Den Danska Rasismen!
Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 11:35

Nu har jag bloggat om den danska rasismen eftersom danskarna har
uppenbarligen gått i taket för en FN-affisch mot rasism där det fanns
med en legobit.

Det är lite märkligt eftersom just danskarna har varit så mån om
Jyllandspostens nidbilder av profeten Muhammed. Men så åker de själva
dit så det brakar om det eftersom de tolkar legobiten som att FN pekar
ut just Danmark.

Hur det är med utpekandet låter jag vara osagt, men i min version av
bilden så har jag hjälpt FN lite på traven. Jag är så snäll eftersom
Danmark är det mest rasistiska land jag känner till. Det är givetvis
fullt möjligt att det finns fler länder med en så utpräglad rasism som
Danmark, men jag kan i så fall inte komma på vilka de skulle vara.

I UseNets nyhetsgrupper (diskussionsgrupper) så är det mängder med
danskar som regelbundet hetsar mot muslimer. De beskyller muslimerna för
allehanda saker och de gör det dessutom i en omfattning som gör att
grupperna blir svårlästa, de skräpar helt enkelt ner grupperna på ett
sätt som närmast är att likna vid spam.

Så att utnämna danskarna till Europas mest rasistiska land är inga som
helst problem. För så är det. Danskarna har ju dessutom aktivt tagit del
i Bush och Blairs krig mot Irak och det var väl inte utan orsak.
Möjligen trodde de på de lögner som staplades på varandra likt ölbackar
före kriget, men självklart underlättade det att islam är den största
religionen i Irak.

Att Danmark ännu inte drabbats av en allvarlig terrorattack förvånar mig
faktiskt. Ger man sig på ett annat land så får man givetvis finna sig
att folk försvarar sig med tillbuds stående medel. Landets obetydlighet
kan knappast skydda hur länge som helst.

Danskarna skulle behöva fokusera den egna rasismen och troligen lägga in
utbildning i skolan om olika religioner och kulturer. När nyfascister
som Pia Kjaersgaard kommer fram och får säte i det Danska Folketinget så
borde befolkningen reagerat kan jag tycka.

Möjligen är rasismen nu så stark att den närmar sig något som kan liknas
vid - ett nationellt särdrag. Det som tidigare kallades ”Det Danska
Gemytet” heter numer ”Den Danska Rasismen” En mycket otäck utveckling
som jag hoppas att vi slipper här i Sverige.

Jag visar BILDEN oxo på min blogg:

http://www.jinge.se/index.php/allmnt/den-danska-rasismen.htm

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-06 12:04

"Jinge Flucht" <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> skrev i en meddelelse

> Nu har jag bloggat om den danska rasismen eftersom danskarna har
> uppenbarligen gått i taket för en FN-affisch mot rasism där det fanns med
> en legobit.

Det var ret klodset af FN, synes du ikke?

> [...]
> så det brakar om det eftersom de tolkar legobiten som att FN pekar ut just

Hvad tolker du legoklodsen som?...hvad ville du have sagt, hvis det havde
været en Boforskanon de havde brugt?

> [...]
> möjligt att det finns fler länder med en så utpräglad rasism som Danmark,
> men jag kan i så fall inte komma på vilka de skulle vara.

Har du nogensinde været i Mellemøsten, siden du mener Danmark er det mest
racistiske land du kender?.....hvor mange folk i Danmark er blevet
henrettet, fordi de har bekendt sig til den forkerte tro?

> [...]
> svårlästa, de skräpar helt enkelt ner grupperna på ett sätt som närmast är

Dem har jeg ikke set, så den påstand vil jeg ikke kommentere.

> [...]
> trodde de på de lögner som staplades på varandra likt ölbackar före
> kriget, men självklart underlättade det att islam är den största

Naturligvis har vi taget del i krigen i Irak. Synes du ikke det kunne være
fint, at få alverdens despoter fjernet fra magten?...hvad mener du f.eks. om
styret i Zimbabwe?....Sudan?...og sådan kunne jeg blive ved, men
naturligvis, Sverige skal jo have en mulighed for at afhænde deres
Bofors-kanoner, så naturligvis vil i hellere have despoter siddende på
magten rundt omkring. Det er jo gode kunder.

> [...]
> faktiskt. Ger man sig på ett annat land så får man givetvis finna sig att
> folk försvarar sig med tillbuds stående medel. Landets obetydlighet kan

Efter dit indlæg at bedømme, synes Danamrk nu ikke ay være så ubetydeligt
endda.

> [...]
> Pia Kjaersgaard kommer fram och får säte i det Danska Folketinget så borde

I Danmark er det faktisk befolkningen der stemmer folk ind i folketinget. Vi
har ikke, som i Sverige, stemmesedlerne liggende fremme, så alle og enhver
kan se, hvilket parti man stemmer på.Vi kalder det for hemmelig afstemning.
Noget sådant ønsker man naturligvis ikke i kontrol-Sverige.

> [...]
> Gemytet" heter numer "Den Danska Rasismen" En mycket otäck utveckling som
> jag hoppas att vi slipper här i Sverige.

He-he...jeg husker godt den TV-udsendelse fra svensk TV i forbindelse med
det sidste valg i havde, hvor man med skjult kamera havde udfrittet
forskellige kandidater deres mening om "de nye svenskere". De mente noget
helt andet, end de gør officielt. I Danmark taler vi højt om tingene, vi
gemmer det ikke, som i Sverige, omkring kaffebordene ude i de små hjem.

> Jag visar BILDEN oxo på min blogg:
>
> http://www.jinge.se/index.php/allmnt/den-danska-rasismen.htm

Du er vel nok dygtig.

Hilsen Sten

--
"Religion er opium for folket" - Karl Marx

Fra : NoTrabajo

Dato : 22-03-06 12:44

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> skrev i

> [...]
> deres Bofors-kanoner, så naturligvis vil i hellere have despoter
> siddende på magten rundt omkring. Det er jo gode kunder.

Hvad med styret i Sverige? Burde despoterne ikke også fjernes fra magten
der?
--
NoTrabajo

Fra : Peter Bjørn Perlsø

Dato : 22-03-06 14:35

NoTrabajo <notrabajo@gmail.com> wrote:

> Hvad med styret i Sverige? Burde despoterne ikke også fjernes fra magten
> der?

Jo - og smides i spjældet resten af deres usle liv.

--
regards, Peter Bjørn Perlsø
http://haxor.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 12:24

Jinge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote:

> Jag är så snäll eftersom Danmark är det mest rasistiska land jag känner
> till.

Jeg skal så lige gøre opmærksom på at Jinge Flucht er en notorisk svensk
racist, der hader danskere, nordmænd og jøder, sidstnævnte især hvis de
bor i Israel ...

Ja, jeg tror faktisk at han deler Adolf Hitlers holdning til muslimer og
jøder. Muslimerne blev som bekendt medlemmer af SS mens jøderne blev
gasset ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 22-03-06 12:36

> Jeg skal så lige gøre opmærksom på at Jinge Flucht er en notorisk svensk
> racist, der hader danskere, nordmænd og jøder, sidstnævnte især hvis de
> bor i Israel ...

Aha en amatør-Goebbels.

> Ja, jeg tror faktisk at han deler Adolf Hitlers holdning til muslimer og
> jøder. Muslimerne blev som bekendt medlemmer af SS mens jøderne blev
> gasset ...

Så var Herrn Hitler jo slet ikke racist, i hvert fald ikke efter dagens
målestok.
Hint: Racister er folk der taler grimt (siger sandheden) om muslimer. Så
godt som alle andre må kaldes hvad som helst.
Det er sgu en underlig verden.
Men den er alligevel bedre end den nogle middelaldermørkemænd prøver at
påtvinge os.
--
hilzen
hanzen

Fra : Rune

Dato : 22-03-06 18:46

> [...]
>
> Ja, jeg tror faktisk at han deler Adolf Hitlers holdning til muslimer og
> jøder. Muslimerne blev som bekendt medlemmer af SS mens jøderne blev

Nå ok. Det var derfor han censurerede mit indlæg på hans side hvor jeg
pegede på den notoriske svenske antisemitisme. Eller måske det blot var
fordi han er svensker og censur aldrig ligger dem fjernt.

Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 18:50

Rune wrote:

> Nå ok. Det var derfor han censurerede mit indlæg på hans side hvor jeg

Här har inte censurerats något!

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 22-03-06 12:41

Jinge Flucht skrev:

> [...]
> fullt möjligt att det finns fler länder med en så utpräglad rasism som
> Danmark, men jag kan i så fall inte komma på vilka de skulle vara.

För 300 år sen var papist det värsta av allt. Idag är det rasist.
Vad betyder det egentligen? Är lettiska Laila rasist när hon går på
teatern och inte bryr sig om svenska folkets lidanden? Är Jinge
anti-svenne rasist när han promoverar obegränsad invandring till
Sverige? Eller är det bara skandinaver, engländare, tyskar och
holländare som kan vara rasister?

> [...]
> allehanda saker och de gör det dessutom i en omfattning som gör att
> grupperna blir svårlästa, de skräpar helt enkelt ner grupperna på ett

Jinge förstår inte vad danskarna skriver därför att han inte
förstår danska men han är säker på att de skriver något fult.

Torsten

Fra : Lyrik

Dato : 22-03-06 13:02

> [...]
>
> Nu har jag bloggat om den danska rasismen eftersom danskarna har
> uppenbarligen gått i taket för en FN-affisch mot rasism där det fanns med
+++++++++++++++++++++
Ja var det inte märkvärdigt at den svenske utenrigsminister Laila Freivalds,
som netop brugte hemmeligt politi og censur imod "racismen" just nu måtte
träkke sig(ursakta mit svensk/danske)?

Nogot indicerer at socialdemokratismen med dens omklamring og politiske
korrekthed står på lerfötter i Sverige just nu.

Snart er der kun din blogg og dine sure fötter tilbaks.

Hilsen
Jens

Fra : Martin

Dato : 22-03-06 13:39

Per Rønne skrev:

> [...]
>
> Ja, jeg tror faktisk at han deler Adolf Hitlers holdning til muslimer og
> jøder. Muslimerne blev som bekendt medlemmer af SS mens jøderne blev

Jeg har 1 gang kritiseret Jan-Inge i en intl. historie gruppe, for hans
mangelfulde og slet underbyggede påstande. Det skulle jeg aldrig have
gjort, han blev meget fornærmet.

Jan-Inge passer fint i selskab med at alt der kan bruges til at vælte
frihedsidealerne i den vestlige verden, inkl islamisme og jødehad, er
legitime våben i kampen for det kontrollerede demokrati med de rigtige
meninger. Han har våde drømme om Drude.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 14:22

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> [...]
> frihedsidealerne i den vestlige verden, inkl islamisme og jødehad, er
> legitime våben i kampen for det kontrollerede demokrati med de rigtige

Drude Dahlerup? Dansk Folkepartis 1. suppleant til Europaparlamentet?

Eller nå nej, det er jo Drudes storesøster Ulla. Drude er selv fra
Junibevægelsen. Havde hun haft stemmeret ville hun nok have stemt på
Enhedslisten. Men hun bor jo i Sverige.

Og så tror jeg at jeg skal huske a »Jinge Flucht« i virkeligheden er
»Jan-Inge Flucht«.

Men altså stadig en racist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 15:41

Per Rønne wrote:

> Og så tror jeg at jeg skal huske a »Jinge Flucht« i virkeligheden er
> »Jan-Inge Flucht«.
>
> Men altså stadig en racist.

Jag ska tillägga i min bloggpost att Per Rönne är den värsta rasisten av
alla på UseNet. Det kommer om 5 minuter..

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : @

Dato : 22-03-06 16:31

On Wed, 22 Mar 2006 15:40:55 +0100, Jinge Flucht
<jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote:

>Jag ska tillägga i min bloggpost att Per Rönne är den värsta rasisten av
>alla på UseNet. Det kommer om 5 minuter..

Per Rønne racist!!

Jan-Inge Flucht=hjernedød

jeg ved det, det er ikke noget argument, blot en konstatering af fakta

er der ikke nogen som kan hjælpe staklen?

Fra : hanzen

Dato : 22-03-06 16:48

> Jag ska tillägga i min bloggpost att Per Rönne är den värsta rasisten av
> alla på UseNet. Det kommer om 5 minuter..

Den udtalelse har samme mangel på sandhedsværdi som resten af dine
udgydelser.
Det var godt vi slap af med vores gamle halvasiatiske koloni i tide.
--
hilzen
hanzen

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 22-03-06 16:58

In article <442171a9$0$67261$157c6196@dreader2.cybercity.dk>,
"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

> [...]
> udgydelser.
> Det var godt vi slap af med vores gamle halvasiatiske koloni i tide.

Tycks som att ni har liiite svart att slappa taget helt.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 17:04

Bjorn Olsson d.ä <bjorn@justingenstans.com> wrote:

> Tycks som att ni har liiite svart att slappa taget helt.

.

Jeg ved ikke engang hvad han mener. Mon det er tabet af Sverige i 1523?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 22-03-06 17:22

> .
>
> Jeg ved ikke engang hvad han mener. Mon det er tabet af Sverige i 1523?

Spørgsmålet er om det var et tab.
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 17:58

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er om det var et tab.

Verdenshistorien havde forløbet ganske anderledes, hvis Sverige ikke
havde løsrevet sig fra Kalmarunionen. Eksempelvis havde Østersøen været
en nordisk indsø, styret af ærkekongerne i København. Tyskland var
aldrig blevet samlet under den preussiske konge. Og Rusland havde været
en småstat.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 22-03-06 18:04

> [...]
> en nordisk indsø, styret af ærkekongerne i København. Tyskland var
> aldrig blevet samlet under den preussiske konge. Og Rusland havde været

Jamen så er det jo svenskernes skyld altsammen.
Hvornår mon undskyldningen kommer?
--
hilzen
hanzen

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 18:58

hanzen <hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen så er det jo svenskernes skyld altsammen.
> Hvornår mon undskyldningen kommer?

Jvf hvad Uffe Østergaard skrev i sidste nummer af Weekendavisen [hvor
han dog tog udgangspunkt i at Karl X Gustaf var lykkedes med at udradere
Danmark], så ville Norden have været et enevældigt kongedømme.

Altså intet demokrati.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : hanzen

Dato : 22-03-06 19:01

> [...]
> han dog tog udgangspunkt i at Karl X Gustaf var lykkedes med at udradere
> Danmark], så ville Norden have været et enevældigt kongedømme.

Jeg tænkte mere på at vi var sluppet for Nazi-Tyskland og Sovjet.
Verden havde set noget anderledes ud.
--
hilzen
hanzen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 22-03-06 20:01

hanzen skrev:
> [...]
> været
> været

> Jeg tænkte mere på at vi var sluppet for Nazi-Tyskland og Sovjet.

Een af Uffe Østergaards teser var, at det - i tilfælde af at svenskerne
havde erobret København og definitivt besejret Danmark og derefter
indtaget resten af Østersøen på Ruslands (Moskvastatens)beksotning - i
så fald sandsynligvis ville være Sverige/Norden, der ville have været
blevet kommunistisk sovjetrepublik efter en revolution med afsættelse af
(svenske?)kongen!

