Kristne forfølges i flere muslimske lande
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 22-03-06 18:04

Heaven-Break (perhaps 2304, ET):
(2006-03-22, CET 17:22)
- "Den skal med ( www.Udfordringen.dk )."

Den kristne ugeavis Udfordringen skriver:

(nr. 12 - 23. marts 2006, side 10)

=== citat start ===

Kristne forfølges i flere muslimske lande

Drabet på den iranske præst, Ghorban Tourani, er et af flere eksempler på
øget forfølgelse af kristne i Iran i 2005.

Nord-Korea er stadig det land i verden, hvor kristne forfølges mest. det
fremgår af Åbne Døres forfølgelses-indeks, der også viser, at fire muslimske
lande ligger i top-5

Hvor forfølges de kristne mest.

1. Nord-Korea
2. Saudi-Arabien
3. Iran
4. Somalia
5. Maldiverne
6. Bhutan
7. Vietnam
8. Yemen
9. Laos
10. Kina

Kilde: Åbne Døre

Af Michael Bobjerg

Hvad har Nord-Korea, Saudi-Arabien og Iran til fælles?

Svar: I disse lande er det meget svært at være kristen. Det viser Åbne Døres
forfølgelses-indeks, der netop er blevet opdateret.

For fjerde år i træk topper Nord-Korea listen over lande, hvor forfølgelsen
af kristne er værst. Det er status på den liste over kristenforfølgelse,
Åbne Døre netop har udgivet.

I det stalinistiske land er brud på menneskerettighederne hverdagskost,
og det inklusive krænkelser af religionsfriheden. Det anslås, at
titusindvis af kristne befinder sig i fangelejre i landet, hvor de bliver
misbrugt på det groveste. Åbne Døre mener således, at hundredvis af kristne
blev dræbt af regimet i 2005.

Lader man øjnene glide ned over de første lande på listen, vil de fleste
nok ikke blive overrasket. Der er tale om lande, der i Vestens øjne har
større eller mindre problemer med menneskerettighederne. Men også lande,
som man måske ikke primært forbinder med forfølgelse af kristne.

- Det er bemærkelsesværdigt, at et land som Saudi-Arabien, der er rimelig
anerkendt verden over, ligger på andenpladsen, siger Jørn Blohm Knudsen,
generalsekretær for Åbne Døre.

Problemet i Saudi-Arabien er ifølge Åbne Døres undersøgelser, at ikke
eksisterer nogen religionsfrihed. Landets indbyggere har kun mulighed for
at være muslimer. Selv om regeringen anerkender ikke-muslimers ret til at
tilbede deres gud privat, er dette i praksis ikke tilladt. I løbet af 2005
blev 70 udenlandske kristne arresteret, fordi de holdt kristne møder i deres
hjem. Hvilket er det største anslag mod kristne i Saudi-Arabien i ti år.

Værre i Iran og Somalia

De største bemærkelsesværdige forandringer på dette års liste er, at Iran
og Somalia har bevæget sig opad på listen. De er nu henholdsvis nummer tre
og fire.

Forringelsen i Iran skyldes ifølge Åbne Døre primært valgt af den
konservative præsident Mahmoud Ahmadinejad. Siden han blev valg i 2005 er
mange kristne - primært af muslimsk oprindelse - blevet udsat for chikane,
arrestationer og vold.

Jørn Blohm Knudsen fremhæver også ændringer længere nede på listen, der i
alt rummer 50 lande.

- Har man fulgt med i forhold til tidligere år kan man også se at Tyrkiet
er rykket op på listen, siger Jørn Blohm Knudsen, der mener, det er
interessant i forhold til vores debat om EU's udvidelse.

- Hvorfor nævner Åbne Døre ikke noget om de muslimer, der lider under
chikane og forfølgelse?

- Det kunne man godt gøre, men det er ikke vores opgave, siger Jørn Blohm
Knudsen.

- Den sidste tid har vist, at nogen synes, at nydanskere med muslimsk
baggrund bliver behandlet dårligt i Danmark. De har deres advokater, der
taler for dem. Vores opgave er at tale for de kristne, der møder
forfølgelse, forklarer han.

Bedre i Laos og Vietnam

Forfølgelses-indekset indeholder, dog ikke kun negative historier.

Forholdene for de kristne i den sydlige del af Vietnam og Laos er blevet
bedre i løbet af 2005. Forbedringen skyldes primært, at de kirkeledere og
enkeltpersoner, der har haft problemer med de lokale myndigheder, har
fremlagt deres sager for de nationale instanser. Dog er der rapporter om,
at de kristne i den nordlige del af de to lande stadig udsættes for
forfølgelse.

