Homesite 5 - wysiwyg?
Fra : Martin Ploug

Dato : 23-03-06 20:57

Hej

Måske husker jeg forkert, men er der ikke
en wysiwyg editor i Homesite 5?

Hvis jo, hvordan får jeg den så frem?

Jeg husker Homesite, som en meget god editor.
Hvorfor læser man ikke så meget om den mere?

Er det en dårlig editor?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-06 21:42

Martin Ploug skrev:

> Måske husker jeg forkert, men er der ikke
> en wysiwyg editor i Homesite 5?

Nej. Der var en simpel grafisk editor i 4.5-udgaven, men den blev -
så vidt jeg husker - pillet af ved overgangen til 5.0.

Det fungerede på den måde at der kom et ekstra "Design"-faneblad i
toppen af vinduet (der hvor der er Edit og Browse nu).

> Jeg husker Homesite, som en meget god editor.

Jeg synes også den er glimrende - bruger 5.2-udgaven som min
primære web-editor.

> Hvorfor læser man ikke så meget om den mere?

I disse opkøbstider er der desværre ikke meget der tyder på at
programmet bliver videreudviklet. Macromedia købte programmet af
Allaire som en slags "sidekick" til Dreamweaver. Nu har Adobe købt
Macromedia, og Adobes profil mht. webeditors er ikke ligefrem
rettet mod håndkodning.

> Er det en dårlig editor?

Absolut ikke. Den kan tilpasses på et utal af måder, og den har
direkte support for en lang række sprog. Man skal bare ikke regne
med at der kommer nye versioner foreløbig.

Til rene html-/css-sider er TopStyle Pro en del bedre. Det er
faktisk samme mand der oprindeligt udviklede Homesite som nu
udgiver TopStyle (Topstyle Light indgår i øvrigt som integreret
css-editor i Homesite - og køber man TopStyle Pro fungerer Pro-
udgaven også nydeligt sammen med Homesite).

En anden mulighed er Microsofts Visual Web Developer - der er
specifikt rettet mod asp.net 2, men også er udmærket til at
redigere html/css-sider. Den er dog ikke velegnet til at arbejde
med asp-sider i.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Martin Ploug

Dato : 23-03-06 21:58

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> specifikt rettet mod asp.net 2, men også er udmærket til at
> redigere html/css-sider. Den er dog ikke velegnet til at arbejde

Hej Jens

Mange tak for de gode og detaljerede svar.

Jeg brugte også Homesite en gang og var rigtig godt tilfreds med det.

Nu bruger jeg HTML-Kit fra www.chami.com, som jeg også synes er
utroligt god.

Men jeg har hjulpet nogen med at lave en hjemmeside, og nu vil de gerne
selv kunne opdatere den. Derfor vil jeg se, om jeg kan finde en wysiwyg
editor, som de kan bruge. Jeg har foreløbigt været omkring Dreamweaver,
FrontPage og NVU fra www.nvu.com. Jeg kan af en eller anden grund ikke
få NVU til at vise PHP.

Nu overvejer jeg, om jeg skal prøve med Homesite 4.5?

Hilsen Martin

Fra : Thomas gade

Dato : 24-03-06 11:19

> [...]
> selv kunne opdatere den. Derfor vil jeg se, om jeg kan finde en wysiwyg
> editor, som de kan bruge. Jeg har foreløbigt været omkring Dreamweaver,

Nvu viser automatisk php kode. Det skulle da ikke være et problem.
Har du et link til den side der skal redigeres?

Mvh Thomas

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-03-06 17:14

> Nvu viser automatisk php kode. Det skulle da ikke være et problem.
> Har du et link til den side der skal redigeres?
>
> Mvh Thomas

Hej Thomas

Jeg har lige lagt den fil ud, som jeg tester det på:

http://www.detour.dk/aktuelt.php

Jeg åbner filen helt almindeligt i NVU (version 1.0).
Men PHP koden bliver ikke vist - hverken i Normal,
Vis alle tags eller i Kildekode. Jeg har den danske version,
men har også prøvet i den engelske version.

Jeg bruger Windows 2000, men det burde vel ikke have noget at sige.

Kan det have noget at gøre med filypen - php, html, htm - at gøre.
Jeg synes jeg på et tidspunkt fik det til at virke et kort øjeblik.

Jeg synes det er noget mærkeligt noget.

Hilsen Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-03-06 18:08

Den 24-03-06 17.13 skrev Martin Ploug følgende:

> Jeg har lige lagt den fil ud, som jeg tester det på:
>
> http://www.detour.dk/aktuelt.php

Det er desværre ikke muligt at tjekke uden at have ftp-adgang til filen.
Når vi tjekker filen i en browser er php-koden blevet eksekveret og kan
derfor ikke længere ses. Alternativt kan du gemme php-filen i en zip-fil
som du giver os adressen til.