Dog må man spørge til, om hvordan det ville være gået med Frankrig
(revolutionen dèr) og ikke mindst England. Vi havde i hvert fald næppe
oplevet et 1807-bombardement af København og England ville have haft
SERIØS seriøs konkurrence angående kolonisering af den 3. Verden fra et
samlet Norden med een samlet nordisk krigs- og handelsflåde, der ikke
skulle spilde til på at slås indbyrdes om Østersøherredømmet ...

Anders Peter Johnsen

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 06:17

Anders Peter Johnsen <anderspj@REMOVE_THISwebspeed.dk> wrote:

> [...]
> samlet Norden med een samlet nordisk krigs- og handelsflåde, der ikke
> skulle spilde til på at slås indbyrdes om Østersøherredømmet ...

Ja, kontrafaktisk historieskrivning kan være ganske interessant.

Hvad hvis Muhamed som lille var blevet bidt af en giftslange? Så havde
islam aldrig eksisteret, og Romerriget med hovedstad i Konstantinopel
havde generobret hele Vesteuropa?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 24-03-06 13:21

Per Rønne wrote:

> [...]
> han dog tog udgangspunkt i at Karl X Gustaf var lykkedes med at
> udradere Danmark], så ville Norden have været et enevældigt

Synd att ingen av dom lyckades!

Isachsen

Fra : Isachsen

Dato : 24-03-06 13:51

hanzen wrote:
> "Per Rønne" <per@RQNNE.invalid> skrev i en meddelelse

> Spørgsmålet er om det var et tab.

Det er trist å måtte konstatere, at mange danskers "svenskehat" synes å være
av samme kaliber som jødehat i andre sammenhenger. Iakttagelsen er ikke kun
fra denne nyhetsgruppen, men gjort gjennom mange års yrkessamarbeide med
dansker. Årsakene det gjerne henvises til, er historiske, og ligger langt
forut for nulevende menneskers fødseldag. Hatet (hvis det er det det er), må
altså være "kulturarvelig" betinget, d.v.s. man er lært opp til det.
Forholdet blir ikke mindre trist av den grunn - i en tid, da man blir
avkrevet "solidaritet" med allehånde folkeslag på baksiden av kloden, mens
det blir nærmest halvkriminelt å støtt etniske naboer.

Isachsen

Fra : Kent Friis

Dato : 24-03-06 17:20

Den Fri, 24 Mar 2006 13:50:55 +0100 skrev Isachsen:

> [...]
> avkrevet "solidaritet" med allehånde folkeslag på baksiden av kloden, mens
> det blir nærmest halvkriminelt å støtt etniske naboer.

Der tager du fejl. De eneste danskere der har noget imod svenskere er
københavnerne, og det er fordi svenskerne drikker alle deres øl

Mvh
Kent

Fra : GB

Dato : 24-03-06 17:46

Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Der tager du fejl. De eneste danskere der har noget imod svenskere er
> københavnerne, og det er fordi svenskerne drikker alle deres øl

Det er vi skam kun glade for, der hvor jeg arbejder - man får snabbt lära
sig svensk där - goda kunder...

Fra : Isachsen

Dato : 25-03-06 19:32

GB wrote:
> Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Det er vi skam kun glade for, der hvor jeg arbejder - man får snabbt
> lära sig svensk där - goda kunder...

Det er vel også typisk for danskene å slå det hele vekk med en vittig
formulering - skjønt det er vanskelig å fange humoren i det når de taler
stygt om svenskene. Selvopplevede episoder gav ubehag, men jeg blir glad
hvis jeg tar feil.

Isachsen

Fra : GB

Dato : 25-03-06 22:31

"Isachsen" <tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote in

> stygt om svenskene. Selvopplevede episoder gav ubehag, men jeg blir
> glad hvis jeg tar feil.

Så er der nok grund til at blive glad - svenskere opfattes af de fleste
danskere som flinke og rare i sociale sammenhænge.

Det er bare den svenske regering og "kulturelle" magtelite med dens
censur og ekstreme politiske korrekthed, vi har svært ved at kapere.

Hvad ligner det for eksempel at smide to unge piger hjem fra skole,
fordi de bærer tshirts med det svenske flag på? Det er en form for
nationalt selvhad (oikofobi), som i danske øjne er helt ubegribelig. Det
samme er den måde, man lukker Sverigedemokraternes hjemmeside fra
politisk hold - i Danmark får selv Hizb-ut-Tahrir lov at udbrede sig om
deres fascisme på Internet uden mindste konsekvenser. Den "berufsverbot"
der i Sverige udøves over for islam-skeptikere, er heller ikke til at
forstå.

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 07:29

GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

> Hvad ligner det for eksempel at smide to unge piger hjem fra skole,
> fordi de bærer tshirts med det svenske flag på? Det er en form for
> nationalt selvhad (oikofobi), som i danske øjne er helt ubegribelig.

Svenskerne har nu også smidt en pige ud, fordi hun ikke ville acceptere
at forsvenskningen af Skåneland var gået igennem uden væsentlige
problemer, og at der tværtimod havde været tale om en decideret
folkemord dér.

Men det kan vel næppe kaldes et udslag af oikofobi. Snarere af danofobi
- en slags xenofobi?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : @

Dato : 25-03-06 23:30

On Sat, 25 Mar 2006 19:31:49 +0100, "Isachsen"
<tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote:

>Det er vel også typisk for danskene å slå det hele vekk med en vittig
>formulering - skjønt det er vanskelig å fange humoren i det når de taler
>stygt om svenskene.

det er jo netop pointen, som svenskerne ikke forstår,

så længe vi snakker slemt om jer eller fortæller svenskervitser
eller gør groft grin med Sveriges regering endog på en måde som på sin
vis kan opfattes som krænkende er det slet ikke slemt,

men den dag danskerne ikke omtaler svenskerne overhovedet så er den
alvorligt gal

danskernes vittigheder om århusianere molboere københavnere svenskere
tyskere osv. er bare et udtryk for at vi er i et fælles rum hvor der
også skal være plads til sjov og spas

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:36

"Bjorn Olsson d.ä" <bjorn@justingenstans.com> wrote in

> Tycks som att ni har liiite svart att slappa taget helt.

Skåningerne og dem fra Halland og Blekinge er da helt fine (måske med
undtagelse af Malmös største "minoritet"), det er snarere dem fra
Stockholm, der vækker diskussion her i landet.

Hvordan er det iøvrigt med Norrländingar?

Iøvrigt er Sverige et utroligt smukt land, jeg elsker at tage på skovtur i
Sverige. Og korv med potatismos og gurka var noget af et kulturchok, selv
om jeg har rejst i det meste af verden og spist de mest utrolige ting.

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:32

Jinge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote in news:TldUf.7946
$zc1.1507@amstwist00:

> Jag ska tillägga i min bloggpost att Per Rönne är den värsta rasisten av
> alla på UseNet. Det kommer om 5 minuter..

Uhadada! I'm shakin'!

Nå, Jan-Inge - Dansk Folkepartis Sorte Helikopter er på vej! Vi har dig på
GPS'en!

Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 15:43

Per Rønne wrote:

> Men altså stadig en racist.

Så Rönne! Tredje stycket uppifrån!

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 15:44

Jinge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote:

> Så Rönne! Tredje stycket uppifrån!

Du er en - nar. Og en jødehadende racist.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Basil Fawlty

Dato : 22-03-06 16:48

Per Rønne skrev d. 22-03-2006 i meddelelse
<1hclycy.zwqbsl1tilf8wN%per@RQNNE.invalid>:

> Du er en - nar. Og en jødehadende racist.

Per, af alle mennesker havde jeg ikke ventet sådan et udbrud fra dig.
Jeg respekterer dig virkelig højt, synk ikke ned på det niveau !!!
Kai

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 16:58

Basil Fawlty <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote:

> Per Rønne skrev d. 22-03-2006 i meddelelse

> Per, af alle mennesker havde jeg ikke ventet sådan et udbrud fra dig.
> Jeg respekterer dig virkelig højt, synk ikke ned på det niveau !!!
> Kai

Det kan du have ret i. Men Jan-Inge Flucht er altså systematisk
modstander af den jødiske stat. Og min egen familie var faktisk med til
redningen af de danske jøder, tilbage i 1943. Med til organiseringen af
transporterne over Øresund. Med i modstandsbevægelsen, en anholdt af
Gestapo og sendt i fangelejr.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 22-03-06 17:44

In article <1hcm1ej.1x7zfcr7sy8jkN%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Det kan du have ret i. Men Jan-Inge Flucht er altså systematisk
> modstander af den jødiske stat.

Det ar ju faktiskt inte riktigt samma sak som att vara rasist, lika lite
som att vara Sverigekritiker.

Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 17:54

Bjorn Olsson d.ä wrote:

> Det ar ju faktiskt inte riktigt samma sak som att vara rasist, lika lite
> som att vara Sverigekritiker.

Men... Varför berättar du det? Han är ju DANSK!! Han fattar inte sådant..

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 22-03-06 18:22

In article <eifUf.7953$zc1.4288@amstwist00>,
Jinge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote:

> Men... Varför berättar du det? Han är ju DANSK!! Han fattar inte sådant..

Det stammer inte heller. Svepande generaliseringar baserade pa etnisk
tillhorighet ar korkat och kontraproduktivt.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 18:58

Bjorn Olsson d.ä <bjorn@justingenstans.com> wrote:

> Det stammer inte heller. Svepande generaliseringar baserade pa etnisk
> tillhorighet ar korkat och kontraproduktivt.

Og jeg synes nu sagtens at man kan sige, at er man modstander af at ét
bestemt folk [som nazisterne endda opfattede som en /race/] har en stat,
og at dette folks eksisterende stat skal nedlægges, så er man racist.

Hvilken anden stat synes Jan-Inge Flucht mon skal nedlægges? Og hvad
skal der ske med Israels jødiske befolkning? Deportation? Eller en anden
»Endlösung«?

Og for en ordens skyld skal jeg da tilføje, at kritik af Israels politik
er fuldt ud i orden. Personligt synes jeg heller ikke om at borgerlig
vielse ikke er muligt i Israel; er man ikke-troende jøde må man således
rejse til Cypern for at blive borgerligt viet, da rabbinerne ikke vil
forestå den.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 19:02

Per Rønne wrote:

> Hvilken anden stat synes Jan-Inge Flucht mon skal nedlægges? Og hvad
> skal der ske med Israels jødiske befolkning? Deportation? Eller en anden
> »Endlösung«?

Guud vad du är korkad!!

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : Sten Schou

Dato : 22-03-06 19:20

> Guud vad du är korkad!!

Korkad??????....har det noget med en prop at gøre?

Hilsen Sten
--
"Religion er opium for folket" - Karl Marx

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:39

"Sten Schou" <rabin@planetwave.net> wrote in news:44219551$0$27575
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> Korkad??????....har det noget med en prop at gøre?

Prop? Fjern den straks, og find bægrene frem, venner!

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 22-03-06 19:28

In article <1hcm6pn.nyblr3dl3f5zN%per@RQNNE.invalid>,
> [...]

> bestemt folk [som nazisterne endda opfattede som en /race/] har en stat,
> og at dette folks eksisterende stat skal nedlægges, så er man racist.

Icke sa Nicke.
Det finns mangder av folkslag som inte har egna stater. Israel's
raslagar vad galler invandring ar ras-baserade och farligt nara
apartheid. Sjalv ar jag inte motstandare till Israel, men daremot tycker
jag begreppet "judisk stat" ar lika fel som "islamisk/arabisk stat".

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 19:48

> [...]

> apartheid. Sjalv ar jag inte motstandare till Israel, men daremot tycker
> jag begreppet "judisk stat" ar lika fel som "islamisk/arabisk stat".

Nu opfatter jøderne sig ikke som en race, men som et /folk/. Israel er
lige så meget en jødisk stat som Danmark er en dansk stat og Sverige en
svensk stat. I øvrigt i alle tre tilfælde verdens eneste.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 22-03-06 19:57

In article <1hcm956.wtj8thvc6pfvN%per@RQNNE.invalid>,
> [...]

> lige så meget en jødisk stat som Danmark er en dansk stat og Sverige en
> svensk stat. I øvrigt i alle tre tilfælde verdens eneste.

Vad jag vet tillater inte Sverige att vem som helst som havdar svenskt
ursprung automatisk ratt till medborgarskap, oavsett om de ar ryssar,
vasteuropeer eller amerikaner? (Det satt visst langt inne att tillata
afrikaner intrade till Israel, men det verkar ha gatt till slut.) Hur ar
det i Danmark? Kan man fa inresevisum som osteurope' om ens mormorsmor
var halvdansk?

Fra : N/A

Dato : 22-03-06 19:56

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 19:56

Usenet Rulez <usenet.rulezNOSPAM@whoever.com> wrote:

> Danmark är barnpornografins hemland.

Tænk, jeg troede at det var Sverige?

Men mere seriøst: børneporno er faktisk også forbudt i Danmark.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-06 00:19

"Bjorn Olsson d.ä" <bjorn@justingenstans.com> skrev i en meddelelse

> Det ar ju faktiskt inte riktigt samma sak som att vara rasist, lika lite
> som att vara Sverigekritiker.
+++++++++++++++++++++++++++++
Nazismen har kronede dage i Sverige. Mens de underlægges berufsverbot af
deres ensrettede socialdemokrati, er der en kraftig understrømning af
ateisme, nazisme og ligegyldighed med medmennesket.
Man ser ikke på hinanden, man passer sit eget. Hvis en kvinde kæmper med at
læsse en byrde ind i sin bil,er der ikke en svensker der kommer og hjælper.
Man er ikke kristne. Man er ophørt med at hjælpe sin næste.

I dag læste jeg om tre unge svenske drenge som havde en konflikt. De to løb
efter den tredie og savede hans arm af med en motorsav.
Sverige anno 2006!!
Kom ikke her og moralisér!
Fej for jeres egen dør. Det trænger til at blive gjort.

Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 06:17

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> I dag læste jeg om tre unge svenske drenge som havde en konflikt. De to løb
> efter den tredie og savede hans arm af med en motorsav.
> Sverige anno 2006!!

Hvor dog? Link?

Når sådan noget ikke står i de danske aviser så lyder det ærligt talt
som en and.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 23-03-06 08:48

> Hvor dog? Link?
>
> Når sådan noget ikke står i de danske aviser så lyder det ærligt talt
> som en and.
> --
> Per Erik Rønne
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Jamen det står i Ekstrabladet.
http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=340893

Hilsen
Jens

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 06:15

Lyrik <lyrikfjern@heaven.dk> wrote:

> Jamen det står i Ekstrabladet.
> http://ekstrabladet.dk/visartikel.iasp?pageID=340893

OK. Mon ikke svenskerne kan sige noget mere?

I øvrigt er det ikke Sextrabladet, der har den højeste journalistiske
troværdighed her i landet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:37

Basil Fawlty <KuntaNO@SPAMstarmail.co.za> wrote in

> Per, af alle mennesker havde jeg ikke ventet sådan et udbrud fra dig.
> Jeg respekterer dig virkelig højt, synk ikke ned på det niveau !!!

Alle mennesker har vel grænser?

Fra : Anneli

Dato : 25-03-06 07:03

Per Rønne skrev:

> Søren Krarup, der er [pensioneret] præst i den danske folkekirke og som
> er medlem af folketinget for Dansk Folkeparti, kan nu også få borgerskab
> i Israel. Han er nemlig efter israelsk lov jøde.
>
> En jøde er nemlig et barn af en jødisk kvinde. Og hans mor er nemlig det
> en nazist ville kalde »heljøde«; datter af to jøder der lod sig døbe,
> for at manden kunne bliver præst i den danske folkekirke.