Vil hjælpe i smug

- Hvad bruger Åbne Døre listen til, ud over at offentliggøre den?

- Det er primært for at sætte fokus på de lande, hvor det sker, forklarer
Jørn Blohm Knudsen.

Organisationen, der blev startet i 1955 af Broder Andreas, er blandt
andet kendt for at arrangere indsmugling af bibler i lande, hvor man ikke må
trykke bibler.

Af hensyn til sikkerheden for de lokale kristne og organisationens
medarbejdere, gøres dette arbejde så hemmeligt som muligt. På spørgsmålet
om Åbne Døre gør noget konkret i de lande, hvor forfølgelsen er værst,
svarer Jørn Blohm Knudsen derfor kort og kontant:

- Det gør vi, men jeg vil ikke sige hvor og hvad!

=== citat slut ===

Om emnet, se tillige bl.a. ...
5178 news:8kjPf.8424$Cl2.136938@news000.worldonline.dk
5278 news:4421305d$0$925$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

Med venlig hilsen,
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 5000 Danish Kr. (around 800 US $), jump ...
4193 news:3gpee.1412$Fe7.30938@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 22-03-06 18:14

"Jesus-loves-you" skrev
5282 news:4421838e$0$211$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

[ ... ]
> Hvor forfølges de kristne mest.
>
> 1. Nord-Korea
> 2. Saudi-Arabien
> 3. Iran
> 4. Somalia
> 5. Maldiverne
> 6. Bhutan
> 7. Vietnam
> 8. Yemen
> 9. Laos
> 10. Kina

Og hvad skal vi gøre ved det ? - Smæk ?

"USS Nimitz - verschollen ist"-Break:
(2006-03-22, CET 18:10:17, delay -00h01m26s minus some seconds)
- "Yea."

Thank You, Sir ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5283

Fra : Martin K

Dato : 22-03-06 20:45

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote in message

> Og hvad skal vi gøre ved det ? - Smæk ?

Velmenerne vil nok mene, at vi skal holde op med at være kristne, når det nu
irriterer de fine diktaturstater så meget.

--
Martin K

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-03-06 12:48

In article <4421a90e$0$15793$14726298@news.sunsite.dk>,
"Martin K" <n@da.spam> wrote:

> Velmenerne vil nok mene, at vi skal holde op med at være kristne, når det nu
> irriterer de fine diktaturstater så meget.

Det er vel lige så irriterende for dem, at kristne drøner rundt og vil
"kristne" verden, som det virker irriterende på dansker at muslimer vil
"islamisere" Danmark.

--
Venligst,

Cyril

Det nye testamente - Fortæller man dig alt? => http://www.nytestamente.org
12 nye tegninger => http://www.malkaz.com/karikaturer

Fra : Anonym

Dato : 24-03-06 13:06

"Cyril Malka" <news@nytestamente.org> skrev i en meddelelse

> Det er vel lige så irriterende for dem, at kristne drøner rundt og vil
> "kristne" verden, som det virker irriterende på dansker at muslimer vil
> "islamisere" Danmark.

Problemet er, at der ingen lighed er mellem de to situationer.
I Danmark er der konsensus om, at enhver har ret til at skifte religion, og
selv de der ikke bryder sig om islam ville aldrig drømme om at kræve retlig
undertrykkelse eller diskrimination mod konvertitter.
Tværtimod fastlægger Grundloven, at ingen person må nægtes nogen gunstig
retsposition på grund af sin trosbekendelse, hvilket er det diamentralt
modsatte af den fremherskende holdning i muslimske lande, og for den sags
skyld opfattelsen hos mange ledende muslimske talsmænd her i vesten.

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-03-06 13:59

In article <4423e09e$0$15794$14726298@news.sunsite.dk>,
"Anonym" <anonym@anonym.com> wrote:

> [...]
> selv de der ikke bryder sig om islam ville aldrig drømme om at kræve retlig
> undertrykkelse eller diskrimination mod konvertitter.

Jeg har det lidt svært ved at forstå begrebet "religionsfrihed" i et
land (Danmark), hvor man har en statsreligion som tydeligvis bliver
forfordelt, dens tjenestemænd bliver betalt af staten m.m.

> Tværtimod fastlægger Grundloven, at ingen person må nægtes nogen gunstig
> retsposition på grund af sin trosbekendelse,

Forkert. Grundloven fastslår klart og tydeligt, at Danmarks religion er
den lutheranske portestanske kirke og at regenten skal bekende sig denne
tro.

