Lille socialdemokrati, hvad nu?
Fra : Jesper

Dato : 22-03-06 16:35

Under gårsdagens integrationsdebat var socialdemokraterne påfaldende
tavse. De sagde ingenting og de undlod at stemme. Har så stort et parti
virklig intet at sige om så vægtigt et emne? Har de ingen mening.
Svaret er, at det har de nok. Mindst 2 forskellinge meninger, afhængig
af hvilken af de to fløje, som sosserne selv benægter eksistensen af, du
spørger. Og HTS var formentligt mere end almindligt bange for at Svend
Auken skulle lukke munden op. Sidste gang han gjorde det under sagen om
muhamedtegninger løb flere procent af den samlede danske
vælgerbefolkning alt hvad remmer og tøj kunne over til DF. Med det
resultat at sossepartiet hvis der var valg nu stod til det værste valg i
over 100 år. HTS havde ellers talt meget om at bide sig fast i
forhandlingsbordet og at arbejde regeringen ud af kontorerne. Det eneste
bord HTS bider fast i, er bordet i gruppeværelset, for at undgå at blive
tromlet af Auken-fløjen og med det fine arbejde hun lægger for dagen, så
vil hun arbejde adskillige socialdemokratiske MFere ud af tinget til
næste valg.

--
Jesper
The saw is family!

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-06 17:12

> [...]
> tromlet af Auken-fløjen og med det fine arbejde hun lægger for dagen, så
> vil hun arbejde adskillige socialdemokratiske MFere ud af tinget til

Anne-Marie Melgaard var den eneste socialdemokrat med nosser, idet hun
stemte for loven.

Hilsen Sten

Fra : Jesper

Dato : 22-03-06 17:49

Sten Schou <rabin@planetwave.net> wrote:

> Anne-Marie Melgaard var den eneste socialdemokrat med nosser, idet hun
> stemte for loven.
>
> Hilsen Sten

Hurra for det. Hun skulle måske søge om at blive den næste formand, nu
når HTS må gå efter næste valgnederlag.
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 18:58

> Hurra for det. Hun skulle måske søge om at blive den næste formand, nu
> når HTS må gå efter næste valgnederlag.

Socialdemokratiet har ganske simpelt ingen i den socialdemokratiske
folketingsgruppe, der har den nødvendige uddannelse til at blive
statsminister.

Cand.polit. eller cand.oecon. Ikke engang en cand.scient.pol. kan de
mønstre.

Bortset fra:

Cand.polit. Mogens Lykketoft.
Cand.polit. Helle Thorning-Schmidt.
Cand.scient.pol. Svend Auken.

Og de vil jo alle efter et stort valgnederlag være udelukket ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 24-03-06 06:16

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> Cand.polit. Helle Thorning-Schmidt.
> Cand.scient.pol. Svend Auken.
>
> Og de vil jo alle efter et stort valgnederlag være udelukket ...

Det er nok heller ikke nødvendigt at være cand.polit, cand.oecon eller
cand.scient.pol for at blive statsminister cand.idat.

Ellers må sosserne komme igang med at rekrutere cand.politter.

De ku' jo spørge HKH Kronprins Frederik om han ville være sossekandidat,
han er jo cand.polit ))
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 09:45

> Det er nok heller ikke nødvendigt at være cand.polit, cand.oecon eller
> cand.scient.pol for at blive statsminister cand.idat.

Kun hvis man kan acceptere en statsminister, som ikke selvstændigt kan
udlægge linien. Men som må få manuduktion af sine djøf-embedsmænd.

> Ellers må sosserne komme igang med at rekrutere cand.politter.

De fleste yngre cand.polit.er i folketinget synes i dag af »en eller
anden mærkelig grund« at være medlemmer af Venstres folketingsgruppe.

> De ku' jo spørge HKH Kronprins Frederik om han ville være sossekandidat,
> han er jo cand.polit ))

Han er nu kun cand.scient.pol. fra Århus. Når jeg taler med amerikanere
siger jeg nu at han er »Master of Public Administration from Harvard«,
»an officer in the Danish equivalent to the US Navy Seals, the Royal
Danish Defence College«, og det er jo heller ikke /helt/ forkert - han
fik bare ikke den akademiske grad fra Harvard men fra Århus.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 24-03-06 17:33

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Kun hvis man kan acceptere en statsminister, som ikke selvstændigt kan
> udlægge linien. Men som må få manuduktion af sine djøf-embedsmænd.

Kan en cand.jur der er inde i skatteret ikke bruges?

> [...]
> Danish Defence College«, og det er jo heller ikke /helt/ forkert - han
> fik bare ikke den akademiske grad fra Harvard men fra Århus.

OK, så cand.scient.pol, men er en grad fra Aarhus (husk nu de to a'er!)
ikke godt nok?
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 18:15

> Kan en cand.jur der er inde i skatteret ikke bruges?

Nej. Det er en nationaløkonom der er brug for.

> OK, så cand.scient.pol, men er en grad fra Aarhus (husk nu de to a'er!)
> ikke godt nok?

Århusianerne staver nu ikke deres by med et tysk dobbelt-a. Det er kun
en større by ved Limfjorden der ønsker at blive tysk ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 24-03-06 12:21

> [...]
> Cand.polit. Helle Thorning-Schmidt.
> Cand.scient.pol. Svend Auken.
>
> Og de vil jo alle efter et stort valgnederlag være udelukket ...

Burde man ikke helt afskaffe valgret for pøbelen, og lade candidaterne ud af
egen midte vælge, hvem der er fremmest til at lede landet?

Det er jo åbenbart det du i din overvurderede klasseselvhævdelse drømmer om?

Hvordan fgår du forøvrigt tingene til at hænge sammen med virkeligheden?
Jeg mener, du gå jo rundt som stakkels underbetalt skolelærer?
Ikke sandt?
Med din uddannelse?
Hvad er der gået galt?

MVH
Egon

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 15:15

Egon Stich <egon-stich@mail.dk> wrote:

> [...]

> egen midte vælge, hvem der er fremmest til at lede landet?
>
> Det er jo åbenbart det du i din overvurderede klasseselvhævdelse drømmer om?

Jeg gør bare opmærksom på, at hvis ikke embedsmændene skal styre landet,
må man have ministre, især statsministre, der har den uddannelse der gør
dem i stand til på egen hånd at udstikke kursen.

Når det drejer sig om at stå for centralvarmen her i
andelsboligforeningen, så foretrækker jeg altså en VVS-mand frem for en
cand.polit.

Men altså ikke når det drejer sig om en statsminister.

Det er naturligvis helt ok at ufaglærte sidder i folketinget, og
naturligvis skal alle myndige danske borgere, der er bosiddende her i
landet, kunne stemme ved folketingsvalgene.

Ellers havde Det radikale Venstre også flertal i folketinget - som
situationen i dag ser ud.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 24-03-06 17:40

> [...]
> landet, kunne stemme ved folketingsvalgene.
>
> Ellers havde Det radikale Venstre også flertal i folketinget - som

Ovenstående har du ikke gennemtænkt.
Hvis du har, er din evne i den retning ikke stor.

Du beskriver faktisk, lid´t primitivt måske, en variant af
overmennesketeorien.

Og det tror jeg ikke du vil holde fast ved?

Egon

Fra : Trans

Dato : 23-03-06 15:35

Per Rønne wrote:

> [...]
> statsminister.
>
> Cand.polit. eller cand.oecon. Ikke engang en cand.scient.pol. kan de

I så fald har Fremskridtspartiet følgende statsministeregnede
personer:

Cand. jur. Mogens Glistrup.
Cand. scient. Bo Warming.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 21:52

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> I så fald har Fremskridtspartiet følgende statsministeregnede
> personer:
>
> Cand. jur. Mogens Glistrup.
> Cand. scient. Bo Warming.

Ingen med forstand på økonomi ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 23-03-06 23:55

> Ingen med forstand på økonomi ...

Jeg vil vove den påstand at Glistrup har mere forstand på økonomi end de
tre nævnte røde tosser.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 09:15

Peter Bjørn Perlsø <peter@DIESPAMMERDIE.dk> wrote:

> Jeg vil vove den påstand at Glistrup har mere forstand på økonomi end de
> tre nævnte røde tosser.

Hans politik var præget af at han er jurist fra Københavns Universitet,
fra et tidspunkt hvor stud.jur.erne intet lærte om økonomi. Da de vel
også typisk havde en klassisk-sproglig studentereksamen bag sig
[romerret læstes på /latin/, og min faster var klassisk-sproglig student
før hun startede på jurastudiet], har de næppe haft synderlig forstand
på hverken økonomi eller matematik i forvejen.

Uregelmæssige latinske navneord kender Glistrup nok alt til, men spørg
ham hverken om multiplikatoreffekter [nationaløkonomi] eller om algebra
[3g matematik fra den nedlagte matematisk-fysiske studentereksamens tid]
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jesper

Dato : 24-03-06 06:16

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> I så fald har Fremskridtspartiet følgende statsministeregnede
> personer:
>
> Cand. jur. Mogens Glistrup.

Lider formentlig af demens, at dømme efter hans TV optræden ved valget i
2001.

> Cand. scient. Bo Warming.

Lider formentlig af skizofreni, skizotyp personlighedsforstyrrelse eller
en svær skizoid personlighedsforstyrrelse.

Nok til en førtidspension!
--
Jesper
The saw is family!

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 09:15

> [...]
>
> Lider formentlig af skizofreni, skizotyp personlighedsforstyrrelse eller
> en svær skizoid personlighedsforstyrrelse.

Får man som fhv gymnasielærer en sådan, får man nu også invalidepension
- fra Magistrenes Pensionskasse. Førtidspensionen suppleret op til noget
i retning af normal gymnasielærerløn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 23-03-06 16:15

spam@RQNNE.dk (Per Rønne) on onsdag 22. marts 2006 at 18:57 +0100 wrote:
> [...]
>statsminister.
>
>Cand.polit. eller cand.oecon. Ikke engang en cand.scient.pol. kan de

Aj altså, det må du ikke skrive - det er jo et regulært udfald mod Egons
sundhedstilstand. Det er jo akademikere du nævner )))

Frank Løkkegaard * Mobil 2624 7311

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 21:52

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> Aj altså, det må du ikke skrive - det er jo et regulært udfald mod Egons
> sundhedstilstand. Det er jo akademikere du nævner )))

Jep, endda nationaløkonomer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Trans

Dato : 25-03-06 06:55

Per Rønne wrote:

> [...]

> ham hverken om multiplikatoreffekter [nationaløkonomi] eller om algebra
> [3g matematik fra den nedlagte matematisk-fysiske studentereksamens tid]

Du kunne lige så godt foreslå, at statsministerkandidater burde have
en uddannelse i astrologi.

Økonomi er et fagområde, som ligger på et sådant stade, at folk
siger: "To nationaløkonomer kan ikke gå forbi hinanden uden at
grine." En videnskab kan man vist dårligt kalde det.

Mogens Glistrup have - i modsætning til mange socialistiske narrerøve
med universitetsuddannelse - en meget klar og grundlæggende
forståelse af, hvordan samfundet fungerer i økonomosk henseende. Han
var klar over og åbnede mnge danskeres øjne for den trussel mod
samfundsborgernes velfærd, de offentlige foretagenders tendens til
ekspansion udgjorde.

Det er ganske ligegyldigt, om man har den ene, den anden eller slet
ikke nogen studentereksamen, hvis man skal lære jura. Universiteterne
kunne udmærket ophæve al adgangsbegrænsning til jurastudiet. Hvis de
studerende ikke er dygtige nok til eksamen, kan man jo bare dumpe dem.

Man behøver ikke at have lært latin for at vide, hvad en "bonus pater
familias" er for noget. Det er stort set det eneste latin, en jurist
skal kunne, og denne betegnelse kunne man lige så godt holde op med at
bruge, lige som man har gjort det i U.K. under Labour.

Bent

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 07:20

Trans <kongaead@my-deja.com> wrote:

> Økonomi er et fagområde, som ligger på et sådant stade, at folk
> siger: "To nationaløkonomer kan ikke gå forbi hinanden uden at
> grine." En videnskab kan man vist dårligt kalde det.

Nu har jeg en fortid som stud.polit., og jeg kan med det samme sige, at
du aner ikke hvad du taler om.

> [...]
> skal kunne, og denne betegnelse kunne man lige så godt holde op med at
> bruge, lige som man har gjort det i U.K. under Labour.

Og når jeg talte om latin i forbindelse med jurastudiet, så var det
/historisk/. Tidligere læste man nemlig romerret, hvilket foregik på
latin.

Man havde dog også på Københavns Universitet en juridisk uddannelse for
»ustuderede«, som altså ikke havde en studentereksamen. De slap for
romerret, da de ikke kunne latin, og fik så titlen »exam.jur.«, som gav
mulighed for at blive advokatfuldmægtig, men altså ikke advokat. Indført
1736, afskaffet 1936. De kaldes også »danske jurister«.

Men faster Grete begyndte efter hendes klassisk-sproglige
studentereksamen i [svjh] 1938 at læse jura. Jeg har set hendes
eksamensbevis fra universitetet: det er på latin.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Trans

Dato : 26-03-06 11:23

Per Rønne wrote:

> Og når jeg talte om latin i forbindelse med jurastudiet, så var det
> /historisk/. Tidligere læste man nemlig romerret, hvilket foregik på
> latin.

Hvorfor spilde tiden med sådan noget? Det er dansk ret og ikke retten
i Rom, en jursit skal kunne.