Jo Judisk lag har alltid härlett tillhörigheten till Religionen på
mödernet av rent praktiska skäl, faderskap har ju ända fram till
mycket sen tid varit mycket svårt att bevisa. Själv räknas jag
också som Judinna, det var min Mormor och minna släktingar i Israel
och Fonland mycket noga att påpeka för mig, trots att jag är
bekännande Kristen, och Morfar och Pappa definitivt inte Judar.

> I øvrigt må det være op til enhver stat selv at bestemme, hvem den vil
> give borgerskab og indvandringstilladelse til.

Han påstår ju att det var ett lössläppt skämt!

Vad säger Du om den där Laban som tydligen också hotar med bomber?

> Det er bare den store nyhed i disse dage i Danmark. Naser Khader og hans
> Demokratiske Muslimer er i øvrigt den muslim Dansk Folkeparti hele tiden
> roser.

Ja det är ju till sådana som denne man vi får sätta vårt hopp vad
gäller integration och dialog.

Anneli

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 07:24

Anneli <Anneli.halme@gmail.com> wrote:

> Han påstår ju att det var ett lössläppt skämt!

Det er der ikke mange der tror på. Disse imamer er tidligere blevet
taget i at tale med to tunger; sige et til dansk fjernsyn, og
umiddelbart efter det modsatte til arabisk.

> Vad säger Du om den där Laban som tydligen också hotar med bomber?

Han er en - laban. Jeg går ud fra at man på svensk også har ordet
»laban«?

Politikens Store Ordbog:
laban ['la·ban] subst. -en, -er, -erne
1. en person der opfører sig frækt, især på en udspekuleret el. bevidst
provokerende måde = ROD [] du er en laban
nedertysk laban 'doven, uvorn person'; det bibelske proprium Laban, 1.
Mos. 29.25 ff.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-03-06 13:52

On Wed, 22 Mar 2006 11:35:06 +0100, Jinge Flucht
<jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote:

>Nu har jag bloggat om den danska rasismen eftersom danskarna har
>uppenbarligen gått i taket för en FN-affisch mot rasism där det fanns
>med en legobit.

Modsat sverige er danmark ikke en socialistisk diktatur stat.

Det er vel egenligt det der er problemet for dig ikke sandt?

I danmark forsøger regeringen ikke at lukke aviser, regeringen
forsøger ikke at påvirke hvad aviserne skal/må skrive.

I danmark har vi demokrati og ytringsfrihed, i sverige har i
socialistisk diktatur.

Iøvrigt er det billede du viser i din blog photoshopped, måske af dig
selv?

Den oprindelige legoklods var rød uden hvide striber men socialister
lyver jo gerne hvis det fremmer sagen, ligesom muhammedanere gør.

Fra : Martin

Dato : 22-03-06 15:28

Per Rønne skrev:

> Martin <Nexus1@lab.org> wrote:
>
> Drude er selv fra
> Junibevægelsen. Havde hun haft stemmeret ville hun nok have stemt på
> Enhedslisten. Men hun bor jo i Sverige.

Præcis, ligesom Jan-Inge. Men Drude har vel beholdt sit DK
statsborgerskab trods hendes 08 status i S.

> Og så tror jeg at jeg skal huske a »Jinge Flucht« i virkeligheden er
> »Jan-Inge Flucht«.
>
> Men altså stadig en racist.

Han er hyperaktiv palæstinenser-elsker og total anti-semit.

Mvh
Martin

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 15:43

Martin <Nexus1@lab.org> wrote:

> Men Drude har vel beholdt sit DK statsborgerskab trods hendes 08 status i
> S.

Hun er jo, i lighed med storesøster Ulla, 1. suppleant til
Europaparlamentet. Fra Danmark.

Gad vide hvordan de to furiøse søstre klarer det, når de er sammen?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin

Dato : 22-03-06 19:33

Jinge Flucht skrev:

> Här har inte censurerats något!

Nåh, min hentydning til din anti-semitisme og historieforvanskning
røg da lige ned i den politisk korrekte svenske skraldespand.

Jinges blog er fin anti-semit propaganda. Man kan lære meget om spin
ved at scrolle lidt i den. Meget interessant.

Mvh
Martin

Fra : Jinge Flucht

Dato : 22-03-06 20:12

Martin wrote:

> Nåh, min hentydning til din anti-semitisme og historieforvanskning
> røg da lige ned i den politisk korrekte svenske skraldespand.

Följer man inte kommentarsreglerna och skriver en massa skit och
lögnaktiva påståenden så plockas den. Den skit du skriver här kan du
inte skriva på min blogg för jag är ansvarig för kommentarerna oxo.

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:39

Jinge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote in news:MjhUf.7964
$zc1.5416@amstwist00:

> Följer man inte kommentarsreglerna och skriver en massa skit och
> lögnaktiva påståenden så plockas den. Den skit du skriver här kan du
> inte skriva på min blogg för jag är ansvarig för kommentarerna oxo.

Det siger jo ikke så lidt om din tro på dig selv.

Fra : GB

Dato : 22-03-06 20:29

Jinge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote in news:qL9Uf.7936
$zc1.1269@amstwist00:

> Nu har jag bloggat om den danska rasismen eftersom danskarna har
> uppenbarligen gått i taket för en FN-affisch mot rasism där det fanns
> med en legobit.

Du har altid været en idiot, Jan-Inge (sikke dog et tøsenavn).

Hunden gør, karavanen drager videre (arabisk ordsprog)

Fra : Jan Böhme

Dato : 22-03-06 23:37

Bjorn Olsson d.ä skrev:

> Icke sa Nicke.
> Det finns mangder av folkslag som inte har egna stater.

Det finns naturligtvis en massa folksalg som är för små för att
bilda vettiga moderna stater, och andra, som t ex kurderna, som inte
är det, men har råkat illa ut i historien. Men det har ju engentligen
ingenting med saken att göra. Judarna _har_ en stat, men deras rätt
till att ha en stat är ifrågasatt. Nå, hur många andra folkslag
gäller _detta_ för? Nationalistiska serber ifrågasätter de andra
postjugslaviska staterna. Revanschistiska ryssar ifrågasätter de
andra postsojvetiska staterna. Intetdera gänget är särskilt
trevligt, och kan mycket vl beskrivas som rasister I övrigt - vad har
du för exempel på detta?

> raslagar vad galler invandring ar ras-baserade och farligt nara
> apartheid.

Israel tillmämpar en variant på jus sanguinis. Jus sanguinis blir
ovanligare och ovanligare, och jus solis vanligare och vanligare, men
Israels invandringslagar skiljer sig inte sådär otroligt påfallande
från t ex de tyska. Är Förbdsrepublikens invandringslagar också
"farligt nära apartheid"?

Jan Böhme

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 23-03-06 00:15

In article <1143067045.635076.123550@z34g2000cwc.googlegroups.com>,
"Jan Böhme" <jan.bohme@sh.se> wrote:

> [...]
> Israels invandringslagar skiljer sig inte sådär otroligt påfallande
> från t ex de tyska. Är Förbdsrepublikens invandringslagar också

Du kan komma in i Tyskland, eller for den delen Irland, om du har
direkta familjeband med Tyskar eller irlandare. Att stracka dessa
privilegier over millenia ar val ratt sa extremt eller hur? Sarskilt som
de inte tycks galla for araber som bott i omradet for sa sent som ett
par decennier sedan. Om antisemitism raknas som rasism, maste val ett
gynnande baserat pa samma kriterier ocksa vara det?
Aterigen, jag delar inte asikten att Israel inte har ratt att finnas.
Mojligen kunde det ha varit rattvist att ge dem en bit av Tyskland
istallet for Palestina.

Fra : Anneli

Dato : 22-03-06 23:43

Jan Böhme skrev:

> [...]
> Israels invandringslagar skiljer sig inte sådär otroligt påfallande
> från t ex de tyska. Är Förbdsrepublikens invandringslagar också

Sverige lät ju Gammelsvenskbyborna komma hem, det måtte ha varit
synnerligen rasistiskt!

Anneli

Fra : Jan Böhme

Dato : 22-03-06 23:46

Bjorn Olsson d.ä skrev:

> Vad jag vet tillater inte Sverige att vem som helst som havdar svenskt
> ursprung automatisk ratt till medborgarskap, oavsett om de ar ryssar,
> vasteuropeer eller amerikaner?

Kanske inte automatiskt. Men estlandssvenskarna som flydde under kriget
fick medborgarskap omedelbart, trots att de inte hade varit svenska
undersåtar sedan 1709. Detsamma gällde Gammalsvenskbyborna, som Natan
Söderblom tog hit 1929, som kontinuerligt hade varit ryska undersåtar
de facto sedan 1709, och de jure sedan 1721.

Nog har etniska svenskar särbehandlats i svensk invandringspolitik in
i ganska sen tid.

>(Det satt visst langt inne att tillata
> afrikaner intrade till Israel, men det verkar ha gatt till slut.)

Om du menar falashas, så hade Israels tvekan ingenting att göra med
att de var afrikaner, utan med att de tillämpade judendomen på ett
så avvikande sätt, att det kunde sättas i fråga om de
överhuvudtaget _var_ judar.

> Hur ar
> det i Danmark? Kan man fa inresevisum som osteurope' om ens mormorsmor
> var halvdansk?

Tja, man kan det alltså i t ex Tyskland.

Jan Böhme

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 05:47

> [...]

> de facto sedan 1709, och de jure sedan 1721.
>
> Nog har etniska svenskar särbehandlats i svensk invandringspolitik in

Gælder det ikke stadig at etniske svenskere fra Ingermannland
umiddelbart øst for Estland uden videre kan migrere til Sverige?

> [...]
> att de var afrikaner, utan med att de tillämpade judendomen på ett
> så avvikande sätt, att det kunde sättas i fråga om de

Israel etablerede en luftbro til Ethiopien for at få dem ud, og de blev
med det samme israelske statsborgere.

Men overrabinatet i Israel ville ikke anerkende dem som jøder, før de
havde taget et rituelt bad. Det har de nægtet - men sørger dog for at
deres /børn/ tager det som spæde. Derfor kan de voksne der kom til
landet ikke blive gift i Israel [de må flyve til Cypern for at ordne
det], men deres børn kan godt.

Nej.

> Tja, man kan det alltså i t ex Tyskland.

Korrekt.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 23-03-06 09:56

In article <1hcn14p.lm6kp5yfyvmhN%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Gælder det ikke stadig at etniske svenskere fra Ingermannland
> umiddelbart øst for Estland uden videre kan migrere til Sverige?

Vilket ju leder oss till fragan:
Vad ar en jude? Ar det en fraga om slaktskap, DNA eller bara om religion?

> Israel etablerede en luftbro til Ethiopien for at få dem ud, og de blev
> med det samme israelske statsborgere.

Och huxflux var de fore vilken som helst arab i kon, aven om dennes
foraldrar vaxt upp i vad som idag ar Israel.

> [...]
> deres /børn/ tager det som spæde. Derfor kan de voksne der kom til
> landet ikke blive gift i Israel [de må flyve til Cypern for at ordne

Sa, hur bisarrt ar icke detta? Ditt eventuella medborgarskap hanger pa
huruvida du tagit ett visst slags rituellt bad???

> Nej.

> Korrekt.

Hur ar det pa den rituella bad-fronten?

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 06:15

Bjorn Olsson d.ä <bjorn@justingenstans.com> wrote:

> Vilket ju leder oss till fragan:
> Vad ar en jude? Ar det en fraga om slaktskap, DNA eller bara om religion?

Hvilket leder frem til spørgsmålet:
Hvad er en svensker / dansker? Er det et spørgsmål om slægtskab, DNA
eller bare religion [lutherdom]?

Det er /den/ sammenhæng du skal se det i.

> Och huxflux var de fore vilken som helst arab i kon, aven om dennes
> foraldrar vaxt upp i vad som idag ar Israel.

Ja, fordi Israel er et /jødisk/ land, og fordi Israel ikke kan overleve
som jødisk stat med flere ikke-jøder inden for dets grænser.

Det er derfor Israel må udgrænse Gaza og Vestbredden, og skabe nogle
endelige grænser på Vestbredden. Det er det Ehud Olmert står for. Og
Shimon Peres. Samt den koma-ramte Ariel Sharon.

> Sa, hur bisarrt ar icke detta? Ditt eventuella medborgarskap hanger pa
> huruvida du tagit ett visst slags rituellt bad???

Nej, de er skam israelske statsborgere, og de anerkendes af den jødiske
stat som jøder. Men altså ikke af rabbinerne, fordi disse falashaer
mangler et rituelt bad.

> Hur ar det pa den rituella bad-fronten?

Falashaernes børn får dette rituelle bad som små, og dermed er problemet
på vej ud.

Men naturligvis burde religionens rolle i Israel nedspilles, og rigtigt
mange jøder er da også agnostiskere eller ateister. Men der er bare mere
påkrævede problemer i disse år - som fastlæggelse af Israels endelige
grænser, hvor den israelske regering desværre bare ikke har en modpart,
den kan forhandle med.

Hamas er jo salafister, der ønsker islam ført tilbage til »rødderne« som
Muhamed og de første kaliffer definerede dette altomfattende system,
omfattende økonomi, jura, politik og religion.

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 24-03-06 23:03

In article <1hcovw5.jfutvgiyl4zpN%per@RQNNE.invalid>,
> [...]

> eller bare religion [lutherdom]?
>
> Det er /den/ sammenhæng du skal se det i.

Min poang precis. En svensk maste rimligen vara en person som har en
nara relation till det geografiska omrade som kallas Sverige, som ar
uppvaxt och rotad dar, och eller har bott dar lange nog for att kalla
det "hemma". DNA och religion har ingetnting med det att gora. Slaktskap
kan ha det, till en grans. Mina barn, absolut, men barnbarnsbarn?
Knappast. Mig veterligen ar Israel det enda demokratiska land dar man

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 05:26

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 25-03-06 06:17

In article <1hcqogd.1gzy9bz17y2st3N%per@RQNNE.invalid>,
> [...]

> I øvrigt må det være op til enhver stat selv at bestemme, hvem den vil
> give borgerskab og indvandringstilladelse til.

...liksom det ar upp till envar att ha asikter om dessa bestammelser. Om
medborgarskap i Israel beror pa ras eller religion ar det ingen storre
skillnad pa dem och det gamla Sydafrika.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 06:31

> [...]

> medborgarskap i Israel beror pa ras eller religion ar det ingen storre
> skillnad pa dem och det gamla Sydafrika.

For at opnå statsborgerskab skal man være en del af det jødiske /folk/,
som altså ikke er en /race/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 25-03-06 14:32

In article <1hcqsqx.1lytp9h1s9ljnbN%per@RQNNE.invalid>,
per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> For at opnå statsborgerskab skal man være en del af det jødiske /folk/,
> som altså ikke er en /race/.

Men vad definierar da detta folk?

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 17:59

Bjorn Olsson d.ä <bjorn@justingenstans.com> wrote:

> In article <1hcqsqx.1lytp9h1s9ljnbN%per@RQNNE.invalid>,
> per@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

[Det jødiske folk]

> Men vad definierar da detta folk?

Traditionelt skal man være født af en jødisk mor. Men jøderne udgør
altså ikke nogen race, selv om en vis Adolf Hitler troede det.

