FF: Padding på body
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 21-03-06 22:57

www.nordkurs.dk har jeg sat en padding på 10px på mit body-element
for lige at få lidt luft omkring min container-div.

FF laver fint luft i toppen, men ikke i bunden - hvorfor? IE viser det
som ønsket.

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face

http://www.mzh.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-06 23:40

Mikkel Z. Herold wrote:
> På www.nordkurs.dk har jeg sat en padding på 10px på mit body-element
> for lige at få lidt luft omkring min container-div.
>
> FF laver fint luft i toppen, men ikke i bunden - hvorfor?

Prøv at sætte magin:0 på body.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Thomas JP

Dato : 21-03-06 23:42

Prøv at fjerne heigth:100%; på html

--
Thomas

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 21-03-06 23:50

Mikkel Z. Herold wrote:
> [...]
> for lige at få lidt luft omkring min container-div.
>
> FF laver fint luft i toppen, men ikke i bunden - hvorfor? IE viser det

Jeg vil tro sdu skal fjerne din height:100%
fra html og body elementerne.
Hvad nytte skal de gøre?

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 22-03-06 10:21

On 21-03-2006 23:49 Jørgen Farum Jensen wrote:
> Jeg vil tro sdu skal fjerne din height:100%
> fra html og body elementerne.

Ja, det havde jeg faktisk også selv fundet ud af, glemte bare at skrive
det, men se nedenfor.

> Hvad nytte skal de gøre?

De gør, at sider med ikke så meget indhold (som f.eks. forsiden)
alligevel fylder vinduet ud i højden - det er et æstetisk valg.

Jeg mener nu, at IE's rendering er den mest logiske: Et element med en
angivet padding bør have luft til dets indlejrede elementer, uanset at
højden på disse er sat til 100%.

Jeg har i stedet lavet en snyde-løsning og lagt en lille div i bunden af
siden.

Mikkel