> hvilket er det diamentralt
> modsatte af den fremherskende holdning i muslimske lande, og for den sags
> skyld opfattelsen hos mange ledende muslimske talsmænd her i vesten.

Ikke desto mindre så *er det* altså ilde set at forsøge at konvertere
kristne til Islam i Danmark. Det *er* mere ilde set end at forsøge at
gøre det omvendte, fordi naturligvis er kristendommen jo "det bedste".

Faktisk temmelig herrefolk-mentalitet.

Kristne terrorisme findes, på samme måde som der findes kristent
ekstremisme (ret meget endda) som giver sig udtryk på forskellig måde.
Men siden det ligger tættere op af vores (occidentale) kultur, så ser vi
det ikek så meget (eller vi oplever det ikke som så). Set udefra, så er
kristendommen rent faktisk temmelig barsk og ubehagelig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-03-06 14:06

Cyril Malka skrev i news:news-20D971.13590724032006@nnrp12-2.proxad.net

[ ... ]
> Kristne terrorisme findes, på samme måde som der findes kristent
> ekstremisme (ret meget endda) som giver sig udtryk på forskellig måde.

Og her glemmer du helt at nævne de jødiske ekstremister og den jødiske
statsterrorisme.

Hvad med lige at feje for din egen dør inden du fortsætter din tilsvining af
kristne og kristendommen.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://bibeltro.dk + http://ravsted.dk/ + *DebatForum*

Fra : Anonym

Dato : 24-03-06 14:36

> [...]
> land (Danmark), hvor man har en statsreligion som tydeligvis bliver
> forfordelt, dens tjenestemænd bliver betalt af staten m.m.

Det er netop et institutionelt privilegium, der på ingen måde griber ind i
borgerens ret til samvittighedsfrihed og gudsdyrkelse.
Personligt så jeg gerne denne særstatus ændret, da jeg synes, samfundet skal
være fuldkomment neutralt med hensyn til
religion.

> Forkert. Grundloven fastslår klart og tydeligt, at Danmarks religion er
> den lutheranske portestanske kirke og at regenten skal bekende sig denne
> tro.

Det er ikke forkert. Læs Grundloven. Den eneste retsposition, man kan nægtes
på grund af sine trosbekendelse eller mangel på samme er titlen som regent.

> [...]
> det ikek så meget (eller vi oplever det ikke som så). Set udefra, så er
> kristendommen rent faktisk temmelig barsk og ubehagelig.

En gang ultrarelativistisk tågesnak.
Modvilje eller endda stærk modvilje over for fremmed forkyndelse er ikke
ligelig med aktualisering af vold eller statslige indgreb.
Men selvfølgelig er det den kristne fjendtlighed over for omvendelse du
betegner som herrefolksmentalitet og ikke de langt grovere og systematiske
overgreb på religionsfriheden, der dagligt og helt åbenlyst finder sted i
muslimske lande.

Fra : Cyril Malka

Dato : 24-03-06 16:14

In article <4423f5a7$0$15781$14726298@news.sunsite.dk>,

> Det er netop et institutionelt privilegium, der på ingen måde griber ind i
> borgerens ret til samvittighedsfrihed og gudsdyrkelse.

Det griber da i allerhøjeste grad i borgerens gudsdyrkelse idet man
giver nogle trossamfund nogle rettigheder (såsomt at døbe, begrave m.m.)
og det gør man ikke ved andre. Nogle er klassificerede ved at have mange
rettigheder, nogle ved at have mindre og nogle ved at have ingen.

Nogle er statstøttet, andre er det ikke.

> Personligt så jeg gerne denne særstatus ændret, da jeg synes, samfundet skal
> være fuldkomment neutralt med hensyn til
> religion.

Muligt, men det er den ikke og intet er ændret.

Meget praktisk, fordi man kan blive ved med at diskriminere altimens man
siger "men det så jeg gerne fjernet"...

Jeps... Men det er det ikke, ser du.

Der er tale om en religiøs diktatur her.

> Det er ikke forkert. Læs Grundloven. Den eneste retsposition, man kan nægtes
> på grund af sine trosbekendelse eller mangel på samme er titlen som regent.

Jeps. Så jo, det *er* forkert, det du skriver. (skægt den grimme danske
vane af ikke at ville anerkende, når man tager fejl)

4. Den evangelisk-lutherske kirke er den danske folkekirke og
understøttes som sdan af staten.

6. Kongen skal høre til den evangelisk-lutherske kirke.

> En gang ultrarelativistisk tågesnak.

Næ.

Der har aldrig været så mange krige som i den tid, der har været
kristne, som har styret sagerne. Tvangsdåb, heksebrændinger.

I dag, moderne heksebrændinger med at underkue anderledes tænkende, Opus
Dei, støtte til forskellige diktatorer, ødelæggelse af andre folks
kultur, overtagelse af deres land.

hvad tror du, de missionærer laver i Afrika i det hele taget?

De kan bare skrubbe hjem sådan set og passe på de kirker vi har i
Europa, der er alligevel præstemangel.

> Modvilje eller endda stærk modvilje over for fremmed forkyndelse er ikke
> ligelig med aktualisering af vold eller statslige indgreb.

Det er ikke desto mindre det, der sker.

> [...]
> overgreb på religionsfriheden, der dagligt og helt åbenlyst finder sted i

De forekommer dig ikke grovere. Tal for dig selv. Fordi *du* synes
åbenbart den slags ting er okay er det ikke ensbetydning med at de er
det og især ikke, så kan du ikke relativisere med at sammenligne (det er
mindre slemt end...)

Fra : Poul Nielsen

Dato : 24-03-06 16:57

> hvad tror du, de missionærer laver i Afrika i det hele taget?
>
> De kan bare skrubbe hjem sådan set og passe på de kirker vi har i
> Europa, der er alligevel præstemangel.

> Det er ikke desto mindre det, der sker.

Jeg mener at Cyril i denne tråd demonstrerer fuldstændig og total
faktaresistens.
Er der noget jeg forbinder Cyril med så er det herrefolksmentalitet. Cyril
er jøde og den eneste jeg kan huske at Cyril viste lidt ydmyghed eller
høflighed var David Metz (hvis man ser bort fra Henrik)

Fra : Harald Mossige

Dato : 24-03-06 19:37

"Poul Nielsen" <555@get2net.dk> wrote in message

> [...]

> er jøde og den eneste jeg kan huske at Cyril viste lidt ydmyghed eller
> høflighed var David Metz (hvis man ser bort fra Henrik)

Og så angriper vi personen når vi ikke finner saklige argumenter; - vi er da
kristne!

HM

Fra : Anonym

Dato : 24-03-06 17:14

> [...]
> og det gør man ikke ved andre. Nogle er klassificerede ved at have mange
> rettigheder, nogle ved at have mindre og nogle ved at have ingen.

Der er væsentlig forskel på officiel anerkendelse af ens tro og på den
individuelle ret til tro og gudsdyrkelse.
Hvis dit synspunkt er, at den nuværende ordning ikke respekterer
religionsfriheden, fordi den indebærer, at visse trossamfund ikke anerkendes
af det offentlige, er det i lige så høj grad en indsigelse, der kan rettes
mod enhver ordning for anerkendelse af trossamfund.
Hvis jeg erklærer, at jeg er et trossamfund, og staten nægter mig
skattefrihed, kan jeg også hævde, jeg bliver diskrimineret, fordi staten
anerkender nogle trossamfund men ikke mit.
Så det at staten af nødvendighed opererer med nogle kriterier for
trossamfund, er altså ikke i sig selv en overtrædelse af individets
religionsfrihed.

> Nogle er statstøttet, andre er det ikke.

Naturligvis. Retten til statsstøtte kan jo ikke udstrækkes til ethvert
kollektiv, der kalder sig trossamfund.

> [...]
> siger "men det så jeg gerne fjernet"...
>
> Jeps... Men det er det ikke, ser du.
>
> Der er tale om en religiøs diktatur her.

Nej det er der ikke. Grundloven er blevet vedtaget på demokratisk vis, og
hvis der lige pludseligt skulle opstå et politisk flertal, ville det være
muligt at ændre den gældende retstilstand gennem grundlovsproceduren.
Et religiøst diktatur, der tillader dissidenter at fremsætte kritik af dets
fundamentale værdigrundlag og ydermere åbner mulighed for ændring af dets
forfatningsorden, har ikke gjort sig fortjent til sit skudsmål.

> Jeps. Så jo, det *er* forkert, det du skriver. (skægt den grimme danske
> vane af ikke at ville anerkende, når man tager fejl)

Nu er hvervet som regent ikke nogen ret men er tværtimod indskrænket til en
snæver personkreds.
Grundloven foreskriver, at "...Ingen kan på grund af sin trosbekendelse
eller afstamning berøves adgang til den fulde nydelse af borgerlige og
politiske rettigheder eller unddrage sig
opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt."
Da udnævnelsen af en konge jo ikke efter nogen gængs betragtning kan anses
for den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder men tværtimod
er nådesbestemt, vil jeg selv ud fra en bogstavelig tolkning af Grundloven
fastholde, at det ikke er i modstrid med mit synspunkt.

> [...]
>
> hvad tror du, de missionærer laver i Afrika i det hele taget?
>
> De kan bare skrubbe hjem sådan set og passe på de kirker vi har i

Ja du er rigtigt nok en god kristen,du er mere interesseret i
selvflagellation end i at påtale den forfølgelse, der medfører risiko for
kristne mindretal verden over.

> Det er ikke desto mindre det, der sker.

Det forstår jeg ikke. Er der eksempler på vold mennesker, der er gået fra
kristendommen til islam?
Eller mener du blot, at al fjendtlighed fra verbal modvilje til mord er
lige?

> De forekommer dig ikke grovere. Tal for dig selv. Fordi *du* synes
> åbenbart den slags ting er okay er det ikke ensbetydning med at de er
> det

Det siger jeg heller ikke. Læs det jeg skriver igen.
Jeg mener, det er helt legitimt at skelne mellem forskellige grader af
intolerance på basis af den måde, på hvilken fjendtligheden kommer til
udtryk.
Hvis du ikke kan anerkende, at der er kvalitativ forskel på at udstøde et
familiemedlem, der konverterer til en anden religion og på at kræve den
frafaldne dræbt eller fængslet, gider jeg ikke bruge tid på dig.
Folk, der excellerer i relativistiske teorier, om at alle manifestationer
af religiøs ondskab er moralsk ligestillelige, burde få tilset deres moralsk
kompas.

> og især ikke, så kan du ikke relativisere med at sammenligne (det er
> mindre slemt end...)

Hvis du ikke selv ville betragte det som mindre slemt at blive udstødt eller
kritiseret end at komme i fængsel eller få en kugle i hovedet, bør du om
ikke andet være glad for at være borger i et land, hvor det er gratis at
rakke ned på den fremherskende religion.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-03-06 17:57

Anonym skrev i news:44241ae0$0$15785$14726298@news.sunsite.dk

[ ... ]
> Der er væsentlig forskel på officiel anerkendelse af ens tro og på den
> individuelle ret til tro og gudsdyrkelse.

Men det får du bare aldrig semijøden Cyrill Malko til at erkende. *HAN* er
nemlig altid den eneste der hele tiden har ret, og *alle andre* tager fejl.

Fra : GB

Dato : 24-03-06 18:12

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in

> Men det får du bare aldrig semijøden Cyrill Malko til at erkende.

"Semijøde"? Er du racist?

Fra : Jens Bruun

Dato : 24-03-06 19:43

"GB" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Semijøde"? Er du racist?

Semi betyder "halv". Hvori består det racistiske?

--
-Jens B.
I øvrigt mener jeg, Henrik Vestergaard Blunck er det levende bevis

Fra : GB

Dato : 24-03-06 23:30

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Semi betyder "halv". Hvori består det racistiske?

Jeg spurgte Andreas, ikke dig, Jens. Jeg vil gerne høre, om Andreas er
jødefjendtlig.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-03-06 12:07

GB skrev i news:Xns9790EEFF88C1Youremail@62.243.74.162

[ ... ]

> Jeg spurgte Andreas, ikke dig, Jens. Jeg vil gerne høre, om Andreas er
> jødefjendtlig.

Nej, jeg er hverken racist, antisemit eller jødefjendtlig.

Fra : GB

Dato : 25-03-06 15:42

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in news:44252454$0$2104
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Nej, jeg er hverken racist, antisemit eller jødefjendtlig.

Hvorfor så omtale Malka som "semijøden"?

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-03-06 19:09

GB skrev i news:Xns97919FA2C2ECDYouremail@62.243.74.162

> Hvorfor så omtale Malka som "semijøden"?

Fordi Malka ikke er andet end semijøde!

Men det har jo intet med jøder iøvrigt at gøre!!

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-03-06 22:14

In article <Xns9790EEFF88C1Youremail@62.243.74.162>,
GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Jeg spurgte Andreas, ikke dig, Jens. Jeg vil gerne høre, om Andreas er
> jødefjendtlig.

(selv om du ikke spurgte så tillader jeg mig at svare)

Jeps.

Lav du bare en søgning på hans navn og "jøde", "jøder" "semijøder", så
kan du bare se løjer

En anden ting er, hvorvidt kristendommen pr. definition ikke er
jødefjendsk?

