Java og Web services
Fra : Christian Sparre

Dato : 21-03-06 12:56

Hejsa

Jeg har søgt efter tutorial og eksempler på hvordan man tilgår en webservice
fra Java, det kunne f.eks. være en valuta omregner..

Men jeg har endnu ikke fundet noget brugbart, jeg kan sagtens finde en masse
om hvordan man laver en webservice med Java, men det er ikke lige det jeg
skal bruge

Nogen der har link til tutorials der viser hvordan sådan noget kan lade sig
gøre?

--
Christian Sparre
http://blog.sparrez.dk

Fra : Michael Legart

Dato : 21-03-06 13:05

Hej

On 2006-03-21, Christian Sparre <sparrez@gmail.com> wrote:
> Hejsa
>
> Jeg har søgt efter tutorial og eksempler på hvordan man tilgår en webservice
> fra Java, det kunne f.eks. være en valuta omregner..

Axis er din ven. Se

http://ws.apache.org/axis/java/index.html

Du kan baade manuelt lave kald til en service eller du
kan bruge wsdl2java til at autogenerere kode for dig ud
fra en WSDL.

--
Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-06 13:24

On Tue, 21 Mar 2006 12:05:24 +0000, Michael Legart wrote:

> Axis er din ven. Se
>
> http://ws.apache.org/axis/java/index.html
>
> Du kan baade manuelt lave kald til en service eller du kan bruge wsdl2java
> til at autogenerere kode for dig ud fra en WSDL.
Netbeans 5.0 og seneste version af Eclipse med dertil hørende plugin kan
gøre det samme.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Christian Sparre

Dato : 21-03-06 13:44

> Netbeans 5.0 og seneste version af Eclipse med dertil hørende plugin
> kan gøre det samme.

Ok, kan du uddybe hvilket Eclipse plugin jeg skal have fat i :)

--
Christian Sparre
http://blog.sparrez.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-06 14:03

On Tue, 21 Mar 2006 12:44:23 +0000, Christian Sparre wrote:

> Ok, kan du uddybe hvilket Eclipse plugin jeg skal have fat i :)
http://www.eclipse.org/webtools/
WST og JST er her relevant.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Michael Legart

Dato : 21-03-06 14:07

On 2006-03-21, Michael Rasmussen <mir@miras.org> wrote:
> Netbeans 5.0 og seneste version af Eclipse med dertil hørende plugin kan
> gøre det samme.

Ja, og de bruger også Axis :)

Michael

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-03-06 15:04

On Tue, 21 Mar 2006 13:07:12 +0000, Michael Legart wrote:

> Ja, og de bruger også Axis :)
Dette gælder, svjv, kun for Eclipse. Netbeans benytter JAXP, JAXM og
JAXRPC.

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Arne Vajhøj

Dato : 22-03-06 02:57

Michael Rasmussen wrote:
> Dette gælder, svjv, kun for Eclipse. Netbeans benytter JAXP, JAXM og
> JAXRPC.

Eclipse bruger Axis.

Netbeans bruger sikkert JWSDP fra SUN.

Både Axis og JWSDP overholder XML og web service
standarder herunder JAXP, JAXM og JAXRPC.

Arne