Laila Freivalds går; Göran Persson sitter ~
Fra : Rolf Martens

Dato : 22-03-06 22:25

Jag har idag lagt till på min hemsida www.rolf-martens.com, i
dess sektion "News with brief comments":

Onsdag 22 mars 2006 (NWBC 134, Swedish) Laila Freivalds går;
Göran Persson sitter kvar

2006-03-22, 20:52 GMT:

Som bekant avgick i går Laila Freivalds som Sveriges utrikes-
minister. Det var påfallande att hon åtföljdes av ovanligt
hatfyllda tillrop av de extremt reaktionära och stormaktsvän-
liga massmedia, bl.a. STV. Man kan fråga sig, varför detta.

Naturligtvis är och var alla de borgerliga politikerna t.ex.
i detta land (också de som uppträder under missvisande beteck-
ningar) mycket reaktionära. Men vad var det som de särskilt
extrema media inte var helt nöjda med hos Laila Freivalds?

För det första tycktes det gälla en sak som det redan har
tjatats om under flera månader: Att hon som utrikesminister
skulle ha haft ett "särskilt stort ansvar" för det att de
svenska myndigheterna var så sena med hjälp åt svenskar i
Thailand osv efter tsunamikatastrofen den 26.12.2004. Detta
är uppenbart oriktigt. Främst anvarig för detta var förstås
statsministern, Göran Persson. På den punkten är det alltså
fråga om att Laila Freivalds har fått agera syndabock för att
den personen skulle skyddas.

För det andra fanns det nyligen en viss så kallad kritik mot
att hon var med och agerade, vilket Göran Persson lär ha
ogillat också, mot upprätthållandet av en viss nassegris-
websida i samband med den så kallade Danmark-Mohammed-kon-
flikten. Men detta agerande var berättigat. Jag stödde det
t.ex. också i mitt "UNITE! Info #250en: A US deflection of
protests", 14.02.2006.

Att det även i den borgerliga statens lagar finns sådana un-
dantag från tryck- och yttrandefriheten, att enligt dessa
lagar t.ex. öppet uppträdande nassesvin noga räknat inte får
lov att bedriva sin hets mot folkgrupp och sina uppmaningar
till brott, är helt berättigat. I praktiken har som bekant
den borgerliga staten ändå ofta sänt sina poliser för att
inte stoppa utan tvärtom skydda sådant. Se t.ex. mina Infos
#054se och #085se, del 1/9 osv. Dessutom har denna stat inte
uppfyllt sitt löfte, som gjordes genom undertecknandet av en
viss FN-konvention 1966, att förbjuda rasistiska organisatio-
ner (dvs typ "Sverigedemokraterna"). Bl.a. Antidiskrimine-
ringsbyrån i Malmö har krävt (18.03.2005) att så skall ske.
Det kravet bör stödjas.

[http://rolf-martens.com/F%D6RENA%20ER%21%20Infos/webstyle4/
annat_pa_sv_050318_adb_mo_krav.html]

Den andra s.k. kritikpunkten mot Laila Freivalds var alltså
upp-och-nervänd.

Ytterligare en bit "kritik" kom i ett program i STV i går
kväll, mot det att Laila Freivalds hade gjort ett, för en
borgerlig politiker, ovanligt skarpt uttalande mot de israe-
liska sionisternas vedervärdiga och även internationellt lag-
stridiga mur, som nu håller på att byggas. "Inte bra", sa den
extremt reaktionäre TV-reportern, "för Göran Persson är ju
också särskilt 'Israel'-vänlig". Som väl alla redan vet:
Mycket skall man höra, innan de grisskära ramlar av. (Om
"Israel" och den statsbildningens roll har jag skrivit i
t.ex. Info #171se, del 1/2 och del 2/2.)

Det hade, av olika anledningar, varit bättre om Göran Persson
själv hade tvingats avgå. Bland annat hör denne politiker och
rad andra hemma i fängelse, på grund av deras stämpling till
grovt sabotage mot Barsebäcksverket från februari 1997 och
framåt (se "Polisanmälan 17.02.1997" och, om sakfrågan det
gällde, även hemsidan för Kommittén Rädda Barsebäck), en av
många extremt reaktionära åtgärder för att avsiktligt skapa
massarbetslöshet.

[http://rolf-martens.com/F%D6RENA%20ER%21%20Infos/
annat_pa_sv/webstyle8/050327_anmaelan_1997_mot_GP_mfl.html

http://www.save-nukeplant-barsebaeck.com/]

Detta innebär inte att en regering (m)-(fp)-(kd)-(c) kanske
skulle vara bättre än den nuvarande av (s), i praktiken ihop
med (v) och (mp), utan alla dessa partier är extremt dåliga
ur den stora majoriteten människors synpunkt, både räknat
inom Sverige och i världsmåttstock. Inget av dem förtjänar en
enda röst i något val.

_____________________

Meddelande sänt av:
Rolf Martens
Malmö, Sverige
Telefon och fax:
+46 - 40 - 124832
rolf.martens@comhem.se
www.rolf-martens.com
______________________

Fra : N/A

Dato : 22-03-06 23:42

Fra : Crister Sporrong

Dato : 22-03-06 23:42

On 22 Mar 2006 21:31:12 GMT, Usenet Rulez
<usenet.rulezNOSPAM@whoever.com> wrote:

>Den vedervärdige "Rolf Martens" <rolf.martens@comhem.se> fick mej nästan
>att ramla ur stoeln med meddelandet news:bhjUf.49506$d5.206098
>@newsb.telia.net i swnet.diverse

--- cut RM bullshit ---

>Du har säkert gissat att Laila inte är mänsklig, hon är utomjording.

Helt rätt, jag och Fox diskuterade just det igår kväll.

--
Reply to: crister (at) minister (dot) com

EU-medborgare och V8-partist - "Rör inte mina V8-or".
"Den enda goda miljömuppen är en komposterad miljömupp!"

Detta inlägg omfattas av lagen om upphovsrätt, nu för stunden
och fram till 70 år efter min död.

Fra : N/A

Dato : 23-03-06 19:20

Fra : Crister Sporrong

Dato : 23-03-06 19:20

On 23 Mar 2006 16:19:42 GMT, Usenet Rulez
<usenet.rulezNOSPAM@whoever.com> wrote:

>Den vedervärdige Crister Sporrong <falsarium@swipnet.se> fick mej nästan
>att ramla ur stoeln med meddelandet
>news:5ik322t6a76hp5abm67d71cc1h9lc64tjk@4ax.com i swnet.diverse

>nästan

>Du menar att det har kommit ut?

Hon har varit registrerad i X-files sedan hon anlände.

Fra : N/A

Dato : 23-03-06 21:28

Fra : Crister Sporrong

Dato : 23-03-06 21:28

On 23 Mar 2006 19:01:18 GMT, Usenet Rulez

Och att nå'n skottar igen gropen.

Fra : Rolf Martens

Dato : 24-03-06 06:54