[http://en.wikipedia.org/wiki/Jewish_People]
[http://en.wikipedia.org/wiki/Who_is_a_Jew%3F]

Og fra sidstnævnte kan jeg citere:

==
"Ethnic Jew"

"Ethnic Jew" (also known as an "assimilated Jew," see cultural
assimilation) is a term generally used to describe a person of Jewish
parentage and background who does not actively practice the Judaism but
still identifies with Judaism and/or other Jews culturally and
fraternally. The term "ethnic Jew" does not specifically exclude
practicing Jews, but they are usually simply referred to as "Jews"
without the qualifying adjective "ethnic". See: Ethnic group.

The term can refer to people of diverse beliefs and backgrounds due to
the complex concepts of what makes a person "Jewish". The term "ethnic
Jew" may be a misnomer since "ethnic" often carries a racial connotation
that doesn't fit the diversity of Jews worldwide. Since "ethnic Jew" is
often used to distinguish non-practicing from practicing ("religious")
Jews, a more precise term might be "secular Jew."

The term sometimes can refer exclusively to Jews who, for whatever
reasons, do not practice the religion of Judaism, or who are so casual
in their connection to that religion as to be effectively secular.
Typically, secular Jews are cognizant of their Jewish background, and
may feel strong cultural (even if not religious) ties to Jewish
traditions and to the Jewish people or nation. Like people of any other
ethnicity, non-religious ethnic Jews often assimilate into a surrounding
non-Jewish culture, but, especially in areas where there is a strong
local Jewish culture, they may remain largely part of that culture, even
to the point, for example, of participating in many Jewish holiday
traditions, or of retaining a diet that stays close to the kosher laws.

"Ethnic Jews" include atheists, agnostics, non-denominational deists,
Jews with only casual connections to Jewish denominations or converts to
other religions, such as Christianity or Buddhism. Many ethnic Jews
reject the traditional Jewish view of Jewish identity being based on
matrilineal descent, and consider someone Jewish if either parent is
Jewish, whereas the Halakhic definition of a Jew is matrilineal-based.

Religious Jews from any of the main Jewish denominations reach out to
ethnic Jews, and ask them to rediscover Judaism. In the case of some
Hasidic denominations (eg. Chabad-Lubavitch) this outreach extends to
active proselytizing.

Israeli immigration laws will accept an application for Israeli
citizenship if there is proven documentation that any grandparent - not
just the maternal grandmother - was Jewish. This does not mean that
person is ethnically Jewish, but Israeli immigration will accept that
person because they have an ethnically Jewish connection, and because
this same degree of connection was sufficient to be persecuted as a Jew
by the Nazis.
==

Og så i øvrigt henvise til dette meta-link om studier af DNA hos
forskellige populationer:

<http://john.hynes.net/y.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 26-03-06 10:39

On Sat, 25 Mar 2006 17:58:44 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Traditionelt skal man være født af en jødisk mor. Men jøderne udgør
>altså ikke nogen race, selv om en vis Adolf Hitler troede det.

Hvad sagde Hitler egentlig om jøder og race. Læs fra hans politiske
testamente i engelsk oversættelse:

"Our racial pride is not aggressive except in so far as the Jewish
race is concerned. We use the term Jewish race as a matter of
convenience, for in reality and from the genetic point of view there
is no such thing as the Jewish race. There does, however, exist a
community, to which, in fact, the term can be applied and the
existence of which is admitted by the Jews themselves. It is the
spiritually homogeneous group, to membership of which all Jews
throughout the world deliberately adhere, regardless of their
whereabouts and of their country of domicile; and it is this group of
human beings to which we give the title Jewish race.....The Jewish
race is first and foremost an abstract race of the mind.........A race
of the mind is something more solid, more durable than just a race,
pure and simple...."

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 13:21

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote:

> [...]
> race is first and foremost an abstract race of the mind.........A race
> of the mind is something more solid, more durable than just a race,

Og hvorfor mon så fysisk /udrydde/ jøderne, i stedet for at adoptere
jødiske småbørn ind i tyske familier?

Og til svenskere og nordmænd: Ole Kreiberg er kendt for at benægte at
jødeudryddelserne under 2. verdenskrig nogensinde fandt sted. Helt på
linie med den britiske amatørhistoriker David Irving, der netop i Østrig
er idømt 3 års fængsel for udbredelse af /die Auschwitzlüge/.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 26-03-06 13:06

On Sun, 26 Mar 2006 13:20:32 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Og hvorfor mon så fysisk /udrydde/ jøderne, i stedet for at adoptere
>jødiske småbørn ind i tyske familier?

Meningen var, at de skulle forlade tyskkonrolleret område - ligesom de
danske jøder gjorde. De, som ikke havde mulighed for det, blev
interneret.

> [...]
>linie med den britiske amatørhistoriker David Irving, der netop i Østrig
>er idømt 3 års fængsel for udbredelse af /die Auschwitzlüge/.

Læs her hvad jeg mener ud fra et brev, som jeg sendte en række danske
politikere:

05.10.94
Kære Bjørn Elmquist,
Jeg har sendt nogle oversættelser af amerikanske revisionistiske
pamfletter til Folketingets Retsudvalg. Det er mig selv, der oversat
dem, ligesom jeg gennem årene har spredt hundreder og atter hundreder
af dem.

Da tyskerne nu forsøger at lægge pres på danske politikere med det
formål, at Danmark skal indføre grundlovsstridig censur ligesom som i
1940-1945 af, hvad der må menes om nazismen i Danmark, føler jeg mig
foranlediget til at stå frem for at give mig til kende.

Jeg er ligesom de fleste revisionister ikke nazist men regner blot den
officielle historieskrivning om jødernes skæbne under anden
verdenskrig som værende en forlængelse af de allierede
krigstidspropaganda.

Jeg vil godt stille dig nogle enkelte spørgsmål vedrørende jødernes
skæbne i de tyske koncentrationslejre.

Indtil fornyelig var der på Auschwitzmuseet en mindeplade, hvorpå der
stod at 4 millioner jøder blev gasset her. Det samme tal nævntes ved
Nuernbergdomstolen og fremgår også Gyldendals Tibindsleksikon.
Fornyelig blev tallet rettet til 1,5 millioner. Mit spørgsmål er nu om
det totale tal stadig er 6 millioner dræbte jøder eller kun 6-2,5= 3,5
millioner. Ud fra påstanden om, at "Holocaust" er den mest
veldokumenterede historiske kendsgerning, beder jeg dig derfor om at
redegøre for, hvor de 2,5 millioner jøder så blev dræbt. Hvis du
nævner de andre lejre, betyder det jo så, at tallene for disse lejre
også er ukorrekte. Ifølge den officielle historieskrivning skulle
gasning kun have fundet sted i Polen. Disse lejre blev alle befriet af
Sovjetunionen og antallet af døde som f.eks. de 4 millioner i
Auschwitz stammer fra sovjetiske undersøgelser. Var det forresten ikke
de samme russere, der undersøgte Katyn-massakren og kom til det
resultat, at den blev udøvet af tyskerne? Hvis du mener, at Stalins
NKVD skulle være et særligt pålideligt sandhedsvidne, skal du
selvfølgelig have lov til det.

Hvordan kan det lade sig gøre, at brænde et lig i en krematorieovn i
løbet af 5-10 minutter? I den amerikanske filmserie "Holocaust"
hævdedes det, at man dagligt var istand til kremere tolvtusinde lig i
46 ovne i Auschwitz. I Gyldendals Tibinds Leksikon står, at det tager
75 minutter at kremere et lig uden kiste. Dette gælder imidlertid kun
for moderne ovne. Med den type kul-og koksfyrede ovne, der var
almindelige i 40erne, tog det endnu længere tid.

Hvorfor anvendte man insektbekæmpelsesmidlet Zyklon B - det samme
middel, som brugtes til f.eks. at afluse beklædningsgenstande i
særlige og til formålet fremstillede gaskamre. Zyklon B blev lanceret
i begyndelse af 20erne og blev markedsført under navnet Cyclone i de
engelsktalende verden. Zyklon B er Hydrogencyanid eller blåsyre (med
den kemiske betegnelse HCN), der er opsuget i flydende form i et
kemisk inaktivt stof (f.eks. "kalk"kugler). Ifølge fabrikanten tager
det flere timer, at frigøre HCN ved berøring med atmosfærisk luft.
HCNs kogepunkt er ca. 26 grader. Opvarmede man de påståede gaskamre,
inden man tog dem i brug og i så fald, hvilken metode anvendte man?
HCN er brændbar og eksplosiv, så kakkelovne kunne ikke anvendes. Der
er ved de påståede gaskamre i Auschwitz intet, der tyder på, at der
har været installeret centralvarme.

Hvordan skaffede man sig af med den brugte gas uden at skade mennesker
og dyr i nærheden? Dette er aldrig blevet forklaret. I USA, hvor
gaskamre anvendes til henrettelse, kræver det en meget langsommelig og
indviklet proces blot at rense et lille enkeltmandsgaskammer efter
brugen. Til gengæld har man aldrig anvendt Zyklon B her. I stedet
anvender man Natriumcyanid-krystaller nedhældt i svovlsyre. Dette
frigør øjeblikkeligt tilstrækkelige mængder blåsyregas til at dræbe et
menneske. Men som sagt i USA regnes gaskammermetoden da også for den
mest kostbare og komplicerede henrettelsesmetode og anvendes derfor
meget sjældent.

Der er et andet spørgsmål, der trænger til at blive besvaret, nemlig
spørgsmålet om, hvad der skete med de mange jøder, der boede i Polen
før anden verdenskrig. Ved folketællingen i Polen i 1931 opgøres
antallet af jøder til 3,1 millioner. Imidlertid skete der en betydelig
udvandring af jøder i 30erne til Palæstina, Sydamerika, USA, Frankrig,
Beneluxlandene, England med flere. Institut for Samtidshistorie i
Muenchen anslår, at der udvandrede ca. 100.000 jøder fra Polen hvert
år fra 1933. Således ankom der alene 68.000 til Palæstina mellem 1934
og 1937. Man anslår derfor, at der levede ca. 2.664.000 jøder i Polen
ved krigsudbruddet i 1939. Efter den tyske og sovjetiske invasion
flygtede mindst 750.000 jøder fra den tyskbesatte del af Polen til den
sovjetiske. Disse jødiske flygtninge blev spredt over hele
Sovjetunionen. Dem, der nægtede at søge sovjetisk statsborgerskab,
blev sendt til særlige arbejdslejre, hvor flere hundredetusinde omkom.
I det engelsksprogede jødiske leksikon Universal Jewish Encyclopedia
bind 6 side 176 nævnes, at den internationale jødiske
hjælpeorganisation, The Joint Distribution Commitee i begyndelsen af
1942 organiserede nødhjælp til 600.000 polsk-jødiske flygtninge alene
i den asiatiske del af Sovjetunionen. Tilbage under tysk kontrol, var
757.000. 100.000 jøder undslap til Rumænien via Bukovina. Fra Rumænien
gik der en flugtrute med skib til Tyrkiet. Da tyskerne invaderede
Sovjetunionen blev millioner af mennesker evakueret mod øst. Dette
drejede sig især om bybefolkningerne, som antoges at kunne være til
mest nytte i våbenproduktionen. Langt de fleste sovjetiske jøder boede
i byerne. Efter krigen i juni 1946 var der 240.489 registrerede jøder
i Polen. hvor mange jøder, der havde flygtet til vesten efter
krigsafslutningen vides ikke.

Angående antallet af jøder i verden er det interessant at læse i den
af Kommitteen af Amerikanske Jøder udgivne verdens almanac. Her
angives det samlede antal jøder i 1933 i hele verdenen at være
15.315.359. I udgaven for 1946 opgives antallet til 15.753.638. Har
man glemt de 6 millioner eller hvad?

Til slut vil jeg gerne spørge dig ligeud, hvorfor det skal regnes for
illegitimt at rejse disse berettigede spørgsmål?
Jeg har meget svært ved at acceptere, at der er jøder, der føler sig
forurettede af de revisionistiske forskningsresultater. Tværtimod
synes jeg, at det er gode nyheder for både jøderne og menneskeheden,
at betydeligt færre jøder døde under anden verdenskrig end hidtil
antaget. Jo færre jøder, der døde desto bedre - ikke sandt.

Med venlig hilsen,

Ole Kreiberg

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 14:41

> [...]

> officielle historieskrivning om jødernes skæbne under anden
> verdenskrig som værende en forlængelse af de allierede

Quod erat demonstrandum.

I øvrigt kan jeg tilføje at Ole Kreiberg i hvert fald tidligere har
gjort sig til talsmand for, at alle der ikke er etniske danskere skal
udvides af Danmark, at eventuelle statsborgerskaber skal fratages dem,
men at adoptivbørn dog skal have valget mellem sterilisation og
udvisning ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 26-03-06 15:33

On Sun, 26 Mar 2006 14:40:56 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>udvides af Danmark, at eventuelle statsborgerskaber skal fratages dem,
>men at adoptivbørn dog skal have valget mellem sterilisation og

Etnisk homogene stater er mere harmoniske og naturligt sammenhængende
end heterogene stater. Man bør derfor bestræbe sig på at skabe en så
høj grad af etnisk homogenitet som muligt. Dette er sund fornuft og
ikke andet. Her er hvad jeg skrev for 15 år siden om dette forhold:

Betydningen af de etniske forskelligheder

Flygtninge- og indvandrerproblemet drejer sig dybest set om Danmarks
etniske status; skal Danmark være multietnisk eller ej. Men jeg kan så
absolut ikke få øje på fordel ved et multietnisk samfund.

Ser man sig omkring i verden, kan man finde et utal af steder, hvor
forskellige etniske og kulturelle grupper lever inden for den samme
statsdannelse. Dette synes oftere at medføre voldelige konflikter i
disse samfund end "berigelse", sådan som vore politikere ellers hævder
i medierne.

Et godt eksempel på dette forhold er Cypern, hvor grækerne og deres
naboer tyrkerne jo havde så store vanskeligheder med at leve sammen
inden for den samme statsdannelse, at denne statsdannelse blev knust i
1974. Det spørgsmål, som jeg på denne baggrund kunne tænke mig at
stille til vore politikere, er: "Når grækerne (og desuden kurdere og
armenere) ikke kan leve fredeligt sammen med tyrkerne, hvilket
grundlag er der så for at tro, at danskerne kan?"

Kun den nationale solidaritet kan give den sammenhæng, der er selve
baggrunden for vort demokrati, og indvandringen fra Afrika og Asien
med den deraf opståede unaturlige biologiske blanding af
væsensforskellige folkeslag vil jo udvande denne sammenhæng. I
historien kan der ikke gives et eneste eksempel på, at der kommer
noget virkeligt godt ud af folkeblanding. Derimod er der masser af
eksempler på det modsatte!

Man kan f.eks. se på de politiske og økonomiske forhold i de
latinamerikanske lande, hvis folkeslag er en stor blanding af
europæere, indianere og afrikanere. Politisk undertrykkelse og kaos,
fattigdom og dårlige sociale forhold er her fremherskende, og dette
kan meget nemt også blive Danmarks fremtid, hvis ikke indvandringen
fra Asien og Afrika stoppes, og de allerede i Danmark bosatte
indvandrere kan sendes hjem. For mig er vort lands fremtid og det
danske folks interesser langt vigtigere end en næsten abstrakt og
selvdestruktiv internationalisme.

