kattes evner?
Fra : fam. Ager

Dato : 21-03-06 10:17

jeg har nogle gange her i løbet af vinteren oplevet, at affaldssække med
brændbart til affaldsstationen, som vi samler sammen i garagen, er blevet
hevet ud foran garagen, og splittet ad..
fra hvor de står, til der hvor de typisk bliver efterladt, er ca. 6-10
meter, og sækkene vejer omkring 10 kg ca. og gerningsmanden skal have sækken
forbi bilen, altså igennem en smal passage.

kan det være naboernes katte der er på nattesjov?, jeg synes bare det lyder
lidt meget for en kat at slæbe rundt på. vildkatte har jeg ikke indtryk af
at her er i området, men nabokattene, de fertile ynder at overpisse garage,
bil og div. udhuse hvor de kan komme til.

officielt har vi ikke ræve herovre (bornholm) selv om der er nogle der
hævder at der er, en evig diskussion.. men jeg har aldrig set nogen selv.

er der nogen der kan bekræfte, om en kat kan finde på sådan noget?

mvh. marie

Fra : Gainsbourg

Dato : 21-03-06 11:31

Katte der kan trække sække på 10 kg fyldt med småt brændbart materiale 6-10
meter gennem smal passage og derefter spltte dem ad? Det lyder højst
urealistisk i mine ører.

Selv vores kæmpe hankat vejede ikke mere end 7½ kg i sine muskuløse
velmagtsdage - men selvom han havde vejet det dobbelte, havde den næppe
kunnet klare den kraftpræstation. Jeg gætter på, at selv et
børnehaveklassebarn på 6 år og en vægt på ca. 20-24 kg ville have problemer
med at slæbe en 10 kg sæk så mange meter gennem en smal passage.

Derudover ville en kat vel næppe gide splitte sådan en pose ad, hvis den
ikke indeholder mad. Og hvis et større dyr ville gennemrode sækken, hvorfor
så flytte den så langt - og ikke bare splitte den ad _uden_ at flytte den?

I mine ører lyder det mere som noget en stor hund kunne finde på af
kedsomhed - eller måske drengestreger eller måske en lokal klunser eller
lignende.

Nu hvor du har vakt vores nysgerrighed, bliver du næsten nødt til at sætte
et webcam op og afsløre mysteriet

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : fam. Ager

Dato : 21-03-06 11:45

"Gainsbourg" <isl41688@THORSTENimage.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lignende.
>
> Nu hvor du har vakt vores nysgerrighed, bliver du næsten nødt til at sætte

10 kg er max vægt, det er mest plast og emballage der er i sækkene,
min knægt på 4 kan sagtens tage sådan en sæk.
her er ikke klunsere, og det er noget der river sækkene op sådan som det ser
ud.
strejfende hunde?.. muligheden kan jo ikke udelukkes, men det ville undre
mig, det er meget sjældent at jeg ser omstrejfende hunde her i vores lille
flække.

ja, et webcam havde været fint at få fingre i...

mvh. marie

Fra : Allan

Dato : 21-03-06 16:10

> [...]
> lignende.
>
> Nu hvor du har vakt vores nysgerrighed, bliver du næsten nødt til at sætte

Hej Gainsbourg
Katte er nu meget stærkere end man tror.

Mine klumper på 6 kg hiver sig nemt op i 1 arm, når de har lavet et dumt
stunt i klatremiljøet. Hvilket sker forbløffende ofte.

Men du har nok ret i at det er en hund der er synderen.

Mvh Allan

Fra : Jørn Hansen

Dato : 23-03-06 11:35

Hej,

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:
>officielt har vi ikke ræve herovre (bornholm) selv om der er nogle der
>hævder at der er, en evig diskussion.. men jeg har aldrig set nogen selv.

Kunne det være en grævling, eller har I heller ikke sådanne størrelser
ovre hos jer? Eller sover de vintersøvn nu? Min uvidenhed kender ingen
grænser!

>er der nogen der kan bekræfte, om en kat kan finde på sådan noget?

Grundlæggende må jeg hertil svare, at katte kan finde på ALT
På den anden side så tror jeg næppe at en kat ville gide slæbe rundt
på sådan en stor pose, for blot 6-10 meter længere henne at begynde at
flå den i stykker. Den ville vel gøre det med det samme, hvis den
kunne lugte noget godt indeni.

Men katte er meget stærke. Min mor havde for mange år siden en meget
stor hankat. En dag var den ved en fejl blevet lukket inde i stuen en
hel dag, og havde så gjort stort på gulvtæppet en lille meters penge
fra væggen. Og hvad gjorde den kære (handle)kraftige kat så? Den hev
tæppet løs ved kanten og fik trukket tæppet hen over
efterladenskaberne, så de var skjult! Den dag i dag fatter jeg ikke
den havde kræfter til det, men var om ikke andet anledning til et godt
grin

Mvh
Jørn

Fra : fam. Ager

Dato : 23-03-06 11:58

"Jørn Hansen" <tpherman@post2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Kunne det være en grævling, eller har I heller ikke sådanne størrelser
> ovre hos jer? Eller sover de vintersøvn nu? Min uvidenhed kender ingen
> grænser!
> -------------------

nej, ingen grævlinge, heller ikke muldvarpe.. kedeligt sted!..(-;

> [...]
> efterladenskaberne, så de var skjult! Den dag i dag fatter jeg ikke
> den havde kræfter til det, men var om ikke andet anledning til et godt

jeg er også ret overbevist om, at det er nabokattene på nattesjov, jeg har
gået på jagt efter fodspor i sneen, og har ikke fundet andet end kattespor
og så fra vores egne hunde

det er sket, at sækkene er splittet ad i garagen, altså ikke slæbt ud, det
er sket 2 gange at de er slæbt ud.

så jeg hælder til teorien om kattene..
og ja, de kan meget de små bæster!.sjovt historie med tæppet iøvrigt!

mvh. marie