> Jeg bruger Windows 2000, men det burde vel ikke have noget at sige.

Nej.

> Kan det have noget at gøre med filypen - php, html, htm - at gøre.

Nej.

> Jeg synes det er noget mærkeligt noget.

Jep, jeg har ikke problemer med at hente en php-side i Nvu og se - og
for den sags skyld også redigere - koden. Den eneste forklaring, jeg kan
forestille mig, er at du får hentet php-filen via webserveren og ikke
via ftp.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få en gennemsigtig proceslinje med Transbar.

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-03-06 18:43

> [...]
> Når vi tjekker filen i en browser er php-koden blevet eksekveret og kan
> derfor ikke længere ses. Alternativt kan du gemme php-filen i en zip-fil

Hej Kim

Ja, du har ret, der tænkte jeg mig ikke lige om

Filen kan ses her i stedet: http://www.detour.dk/aktuelt.phps

Jeg har lige prøvet at downloade en php fil via Filezilla og åbnet den
i NVU. Problemet er det samme.

Men altså jeg bruger bare et andet program, hvis det ikke kan lade sig gøre
med NVU.

Hilsen Martin

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 24-03-06 21:53

Den 24-03-06 18.43 skrev Martin Ploug følgende:

> Filen kan ses her i stedet: http://www.detour.dk/aktuelt.phps

Php skal da vist startes med:
<?php

Indsætter jeg det i din kode, så virker det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Optag musik, brænd dine egne opsamlings-cd'er, og afspil musik med det

Fra : Benny Nissen

Dato : 24-03-06 22:13

Kim Ludvigsen ramte sit keyboard den 24-03-2006 21:53 og fik dette ud af
det:

Afhænger af, hvordan det er sat op.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-03-06 22:23

> Php skal da vist startes med:
> <?php
>
> Indsætter jeg det i din kode, så virker det.

Hej Kim

Jeg har også lige prøvet med <?php, og det ser faktisk ud til,
at det løser problemet!

Hmm, det vil sige, at fejlen faktisk ligger hos mig selv, øv

Men fedt nok, at det nu virker!

Kunne da heller ikke forstå det.

Mange til dig Kim, og også tak til jer andre.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : Thomas gade

Dato : 24-03-06 21:17

Martin Ploug wrote:

> Hej Thomas
>

> Jeg har lige lagt den fil ud, som jeg tester det på:
>
> http://www.detour.dk/aktuelt.php

Jeg åbnede siden i NVU og den viser warnings på din includes.

*Warning*: main(teaser.php): failed to open stream: No such file or
directory in */var/www/detour.dk/htdocs/aktuelt.php* on line *64*

> Jeg åbner filen helt almindeligt i NVU (version 1.0).
> Men PHP koden bliver ikke vist - hverken i Normal,
> Vis alle tags eller i Kildekode. Jeg har den danske version,
> men har også prøvet i den engelske version.

Du har åbnet en fil med phpkode lokalt på din egen maskine?

Ja, helt ærlig.

--
Mvh Thomas

Fra : Martin Ploug

Dato : 24-03-06 21:28

> [...]
> directory in */var/www/detour.dk/htdocs/aktuelt.php* on line *64*

> Du har åbnet en fil med phpkode lokalt på din egen maskine?

Ja, jeg har ikke uploaded de filer, der skal inkluderes - derfor.

ja, jeg har åbnet den lokalt, og det er "ingen problem" i FrontPage,
Dreamweaver, HTML-Kit eller andre.

Hilsen Martin

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-03-06 22:05

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> [...]
> toppen af vinduet (der hvor der er Edit og Browse nu).

> Jeg synes også den er glimrende - bruger 5.2-udgaven som min

Ditto her - jeg sværger til den.

Jeg plejer nu at nævne den, hvis folk spø'r efter en
teksteditor, men alle og enhver vil jo ha' WYSIWYG
nuomstunder. De tror det bli'r nemmere at lave websider,
hvis man ikke kender noget til html og css. Det gør
det ikke, det bliver bare ringere.

> Absolut ikke. Den kan tilpasses på et utal af måder, og den har
> direkte support for en lang række sprog. Man skal bare ikke regne
> med at der kommer nye versioner foreløbig.

+ sømløs integration med Dreamweaver, CSE HTML validator og Linkbot +
indbygget ftp med file compare + jeg ku' bli' ved.

Dreamweaver er nu forsynet med en indbygget HomeSite+
som teksteditor, men produktet sælges stadigvæk som
stand-alone editor, se

http://www.macromedia.com/software/homesite/

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk