Hovsa - Danmark udviste ikke racisme
Fra : Kim2000

Dato : 21-03-06 20:19

Dagens Danmark på DR1 havde lavet et lille forsøg i anledningen af at der er
dagen mod racisme. En hvid borger satte sig på en bænk, en mørk mand på den
anden bænk, hvem satte folk sig ved. 9 ved den mørke mand og 3 ved den
hvide. Det passede bestemt ikke ind i studiegæsternes verdensbillede, så det
forsøg forholdte de sig ikke til. Men kom med alverdens bortforklaringer og
så var det ikke danskerne der var racistister, men regeringen.

Det er da også træls at man møder op med en holdning og så viser et
eksperiment at den holdning bare ikke holder.

mvh
Kim

Fra : HC

Dato : 21-03-06 22:51

"Kim2000" <kim2000@surfmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er da også træls at man møder op med en holdning og så viser et
> eksperiment at den holdning bare ikke holder.

Tja, når folk har en idé om hvad der bedst tjener dem i at fremme deres sag,
så er det jo ligegyldigt om der er eksperimenter, osv. der taler imod.

Danskerne er s'gu ikke racister - bortset fra det meget snævre fåtal der
virkelig hader mennesker baseret på deres hudfarve (hvilket jo er
fuldstændig hjernedødt). Den almene dansker på gaden er ligeglad med om du
hedder Muhammed eller Morten.

vi har ikke noget imod udlændinge der opfører sig tilforladeligt og
ordentligt overfor andre mennesker - i stil med den vestlige tankegang. Det
er først når der kommer folk med idiotiske ideologier og religionsmæssige
idéer og tvangstanker om at vi alle skal ned med nakken hvis ikke vi makker
ret, at jeg personligt bliver sur.

Nogle af mine bedste venner er udlændinge - men de kan godt finde ud af at
leve i det samfund der passer på dem, fremfor at arbejde for dets
destruktion. Dét er respektfuldt overfor det land der har taget imod dem, og
der kan på ingen måde sættes fingre på dét.

Omvendt har jeg også mødt meget racisme hos udlændinge, fordi jeg er
dansker. Den gamle klassiker med "Danskersvin" har jeg måttet høre på
utallige gange - nok faren ved at bo på nørrebro, og ikke ville barrikadere
sig inde i sit hjem.

Nå, op i røven med det hele - jeg er s'gu træt af hele denne latterlige sag,
og jeg vil fandeme leve mit liv fremover, som jeg altid har gjort det. Det
er der ingen fascister der skal lave om på.

HC

Fra : Konrad

Dato : 22-03-06 09:14

Kim2000 wrote:
> [...]
>
> Det er da også træls at man møder op med en holdning og så viser et
> eksperiment at den holdning bare ikke holder.

Eksperimentet ville først vise noget som helst, i fald det blev gentaget et
større antal gange i forskellige sociale situationer med forskellige
rerpæsentative befolkningsgrupper som aktører.

Et tilsvarende enkelt "eksperiment" ville sagtens kune have vist det stik
modsatte, end det der var resultatet her.

Fra : Per Rønne

Dato : 22-03-06 09:36

Konrad <davidkonrad@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Et tilsvarende enkelt "eksperiment" ville sagtens kune have vist det stik
> modsatte, end det der var resultatet her.

Ja, tænk blot på to situationer:

På bænk A en nydelig ældre herre med stråhat. På bænk B en kvinde i
afghans burka, hvor selv øjnene er tildækket. Næppe mange danskere
sætter sig på bænk B.

På bænk A en døddrukken 30-årig dansk bums, der ikke har været i bad den
sidste måned, og som stinker af de ekskrementer, der er røget ud i
underbukserne, og hvor bænken i øvrigt flyder af hans bræk. På bænk B en
jævnaldrende mand med et klart arabisk ansigt, i nålestribet habit.
Næppe mange danskere sætter sig på bænk A.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : HrSvendsen

Dato : 23-03-06 21:45

Per Rønne skrev:

> [...]
> jævnaldrende mand med et klart arabisk ansigt, i nålestribet habit.
> Næppe mange danskere sætter sig på bænk A.

Nejnejnej Per. Det er ikke det, du skal komme frem til. Du skal komme
frem til, at danskerne er racister. Forstå det nu.

Grunden til at danskerne i eksperimentet satte sig ved siden af den
mørke mand var jo fordi, de ikke ville genere den hvide mand ved at
trænge sig på. Den sorte mand derimod, var de ligeglade med at skulle
vise hensyn. Så kunne de også sidde og prutte uden at skulle gøre det
"uden lyd".