Jeg bygger ikke mit syn på betydningen af de etniske forskelligheder
på hverken nazismens tyske chauvinisme eller racismens påstand om en
races "ret" til herske over andre racer.
Nej mit grundlag er derimod erfaringen fra historien, sund fornuft,
logik og naturens evige love.

Benjamin Disraeli, der var premierminister i England fra 1872-80 og
iøvrigt af jødisk afstamning, skrev følgende i sin bog Endymion (side
249-250):
"Man bør ikke gå let henover racespørgsmålet. Det er nøglen til
verdenshistorien, og det er netop derfor, at verdenshistorien ofte
mangler klarhed - den er skrevet af folk, der ikke forstår
racespørgsmålet, og hvad der er forbundet med det. Sprog og religion
betinger ikke en race. Det er der kun en ting, der gør, og det er
blodet".

Den antiracistiske påstand om en medfødt og naturlig racelighed er
ikke andet end en politisk doktrin baseret på ønsketænkning. Når det
drejer sig om racespørgsmålet, glemmes det ofte, at sandheden om de
racemæssige forskelligheder for de fleste mennesker er så tvingende
indlysende, at bevisbyrden må påhvile dem, der proklamerer
raceligheden - ikke omvendt.

Den første naturlov er selvbevarelse. Denne naturlov gælder også for
nationer og etniske grupper.
--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 16:57

> [...]

> racemæssige forskelligheder for de fleste mennesker er så tvingende
> indlysende, at bevisbyrden må påhvile dem, der proklamerer

reelt om »gener«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 26-03-06 17:58

On Sun, 26 Mar 2006 16:56:56 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>reelt om »gener«.

Og hvad er der galt i det?
--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 20:19

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote:

> Og hvad er der galt i det?

Ja, problemet er bl.a. at du ikke kan se, at det er galt.

Men skal vi ikke slutte her? Nu ved nordmænd og svenskere i hvert fald
hvad det drejer sig om her.

Og ja, der er naturligvis danskere, der er racister. Der er dog
heldigvis ikke så mange af dem, når det kommer til stykket.

EOD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 27-03-06 10:55

Per Rønne wrote:

> Og ja, der er naturligvis danskere, der er racister. Der er dog
> heldigvis ikke så mange af dem, når det kommer til stykket.
>
> EOD.

Hva er egentlig en rasist?

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 13:13

Isachsen <tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote:

> Hva er egentlig en rasist?

Politikens Store Danske Ordbog:

racist subst. -en, -er, -erne
1. en tilhænger af racisme [] racisterne i den sydlige del af USA vil
have de sorte ud ◊ ærkeracist

racisme subst. -n
1. den anskuelse at visse menneskeracer er andre overlegne, og at
raceforskelle bør bestemme forskelle i politiske og sociale rettigheder
[] debatten drejede sig om hvordan racismen kommer til udtryk • kampen
mod racismen • er fremmedhad det samme som racisme? • tidligere byggede
den sydafrikanske politik åbent på racisme • de indfødte beretter om
mange tilfælde af skjult racisme • hun blev beskyldt for racisme ◊
racist racistisk â—Š racismedebat racismeproblem â—Š statsracisme
rac+is/me: afl. af race1

race1 subst. -n, -r, -rne
1. en gruppe individer inden for en art med arvelige fællestræk [] der
findes flere forskellige racer • den gule race • den hvide race ◊
racehund racehygiejne â—Š dyrerace fuglerace hesterace hunderace
menneskerace
fransk race: fra italiensk razza (a); vist arabisk ra's 'hoved, stor
stamme, grundelement, begyndelse, kilde, oprindelse' (b) el. latin
ratio (jf. ration, ræson)
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 27-03-06 19:47

Per Rønne wrote:

> [...]
> fransk race: fra italiensk razza (a); vist arabisk ra's 'hoved, stor
> stamme, grundelement, begyndelse, kilde, oprindelse' (b) el. latin

Ut fra dette forstår jeg:
1. Der finnes grupper av individer, som skiller seg fra andre derved at de
har arvelige fellestrekk. Altså FINNES det noe som kalles raser, som også er
blitt inndelt anderledes enn nevnt ovenfor. Men det finnes også noen med
stor innflytelse i verden som hevder, at dette er vranglære.

2. Videre finnes det noen, som hevder, at det er forskjeller mellom een rase
og en eller flere andre. Hvorfor er dette en så håpløs iakttagelse? Vi vet
da godt, at enkeltindivider er forskjellig utrustet med hensyn til fysiske
og åndelige anlegg. Det samme gjelder for familier, slekter, stammer og så
videre. Er det så urimelig å anta, at dette faktum forplanter seg helt opp
til rasenivå? At århundrers kulturelle utvikling forsterker forskjellen,
gjør det hele om mulig enda mer komplekst.

3. Men i det øyeblikk noen forsøker å "gradere" forskjellene, så blir det
lurveleven. Da blir det et politisk/ideologisk poeng å være for eller mot.
Det kan kanskje være på sin plass å efterlyse hvilke motiver som ligger bak,
når man forbyr å ta hensyn til forskjeller, som de fleste er istand til å
se.

4. En pussighet rent sproglig, er det også, at "rasistene", som anerkjenner
forskjellene, blir "rasehatere", mens "anti-rasistene", som er mot fenomenet
"rase", blir "raseelskere".

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 23:30

> [...]

> blitt inndelt anderledes enn nevnt ovenfor. Men det finnes også noen med
> stor innflytelse i verden som hevder, at dette er vranglære.

1. Menneskeracerne er ikke /diskrete/; der findes altså ingen klare skel
mellem dem.

2. Sprogbrugen er påvirket af engelsk, hvor »race« hentyder til /Homo
sapien/, mens man for eksempelvis hunde gerne bruger ordet /breed/.
Næppe nogen ville have forsøgt at »aflive« ordet race hvis det henviste
til HUNDEracer ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 28-03-06 14:17

Per Rønne wrote:

> 1. Menneskeracerne er ikke /diskrete/; der findes altså ingen klare
> skel mellem dem.

Nei, mellom dem finnes "overgangsraser" - f. eks. er det blitt sagt, at i
Italia finner man overgangen mellom det mørke (farvede) Afrika og det lyse
(hvite) Mellom- og Nord-Europa.

> 2. Sprogbrugen er påvirket af engelsk, hvor »race« hentyder til /Homo
> sapien/,

Ja, de engelsksproglige taler endog om "the human race" (!)

mens man for eksempelvis hunde gerne bruger ordet /breed/.
> Næppe nogen ville have forsøgt at »aflive« ordet race hvis det
> henviste til HUNDEracer ...

Nei, neppe. Og det som blir oppfattet som "rase" forsvinner jo ikke i
naturen fordi om man slutter å bruke ordet, og isteden kaller for "underart"
(som enkelte oppslagsverker opplyser).

Altså, slutligen, hva i all verden handler denne diskusjonen om, og hvorfor
blir folk så opphisset av den?

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 14:44

> [...]

> Italia finner man overgangen mellom det mørke (farvede) Afrika og det lyse

Er det ikke snarere arabere og ægyptere [se eksempelvis på Tutankamons
rekonstruerede ansigt]?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Isachsen

Dato : 28-03-06 18:35

Per Rønne wrote:

> Er det ikke snarere arabere og ægyptere [se eksempelvis på Tutankamons
> rekonstruerede ansigt]?

Det er meget rimeligt at "man" her har tenkt mest på det muslimske
Nord-Afrika og ikke så meget på det langt mer sydlig beliggende negroide
Afrika. Men "overgangs"-trekkende er da like iøyenfallende.

Isachsen

Fra : GB

Dato : 28-03-06 15:19

> Nei, neppe. Og det som blir oppfattet som "rase" forsvinner jo ikke i
> naturen fordi om man slutter å bruke ordet, og isteden kaller for
> "underart" (som enkelte oppslagsverker opplyser).

Det korrekte ord for en "klassisk" racist skulle altså være "underartist"?

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 27-03-06 19:10

@ skrev:

> ja selv om nogle definitioner på race er f.eks. nedarvning af
> racespecifikke ting hudfarve kropsbygning
>
> f.eks.
> asiater "gul" hud
> negre sort/brun hud
> pygmæer størrelse
>
> det er kun fordi det ikke er plitisk korrekt at tale om forskellige
> menneskeracer at de nu pludeslig ikke findes
> det er jo lige så fjollet som at påstå at en hund er en hund og at der
> derfor ikke findes forskellige hunderacer

La oss ta dette med hunderaser innledningsvis . En hunderase kan
beskrives på følgende måte:

Golden Retriever: en kraftig, rektangulær hund, kompakt og dyp kropp,
bred kraftig rygg og lend.
Bred skalle, flate kinn, saksebitt, hengende ører, kraftig bredt
snuteparti,, sort nesebrusk med vide nesebor, skråstilte skuldre,
kraftige rette underarmer, sterke muskuløse overlår, lange
underlår,
lave haser....
Fargen gylden eller fløtefarget

Legg spesielt merke til dette med fargen som kan variere. Således kan
du få såvel sorte som hvite pudler. Men det er åpenbart galt å si
at sorte pudler hører hjemme i samme rase som en svart
grønnlandshund, mens den hvite pudlen rasemessig plasseres sammen med
bologneserhundene.

Selv om det finnes en rekke hunderaser, finnes det også et stort
antall hunder som ikke kan plasseres rasemessig. Da hunder ofte er
gjenstand for systematisk avl, mens menneskene får lov til å formere
seg etter eget valg, har det ikke vært mulig å definere andre
menneskeraser enn pygmeer og aborginer. SS sendte forskergrupper fra
Tibet til Kanariøyene på jakt etter menneskeraser, med negativt
resultat.

Et rasemessig avlsforsøk med mennesker foregikk i Europa omtrent i
perioden 1200-1800. Da ble en del mennesker med gode egenskaper utpekt
som særlig edle, Adelen, som så skulle forplante seg innbyrdes i håp
om å få en herskerrase. Dette var som kjent totalt mislykket.

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 27-03-06 18:45

Isachsen skrev:
> @ wrote:

> 1. Raser er erklært som noe der ikke eksisterer.

hos mennesker har svært mye forskning til slutt medført konklusjonen
at det kun finnes to raser blant menneskene, pygmeer og aborginer.
Resten er en svært hetrogen blanding av ulike egenskaper

> 2. Likevel finnes det folk som tror på raser, slik noen også tror på en gud.
> 3. Blir rasisme dermed en slags religion? Eller kanskje kun en overtro?

Bare en overtro, på linje med astrologi og frykt for svarte katter

> 4. Så burde vel rasistene beskyttes av loven om religionsfrihet.

Overtro er ingen religion og dermed ikke beskytte av denne loven. Du
kan hverken påberope deg stjernes stilling eller svarte katter om du
har påført andre skade. Det finnes visse former for schizofreni som
medfører tankeforstyrrelser som medfører at pasienten må sikres mot
å skade seg eller andre, eller med umyndiggjøring, men det er neppe
aktuelt for de fleste "rasetroende" "Astroloigitroende" eller
sortkattefryktere.

> 5. Besynderlig virker det dermed også, at det er straffbart å krenke Gud
> (som sannsynligvis ikke eksisterer) og likeledes straffbart å krenke
> "raser", som altså heller ikke eksisterer, uaktet de er langt mer fysisk
> iakttagbare enn noen gud.

Det er som regel ikke straffbart å krenke Gud. Han har heller ikke
bruk for støtte av rettsapparatet. (Syndeflod og Sodoma/Gomorra)
Derimot er det straffbart å krenke medmennesker, og vårt jordiske
rettsapparat vil derfor gripe inn mot overtredere som påfører andre
skade.

> Er det egentlig bare slik, at "rasisme" og en rekke andre pk-gloser er
> medie-verktøyer som brukes til å styre opinionen med? Svarene og
> kommentarene som er fremkommet her på "saiten" åpner bare for nye spørsmål.
> Er det ikke mulig å få tak i en (selv-)erklært rasist, som kan bringe
> klarhet i saken?

Tydeligvis ikke. Derfor svar fra en antirasist.

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 19:01

On 27 Mar 2006 09:44:37 -0800, "Brumle Måseegg" <pezzda@c2i.net>
wrote:

>hos mennesker har svært mye forskning til slutt medført konklusjonen
>at det kun finnes to raser blant menneskene, pygmeer og aborginer.
>Resten er en svært hetrogen blanding av ulike egenskaper

Faktisk er det ganske nemt at fastslå racernes eksistens genetisk. Se
nedenstående hjemmeside:

http://www.ancestrybydna.com/welcome/home/

Det er først, når det drejer sig om betydningen af disse
forskelligheder, at uenigheden melder sig.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : @

Dato : 27-03-06 19:28

wrote:

>Bare en overtro, på linje med astrologi og frykt for svarte katter

>Overtro er ingen religion

måske ikke, men al religion er overtro

det er kun mængden der er til forskel,

hvis der kun fandtes f.eks. 5000 mennesker i hele verden som troede på
guder ville det blive betegnet som overtro af de mange millioner som
f.eks. troede på at det var små blå mænd fra mars som styrede
universet

det er helt tilflædigt hvad der betegnes som religion eller som
overtro

Fra : Isachsen

Dato : 27-03-06 19:53

@ wrote:

> det er helt tilflædigt hvad der betegnes som religion eller som
> overtro

Lyder rimelig. Hvis kristendommen (eller islam for den sakens skyld) var
blitt lansert idag, ville de neppe kunnet komme lenger opp på skalaen enn
til å bli kalt "ideologier".

Isachsen

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 28-03-06 12:41

> "Rasistmotståndare" försöker driva den definitionen av ordet "rasist",
> av två skäl: Först och främst är det förstås mer effektivt ur
> stigmatiseringssynpunkt att brännmärka sina meningsmotståndare som
> "rasister" med denna definition av ordet. Men för det andra, och inte
> minst viktigt, så är det förstås noblare och mer ädelt att föra en kamp
> mot något hemskt och omänskligt än det är att bara opponera sig mot lite
> främlingsfientlighet, bigotteri, etnofobi eller bara vanlig jävla
> övergeneralisering, vilket det ju *egentligen* är fråga om.

Problemet att när 40-talsgenerationen var ung blev holocaust känd.
Det betöd att det blev viktigare att vara god människa, dvs.
anti-rasist, (förkortning för anti-vit rasist) än att vara kompetent
till sitt jobb (mest i offentliga sektorn). Det sitter nu ett flertal
handläggare etc där vars enda skäl för att vara anställd är att
de är goda människor. Kanske är de inte särskild duktiga, men
rasister är de i alla fall inte. Det skulle bli katastrof för dem om
kompetens åter skulle bli relevant vid anställningar .

Torsten

Fra : Anneli

Dato : 27-03-06 17:33

Per Rønne skrev:

> Og ved socialdemokraten K K Steinckes socialreform fra 1930erne blev det
> muligt at tvangssterilisere og -kastrere åndssvage og andre der ansås
> som havende genetiske defekter. Helt ulovligt gik det også ud over
> »mandgale« [nymfomane] piger; man stillede ganske simpelt på Sprogø
> [hvortil de blev samlet, uden mulighed for at komme til fastlandet]
> intelligenstests til dem, indtil de »dumpede«.
>
> Regelsættet blev afskaffet i 1960erne, da man skulle tilslutte landet
> Den europæiske Menneskerettighedskonvention.
>
> Og ja, Sverige og Norge havde naturligvis tilsvarende bestemmelser.

