katten vil ikke snakke, hjælp??
Fra : Tina Andersen

Dato : 21-03-06 13:42

Hejsa!
jeg har en norsk skovkat, som kun vil snakke når den selv kommer, og som
ikke vil have at man tager den op eller at man røre den på den bagerst
del af ryggen og halen. Kan jeg gøre noget ved det? for det er svært at
børste den.
jeg har hørt at det vil hjælpe hvis hun fik et kuld killinger, men jeg
ville ikke sætte killinger til verden for ingenting og misforstå mig nu
ikke, det er bare ikke rigtig at sætte killinger til verden hvis man så
ikke kan komme af med dem og det ikke hjælper katten.
Håber nogen kan hjælpe mig med et godt svar.

Med venlig hilsen
Tina Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ukendt

Dato : 21-03-06 13:59

"Tina Andersen" <tinatitKATTE@BAKKEjubii.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke kan komme af med dem og det ikke hjælper katten.
> Håber nogen kan hjælpe mig med et godt svar.

Mht. snak: Hvor meget taler du selv med katten? Altså ikke til, men med! Min
erfaring er, at jo mere man taler med katten, des oftere bruger dyret sin
stemme når den svarer.

Berøring: Øvelse, øvelse, øvelse. Masser af ros og positiv snak når katten
bliver berørt de steder den ikke bryder sig om at blive rørt ved. En lille
bitte smule hver dag, og absolut ingen tvangsberøring i længere tid. Over
lang tid vil katten acceptere at blive rørt de steder, uden at det er
forbundet med ubehag og negativ adfærd fra sit menneske.

Tina

Fra : Frederikke Helbo Bir~

Dato : 09-04-06 21:33

Hej Tine

At en kat har et "underligt adfærd" bliver ALDRIG bedre ved at lade den få
et kuld killinger! Oftest vil det ende modsat.

Du bør være opmærksom på hvilken kat du anskaffer dig. En norsk skovkat er
ikke et "kæle"dyr. Det er en sand jæger/rovdyr. Den kan sagtens være super
kæle, men udelukkende når den selv har lyst.

Derudover skal du, når du vælger din killing, altid lade killingen vælge
dig, og ikke omvendt. På den måde vil du få en glad killing, lige til dit
temperament. Næste gang du skal finde en ny killing, bør du først bestemme
dig for hvad dit behov for kæledyret er. Her er et godt link, hvor du kan se
hvilken kat, der vil passe godt til din livsstil.

Bedste tanker
Frederikke

Fra : Tina Andersen

Dato : 09-04-06 22:23

> [...]
se
> hvilken kat, der vil passe godt til din livsstil.

du ville skrive et link som jeg kan gå ind på for at se hvilken kat der
passer til mig, men du skav ikke en adr. vil du skrive den. venlig
hilsen Tina

Fra : Hanne Dahl

Dato : 10-04-06 10:16

Kære Frederikke.

Hvornår har du sidst mødt en skovkat ????????

Jeg sidder her med 4 store samt 5 killinge skovkatte og der er ingen rovdyr
over dem.
Min ældste skovkat er godt nok kastrat nu....men da han var fertil og meget
interesert i hunkatte . Da kunne min lille søn liggge på ham rive ham i
pelsen eller hive i halen uden at han gjorte knægten noget. Han er den
godmodigste hankat .
Den yngste fertile hankat som vi har nu er lige så ....såååå jeg tror nok du
burde revidere din viden lidt mere.

I vores kuld killinger vi har renden nu er der en af pigerne som er utrolig
kontakt søgene og nervefast. Hun bliver liggene selv om vores 8 mdr.
dreng kommer mavene over til hende.
Så den med at de skulle være rovdyr var engang i tiderens morgen da de boede
i skovene i Norge.

Venlig hilsen Hanne Dahl.

Fra : Tina Andersen

Dato : 14-04-06 20:14

> [...]
> dreng kommer mavene over til hende.
> Så den med at de skulle være rovdyr var engang i tiderens morgen da de

Hej Hanne.
Tror du det vil hjælpe hvis vores Mille mis får et kuld killinger? hvis
vi nu ønsker at få en lege kammerat til Mille ville det så være bedst at
få en kat ude fra eller beholde en killing hvis hun nu fik et kuld?