Estimations spørgsmål
Fra : Lars

Dato : 23-03-06 12:33

Jeg har en måling lidt som den røde graf på dette billede.

http://virtual.cvut.cz/dynlabmodules/syscontrol/img1242.gif

Jeg ønsker at finde K_p hvor den røde flader ud, men har ikke målinger nok
til at den når at flade helt ud, har ca. til et punkt efter T_r. Skulle
gerne ende op med en procedure der kan bruges selvom den har nået at flade
ud.

Nogen der kan lede mig i rette vej?

\Lars

Fra : Jack

Dato : 25-03-06 00:06

> [...]
> gerne ende op med en procedure der kan bruges selvom den har nået at flade

Approksimer kurven med en funktion og find grænseværdien for funktionen...