De lokale deltager ikke i manuelt arbejde.
Fra : Jim

Dato : 23-03-06 16:59

http://www.borsen.dk/650.86406

En lille artikel om arabere og deres arbejdsmoral.

J.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-03-06 18:15

Jim fortalte:

> http://www.borsen.dk/650.86406
>
> En lille artikel om arabere og deres arbejdsmoral.

Har du læst den? Arabere udføre *ikke* manuelt arbejde.
De foretrækker halv-slaver til en lousy løn.

Mvh
Martin

Fra : Jim

Dato : 23-03-06 18:31

> Jim fortalte:

> Har du læst den? Arabere udføre *ikke* manuelt arbejde.
> De foretrækker halv-slaver til en lousy løn.

Jo, jeg har læst den. Og det er jo også en slags arbejdsmoral ikke at ville
udføre manuelt arbejde.
Men er det ikke noget af det samme, vi ser her i landet?

J.

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-03-06 20:12

Jim fortalte:

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jo, jeg har læst den. Og det er jo også en slags arbejdsmoral ikke at
> ville udføre manuelt arbejde.

Tjajoeh

> Men er det ikke noget af det samme, vi ser her i landet?

Bistandsghettoerne? jo. Blev pengene sendt til hjemlandene, kunne man
formentlig lave bistandsghettoer til 1000 gange så mange.

Men også det nye forslag med at uddannelse skal skrives ind i
overenskomsten er en besynderlig tyrkertro på centralisme som arbejderne
kun bliver fattigere af.
Derimod er der nok behov for at få et mindre rigidt og mere modulariseret
uddannelsessystem med henblik på praktisk erhvervsdeltagelse. Sandheden
er jo at fagforeningerne elsker enorme kunstige barrierer mellem fagene.
Er uddannelsessystemet andet end en masse fjollede krumspring for at
undgå "sorteper" (manuelt arbejde)?

Mvh
Martin

Fra : Svend Poulsen

Dato : 24-03-06 05:54

> Jim fortalte:

> Har du læst den? Arabere udføre *ikke* manuelt arbejde.
> De foretrækker halv-slaver til en lousy løn.
>
> Mvh
> Martin

Det er da klart at arabere, så vidt muligt ikke selv laver manuelt arbejde.

Der står jo i koranen at muslimer gerne må have slaver til at arbejde for
dem, så skam over dem der ikke arbejder, men strejker.
Slaverne vil i sidste ende blive straffet efter det der står i koranen og
hadit fortællingerne.

Sådan.

Svend

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-03-06 18:21

Jim skrev:

> http://www.borsen.dk/650.86406
>
> En lille artikel om arabere og deres arbejdsmoral.

De rige golfstater er gode eksempler på, at det ikke hjælper noget at
fylde araberne med penge. De fortsætter uanfægtet med deres muhamedanske
forfærdeligheder som kvindeundertrykkelse, sharialovgivning osv.