Ett flygblad före fusk"omröstningen" om kä~
Fra : Rolf Martens

Dato : 23-03-06 12:59

På min hemsida www.rolf-martens.com återger jag från och med
idag också i html-format flygbladet "INFORMATIONSBLAD Nr. 13:
Ned med den bedrägliga ogiltiga ANTI-kärnenergi-'omröst-
ningen!'" (2:a upplagan, 18.03.1980), som jag gav ut och som
spreds i c:a 8000 exemplar av mig och en arbetskamrat på
Kockums Varv här i Malmö då, strax före den fantastiska
"folkomröstningen om kärnkraften" här i Sverige den
23.03.1980.

Återgivandet görs i "FÖRENA ER! Info #023se-uppr: Mot jätte-
fusket 1980", av idag.

Intro-anmärkningen i detta nu upprepade Info är en annan än
den i det ursprungliga Info #023se, som sändes i textdoku-
mentform i 2 delar till nyhetsgrupper, brevlistor osv den
16.11.1996 och återgav samma flygblad. Detta Info finns
också på min hemsida.

Att man i denna "omröstning" bara fick rösta "Nej", "Nej"
eller "Nej" eller också avstå var väl en sorts världsrekord
som lär bli svårt att slå, i något land, i framtiden också.

De fantastiska "röstsedlarna" från år 1980, där detta fram-
går, kan man se på:

http://www.mfk.nu/artiklar/politik/omrostning.html

(Kommentarerna, av föreningen MFK, på den sidan är delvis
lite missvisande. En egen innantill-läsning av texterna på de
lappar som visas rekommenderar jag framför allt.)

Om de frågor som detta gäller vill jag också hänvisa till
hemsidan för Kommittén Rädda Barsebäck, som har adressen
http://www.save-nukeplant-barsebaeck.com/.

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : Tamuel

Dato : 24-03-06 18:47

"Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> skrev i meddelandet
> På min hemsida www.rolf-martens.com återger jag från och med
> idag också i html-format flygbladet "INFORMATIONSBLAD Nr. 13:

Är det inte lite väl sent att komma och klaga efter 26 år?

Fra : Rolf Martens

Dato : 24-03-06 22:31

Fra : Tamuel

Dato : 25-03-06 11:20

> In article <igWUf.49680$d5.206315@newsb.telia.net>,
> bwestling.NOSPAM@comhem.se says...

> Klagar inte, bara berättar storyn (som nog är okänd
> för många) "Klagade", det gjorde jag (som synes) i förväg,
> år 1980, och med viss effekt, rentav, tror jag mig ha
> kunnat se.

Du var knappast den ende som inte gillade att det bara fanns "nja, nja och
nej"-förslag.