Ja vi har samtliga en historia att skämmas för i detta sammanhang!

> Og hvordan er det så det i dag går med »negativ eugenik«? Ja, vi har
> forebyggende fosterscanninger, og provokerede aborter /en masse/.

I ett sekulariserat samhääle som våra i Norden är, är livets
början en definitionsfråga. Men just detta att "scanna" foster för
sjukdomar och kön och eeventuellt andra fördelar o nackdelar är
otäckt. Många av de sjukdomar som föräldrarna väljer abort för
har ingenting med barnets intelligens eller livsvärde att göra. Se
ex.vis på Hawkins, med sin svåra sjukdom som gett oss mycket lärdom
och kunskap.

Jag har sjölv en lillebror med Downs Syndrom, hanlever ett rikt liv
och ingen i släkten skulle vilja vara utan denne mycket vise kille (
kanske inte intelligent men mycket vis)

Det är dags att se Abortlagen för vad den är nämligen moderna
tiders utsättande i skogen. Men har vi nu valt detta får vi stå för
det och försöka dra gränser som vårt samvete står ut med.

Anneli

Fra : Björn Lindberg

Dato : 27-03-06 14:26

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> For at opnå statsborgerskab skal man være en del af det jødiske /folk/,
> som altså ikke er en /race/.

Problemet uppstår naturligtvis när kreti och pleti från när och
fjärran kan flytta till Israel och behandlas förmånligt, medan många
som bott där i generationer inte blir det. Därför är också dina
jämförelser med Sverige eller Tyskland tämligen bristfälliga.

Björn

Fra : Isachsen

Dato : 25-03-06 19:43

Per Rønne wrote:

> Ja, fordi Israel er et /jødisk/ land, og fordi Israel ikke kan
> overleve som jødisk stat med flere ikke-jøder inden for dets grænser.

Er det et argument, som også ville være gyldig hvis/når islamske folkeslag
truer med å bli i flertall i Norge?

Isachsen

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 07:29

Isachsen <tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote:

> Er det et argument, som også ville være gyldig hvis/når islamske folkeslag
> truer med å bli i flertall i Norge?

Selvklart. Der er jo i øvrigt en fornuftig forklaring på at vi i Danmark
har begrænset indvandringen så kraftigt, som det er sket.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anneli

Dato : 26-03-06 19:29

Per Rønne skrev:

> [...]
>
> Og ja, der er naturligvis danskere, der er racister. Der er dog
> heldigvis ikke så mange af dem, når det kommer til stykket.

Rönne. Du har mina sympatier, men trösta Dig med att vi har alla
problem med dylika, även Norrmännen och Finnarna.

Anneli

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 26-03-06 19:47

On 26 Mar 2006 10:28:58 -0800, "Anneli" <Anneli.halme@gmail.com>
wrote:

>Rönne. Du har mina sympatier, men trösta Dig med att vi har alla
>problem med dylika, även Norrmännen och Finnarna.

Og hvorfor har I dog problemer med, at der er nogen, der mener noget
andet end Jer selv? Hvorfor må der ikke være andre meninger end den
statsautoriserede om racespørgsmålet? Vi lever vel i et pluralistisk
demokrati. Kan det ikke være ligemeget, om der er iboende psykiske og
intellektuelle forskelle på forskellige genotyper?

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Lyrik

Dato : 26-03-06 23:31

"Ole Kreiberg" <kreiberg15@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

Kan det ikke være ligemeget, om der er iboende psykiske og
> intellektuelle forskelle på forskellige genotyper?
+++++++++++++++++++++++++

Jo det kunne man godt sige. Men alle kulturer hat haft brug for at få lidt
blod- og kulturforfriskning udefra.

Det hele kan komme til at lugte for meget af prutter, æggemadder og
indavl.

Man har altid optaget fremmedelementer udefra. Sproglige, madmæssige
tøjmæssige o.s.v..

Se på sporten Damehåndbold for eksempel. De udenlandske spillere giver
holdene styrke.

Og jeg husker endnu fra min barndom i "Musikbyen". Jeg stod og kiggede ned
af Mozartsvej. Jeg så alle de blege farveløse mennesker. Kartoffeldanskerne
i deres kartoffelfarver.
Selv så lille jeg var tænkte jeg:"Åh! Bare der var nogle folk med farver på.
Bare der var en neger.

Mange ultrahøjreorineterede som du selv henter kone i Thailand for eksempel,
mens de tordner imod andre etniske indslag og stemmer på Glistrup.
Atter andre henter kone i Ukraine eller andre steder i den tidligere
østblok.

Hvorfor gør de det, når de går ind for racisme?

De er gennemsyret af modsætninger. Jeg vil næsten vædde på at din egen
omgangskreds er gennemsyret af forskellige etniske folk.!?

Så drop hykleriet.
Dansk kultur skal styre DK. Men i vores blender skal vi blende mange
forskellige mennesker af mange forskellige farver og gøre danskerkrydderi ud
af dem.

Hilsen
Jens

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 09:51

On Mon, 27 Mar 2006 00:30:57 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>blod- og kulturforfriskning udefra.
>
>Det hele kan komme til at lugte for meget af prutter, æggemadder og

Indtil i 60erne havde der været meget lidt indvandring til Danmark, og
den der havde været, havde været af nært beslægtede nabo- eller
genbofolk. I en population på 5 millioner som den danske er der ingen
fare for indavl.

>Mange ultrahøjreorineterede som du selv henter kone i Thailand for eksempel,
>mens de tordner imod andre etniske indslag og stemmer på Glistrup.

Jeg er nu overhovedet ikke højreorienteret. For at være
højreorienteret skal man være konservativ, liberalist og helst også
autoritær, og jeg er ingen af delene. Desuden regner jeg ægteskaber
med mellem f.eks. danskere og thailændere for en vederstyggelighed.

>Atter andre henter kone i Ukraine eller andre steder i den tidligere
>østblok.

Ukrainerne er hvide d.v.s. nrtbeslægtede, så sådan et ægteskab er en
mindre vederstyggelighed end et ægteskab med en asiat.

>Hvorfor gør de det, når de går ind for racisme?
>
>De er gennemsyret af modsætninger. Jeg vil næsten vædde på at din egen
>omgangskreds er gennemsyret af forskellige etniske folk.!?

Er jeg overhovedet racist i klassisk forstand?

Racisme er defineret som troen på sin egen races overlegenhed og
medfødte ret til at herske over andre racer. Jeg går bestemt ikke ind
for sidstnævnte, da det at herske over andre racer jo indebærer, at
flere racer bor indenfor samme statsdannelse. Af samme grund bryder
jeg mig ikke om at fremhæve f.eks. den hvides races overlegenhed, da
denne tankegang kunne lede til hvidt overherredømme over andre racer.
Noget sådant anser jeg for en vederstyggelighed, da det før eller
siden vil føre til raceintegration og raceblanding. Jeg kan derfor
ikke acceptere racehierarki og apartheid.

Konsekvensen af min holdning er, at racerne skal leve helt uafhængigt
af hinanden indenfor hver deres statsdannelse. Dette er den eneste
løsning på racespørgsmålet, der i det lange løb vil tilfredsstille
alle racer og skabe permanent fred. Alt andet, det være sig racisme
eller antiracisme, er lappeskrædderier. Derfor kan man ikke kalde mig
racist i klassisk forstand.

Derudover kaldes straffelovens §266b ofte for racismeparagraffen. Her
tales der ganske vist ikke med et eneste ord om racisme men om at
forhåne, true og fornedre andre racer. Jeg forhåner, truer eller
fornedrer naturligvis ikke andre racer, tværtimod ønsker jeg, at alle
racer skal frigøre sig fra afhængighed af hinanden. Så længe nogle
racer er afhængige af andre, vil der altid være grobund for klassisk
racisme. Så længe der opholder sig racefremmede fra den tredje verden
i Danmark, der kun er her, fordi de ikke er i stand til at skabe sig
den samme levestandard i deres hjemlande, vil der være grobund for
følelse af raceoverlegenhed og måske endda forhånelse og fornedring.
Racismen er således kun symptomet på problemet og ikke dets årsag.
Årsagen er det multietniske samfund. Så snart den etniske homogenitet
er genskabt, vil disse negative fænomener forsvinde som dug for solen.
Derfor hvis man seriøst ønsker at komme racismen til livs, må man
nødvendigvis have alle racefremmede hjemsendt.
--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Isachsen

Dato : 27-03-06 11:00

Ole Kreiberg wrote:

> Er jeg overhovedet racist i klassisk forstand?
>
> Racisme er defineret som troen på sin egen races overlegenhed og
> medfødte ret til at herske over andre racer. >

Hvem har bedrevet denne definisjon? Er det rasistene selv eller er det deres
motstandere?

Isachsen

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 11:11

On Mon, 27 Mar 2006 11:59:33 +0200, "Isachsen"
<tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote:

>Hvem har bedrevet denne definisjon? Er det rasistene selv eller er det deres
>motstandere?

Det er den definition, man får, når man slår op i anerkendte ordbøger
som Gyldendals Fremmedordbog.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Isachsen

Dato : 27-03-06 13:34

Ole Kreiberg wrote:

> Det er den definition, man får, når man slår op i anerkendte ordbøger
> som Gyldendals Fremmedordbog.

Og hva sier en notorisk rasist - hvis en sådan finnes - til den?

Isachsen

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 14:17

On Mon, 27 Mar 2006 14:34:02 +0200, "Isachsen"
<tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote:

>Og hva sier en notorisk rasist - hvis en sådan finnes - til den?

Ja det er nok tvivlsomt om en sådan findes udenfor Hollywoods og
massemediernes paranoide fantasiverden af sære fjendebilleder.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Jana

Dato : 27-03-06 11:30

"Isachsen" kvad:

> [...]

främlingsfientlighet, bigotteri, etnofobi eller bara vanlig jävla
övergeneralisering, vilket det ju *egentligen* är fråga om.

A noise annoys an oyster

Fra : @

Dato : 27-03-06 12:51

On Mon, 27 Mar 2006 11:59:33 +0200, "Isachsen"
<tavekkorigi@c2i.netinvalid> wrote:

>Hvem har bedrevet denne definisjon?

ved ikke,

men det er en meget gammel definition

> Er det rasistene selv eller er det deres
>motstandere?

sikkert ingen af dem,

men efter at den fremherskende holdning er blevet at der ikke findes
forskellige menneskeracer,
er racismebegrebet blevet udvandet til at kunne bruges som skældsord
mod alle som udtaler sig kritisk om:

indvandring
religiøse fanatikere
indvandreres kriminelle foretagsomhed
og andre der ikke lige godtager den på "bjerget" herskende "rigtige"
mening

så nu om stunder må man vel sige at de værste racister er dem som
bruger ordet om andre, da betegnelsen _der_ bruges til at sætte en
gruppe i bås som værende mindreværdige og vantro

Fra : Isachsen

Dato : 27-03-06 14:16

Fra : @

Dato : 27-03-06 15:02

On Mon, 27 Mar 2006 15:15:54 +0200, "Isachsen"
> [...]

derfor ikke findes forskellige hunderacer

>2. Likevel finnes det folk som tror på raser, slik noen også tror på en gud.

ikke helt det samme, asiater negre pygmæer og australske buskmænd
findes, vi mangler endnu at nogen får inviteret en eller anden gud til
at optræde i TV

>3. Blir rasisme dermed en slags religion? Eller kanskje kun en overtro?

de religiøse findes nok mere blandt dem som ikke anerkender at der
findes forskellige menneskeracer

>4. Så burde vel rasistene beskyttes av loven om religionsfrihet.

det er ikke (endnu) ulovligt at påpege forskelligheder mellem folk

>Er det egentlig bare slik, at "rasisme" og en rekke andre pk-gloser er
>medie-verktøyer som brukes til å styre opinionen med?

korrekt set,

det er meget nemmere bare at udslynge ordet "racist" end at begynde at
finde argumenter som ikke eksisterer

> Svarene og
>kommentarene som er fremkommet her på "saiten" åpner bare for nye spørsmål.
>Er det ikke mulig å få tak i en (selv-)erklært rasist, som kan bringe
>klarhet i saken?

så må du have fat i en muhammedaner fra Arabien, de er nok de mest
rendyrkede racister der findes nu tildags

Tabari IX:69 "Arabs are the most noble people in lineage, the most
prominent, and the best in deeds. We were the first to respond to the
call of the Prophet. We are Allah's helpers and the viziers of His
Messenger. We fight people until they believe in Allah. He who
believes in Allah and His Messenger has protected his life and
possessions from us. As for one who disbelieves, we will fight him
forever in Allah's Cause. Killing him is a small matter to us."

Fra : Alucard

Dato : 27-03-06 12:34

On Mon, 27 Mar 2006 10:50:33 +0200, Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>autoritær, og jeg er ingen af delene. Desuden regner jeg ægteskaber
>med mellem f.eks. danskere og thailændere for en vederstyggelighed.

Med hvilken begrundelse....?

>Ukrainerne er hvide d.v.s. nrtbeslægtede, så sådan et ægteskab er en
>mindre vederstyggelighed end et ægteskab med en asiat.

Hvorfor dene forskel (i vederstyggelighed)....?

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 13:50

Alucard <alucard44@hotmail.com> wrote:

> Med hvilken begrundelse....?

> Hvorfor dene forskel (i vederstyggelighed)....?

Svaret skal findes i det tyske ord: Rassenschande.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 13:23

On Mon, 27 Mar 2006 13:50:13 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Svaret skal findes i det tyske ord: Rassenschande.

Hvorfor dog tale tysk? Denne tråd er kun postet til skandinaviske
nyhedsgrupper. Hvorfor dog tage eksempler fra den tyske historie, som
alle er klar over adskiller sig radikalt fra de skandinaviske landes.

Var det iøvrigt ikke det svenske demokrati, der var førende i
raceforskningen i 30erne? Ihvertfald havde Sverige som et af de eneste
lande i Europa et statsligt institut for videnskabelig raceforskning
indstiftet af en socialdemokratisk regering. Så hvorfor ikke anvende
det svenske demokratiske ord for Rassebschande?

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : GB

Dato : 27-03-06 16:33

Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in

> [...]
> indstiftet af en socialdemokratisk regering. Så hvorfor ikke anvende
> det svenske demokratiske ord for Rassebschande?

Danmark var nu også med, repræsenteret ved Auschwitz-lægen Dr. Værnet. Han
var sgu en klam fætter. (http://fanger.dybdahl.dk/buch.htm, 2. afsnit)

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 18:13

> [...]

> Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in

> Danmark var nu også med, repræsenteret ved Auschwitz-lægen Dr. Værnet. Han

Institut for human Arvebiologi og Eugenik ved Københavns Universitet
blev skam åbnet 14. oktober 1938.

<http://www.imbg.ku.dk/klinikken/Klinik.historie.htm>

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 18:15

On Mon, 27 Mar 2006 18:13:09 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Institut for human Arvebiologi og Eugenik ved Københavns Universitet
>blev skam åbnet 14. oktober 1938.
>
><http://www.imbg.ku.dk/klinikken/Klinik.historie.htm>

Men dette danske institut beskæftigede sig ikke med raceforskning,
sådan som det svenske institut gjorde. Det svenske institut brugte
derimod megen energi på videnskabeligt at påvise racemæssige
forskelle mellem lapper og ikke ikke-lapper.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 18:10

On 27 Mar 2006 15:33:02 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in

>Danmark var nu også med, repræsenteret ved Auschwitz-lægen Dr. Værnet. Han
>var sgu en klam fætter. (http://fanger.dybdahl.dk/buch.htm, 2. afsnit)

Denne danske fremmedarbejder i Tyskland arbejdede ikke Auschwitz men i
Buchenwald. Danskerne har naturligvis ikke grund til at føle nogen
skyld eller skam på grund af denne enkeltperson, ligeså lidt som
italienerne har det på grund af Al Capone eller englænderne på grund
af Jack the Ripper.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : GB

Dato : 27-03-06 20:57

> Denne danske fremmedarbejder i Tyskland arbejdede ikke Auschwitz men i
> Buchenwald.

OK, Buchenwald, Schmuchenwald. Whatever. En eksterminations-lejr under
alle omstændigheder.

> [...]
> skyld eller skam på grund af denne enkeltperson, ligeså lidt som
> italienerne har det på grund af Al Capone eller englænderne på grund

Nej, selvfølgelig - og man har jo heller ingen skrupler med at benytte
hans "grundforskning"*) om homoseksualitet - det var jo i yderste
konsekvens det, svinet udførte.
Mengeles og andre sadisters medicinske misgerninger i KZ har jo også -
trods alt - tilvejebragt viden, som næppe kunne opnås på andre måder,
hvor frastødende det så end var. Viden, som man siden har arbejdet videre
ud fra.

Nu kender jeg ikke til svenskere i tysker-sold, som har begået lignende
forbrydelser, men de skal såmænd nok findes.

(* Grundforskning: Forskning, som ikke nødvendigvis har et umiddelbart
praktisk formål, men som - i andre, måske helt uventet anderledes -
sammenhænge kan "få nogle brikker til at falde på plads" (min tolkning af
begrebet).

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 21:33

On 27 Mar 2006 19:56:31 GMT, GB <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk> wrote in

>OK, Buchenwald, Schmuchenwald. Whatever. En eksterminations-lejr under
>alle omstændigheder.

Ifølge den etablerede historieskrivning var det 5 lejre i Polen, der
hævdedes at have været udryddelseslejre, nemlig: Auschwitz, Treblinka,
Belzec, Sobibor og Majdanek.

> [...]
>
>Nu kender jeg ikke til svenskere i tysker-sold, som har begået lignende
>forbrydelser, men de skal såmænd nok findes.

Og hvad rager det det overvældende store antal svenskere, som ikke
var tysk tjeneste?

Hvad danskere laver i den franske fremmedlegion rager da heller ikke
den danske befolkning. De gør det jo ikke på vegne af Danmark eller
det danske folk.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 13:16

On Mon, 27 Mar 2006 13:34:28 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Med hvilken begrundelse....?

At raceblanding er lig med raceforringelse. Man kan jo se, hvordan
samfund med raceblandede befolkninger fungerer.

>Hvorfor dene forskel (i vederstyggelighed)....?

Hvide mennesker bør gifte sig med hvide mennesker. Asiatiske
mennesker med asiatiske mennesker o.s.v. Det er det mest harmoniske og
naturlige. Den første naturlov er selvbevarelse, og den gælder
naturligvis også for nationer og etniske grupper.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Alucard

Dato : 27-03-06 13:55

On Mon, 27 Mar 2006 14:15:44 +0200, Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk>
wrote:

> At raceblanding er lig med raceforringelse.

Hven siger at det er en dårlig ting....?

Risikoen for "indavl" bliver da væsentligt mindsket...

>Man kan jo se, hvordan
>samfund med raceblandede befolkninger fungerer.

Hvor....? Fortæl, fortæl.....

Jeg tror at du forveksler race med tro/religion.....

> Hvide mennesker bør gifte sig med hvide mennesker. Asiatiske
>mennesker med asiatiske mennesker o.s.v.

Igen.... Hvorfor....? P.g.a. farven...? )))

>Det er det mest harmoniske og
>naturlige.

Naturlige...???

Hvis (for at blive i din tankegang) en genetisk "stærk" (hvid) mand
får børn med en genetisk "stærk" (sort) kvinde, så er det vel det mest
"naturlige" da de så vil få det genetisk "stærkeste" afkom.....

>Den første naturlov er selvbevarelse, og den gælder
>naturligvis også for nationer og etniske grupper.

Pladder..... Nationer har da intet med "naturlov" at gøre...

Fra : Ole Kreiberg

Dato : 27-03-06 14:14

On Mon, 27 Mar 2006 14:54:45 +0200, Alucard <alucard44@hotmail.com>
wrote:

>Hven siger at det er en dårlig ting....?
>
>Risikoen for "indavl" bliver da væsentligt mindsket...

Der findes næsten en milliard hvide mennesker i verden. I en
befolkning af denne størrelse, er der ikke risiko for indavl.

>Hvor....? Fortæl, fortæl.....

Se på de sociale, økonomiske og politiske forhold i de
latinamerikanske lande, hvor flertallet af befolkningen er en stor
blanding af indianere, hvide og sorte. Her er det ikke svært at
iagtage, hvad raceblanding fører til.

>Jeg tror at du forveksler race med tro/religion.....

Jeg interesserer mig slet ikke for religion og deltager derfor kun
meget sjældent i kritikken Islam.

>Igen.... Hvorfor....? P.g.a. farven...? )))

For at videreføre deres race og dermed de samfund, som deres race har
skabt.

>Naturlige...???

Racerne er opstået naturligt. Racerne er naturlige, hvorimod
raceblanding er unaturligt.

>Hvis (for at blive i din tankegang) en genetisk "stærk" (hvid) mand
>får børn med en genetisk "stærk" (sort) kvinde, så er det vel det mest
>"naturlige" da de så vil få det genetisk "stærkeste" afkom.....

Det sandsynligste er nok, at det genetiske materiale fra begge racer
vil blive udvandet i afkommet.

>Pladder..... Nationer har da intet med "naturlov" at gøre...

Det er naturligt for grupper af mennesker at danne nationer.

--
NewsGuy.Com 30Gb $9.95 Carry Forward and On Demand Bandwidth

Fra : Alucard

Dato : 27-03-06 18:02

On Mon, 27 Mar 2006 15:13:42 +0200, Ole Kreiberg <kreiberg15@yahoo.dk>
wrote:

<snip hjernedødt pladder>

Jeg har været for naiv.... Jeg troede at jeg kunne få bare et eneste
fornuftigt ord fra O.K. men det er håbløst, så jeg giver op....

Mod tåber kæmper selv guderne forgæves......

Fra : Anneli

Dato : 23-03-06 00:21

Bjorn Olsson d.ä skrev:

> [...]
> Aterigen, jag delar inte asikten att Israel inte har ratt att finnas.
> Mojligen kunde det ha varit rattvist att ge dem en bit av Tyskland

Ja Björn Du är i gott sällskap såväl Nazister med Hitler i spetsen
som deras arabiska medlöpare har föreslagit Uganda som lämplig
plats, negrerna räknas ju inte!

Anneli

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 23-03-06 01:20

In article <1143069648.360955.195120@e56g2000cwe.googlegroups.com>,

> Ja Björn Du är i gott sällskap såväl Nazister med Hitler i spetsen
> som deras arabiska medlöpare har föreslagit Uganda som lämplig
> plats, negrerna räknas ju inte!
>
> Anneli

Tack for den.
Hitler hade val knappast foreslagit en bit av Tyskland som nytt judiskt
hemland?

Som du forhoppningsvis insag, var kommentaren menad att belysa det
faktum att Palestinierna fick betala for det Europeiska daliga samvete
gentemot judarna efter Forintelsen.

Fra : Per Rønne

Dato : 23-03-06 06:17

> [...]

> Som du forhoppningsvis insag, var kommentaren menad att belysa det
> faktum att Palestinierna fick betala for det Europeiska daliga samvete

Der fandtes i 1948 intet palæstinensisk folk. Det er først blevet til i
årene efter 1967 - efter reglen om at en [tilstrækkelig stor] gruppe
mennesker, der opfatter sig som et folk, også udgør et folk.

Og en sådan identitet fik de altså først sent.

Og lad os så håbe at der snart bliver oprettet en egentlig
palæstinensisk stat i Gaza og på Vestbredden, øst for sikkerhedshegnet.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bjorn Olsson d.ä

Dato : 23-03-06 09:58

In article <1hcn1iq.kf17wxlf4eqtN%per@RQNNE.invalid>,
> [...]

> mennesker, der opfatter sig som et folk, også udgør et folk.
>
> Og en sådan identitet fik de altså først sent.

Jag kunde naturligtvis skriva "den grupp araber som fore 1948 bodde i
Palestina och nu kallar sig palestinier" Det blev bara langt, och var
inte relevant for traden.

Fra : Per Rønne

Dato : 24-03-06 06:15

> [...]

> Jag kunde naturligtvis skriva "den grupp araber som fore 1948 bodde i
> Palestina och nu kallar sig palestinier" Det blev bara langt, och var

Dem som ikke, bl.a. efter opfordringer fra de invaderende arabiske hære,
flygtede, så disse arabiske hære kunne få frit spil med at udrydde
jøderne, bor der nu stadig, og er israelske statsborgere. Druserne har
værnepligt lige som unge jødiske drenge og piger; muslimer og kristne
værneRET; de tvinges altså ikke til de tre års værnepligt, begge køn
ellers har.

Og den gruppe mennesker der boede der var altså voldsomt splittet. Den
gruppe der talte arabisk og som var muslimer, følte sig som /arabere/,
ikke som /palæstinensere/. Men der var altså også andre, som kristne og
jøder [som aldrig helt forsvandt], og man havde altså ikke en følelse af
at høre til samme folk.

En af de væsentligste grunde til Israels genoprettelse er i øvrigt at
verdens jøder har brug for et land der /altid/ vil modtage jødiske
flygtninge, og med det stigende jødehad i Europa [dels fra dele af
venstrefløjen, dels fra det islamiske indvandrermiljø] er det jo klart
nødvendigt.

600.000 jøder i Frankrig må tælle på knapperne - skal de flytte til
Israel? I øjeblikket oplever de jo en bølge af sadistiske og racistiske
mord fra indvandrede islamiske afrikaneres side ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anneli

Dato : 23-03-06 01:47

Bjorn Olsson d.ä skrev:

> [...]
>
> Som du forhoppningsvis insag, var kommentaren menad att belysa det
> faktum att Palestinierna fick betala for det Europeiska daliga samvete

Ja jag insåg det!

Själv ville jag vara både lite ironisk och belysa samma punkt.

Detta är ett svårt ämne med så mycket tilltrasslade nystan på alla
sidor att jag inte har en aning om hur vi skall kunna lösa det.

Jag vet inte om vi skall fortsätta att vara ironiska, för det finns
en del renodlade rasister som tar sådant här "skoj" på allvar!

Anneli

Fra : Anneli

Dato : 23-03-06 10:33

Bjorn Olsson d.ä skrev:

> [...]
>
> Sa, hur bisarrt ar icke detta? Ditt eventuella medborgarskap hanger pa
> huruvida du tagit ett visst slags rituellt bad???

Det var inte enbart en "badfråga"! Judendomen har funnits mycket
länge i Etiopien, faktiskt långt före den senaste Judiska Diasporan.
Den Etiopiska Judendomen har eller hade flera ålderdomliga drag som
inte existerar i den "moderna" Judendomen. Ex.vis förekom ännu
djuroffer vid altare utomhus, vilket kan tyda på att dessa Judar kom
till Etiopien före det att Templet förstördes. Det blev en
diskussion om det var "Gammaltestamentlig Judendom" eller en bland
religion med upptagande av främmande religiösa seder.

Anneli

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 23-03-06 12:42

Bjorn Olsson d.ä skrev:

> Tycks som att ni har liiite svart att slappa taget helt.

Somliga av oss lider av en olycklig kärlek till det självdestruktive
Sverige. Det är inte praktisk, men går inte att ändra på. Problemet
är att det finns för många älg-gener i den svenska ras. De har
samma förhållande till andra folkslag som älgar har till bilar: de
tycker de är väldigt interessanta, men de förstår dem inte. Varför
gör de på detta viset? Därför när jag ser vad som händer vad som
händer i Sverige känner jag ett behov att skydda dem mot onda
världen. Lite patroniserande, får jag medge.

Sverige var fantastisk!

Torsten

Fra : Martin

Dato : 23-03-06 16:44

Jinge Flucht skrev:

> Följer man inte kommentarsreglerna och skriver en massa skit och
> lögnaktiva påståenden så plockas den. Den skit du skriver här kan du
> inte skriva på min blogg för jag är ansvarig för kommentarerna oxo.

Jeg har på dit site kaldt dig racist og historieforvansker uden brug
af superlativer.
Jeg noterer med forventelig tilfredshed at du uden omsvøb sviner folk
til i andre use-net grupper. Men på din egen gælder kun dine regler.
Til racist og historieforvansker kan jeg nu tilføje: "En lile bitte(r)
mand"

Uden agtelse
Martin

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 24-03-06 13:53

Jan Böhme skrev:

> [...]
> gäller _detta_ för?

> Nationalistiska serber ifrågasätter de andra postjugslaviska staterna.

Vadå? Dokumentation?

Revanschistiska ryssar ifrågasätter de andra postsojvetiska staterna.

Hallå? Dokumentation?

> [...]
>
> Israel tillmämpar en variant på jus sanguinis. Jus sanguinis blir
> ovanligare och ovanligare, och jus solis vanligare och vanligare,

För stater som till en betydande del består utav erövrad mark och
folk, som tx. Sverige och Frankrike är naturligtvis jus sanguinis ett
potentiellt hot mot statens (erövrade) integritet och därför
oacceptabel, och detta potentiella problem kan bara lösas med
påtvingad intern omflyttning, också kallad (men aldrig av staterna
själva) etnisk utrensning. För de franskmän som regerar EU (vars
syfte det är att implementera den historiska franska erövringspolitik
gentemot Tyskland) är en brottslig fransktalande marockan i Flandern
en bättre människa än en hårtarbetande flamsktalande hantverkare.
Bara för historiska förlorar-stater som Tyskland och Danmark är jus
sanguinis vettig.

> men Israels invandringslagar skiljer sig inte sådär otroligt påfallande
> från t ex de tyska.

>Är Förbundsrepublikens invandringslagar också "farligt nära apartheid"?

Om jag minns har tyskarna utsatts för påtryckningar från judiskt
håll att ändra dessa lagar bort från 'jus sanguinis'.

Torsten

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 25-03-06 11:06

> Der tager du fejl. De eneste danskere der har noget imod svenskere er
> københavnerne, og det er fordi svenskerne drikker alle deres øl

Nej, det er fordi københavnerne etnisk er skandinav-foragtende
tyskere. 1/3 af Kbh.s befolkning talte tysk i 1800-tallet.

Torsten

Fra : @

Dato : 25-03-06 12:22

On 25 Mar 2006 02:05:41 -0800, tgpedersen@hotmail.com wrote:

>Nej, det er fordi københavnerne etnisk er skandinav-foragtende
>tyskere. 1/3 af Kbh.s befolkning talte tysk i 1800-tallet.

ja, og i år 2011 vil 1/3 tale arabisk

1/3 tysk
1/3 arabisk
1/3 jysk

københavnere er en uddøende race,

vi må heller sikre os et par stykker til museerne

Fra : tgpedersen@hotmail.c~

Dato : 25-03-06 11:18

Gælder det ikke stadig at etniske svenskere fra Ingermannland
umiddelbart øst for Estland uden videre kan migrere til Sverige?

Jeg tror du misforstår. Ingrerne talte oprindelig et finsk-beslægtet
sprog, og derfor har mange fået lov at emigrere til Finland (ikke
Sverige), selv om de nu mest taler russisk.

Torsten

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 11:56

> [...]

> sprog, og derfor har mange fået lov at emigrere til Finland (ikke
> Sverige), selv om de nu mest taler russisk.

Mange svenskere blev nu efter hvad jeg ved tvunget til at migrere bl.a.
til Ingermannland.

Mig bekendt gjaldt det også for etniske danskere i Blekinge, der i
slutningen af 1600-tallet blev deporteret til området. Noget der også
overvejedes for Skånes og Hallands vedkommende - de ville jo ikke
acceptere at blive gjort til svenskere, og svenskerne ville have
afsluttet Snaphanekrigen.

Men det er da rigtigt at før den russiske og svenske ekspansion i
området, så talte folk på alle sider af Den finske Bugt en form for
finsk eller estisk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Anneli

Dato : 25-03-06 12:51

tgpedersen@hotmail.com skrev:

> [...]
> sprog, og derfor har mange fået lov at emigrere til Finland (ikke
> Sverige), selv om de nu mest taler russisk.

Under andra världskriget flydde naturligtvis Karelare västerut när
Ryssarna kom, så gjorde även Ingermanlänningar, som aldrig bott inom
Finlands gränser. Ingermänländskan är ett Finsk-Ugriskt språk som
i förhållande till Finskan och Estniskan är rätt ålderdomligt och
man får anstränga sig för att förstå det.

Finnarna assimilerade sina flyktingar, till skillnad från vad
Arabländerna gjorde som ännu håller dem i flyktingläger om man
bortser från Jordanien som ju faktiskt egentligen delvis är en del av
det historiska Palestina.

Anneli

Fra : PerX ...

Dato : 25-03-06 18:18

In article <qL9Uf.7936$zc1.1269@amstwist00>, jinge-nOsPaM-to-
mEj@chello.se says...

> Nu har jag bloggat om den danska rasismen

Nå, en eventyr side?

> [...]
> Jyllandspostens nidbilder av profeten Muhammed. Men så åker de själva
> dit så det brakar om det eftersom de tolkar legobiten som att FN pekar

Hvis du nu ikke var en dum person med lav intelligens, så var det måske
gået op for dig at det ikke er "danskerne" - men EN kommercielt firma
som er blevet sure fordi de mener man misbruger deres ting. Reste af os
er ret ligeglade.

> [...]
> fullt möjligt att det finns fler länder med en så utpräglad rasism som
> Danmark, men jag kan i så fall inte komma på vilka de skulle vara.

Det er det eneste du kender til fordi du er indskrænket og lever i en
lille fantasi verden. Der er meget få racister i danmark, har er folk
hamrende ligeglade med hvilken race du har. Men der er en del som bliver
verde hvis du rykker ind i danmark og forsøger at tvinge danskerne til
at følge din kultur i stedet for den danske.

> I UseNets nyhetsgrupper (diskussionsgrupper) så är det mängder med
> danskar som regelbundet hetsar mot muslimer.

Yep, en 5-6 mennesker som er bange for deres fremtid. Hvordan ville det
ikke være hvis vi gik ud fra alle svenskere var som dumme som dig?

> Så att utnämna danskarna till Europas mest rasistiska land är inga som
> helst problem.

Nej hvis fakta er irrelvante - du tror sikkert også at jorden er flad og
månen er lavet af grøn ost.

> [...]
> att folk försvarar sig med tillbuds stående medel. Landets obetydlighet
> kan knappast skydda hur länge som helst.

Og det sker ligeså snart du finder nogen som giver dig et lift til
danmark?

> Danskarna skulle behöva fokusera den egna rasismen ...

Som stort set ikke findes.

> ... och troligen lägga in
> utbildning i skolan om olika religioner och kulturer.

Hvad er der at vide om religion? Det er tro på et overnaturligt væsen
som ikke kan bevises findes - det kan folk da godt gøre, så længe de
ikke forsøger at diktere os at vi også skal følge deres fantasier.

> När nyfascister
> som Pia Kjaersgaard kommer fram och får säte i det Danska Folketinget så
> borde befolkningen reagerat kan jag tycka.

Det er vel dig som er facist.

> Möjligen är rasismen nu så stark att den närmar sig något som kan liknas
> vid - ett nationellt särdrag. Det som tidigare kallades ?Det Danska
> Gemytet? heter numer ?Den Danska Rasismen?

Det hedder det kun blandt islamistiske terrorister. Danmark er igen
frihedskæmper der kæmper for retten til at leve i frihed og
fordrageligehed - mens mange andre lande ligger på maven for
terrorister.

>En mycket otäck utveckling som jag hoppas att vi slipper här i Sverige.

Nylige undersøgelser viser at der er stækt stigende antisemitisme og
racisme i sverige - sådan går det når man forsøger at undertrykke folks
ret til at ytre sig frit. Det er trist at folk som dig holder med
terrorister.

> Jag visar BILDEN oxo på min blogg:
>
> http://www.jinge.se/index.php/allmnt/den-danska-rasismen.htm

LOL et billedet. Ja det viser med al tydligehed at de fjolser ser
danmark med samme fordomme som du gør. Tror pokker Lego blev vrede.

Fra : Per Rønne

Dato : 25-03-06 18:59

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> wrote:

> In article <qL9Uf.7936$zc1.1269@amstwist00>, jinge-nOsPaM-to-
> mEj@chello.se says...

> Nylige undersøgelser viser at der er stækt stigende antisemitisme og
> racisme i sverige

Du kunne nøjes med at spørgs Jan-Inge Flucht om hans egen holdning til
jøderne og den jødiske stat ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jinge Flucht

Dato : 25-03-06 22:02

Per Rønne wrote:

> Du kunne nøjes med at spørgs Jan-Inge Flucht om hans egen holdning til
> jøderne og den jødiske stat ...

Varför det? Du bryr dig ju inte om vad jag tycker i den frågan, varför
skulle andra göra det?

--

+------------------------+
: Jan-Inge Flücht :

Fra : Per Rønne

Dato : 26-03-06 07:29

Jan-Inge Flucht <jinge-nOsPaM-to-mEj@chello.se> wrote:

> Varför det? Du bryr dig ju inte om vad jag tycker i den frågan, varför
> skulle andra göra det?

Anledningen til mit svar var jo følgende dictum fra PerX' side:

»Nylige undersøgelser viser at der er stærkt stigende antisemitisme og
racisme i Sverige« .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-03-06 08:03

Der findes ingen dansk racisme!

Der findes en naturlig skepsisk mod store ting udefra. En naturlig ting, som
opstår når et lille folk bliver trampet på.

Vi kender os selv og vores naboer. Vi indretter os i små landsbyer eller
kvarterer. Når vi har slået rødder, så flytter vi ikke rundt i landet.
Danskere er temmelig inmobile, hvilket ikke er en negativ ting.

Tag f.eks. Told & Skat nye opbygning. En række medarbejdere har fået besked
på at møde på arbejde i Ringkøbing istedet for København. I andre lande, så
var det sket uden protester, men her er der nærmest tale om en slutning på
livet for de berørte medarbejder. Medarbejdernes indstilling er ikke helt
uden grund, for flytter de til en lille landsby nær Ringkøbing, så vil de og
deres børn for altid være "tilflytterne". Deres børnebørn vil måske indgå i
lokalsamfundet.

Men sådan må det være i et lille land. Vi er nogle som betragter hele
tegningskrisen som en positiv ting. Danmark er kommet på landkortet. Vi er
mere end en by i Sverige, som mange amerikanere har troet om landet. Vi
betragtes som et selvstændigt folk - en nation. Det kan ikke være mere
positivt.

Carsten Overgaard
http://www.center-validering.dk/aboutdenmark.htm

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 09:35

Carsten Overgaard <info@carstenovergaard.dk> wrote:

> [...]
> deres børn for altid være "tilflytterne". Deres børnebørn vil måske indgå i

Ja, jeg så i TV-Avisen at en kvinde i slutningen af 50erne ville forsøge
at komme til at bo i en campingvogn, og så tage hjem til København i
weekenden. Måske kan hun få lov til 4-dages arbejdsuge, 8-17:15, så hun
kan tage hjem allerede torsdag aften?

Fra Ringkøbing udtaltes at man skam sagtens kunne skaffe arbejde også
til ægtefællerne. Især manglede man folk inden for byggefagene. Mon ikke
de mange [især kvindelige] ældre skattefolk der har fået
forflytningsordren, har mænd der har andre typer jobs? Som
gymnasielærere eller direktører i det private erhvervsliv?

De ville i hvert fald næppe se frem til en fremtid som ufaglærte i
Nordvestjylland. Langt fra deres fritidsinteresser omkring Kgs Nytorv og
Dokøen.

Og man kan så spørge sig om ikke det burde være muligt med
distancearbejde i disse tider, så medarbejderne kan bo i København, selv
om funktionen er blevet flyttet til et udkantsområde?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 27-03-06 11:49

> [...]
> distancearbejde i disse tider, så medarbejderne kan bo i København, selv
> om funktionen er blevet flyttet til et udkantsområde?

Nu har vi i Olsen-bande filmene set at forflyttelser til Thisted, Ringkøbing
og lignende er en form for disiplinærstraf. Vi ved ikke præcis hvad
pågældende medarbejdere, som er blevet bedt om at flytte, har gjort for at
det netop er dem, at straffen er blevet udmålt overfor.

Det kunne være interessant at vide hvilke kriterier, man har brugt. Hvis jeg
stod for at skulle udstationære mit personale permanent til en øde
livsforladt område, ville jeg vælge de personer, som ikke har stiftet
familie endnu. Dvs. de unge mennesker. Der ville også være større
sandsynlighed for at de ville kunne holdes længere end en person i 50'erne.
Første gang at de får muligheden for at gå på efterløn, så gør de det.

Fra : Per Rønne

Dato : 27-03-06 13:27

> [...]

> Første gang at de får muligheden for at gå på efterløn, så gør de det.

De unge mennesker er også dem der lettest vil kunne finde et andet job -
hvor de i forvejen bor. Og det kan måske være lidt svært at finde
tilstrækkeligt mange i Ringkøbing, som kan varetage jobbet der.

Men det er da rigtigt at de ældre næppe holder længe det nye sted, og
hurtigt flytter hjem til manden i villaen i Hellerup ... senest når de
fylder 62 og slipper for den reducerede efterløn.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-03-06 09:08

> [...]
> hurtigt flytter hjem til manden i villaen i Hellerup ... senest når de
> fylder 62 og slipper for den reducerede efterløn.

Men man kunne måske være heldig og finde enkelte unge, som ikke har
ambitioner her i livet. De mennesker, som efter skolen stiller sig tilfreds
med at flytte papirer i 40 år indtil pensionen findes jo. Ellers havde man
ikke så mange ansatte idag. Kunsten er at få dem til at flytte til
Ringkøbing.

Endvidere må man stille sig det spørgsmål, som er hvad der præcis gør at
befolkningsgrundlaget er for tyndt, når det drejer sig om at rekrutere
personer til disse jobs. Har de ikke gymnasier og handelsskoler derude? Man
kunne jo starte op med at give tilskud til virksomhederne, så de flyttede
væk. Derved var der ikke så mange valgmuligheder, når de unge blev færdige
med deres uddannelse og så var der rigelig muligheder få at få ansatte.

Med hensyn til de forviste ansatte fra København er der kun at opfodre dem
til at tage samfundets straf med oprejst pande.

Fra : Per Rønne

Dato : 28-03-06 10:23

> [...]

> med at flytte papirer i 40 år indtil pensionen findes jo. Ellers havde man
> ikke så mange ansatte idag. Kunsten er at få dem til at flytte til

De fleste af dem vil hurtigt finde et nyt job - i København. De vil
nemlig ikke opfatte en lille by som et særligt attraktivt sted at bo i.

> Endvidere må man stille sig det spørgsmål, som er hvad der præcis gør at
> befolkningsgrundlaget er for tyndt, når det drejer sig om at rekrutere
> personer til disse jobs. Har de ikke gymnasier og handelsskoler derude?

Jov, men de unge gider ikke blive boende på Lars Tyndskids mark.

> Man kunne jo starte op med at give tilskud til virksomhederne, så de
> flyttede væk.

Fra hvor?

> Derved var der ikke så mange valgmuligheder, når de unge blev færdige
> med deres uddannelse og så var der rigelig muligheder få at få ansatte.

Jeg synes ikke at det du skriver hænger sammen.

> Med hensyn til de forviste ansatte fra København er der kun at opfodre dem
> til at tage samfundets straf med oprejst pande.

FUT dk.politik, da diskussionen efterhånden bliver lidt internt dansk.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Egon Stich

Dato : 27-03-06 11:56

> [...]
> distancearbejde i disse tider, så medarbejderne kan bo i København, selv
> om funktionen er blevet flyttet til et udkantsområde?

Det er da forunderligt, at der kan blive blæst om dette?
Nu har man i mere end en menneskealder hørt politikere og debattører i tide
og utide tale om "arbejdskraftens mobilitet".
Ligeledes at alle skulle være villige til at tage også ringere lønnet
ufaglært arbejde, også i den anden ende af landet.
Når så endelig de bedre uddannede får mulighed for at gå i front, og
efterleve princippet, er der ingen ende på klynkeriet..!!
Men selvfølgelig har de jo hele tiden ment, at "mobiliteten" alene skulle
gælde timelønnede?
Og aldrig haft fantasi til at tro, at det også skulle gælde egen klasse?

MVH
Egon

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 28-03-06 07:40

"Egon Stich" <egon-stich@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gælde timelønnede?
> Og aldrig haft fantasi til at tro, at det også skulle gælde egen klasse?

Ja, når du spørger så direkte, så tror jeg at de embedsmænd som i pauserne
mellem frokosterne har lavet det ene stress-initiativ efter det andet
overfor de arbejdsløse stakler - som uforskyldt er blevet arbejdsløse, fordi
at vi forbrugere efterspørger varer af stadig ringere kvalitet ud fra
hensyntagen til pris som det eneste parameter - aldrig havde en forestilling
om at det kunne ramme de fine kollegaer i centralministerierne.

I et land, hvor at alle ministerier er nød til at ligge i gå-afstand til
folketinget (eller er det gå afstand af fortorvscaferne, når lobbyisterne
skal smøre dem) på trods af alt verden ny teknologi, har man selvfølgelig
også filialer i de mere fjernliggende og gudsforladte dele af landet, men
disse er tænkt som et opdragende instrument overfor de medarbejdere, som
ikke opfører sig ordentlig og som man ikke fyrer af hensyn til den pæne
facade.

Jeg tror ikke at embedsmændene på nogen måde havde forestillet sig at disse
filialer skulle blive egentlige produktionssteder, ligesom vi har i bla. mit
firma. Men der tror jeg at politikerne for en gangs skyld har taget numsen
på de egentlige magthavere i dette land - embedsmændene og det er det, som
kan gøre politik morsomt. Og dette på trods af den forfærdelige skæbne, som
fodfolkene nu lider. Ringkøbing - de kunne lige så godt have valgt det ydre
Mongoli, hvis det ikke var fordi at det ikke lå i Danmark.