Del&hersk/jødemagt/kommunistforskrækkelse.
Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-06 09:24

Del&hersk/jødemagt/kommunistforskrækkelse.

Krig er opslidende. Man gør meget for at undgå væbnet konflikt, bl.a.
indgår man aliancer , så der opstår en magtballance, og man har
allierede og kan føle sig tryk.

Del og hersk betyder, at vold undgås - ånd foretrækkes - det var start
på menneskets kultur, sir Freud

"Hemmeligheden bag dygtigt lederskab er at holde de fem, der hader
dig, adskilt fra de fem, som endnu ikke har bestemt sig." Casey
Stengel

Dernæst søger man at dominere sine allierede fx spille dem ud mod
hinanden.

Tabere er de, der finder sig i at blive adskilt fra samarbejdspartnere
(af vindere, der deler). Henrik Ibsens ene-men-stærk er sjælden klog
taktik.

" Først hentede de kommunisterne, og jeg sagde intet, for jeg
var ikke kommunist. Så hentede de arbejderne og fagforeningsfolkene,
og jeg sagde intet, for jeg var ikke fagforeningsmedlem. Så hentede de
katolikkerne og jøderne, og jeg sagde intet, for jeg var protestant.
Til sidst hentede de mig, og så var der ikke mere nogen, der kunne
sige noget. Martin Niemoller

Nazier misbrugte altså del-og-hersk tricket til at kue konkurrenter
efter "salami-metoden" - skive for skive.

Selv hos dyr ses alliance-politik efter del-og-hersk strategi, og
nogle folkeslag blev extremt dygtige til at alliere sig til
højre+venstre og være mange skaktræk foran modparter og benytte
skiftende muligheder for at knytte sig fordelagtigt til kommende
magthavere.

Ved at kaste sig ud i extreme udfordringer nåede bl.a. jøderne vidt i
så henseende, idet de under kong David og Salomon var en stormagt, men
siden var martyrklynkende "spredt blandt folkeslagene" og ofte måtte
ofre egen underklasse for, at lederskabet kunne overleve, igen og
igen, fra Babylon exil til hitlerstalin-kz.

Amerikansk kommunist-forskrækkelse førte til heksejagter imod
mediejøder, der var kommunistiske, dvs landsforrædderiske under den
kolde krig. Her lokkedes revisionisten MacArthy ud i overmod og
bekæmpede censuragtigt sine modstandere og overspillede sine kort og
gjorde sig til grin.

Det er idag let at gøre ham til 100% skurk og hans marxist-modstandere
til fejlfri, fx i George Cloony filmen "Good night and good luck" der
netop Oscar belønnedes.

Sejrherrerne skriver historien.

Alliancer mellem boligsnobbeerhverv og kreditforeninger er et af
tusider eksempler på mafiøse netværk under velfærds-overflade - som
jeg nyder at være offer for, for at fortrænge, at mine ord-oprør altså
koster mig millioner.