ETA erklærer permament våbennedlæggelse
Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-03-06 14:11

Endelig!

http://za.today.reuters.com/news/NewsArticle.aspx?type=topNews&storyID=2006-03-22T123955Z_01_ALL242679_RTRIDST_0_OZATP-SPAIN-ETA-TRUCE-20060322.XML

Det bliver nu spændende at se hvad der sker med Zapateros
forhandlinger i den nærmeste fremtid.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-03-06 16:33

lars@intercambiodvd.com wrote:
> Endelig!

Nå, det kunne ikke lige sætte jeres pis i kog

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 16:39

<lars@intercambiodvd.com> skrev i en meddelelse

lars@intercambiodvd.com wrote:
> Endelig!

Nå, det kunne ikke lige sætte jeres pis i kog

Næ, det er jo ikke muslimer, vel.

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-06 19:18

"Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Næ, det er jo ikke muslimer, vel.

Og derfor havde heller ikke du nogen brugbar kommentar?

Hilsen Sten

Fra : Michael Kirkegaard

Dato : 22-03-06 20:06

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> "Michael Kirkegaard" <flirtinggoose@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og derfor havde heller ikke du nogen brugbar kommentar?
>
> Hilsen Sten
Jo da. Netop det at jeg påpegede at det ikke er muslimer indlægget drejede
sig om.
Havde det nu været Al-Qaida som nedlagde balladen, så ville det have affødt
en lang lang tråd. Det er så bare ETA, en anden terrorbevægelse, men det er
ligegyldigt for de er jo ikke arabere.
Racisterne er jo mere imod den muslimske enkeltmand end de er imod
terrorisme.

Michael

Fra : Sten Schou

Dato : 23-03-06 13:25

> [...]
> men det er ligegyldigt for de er jo ikke arabere.
> Racisterne er jo mere imod den muslimske enkeltmand end de er imod

Nu har ETA vel efterhånden samme nyhedsværdi som IRA,hvorfor det naturligvis
ville vække større opsigt, om Al-Qaida havde nedlagt våbnene. Både IRA og
ETA er vel ikke større dræbere end fugleinfluenzaen, hvilket vel ikke kan
siges om Al-Qaida, men naturligvis, i dit verdensbillede er alle, der
omtaler muslimer negativt, racister, men sådan er der jo så meget.

Hilsen Sten

--
"Religion er opium for folket" - Karl Marx

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-03-06 20:40

Michael Kirkegaard skrev:

> "Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i en meddelelse

> Jo da. Netop det at jeg påpegede at det ikke er muslimer indlægget drejede
> sig om.

Hvis du kan bruge det til noget, så kan du vel også bruge en
jernbanesvelle til at stange tænder med?

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-03-06 20:05

lars@intercambiodvd.com skrev:

> Nå, det kunne ikke lige sætte jeres pis i kog

Lad os se hvilke indrømmelser, Zapatero vil give DISSE terrorister.

Jeg har stadig svært ved at tilgive ham den feje og asolidariske
tilbagetrækning fra Irak, da han blev valgt umiddelbart efter 11/3 og
han således tilsyneladende efterkom terroristernes krav til skade for
alle andre europæere...

Anders Peter Johnsen

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 22-03-06 23:07

Anders Peter Johnsen wrote:

> [...]
> tilbagetrækning fra Irak, da han blev valgt umiddelbart efter 11/3 og
> han således tilsyneladende efterkom terroristernes krav til skade for

At trække soldaterne ud af Irak havde /intet/ med terror angrebe at
gøre. At trække soldaterne ud af irak var et valgløfte som han havde
udstedt lang tid før 11/3. Du skal lige have styr på hændelsernes
rækkefølge

Zapatero har ført ganske hård kamp mod ETA. dommene er blevet markant
længere (hvis en fange har flere sideløbende fængselsdomme kan de i
mange tilfælde ikke længere siddes af paralelt, men skal siddes af en
efter en. Det betyder i praksis at nogle ETA medlemmer har fået op til
30 års længere fængsel). Desuden er Arnaldo Otegi (leder af
Batasuna) nu for første gang stillet i retten og påtalt for at være
medlem af en armeret gruppe. Det kan give ganske alvorlige
fængselsstraffe for Otegi.

Men det er rigtigt at Zapatero har vist sig meget mere åben overfor
teritoriale forskelle end Aznar var det (Cataluñas nye grundlov er det
tydeligste eksempel), s`det er muligt at ETA har lñst det som at de
har bedre mulighed for aopn`deres m`l af politisk vej - hvilket da
også er helt fint med mig.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-03-06 00:03

> [...]
> gøre. At trække soldaterne ud af irak var et valgløfte som han havde
> udstedt lang tid før 11/3. Du skal lige have styr på hændelsernes

Det er klamt at det var dèt, han således kom til magten på...

Det er rendyrket dhimmi-adfærd, at folk stemte ham ind...

> [...]
> mange tilfælde ikke længere siddes af paralelt, men skal siddes af en
> efter en. Det betyder i praksis at nogle ETA medlemmer har fået op til

Fint med mig, for så vidt at de bevidst måtte have deltaget i terror,
der har kostet menneskeliv.