> [...]
> mulighed for at blive advokatfuldmægtig, men altså ikke advokat. Indført
> 1736, afskaffet 1936. De kaldes også »danske jurister«.

Da kravet om, at lægestuderende skal kunne latin, er blevet afskaffet,
kan man så måske tilsvarende kalde det nuværende lægestudium for en
lægeuddannelse for ustuderede. Kandidaterne burde vel gives titlen
exam.med. Man kunne også kalde dem "danske læger".

Hvis vi skal undersøge, om akademikere er noget værd, når et lands
økonomiske interesser står på spil, og der skal tages afgørende
beslutninger, må vi da undersøge nogle konkrete tilfælde. Lad os
f.eks. se på, hvem der var i ledelsen af Bank of Thailand forud for
den 2. juli 1997. På det tidspunkt besluttede Thailand at forlade den
faste valutakurs på 25 baht/$ for i stedet at lade valutaen falde til
ca. 50 baht/$, efter at nationalbanken gennem de forudgående seks
måneder forgæves havde forsøgt at opretholde den faste valutakurs og
derved tabt valutareserver på US$36.000 millioner.

Det var følgende personer:

Dr Chaiyawat Wibulswasdi
Dr Siri Garnjarerndee
Dr Bandid Nijathaworn,"
Finansminister Amnuay Viravan
Guvernør Rerngchai Marakanond

De er alle sammen akademisk uddannede økonomer. Man kan for de tre
førstnævntes vedkommende se det af deres titler nævnt i artiklen:

http://www.nationmultimedia.com/2005/01/28/national/index.php?news=national_16227359.html
FINANCIAL CRISIS: Rerngchai slams book allegations
Published on January 28, 2005

"June 21 1997 was when we formed an internal committee to study which
exchange-rate regimes we should opt for, such as free float, managed
float, outright devaluation or devaluation and then managed float. That
committee consisted of Dr Chaiyawat Wibulswasdi, Dr Siri Garnjarerndee
and Dr Bandid Nijathaworn," he said.

Premierministeren på det tidspunkt var også akademiker. Det skal han
nemlig være ifølge forfatningen. (En Aksel Larsen kunne altså ikke
bliver statsminister i Thailand.)

Deres totale fiasko kunne tyde på, at det er ganske ligegyldigt -
måske endog skadeligt - med akademisk uddannede økonomer til at lede
et lands økonomiske politik. Hvad man har brug for er almindelig sund
fornuft.

Guvernøren blev otte år senere dømt til at erstatte Bank of Thailand
186.000.000.000 baht, som var gået tabt i valutatransaktioner under
hans inkompetente ledelse af banken. De øvrige beslutningstagende
akademiske økonomer burde nok også have været gjort ansvarlige.

Bent

Fra : Egon Stich

Dato : 26-03-06 12:49

"Trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse
[...]

Naturligvis er det endog særdeles skadeligt, at lade akademikere lede et
land.
De er jo ikke specielt dygtige, og har som oftest en forfærdelig manglende
erfaring i livets forhold.
At viden alene, uden kombination med erfaringer intet er, har størstedelen
af dem aldrig fattet.

Endvidere tager fortalere for elitære klassers "ledelsesret" ikke hendyn
til, at enhver erfaring viser det forvrøvlede i påstanden om disses
egnethed.
Var der blot det ringeste om snakken, ville der jo ganske givet ikke være
brug for politikere, men man kunne uden videre lade landenes politik drive
af dem med "de højeste karakterer", og alt ville være godt.
Men da dette forudsætter at f.ex. økonomi var en exakt videnskab med
muligheder for at drage uomtvistelige konklutioner, der ville fungere HVER
GANG, kan det naturligvis, og historisk bevisligt, ikke lade sig praktisere.

Politik drejer sig om holdninger..!!
Og magt.
Intet andet.
Men det kan elitære vogtere af elfenbenstårnene ikke fatte.

Med mindre naturligvis, de ganske er klare over den existerende klassekamp,
og deres vanvittige påstande helt enkelt er del af denne.

Hvilket jeg tror, og så er vi tilbage til min påstand:
Akademikere er alene at betragte som samfundsskadelige individer, der kun
har egne klasseinteresser i hovedet.

Forøvrigt er det lidt sjovt at se, hvorledes en del af de akademiske
fortalere for denne elitære tænkning, frister tilværelsen i ikke særlig
økonomisk attraktive stillinger.

Faktisk stillinger, som de personager de så ivrigt advokerer for, er med til
at holde nede på lavt niveau.

MVH
Egon