Læger vil ikke det multietniske,flerkultur~
Fra : Sten Schou

Dato : 23-03-06 13:20

Praktiserende læger vil ikke til Vollsmose og kommunerne på den københavnske
vestegn.

Lægepraksis kan ikke besættes, fordi ingen ønsker at arbejde i områder med
mange indvandrere og sociale problemer, skriver Kristeligt Dagblad.

De 10.000 beboere i Vollsmose har det seneste halvandet år ikke haft nogen
praktiserende læge i området.

For halvandet år siden gik bydelens sidste praktiserende læge på pension
efter forgæves at have forsøgt at sælge sin praksis.

Må til læge uden for kommunen
Også i Ishøj og Brøndby må nytilflyttere gå til læge uden for deres kommune,
fordi de lokale læger er fuldt optaget, og der kommer ikke nye til.

I Ishøj er flere læger ved at nærme sig pensionsalderen, men de kan ikke
sælge deres praksisser, og i Hvidovre Kommune er der fem klinikker,som ingen
ønsker at overtage.

- Vi har i tre-fire år prøvet at lokke nogen ned til de to nye praksis-numre
i Ishøj og Brøndby, men der er ingen, som vil derned, siger formanden for de
praktiserende læger i København Amt, Anne-Birgit Olsen.

-------------------------------

For et par måneder have læger landet under travlt med at skrive under på
denne side: http://www.laegersigerfra.dk/ . Der var godt nok kun 1625 der
skrev under, men der var en masse skræp vedr. dette i diverse nyhedsmedier.

Samme lægestand vil dog ikke tage sig af de mennesker, de mener, vi ikke kan
være foruden. De har det sikkert som Jelved, Mimi og mange andre fortalere
for indvandringen, at det multietniske,flerkulturelle er vældigt fint, bare
det ikke er lige her hvor jeg bor. Hyklere, det er hvad de er.

Hilsen Sten

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 23-03-06 14:00

"Sten Schou" <rabin@pla
> [...]
> fint, bare det ikke er lige her hvor jeg bor. Hyklere, det er hvad de er.

Det må lige være et job for læger uden grænser, så må de se bort fra den
prestice
som de mener der er i det.

Fra : @

Dato : 23-03-06 14:07

On Thu, 23 Mar 2006 13:19:36 +0100, "Sten Schou"
<rabin@planetwave.net> wrote:

> [...]

>for indvandringen, at det multietniske,flerkulturelle er vældigt fint, bare
>det ikke er lige her hvor jeg bor. Hyklere, det er hvad de er.

de fremturer efter dobbeltstandard, i teorien er de vældig velmenende
og gode,
men når teorien skal ud og afprøves i den virkelige verden går det
galt,

det samme gør sig jo gældende med Rad.V.'s politik, nu har dette
teoretikkerparti i 20 år været fortalere for at man blot skulle
importere problemer til Danmark, så ville disse problemer forsvinde
helt af sig selv, denne tryllekunst er jo en total fiasko, problemerne
er tvært imod vokset.

Ikke desto mindre fortsætter samme parti deres fjollerier, og kan
absolut ikke se at de har taget fejl.

Fra : Jim

Dato : 23-03-06 14:49

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> mange indvandrere og sociale problemer, skriver Kristeligt Dagblad.
>
> De 10.000 beboere i Vollsmose har det seneste halvandet år ikke haft nogen

Klart nok..
Lægerne har fundet ud af, at muslimerne ikke kan helbredes.
Er man først ramt af islam, så skal der skrappere midler til end en læge.

J.

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-03-06 15:43

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i

> Klart nok..
> Lægerne har fundet ud af, at muslimerne ikke kan helbredes.
> Er man først ramt af islam, så skal der skrappere midler til end en
> læge.

Det er jo det jeg altid har sagt: Muhamedanisme virker langt stærkere end
det stærkeste narkotikum. Når man er påvirket af muhamedanisme, er man i
stand til at gå helt amok uden at være på andre stoffer end den hjernevask,
der hedder muhamedanisme.
--
NoTrabajo

Fra : Jim

Dato : 23-03-06 15:45

"NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> det stærkeste narkotikum. Når man er påvirket af muhamedanisme, er man i
> stand til at gå helt amok uden at være på andre stoffer end den

Mon en kold tyrker ville hjælpe? ;0)
Og hvis den kolde tyrker hed Abdullah Gül eller Erdogan måske?....

Fra : NoTrabajo

Dato : 23-03-06 16:33

"Jim" <Jim@donteventhinkaboutitpal.com> skrev i
> "NoTrabajo" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Mon en kold tyrker ville hjælpe? ;0)
> Og hvis den kolde tyrker hed Abdullah Gül eller Erdogan måske?....

Jeg tror ikke, at der er nogen medicin eller terapi, der virker mod
muhamedanisme. Det eneste der er at gøre, er at sende dem hjem til
Muhamedanien.
--
NoTrabajo

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-03-06 20:28

Sten Schou skrev:

> [...]
> for indvandringen, at det multietniske,flerkulturelle er vældigt fint, bare
> det ikke er lige her hvor jeg bor. Hyklere, det er hvad de er.

Læg også mærke til, at gruppens apologeter holder sig langt væk fra at
kommentere på, at ingen læger melder sig til de steder. Igen har
virkeligheden vist sit grimme fjæs, og de vil bare ikke se det i øjnene.