> Desuden er Arnaldo Otegi (leder af
> Batasuna) nu for første gang stillet i retten og påtalt for at være
> medlem af en armeret gruppe.

"Uha, er de armerede? Hvornår detonerer de så?"

Det hedder bare "bevæbnet" på almindeligt dansk: Endnu een af disse
forfærdelige, ubevidste engelske "undersættelser" jvf. brugen af ordene
"passion" for "følelse", "artist" for "kunstner", "aktion" for
"handling" osv. ad nauseam...
Denne forfærdelige mishandling af det danske sprog ses tilsyneladende i
lige grad hos såvel jyske befalingsmænd og betjente i værste B.S.
Christiansen-stil som hos københavnske metroseksuelle, for ikke at nævne
deciderede bøsser, der åbenbart vil forgive at være rigtige
"verdensborgere" i værste Ole Henriksen-stil...

> Det kan give ganske alvorlige
> fængselsstraffe for Otegi.

Jeg har altså svært ved at have ondt af at terrorister bliver smidt i
spjældet. Det samme gælder for så vidt også folk, der er officielle
talsmænd for terrorister og således samarbejder med dem.

> [...]
> tydeligste eksempel), s`det er muligt at ETA har lñst det som at de
> har bedre mulighed for aopn`deres m`l af politisk vej - hvilket da

Man KUNNE nu også bare håbe på at ETA trods alt har erkendt at det ikke
nytter at bekæmpe Spanien, når man har fundamentalistiske muslimer med
ambitioner om genindførsel af Cordoba-Khalifatet rendende og lave endnu
værre terror end man faktisk kan få sig selv til...

Anders Peter Johnsen

Fra : lars@intercambiodvd.~

Dato : 23-03-06 00:17

Anders Peter Johnsen wrote:

> Det er klamt at det var dèt, han således kom til magten på...
>
> Det er rendyrket dhimmi-adfærd, at folk stemte ham ind...

Nej. Det var PPs skyld da deres håndtering af af 11/3 attentaterne og
den efterfølgende efterforskning var under al kritik. Jeg tror mere
end selve atentaterne at det har været Partido Popular mangel på
oprigtig åbenhed der stemte Zapatero ind.

> Fint med mig, for så vidt at de bevidst måtte have deltaget i terror,
> der har kostet menneskeliv.

Ja, jeg syntes også den er helt i vinkel.

> [...]
> forfærdelige, ubevidste engelske "undersættelser" jvf. brugen af ordene
> "passion" for "følelse", "artist" for "kunstner", "aktion" for

Efter 8 år i spanien er mit dansk lidt rustent. Det var ikke en
engelsk undersættelse - det var mere en spansk undersættelse

> Denne forfærdelige mishandling af det danske sprog ses tilsyneladende i
> lige grad hos såvel jyske befalingsmænd og betjente i værste B.S.

Jaja, skal vi nu ikke undlade at gå i selvsving over det?

> Jeg har altså svært ved at have ondt af at terrorister bliver smidt i
> spjældet. Det samme gælder for så vidt også folk, der er officielle
> talsmænd for terrorister og således samarbejder med dem.

Det er vi da helt enige om. Såfremt Otegi reelt er skyldig i det han
er tiltalt for, så skal han da bare ind og brumme.Min pointe var blot
at Zapatero imod al forventing ikke har været på nogen måde lempelig
overfor ETA, men derimod har strammet taget om dem endnu mere.

> Man KUNNE nu også bare håbe på at ETA trods alt har erkendt at det ikke
> nytter at bekæmpe Spanien,

Ja det er da bestemt en mulighed. ETA har kørt på lavt blus siden
2003 så vi må da håbe det er sådan det hænger sammen.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 23-03-06 00:48

> [...]
> end selve atentaterne at det har været Partido Popular mangel på
> oprigtig åbenhed der stemte Zapatero ind.

Det var nærmest tragikomisk åndssvagt at alle tænkte Al-Qaeda, men den
PP insisterede på ETA...

> Efter 8 år i spanien er mit dansk lidt rustent. Det var ikke en
> engelsk undersættelse - det var mere en spansk undersættelse

Bevares: Hvis du ikke ser dansk fjernsyn, så kan du nok ikke vide det,
men det synes som om sproget er i endnu hastigere forfald gennem lå af
engelske ord end i de "cool" 1980'ere...

> Jaja, skal vi nu ikke undlade at gå i selvsving over det?

Jo, klart, og det er såmænd ikke rettet personligt imod dig, så meget
som det bare generelt går mig på nerverne når folk bruger disse engelske
nonsensbegreber.

> [...]
> at Zapatero imod al forventing ikke har været på nogen måde lempelig
> overfor ETA, men derimod har strammet taget om dem endnu mere.

Det er jo sådan set bare det sædvanlige med europæiske politikeres
fløjlshandsker, når det lige netop kommer til muslimske mindretal: Alle
andre mindretal - herunder egne nationale - har man bare ikke samme
udtalte "hensynsfuldhed" over for, hvilket jeg finder åbenlyst
dobbeltmoralsk...

Anders Peter Johnsen