Ikke blot er der tydelige antisemitiske udtalelser i de græske skrifter,
men kristendommen kan i og for sig kun eksistere hvis Jesus er jøderne
messias.

Hvilket han ikke er ifølge de hebraiske skrifter.

Derfor er blot jødernes eksistens egentligt et eller andet trussel til
kristendommen.

Nogle er moderate, andre, som Andreas Falck, er ekstremister.

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-03-06 11:27

Cyril Malka skrev i news:news-DBA700.22133425032006@nnrp3-2.proxad.net

[ ... ]

> (selv om du ikke spurgte så tillader jeg mig at svare)
>
> Jeps.
Som sædvanlig formår du ikke andet end at forvrænge kendgerningerne - men
bevares: du er jo også faktaresistent!

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-03-06 12:06

GB skrev i news:Xns9790B921AEA13Youremail@62.243.74.162

[ ... ]
> "Semijøde"? Er du racist?

Nej, absolut ikke!!

Der *er* en himmelvid forskel på jødedommen og så den malkanske semijødiske
afart af jødedommen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-03-06 17:59

> [...]

> Ja du er rigtigt nok en god kristen,du er mere interesseret i
> selvflagellation end i at påtale den forfølgelse, der medfører risiko for

Han er ikke kristen, men en halvkonverteret semijøde.

Og så har han den opfattelse at det bedste der kunne ske var at alverdens
muslimer rottede sig sammen og udrydde alle kristne.

Fra : Cyril Malka

Dato : 25-03-06 22:09

In article <44241ae0$0$15785$14726298@news.sunsite.dk>,

> Ja du er rigtigt nok en god kristen,du er mere interesseret i
> selvflagellation end i at påtale den forfølgelse, der medfører risiko for
> kristne mindretal verden over.

Nej, jeg er faktisk ikke kristen.

Jeg kan se, at det sandsynligvis er nemmere for dig at putte folk i små
kasser og reagere ift. den kasse folk er i, og ikke ift. det, der står
skrevet.

Skal vi ikke sige, at vi kan tale videre, når du er vokset ud over den
slags, er blevet til en stor dreng, og kan debatere voksent?

EOD herfra

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-03-06 11:28

Cyril Malka skrev i news:news-E94AB0.22092325032006@nnrp3-2.proxad.net

[ ... ]
> Skal vi ikke sige, at vi kan tale videre, når du er vokset ud over den
> slags, er blevet til en stor dreng, og kan debatere voksent?

Og helt typisk for Gylledrengen - så snart noget ikke går lige som han havde
tænkt sig, går han straks over til at tilsvinde med personangreb i stedet
for at føre en sober dialog.

Fra : GB

Dato : 26-03-06 13:37

> [...]
> Og helt typisk for Gylledrengen - så snart noget ikke går lige som han
> havde tænkt sig, går han straks over til at tilsvinde med personangreb

Det ville være lettere at tillægge dine ord validitet, hvis du selv afstod
fra personangreb som "semi-jøde" og "gylledreng"...

Fra : Peter Madsen

Dato : 28-03-06 12:10

> Det ville være lettere at tillægge dine ord validitet, hvis du selv afstod
> fra personangreb som "semi-jøde" og "gylledreng"...

Jamen Andreas er ikke jødehader han kan blot ikke med de her Malkoer og
Cyril er ikke semijøde,
men derimod semi-kværulant er nok mere dækkende.

Fra : GB

Dato : 28-03-06 12:59

"Peter Madsen" <peter@mon.com> wrote in

> Jamen Andreas er ikke jødehader ...

Nej, det forstår jeg, men pointen er også snarere, at han anklager en
med-/moddebattør for mudderkastning - ved hjælp af mudderkastning...

Fra : Andreas Falck

Dato : 28-03-06 14:36

GB skrev i news:Xns979294B4E68BBYouremail@62.243.74.162

[ ... ]
> Det ville være lettere at tillægge dine ord validitet, hvis du selv afstod
> fra personangreb som "semi-jøde" og "gylledreng"...

Du behøver ikke at tillægge mine ord validitet. Du kan blot nøjes med at
bemærke hvad et stort antal andre skribenter mener om nævnte person.

Fra : GB

Dato : 28-03-06 15:18

> Du behøver ikke at tillægge mine ord validitet. Du kan blot nøjes med
> at bemærke hvad et stort antal andre skribenter mener om nævnte
> person.

Malka skriver ikke ret meget i dk.politik, som er den eneste gruppe, jeg
deltager i.

Fra : B. Enny

Dato : 28-03-06 16:54

GB wrote:
> "Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> wrote in

> Malka skriver ikke ret meget i dk.politik, som er den eneste gruppe, jeg
> deltager i.

ja - det ses................

--

B. Enny

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-03-06 17:53

Cyril Malka skrev i news:news-B9B739.16142024032006@nnrp12-2.proxad.net

[ ... ]
> Meget praktisk, fordi man kan blive ved med at diskriminere

Du har så travlt med at kritisere, men du glemmer helt al den diskriminering
der foregår af den terroristiske regering i Israel.

Fej for egen dør inden du kritiserer andre.

Fra : Søren Bo R. Henrikse~

Dato : 24-03-06 17:01

On Fri, 24 Mar 2006 16:14:20 +0100
(<news-B9B739.16142024032006@nnrp12-2.proxad.net>), Cyril Malka
<news@nytestamente.org> wrote:

> [...]
>og det gør man ikke ved andre. Nogle er klassificerede ved at have mange
>rettigheder, nogle ved at have mindre og nogle ved at have ingen.

Der er i Danmark religionsfrihed, men ikke religionslighed (samme
rettigheder), så dermed <Anonym> har ret i sin pointe.

Med venlig hilsen
Søren Bo Rødgaard Henriksen

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-03-06 20:05

"Jesus-loves-you" <John15.13@1.John4.8.Heaven> skrev i
> [...]
>
> Svar: I disse lande er det meget svært at være kristen. Det viser
> Åbne Døres forfølgelses-indeks, der netop er blevet opdateret.

Det er da også provokerende at være kristen i et muhamedansk land. De
kristne burde udvise større respekt for muhamedanismen og ophøre med at
være kristne.
--
NoTrabajo

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 24-03-06 06:10

Jesus-loves-you skrev:
> [...]
>
> (nr. 12 - 23. marts 2006, side 10)
>
> === citat start ===
>
> Kristne forfølges i flere muslimske lande

Jeg er ked af maåske at lyde kynisk, men det er altså helt grundliggende
os kristne givet at være forfulgte. (I hvert fald, hvis man ellers skal
tro, hvad Jesus angiveligt Selv siger om dèn sag!)

Og netop deri har vi også den smukkeste forskel på
"martyrie-opfattelser" Kristendom og Islam imellem: I Islam er det den
troende muslim direkte pålagt gennem krigsførsel at dræbe
anderledestroende, hvor det omvendt i Kristendommen er pålagt den civile
kristne om nødvendigt at dø for sin trosbekendelse.

Så kan forskellen vel egentlig ikke blive meget klarere, vel?

Anders Peter Johnsen

Fra : Spamloes

Dato : 26-03-06 03:10

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-03-06 11:29

Spamloes skrev i news:Pine.LNX.4.61.0603260355570.2808@ask.diku.dk

[ ... ]
> Folkekirken bliver da netop alt andet end forfordelt?

Semijøderne fra Malka-sekten er faktaresistente og *vil* ikke høre på
kendsgerninger.

Fra : sylfede

Dato : 26-03-06 12:51

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
> Spamloes skrev i news:Pine.LNX.4.61.0603260355570.2808@ask.diku.dk
>
> [ ... ]
>
> Semijøderne fra Malka-sekten er faktaresistente og *vil* ikke høre på
> kendsgerninger.

Det virker som om at Cyril Malka hurtigt bliver fornærmet,hvis han ikke kan
få ret - er jeg galt på den her?
--
Sylfede

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-03-06 13:11

sylfede skrev i news:44268027$0$84026$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk

[ ... ]
> Det virker som om at Cyril Malka hurtigt bliver fornærmet,hvis han ikke
> kan få ret - er jeg galt på den her?

Han bliver hurtigt gal og sur på alle der ikke vil deltage i hans tilsvining
af alt hvad der har med Ny Testamente, kristne og kristne at gøre.

Der ud over bliver han generelt hurtigt sur på alle der ikke stort set med
det samme giver ham ret i hans synspunkter.

Så jo - du *har* ret!!

Fra : sylfede

Dato : 26-03-06 13:31

> [...]
>
> Der ud over bliver han generelt hurtigt sur på alle der ikke stort set med
> det samme giver ham ret i hans synspunkter.

Forstemmende! [i hvert fald i denne sag]
--
Sylfede

Fra : B. Enny

Dato : 26-03-06 15:32

Andreas Falck wrote:

> Semijøderne fra Malka-sekten er faktaresistente og *vil* ikke høre på
> kendsgerninger.

Hej Andresen - det kører endnu for dig........

--

B. Enny

Fra : Vidal

Dato : 26-03-06 20:22

B. Enny wrote:

> Hej Andresen - det kører endnu for dig........

Skal du ikke på rådhuspladsen og brænde Koranen,
så bliver du ægte berømt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : GB

Dato : 26-03-06 22:33

Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote in news:4426e9a6$0$38669
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Skal du ikke på rådhuspladsen og brænde Koranen,
> så bliver du ægte berømt.

Skulle du ikke tage at opsøge en prostitueret - du er da ved at koge helt
over.

Fra : Spamloes

Dato : 26-03-06 20:08

Fra : B. Enny

Dato : 26-03-06 21:46

Spamloes wrote:

> Og hvad i alverden er nu en semijøde? Og hvorfor er det derogativt?

½ jøde og det er ikke spor dekorativt. det er noget sjusk.

½ nelson er nok noget mere dekoratvt!

--

B. Enny

Fra : GB

Dato : 26-03-06 22:35

"B. Enny" <b.enny@b.enny> wrote in news:4426fd82$0$47023
$edfadb0f@dread15.news.tele.dk:

> ½ jøde og det er ikke spor dekorativt. det er noget sjusk.
> ½ nelson er nok noget mere dekoratvt!

Der var en dyrepasser i Kbh.'s Zoo der blev fyret den anden dag - man fandt
ud af, at han havde ½ abe i skrivebordsskuffen!

Fra : Vidal

Dato : 27-03-06 08:30

GB wrote:
> Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote in news:4426e9a6$0$38669
> $edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Skulle du ikke tage at opsøge en prostitueret - du er da ved at koge helt
> over.

For nogle år siden brændte han biblen for at blive berømt,
uden dog at få megen opmærksomhed ud af det.

Dokumentationen ligger stadig på hans hjemmeside.

Så nu har han chancen for at blive virkeligt berømt.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-03-06 10:09

"Vidal" skrev

=== citat start ===
GB wrote:
> [...]

Dokumentationen ligger stadig på hans hjemmeside.

Så nu har han chancen for at blive virkeligt berømt.

Øh ... Villy. Du *anmodes* hermed venligst om IKKE at provokere med den
slags opfordringer, selvom du selvfølgelig mente det sarkastisk. Langtfra
alle mennesker evner jo 100% selv-kontrol.

Reason:
*Too* many people are already dead ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5314

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-03-06 10:37

"Vidal" skrev

GB wrote:
> [...]

slags opfordringer, selvom du selvfølgelig mente det sarkastisk. Langtfra
alle mennesker evner jo 100% selv-kontrol.

-

Internal:

File 5314 ...
Fra : Vidal

Dato : 27-03-06 12:11

Jesus-loves-you wrote:
> [...]

> slags opfordringer, selvom du selvfølgelig mente det sarkastisk. Langtfra
> alle mennesker evner jo 100% selv-kontrol.

Hvis der er nogen risiko overhovedet af nogen art, skal
han nok holde sig i skindet. At brænde bibler er gratis,
koraner er en helt anden boldgade.

Den omkostningsfrie provokation, det er lige ham. Og
det er nok også hans største problem, kunstnerisk. Han
sætter ikke sig selv på spil, men står bare på sidelinjen
og spiller fjollefætter.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 27-03-06 13:09

"Vidal" skrev

[ ... file 5314 ... ]

=== citat start ===

> [...]

det er nok også hans største problem, kunstnerisk. Han
sætter ikke sig selv på spil, men står bare på sidelinjen

=== citat slut ====

I så fald (såfremt du er 100% sikker i din sag): Okay ...

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5317

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 28-03-06 02:36

"Vidal" skrev

> [...]

det er nok også hans største problem, kunstnerisk. Han
sætter ikke sig selv på spil, men står bare på sidelinjen

Øh ... ved nærmere eftertanke synes jeg nu alligevel, at du skulle lade
være, fordi vi mennesker jo påvirker og inspirerer hinanden på godt og ondt.
Andre mennesker kunne således finde på at efterabe dig (og det uden at
udvise samme *ansvarlighed), og dermed løber vi en UNØDVENDIG risiko.

Som Jesus sagde: "Følg Mig."

Og de, som elsker Ham bør nok forhippe sig på at have et ... "godt lov
blandt dem, som er udenfor" (1.Tim 3,7a).

(use perhaps http://www.google.dk/grphp ). File-number: 5320