Afghanistan truer med å henrette kristen m~
Fra : Erik J. Helgesen

Dato : 23-03-06 00:14

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1255736.ece

Abdul Rahman (41) har "fornektet islam", og risikerer å bli henrettet
i Afghanistan.

Da Rahman nylig kom hjem etter ni år i Tyskland, gikk familien til
politiet og fortalte at han hadde konvertert. Det gjør man fortsatt
ikke ustraffet i Afghanistan, melder BBC.

Rahman ble pågrepet i forrige uke. Han konverterte for 16 år siden, da
han arbeidet for en kristen hjelpeorganisasjon i den Pakistan. I
henhold til islamsk sharialov skal frafalne straffes med døden.

Konservative krefter står fortsatt sterkt i afghanske domstoler, fire
år etter at Taliban-regimet ble styrtet. 41-åringen er nå siktet for å
ha fornektet islam, og risikerer lovens strengeste straff.

Mer info:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/south_asia/4831426.stm
- - - - -

Taliban er jaget bort, men ellers er visst ikke mye endret i
Afghanistan.

--
Erik

Darkness cannot drive out darkness, only light can do that.
Hate cannot drive out hate, only love can do that.
-- Martin Luther King, Jr.

Fra : Sigvald

Dato : 23-03-06 02:21

Erik J. Helgesen wrote:
> http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1255736.ece
>
> Abdul Rahman (41) har "fornektet islam", og risikerer å bli henrettet
> i Afghanistan.
---------------------

Dette bare viser hva slags jævelskap Islam er og bekrefter selvsagt
Jarle Synnevågs, Georg Laviks, JM Skogans, Lars Rønnbecks og andre
eksperters syn på Islam. Dette viser også hvorfor det er så viktig
å få terroristen Mullah Krekar ut av landet.

Konklusjon:
Alle som tar avstand fra dødsstraff for mennesker som konverterer fra
Islam til kristendommen bør stemme FrP ved neste valg!

Sigvald

Fra : Svend Poulsen

Dato : 23-03-06 06:02

---------------------

[...]

Sad og så pressekonferencen i tv avisen, hvor Laila udtalte, at som
udenrigsmininster kunne hun ikke arbejde seriøs, under de nuværende
omstændigheder.
Det var for slemt for hende at hun ikke kunne få lov til at få lukket en
hjemmeside i Sverige og så meddele, var det ikke Saudi Arabien, at nu havde
hun gjort det for Saudi Arabien i Sverige.

Svend

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 07:16

Svend Poulsen <svend_poulsen_304@*hotmail.com> wrote:

> Det var for slemt for hende at hun ikke kunne få lov til at få lukket en
> hjemmeside i Sverige og så meddele, var det ikke Saudi Arabien, at nu havde
> hun gjort det for Saudi Arabien i Sverige.

Yemen. Men mon ikke brevet også er sendt til de andre islamiske lande?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Bojer Vindheim

Dato : 23-03-06 06:26

Sigvald <sigvald4@yahoo.no> wrote:

> Alle som tar avstand fra dødsstraff for mennesker som konverterer fra
> Islam til kristendommen bør stemme FrP ved neste valg!

for med Siv Jensen i regjeringsbygget i Oslo vil nok fanatikerne i
Afghanistan tenke seg om, ja !

Fra : @

Dato : 23-03-06 10:44

On Thu, 23 Mar 2006 06:25:44 +0100, jan.vindheim@gmail.com (Jan Bojer
Vindheim) wrote:

>for med Siv Jensen i regjeringsbygget i Oslo vil nok fanatikerne i
>Afghanistan tenke seg om, ja !

nej, men måske de morderiske muhammedanske fanatikere i Norge ville
tænke sig om

Fra : Rom

Dato : 23-03-06 11:02

"@" <1@invalid.net> wrote in message

> nej, men måske de morderiske muhammedanske fanatikere i Norge ville
> tænke sig om

Er Krekar du refererer til her ?

Kjell

Fra : @

Dato : 23-03-06 11:44

On Thu, 23 Mar 2006 11:02:03 +0100, "Rom" <nospam@please.com> wrote:

>Er Krekar du refererer til her ?

nej, rabies i tredie stadie kan ikke kureres

men der _må_ vel være nogle enkelte muhammedanere i Norge som er stand
til at tænke

Fra : Rom

Dato : 23-03-06 12:23

> nej, rabies i tredie stadie kan ikke kureres
>

> men der _må_ vel være nogle enkelte muhammedanere i Norge som er stand
> til at tænke

Ok, "morderiske muhammedanske fanatikere" var talemåte om
norske muslimer. Går ut fra at du holder deg inne av
"sikkerhetsgrunner".

Kjell

Fra : @

Dato : 23-03-06 12:51

On Thu, 23 Mar 2006 12:23:15 +0100, "Rom" <nospam@please.com> wrote:

>Ok, "morderiske muhammedanske fanatikere" var talemåte om
>norske muslimer.

nej blot konstatering af fakta

fredelige demokratiske muhammedanere er lige så sjældne som
hønsepatter

>Går ut fra at du holder deg inne av
>"sikkerhetsgrunner".

nej, Smith & Wesson og jeg går tit udenfor

Fra : Espen Schjønberg

Dato : 23-03-06 13:15

On 23.03.2006 12:51, @ wrote:

> fredelige demokratiske muhammedanere er lige så sjældne som
> hønsepatter

Jo, de finnes. Men problemet med Islam, er jo at det er designa som en
fanatisk religion. Spørsmålet er om frasen "moderat muslim" gir like mye
mening som frasen "moderat nazist".

Eller for å stille spørsmålet på en annen måte:

Hva _er_ en moderat fanatiker?

For muslimers del, svar i rot13:

Ra sensnyyra.

--
Espen

Noe er Feil[tm]

Fra : Espen Schjønberg

Dato : 23-03-06 20:49

On 23.03.2006 13:15, jeg skreiv:

> [...]
> mening som frasen "moderat nazist".
>
> Eller for å stille spørsmålet på en annen måte:

Eller for å sitere Fox News (jada. Man siterer ikke Fox News. Men jeg
fikk sånn lyst.)

'The trial of Abdul Rahman has fired passions in this conservative
Muslim nation and highlighted a conflict of values between Afghanistan
and its Western backers.

"Rejecting Islam is insulting God. We will not allow God to be
humiliated. This man must die," said cleric Abdul Raoulf, who is
considered a moderate and was jailed three times for opposing
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

the Taliban before the hardline regime was ousted in 2001.

Rahman, a 41-year old former medical aid worker, faces the death penalty
under Afghanistan's Islamic laws for becoming a Christian.'

http://www.foxnews.com/story/0,2933,188903,00.html

--
Espen

Noe er Feil[tm]

Fra : Harald Mossige

Dato : 23-03-06 11:08

> nej, men måske de morderiske muhammedanske fanatikere i Norge ville

> tænke sig om

Dette er en norsk gruppe. Venslgst, ikke bruk fremmedord.

HM

Fra : Jan Bojer Vindheim

Dato : 23-03-06 11:32

@ <1@invalid.net> wrote:

> nej, men måske de morderiske muhammedanske fanatikere i Norge ville
> tænke sig om

Nå kan jeg ikke huske at "muhammedanske fanatikere" har drept noen i
Norge. Kan du minne meg på noen av tilfellene ?

Fra : Jan Bojer Vindheim

Dato : 23-03-06 11:32

@ <1@invalid.net> wrote:

> nej, men måske de morderiske muhammedanske fanatikere i Norge ville
> tænke sig om

Ja, akkurat som alle angrep mot USA fra al Qaeda opphørte
da G W Bush ble persident.

Fra : C Lund

Dato : 23-03-06 10:38

In article <1143076855.468166.70250@e56g2000cwe.googlegroups.com>,
"Sigvald" <sigvald4@yahoo.no> wrote:

> Dette bare viser hva slags jævelskap Islam er og bekrefter selvsagt
> Jarle Synnevågs, Georg Laviks, JM Skogans, Lars Rønnbecks og andre
> eksperters syn på Islam.

Jeg lurer på hvordan du definerer ordet "ekspert"...

> Konklusjon:
> Alle som tar avstand fra dødsstraff for mennesker som konverterer fra
> Islam til kristendommen bør stemme FrP ved neste valg!

Hvorfor det? Hva har FrP tenkt å gjøre med saken?

--
C Lund, www.notam02.no/~clund

Fra : HKH

Dato : 24-03-06 23:39

"C Lund" <clund@notam02SPAMBLOCK.no> skrev i melding news:clund->
> Jeg lurer på hvordan du definerer ordet "ekspert"...

De som mener det samme som han-:)

HKH

Fra : hamreren@hotmail.com

Dato : 23-03-06 11:33

On Wed, 22 Mar 2006 23:13:53 GMT, gamle_erik@hell.no (Erik J.
Helgesen) wrote:

> [...]
>- - - - -
>

>Taliban er jaget bort, men ellers er visst ikke mye endret i

Mer bistand og flere F-16 jagerfly?
-----------
G. Lavik.

Fra : Oystein Viggen

Dato : 23-03-06 12:10

* [Jan Bojer Vindheim]

> NÃ¥ kan jeg ikke huske at "muhammedanske fanatikere" har drept noen i
> Norge. Kan du minne meg på noen av tilfellene ?

"har drept" var dine ord, men drapsforsøket på William Nygaard var vel etter
all sannsynlighet bunnet i "morderisk muhammedansk fanatisme"?

Øystein
--
If it ain't broke, don't break it.

Fra : @

Dato : 23-03-06 13:02

On Thu, 23 Mar 2006 12:10:28 +0100, Oystein Viggen
<oysteivi@tihlde.org> wrote:

>* [Jan Bojer Vindheim]

>"har drept" var dine ord, men drapsforsøket på William Nygaard var vel etter
>all sannsynlighet bunnet i "morderisk muhammedansk fanatisme"?

den her William Nygaard?
http://www.dagbladet.no/nyheter/1998/02/27/63336.html
Regjeringen taus om Nygaard-attentatet
Regjeringen vil gjerne snakke om Rushdie-saken på nordisk plan, men er
helt tause når det gjelder attentatet mot den norske
Rushdie-forleggeren William Nygaard.

hvorfor denne tavshed, må det ikke komme frem at muhammedanere er lig
mordere

Fra : Jan Bojer Vindheim

Dato : 23-03-06 13:42

> [...]

> "har drept" var dine ord, men drapsforsøket på William Nygaard var vel etter
> all sannsynlighet bunnet i "morderisk muhammedansk fanatisme"?

Det har du rett i, men det blir likevel et tynt grunnlag for å utrope
alle muslimer i Dorge til morderiske fanatikere.