt netværk baseret på TCP/IP og derefter kan
jeg komme på nettet via netkortet med kabel - desværre overhovedet ikke på
trådløst
Har været nede og oppe mange gange - men ok kabel kører så nu kan jeg komme
ind/ud uden at geninstallere hele molevitten
mvh Torben

Fra : Torben Jensen

Dato : 27-03-06 07:58

> [...]
> Har været nede og oppe mange gange - men ok kabel kører så nu kan jeg
> komme ind/ud uden at geninstallere hele molevitten

Jeg afslutter lige sagaen med at efter at have afinstalleret netkortet
(D-Link USB DWL-12) genstartet og geninstalleret så kører også det trådløse
net igen - så løsningen har været winsockfix.exe
(http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=257 ) og en af- og
gen-installation af netkort.
Tak for hjælpen
mvh Torben