Fra : Egon Stich

Dato : 24-03-06 11:33

"HrSvendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Læg også mærke til, at gruppens apologeter holder sig langt væk fra at
> kommentere på, at ingen læger melder sig til de steder. Igen har
> virkeligheden vist sit grimme fjæs, og de vil bare ikke se det i øjnene.

Jamen forholder det sig ikke således, at langt den overvejende del af disse
kulturforrædere selv bor i muhammedanerfri kommuner?

I det hele taget er det jo kendetegnende for disse "elitære" personer, at de
lever i fornem afsondrethed fra underklassens virkelighed.

Egon

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-03-06 20:44

> [...]

>i Ishøj og Brøndby, men der er ingen, som vil derned, siger formanden for de
>praktiserende læger i København Amt, Anne-Birgit Olsen.

Det er såmæn ikke kun Ishøj og Brøndby der har den slags problemer. Det
gælder faktisk hele landet med undtagelse af de store byer...

Vi har massiv lægemangel i Danmark. Og det problem forværres over de
næste 5 - 10 -15 år efterhånden som de store lægeårgange går på pension.

Det eneste der kan afhjælpe problemerne er import af udenlandske læger,
så jeg vil anbefale et polsk sprogkursus inden I går til læge næste gang

<mlr>

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 12:45

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> Det eneste der kan afhjælpe problemerne er import af udenlandske læger,
> så jeg vil anbefale et polsk sprogkursus inden I går til læge næste gang

Der er adgangsbegrænsning på medicinstudiet. Så løsningen er lige til:

Tag flere ind på uddannelsen [øvre grænse er hvad lærerne
kapacitetsmæssigt kan klare], og indfør kønskvotering dertil.

I dag er det traditionelle drengefag blevet til et pigefag, og der er
ganske simpelt ting de kvindelige læger ikke er begejstrede for.

Som at blive kirurger, eller skulle ud i alene-praksis på fuld tid.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 24-03-06 13:15

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

>Der er adgangsbegrænsning på medicinstudiet. Så løsningen er lige til:
>
>Tag flere ind på uddannelsen [øvre grænse er hvad lærerne
>kapacitetsmæssigt kan klare], og indfør kønskvotering dertil.

Det har man gjort for flere år siden - Problemet er bare at der går
10-15-20 år før man ser effekten af det øgede indtag...

Og så ligger nåleøjet iøvrigt ikke i universiteterne. Den
lægevidenskabelige uddannelser er såmæn ikke meget andet end en udvidet
studentereksamen: Den egentlige uddannelse er den 8-10-15 år lange
kliniske uddannelse der ligger på hospitalerne efter universitetet. Det
er her det virkelige nåleøje ligger. Der er simpelthen ikke speciallæger
nok til at varetage patientbehandling, forskning og uddannelse på et
tilstrækkelig højt niveau...

<mlr>

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 15:15

> [...]

> er her det virkelige nåleøje ligger. Der er simpelthen ikke speciallæger
> nok til at varetage patientbehandling, forskning og uddannelse på et

Jeg er fuldt ud klar over det. Men man har alstå endnu ikke indført
kønskvotering ved optagelsen, så der bliver optaget lige mange piger og
drenge.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 24-03-06 13:13

Det var smuk og solrig dag da Michael Rasmussen skrev
news:k1u522dn8ddktq9j1pcq3g5ku1micee948@4ax.com i dk.politik:

> [...]
>
> Vi har massiv lægemangel i Danmark. Og det problem forværres over de
> næste 5 - 10 -15 år efterhånden som de store lægeårgange går på

Ja, måske skulle vi lukke flere danskere ind på lægestudiet, og knap så
mange nordmænd, svenskere og finner! Er det ikke noget med 25% der er fra
andre nordiske lande. Det bliver altså rigtigt mange læger i det lange løb.

--
Rune D. Jørgensen

Fra : Anders B. S. Fischer

Dato : 24-03-06 14:38

Rune D. Jørgensen wrote:

> [...]
> andre nordiske lande. Det bliver altså rigtigt mange læger i det lange løb.

Jo vi har lavere adgangskrav her i landet. - Derfor søger mange
skandinaviske medicinstuderende til Danmark. Og alt for få bliver i
landet og arbejder som læger bagefter.

/Anders

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 15:45

Anders B. S. Fischer <nomail@post.cybercity.dk> wrote:

> Jo vi har lavere adgangskrav her i landet. - Derfor søger mange
> skandinaviske medicinstuderende til Danmark. Og alt for få bliver i
> landet og arbejder som læger bagefter.

Mig bekendt er en af fejlene, at man når man omregner fra svenske og
norske karakterer, så er man for »venlig« over for disse.

Og de bliver jo ikke her i landet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 12:15

> [...]

> Lægepraksis kan ikke besættes, fordi ingen ønsker at arbejde i områder med
> mange indvandrere og sociale problemer, skriver Kristeligt Dagblad.

Naturligvis kan lægepraksiser besættes, også i Voldsmose mv. Men det
kræves at lægemanglen først afhjælpes. Den lægemangel der blev skabt af
Per Kaalund og Bertel Haarder, da førstnævnte var amtsborgmester i
København, og formand for Amtsrådsforeningen, og da sidstnævnte var
undervisningsminister, også for universiteterne.

Er der ikke lægemangel afgøres det af udbud og efterspørgsel, og den
bankkontoen hos den enkelte speciallæge i almen praksis, om han køber en
praksis i Søllerød eller i Voldsmosen.

Ved enhver form for forsøg på en bureaukratisk løsning på problemet, vil
man risikere, at en del af lægerne bare flytte til udlandet - hvilket så
bare øger problemerne ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk